Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat rajasivat minut pois ennakkoperinnöstä

Vierailija
18.04.2019 |

Kyse on metsästä. Ollaan oltu naimisissa 20v. ja minusta tämä on todella loukkaavaa.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen toimintatapa. Pidä nyt kuitenkin huoli omasta perinnöstäsi ettei mene puolisollesi. Rajaa appivanhemmat ulos äitienpäiväkortti, joululahja, synttärilahja jne listoilta ja kun vanhenevat niin auttamislistaltasi myös.

Jouluna käytte vain omien vanhempiesi luona jne. Rahalla saa rakkautta.

Vierailija
62/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien miniä on perinyt appivanhempiaan perintökaaren mukaisesti? 

Tai vävy.

Meilläkin vävy kyttäs perintöä, yritti röyhkeästi tunkea perunkirjoitustilaisuuteenkin.

Arvatkaa miten monet hyvät naurut on naurettu tämä vävyn kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se tosiasia nykyään unohdetaan, että niitä hyvinkin pitkiä liittoja loppuu kuin seinään. 

Vierailija
64/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan tarkoittaa vain, että avioero tilanteessa kyseinen omaisuus ei ole avio-oikeuden alaista omaisuutta, eli sinä et erossa (tai puolison kuollessa) saa siitä osuutta.

Jos ette ole eroamassa, niin tuollahan ei ole käytännössä mitään merkitystä. Appivanhemmilta vaan fiksu varotoimi varmistaa, että omaisuus pysyy suvussa, ei mitään syytä loykkaantua.

Tuo se just on mikä kolahti, jos mieheni kuolee aikaisemmin, metsä siirtyy takaisin miehen sukuun. Emme ole saaneet lasta. ap.

Ovatko he määränneet kyseisessä asiakirjassa, kenelle omaisuus menee miehen kuollessa? Jos ei, vaan sinut on rajattu pois vain ns. avioerotilanteessa, sinähän perit miehesi ihan perimysjärjestyksen mukaisesti jos hänellä ei ole lapsia eikä testamenttia.

Minut on rajattu pois kokonaan. ap.

Vierailija
65/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin maaomaisuuden, asuntojen tms. isomman omaisuuden kyseessä ollen tuohan on ainoa oikea tapa. Muuten eron sattuessa usein koko omaisuus olisi realisoitava, ja esim. metsäomaisuudesta vähintään myymään kaikki myyntikelpoinen puusto puolison ulosmaksamiseksi. Eli käytännössä omaisuuden kymmenien vuosien tuotto menisi ex-puolisoille.

Sellaisessa suvussa  jossa tuollaista on kerrankin tapahtunut, kyllä varmasti muistetaan huomioida tuo asia testamenteissa. 

Ei mitään henkilökohtaista, ap. Vaikka siihenkin voisi viestiesi perusteella olla aihetta.

Vierailija
66/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten? Minun anoppini vihaa minua, mutta appiukko pitää minusta. Uskon silti, että molemmat rajaavat minut pois perinnöstä, kuten varmasti omat vanhempani tekevät miehelleni, eivät muuten pidä hänestä. Minä ainakin aion silti käyttää perintöni koko perheemme hyväksi (esim. maksaa pois miehen opintolainan tai lähdetään jollekin matkalle ensimmäistä kertaa ikinä), kuten myös mieheni aikoo tehdä omallaan. Ja jos ei tee, ei se haittaa, perintö on hänen, ei minun. 

Varmasti haittaa, älä valehtele itsellesi.

Vierailija
67/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali käytäntö, eikähän sinulle varsinaisesti perinnöstä mitään kuulukaan. Itsekin olen tehnyt testamentin, jossa lasten mahdollisten puolisoiden avio-oikeus perintöön on rajattu pois.

Vierailija
68/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla provo? Onhan?

Miten appivanhempien omaisuus  kuuluisi sinulle mitenkään?

Minun vanhempani ovat rajanneet puolisoni pois, samoin minä olen rajannut testamentissani lasten aviopuolisot vaikka niitä ei ole vielä olemassakaan, siis niitä puolisoja.

Inhoat heitä jo etukäteen.

En ollenkaan, olen vain järkevä. Varmistan etteivät lapseni joudu jakamaan mitään mitä eivät halua jakaa.

Siis inhoat, näin he tulevat ajattelemaan. Jos yleensä sellaisia saat.

Minä muuten inhoan sinua jo tuon yhden viestisi perusteella. Ohis.

Vierailija
69/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan nyt ihan omin sanoin, että mistä syystä sinä luulet, että olet oikeutettu miehesi VANHEMPIEN omaisuuteen millään tavalla ?

Vierailija
70/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt ihan omin sanoin, että mistä syystä sinä luulet, että olet oikeutettu miehesi VANHEMPIEN omaisuuteen millään tavalla ?

En ole ap. Mutta mielestäni avioliitossa kaikki pitää olla yhteistä.

Vierailija
71/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se kuuluukin. Ei se ole sinun perintösi, joten mitä nillität. Muutenkin kaikille pitäisi määrätä pakolliseksi aviopuolison poissulkeva avioehto kun 2/3 liitoista kuitenkin päätyy eroon ja aiheuttaa turhaa ahneutta ja tappelua puolison rahoista.

Vierailija
72/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla provo? Onhan?

Miten appivanhempien omaisuus  kuuluisi sinulle mitenkään?

Minun vanhempani ovat rajanneet puolisoni pois, samoin minä olen rajannut testamentissani lasten aviopuolisot vaikka niitä ei ole vielä olemassakaan, siis niitä puolisoja.

Inhoat heitä jo etukäteen.

En ollenkaan, olen vain järkevä. Varmistan etteivät lapseni joudu jakamaan mitään mitä eivät halua jakaa.

Siis inhoat, näin he tulevat ajattelemaan. Jos yleensä sellaisia saat.

Minä muuten inhoan sinua jo tuon yhden viestisi perusteella. Ohis.

Samoin.

Vierailija
73/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se kuuluukin. Ei se ole sinun perintösi, joten mitä nillität. Muutenkin kaikille pitäisi määrätä pakolliseksi aviopuolison poissulkeva avioehto kun 2/3 liitoista kuitenkin päätyy eroon ja aiheuttaa turhaa ahneutta ja tappelua puolison rahoista.

Ei kuitenkaan. Vaan 1/3.

Vierailija
74/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa tulee olla yhteistä vain ja ainostaan yhdessä hankittu omaisuus. Kaikki perinnöt ynnä muut tulisi aina sulkea ulkopuolelle jo ihan siitä syystä, että ei se puoliso ole osallistunut mitenkään appivanhempien omaisuuden kartuttamiseen. Tämä pitäisi olla ihan laissa säädetty, että puolisot pitää sulkea peritystä omaisuudesta ulkopuolelle.

Vierailija
75/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tehdä miniöille noin, rakkaita ovat! Syystäkin olet mielesi pahoittanut.

Vierailija
76/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa tulee olla yhteistä vain ja ainostaan yhdessä hankittu omaisuus. Kaikki perinnöt ynnä muut tulisi aina sulkea ulkopuolelle jo ihan siitä syystä, että ei se puoliso ole osallistunut mitenkään appivanhempien omaisuuden kartuttamiseen. Tämä pitäisi olla ihan laissa säädetty, että puolisot pitää sulkea peritystä omaisuudesta ulkopuolelle.

Hankalaksi menisi, riitoja tulisi.

Vierailija
77/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ilkeitä noi sun appivanhempas, meillä on ihan toisenlaista.

Vierailija
78/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalaksi menisi, riitoja tulisi.

Mikä tässä tekee asiasta hankalan ? ei yhtään mikään, kun on paperilla mustaa valkoisella, että puolisolla ai ole avio-oikeutta, ei erossa, eikä toisen kuollessa perittyyn omaisuuteen ? Miksi se aiheuttaisi yhtään riitaa ? Silloinhan asiat olisivat selvää pässinlihaa, josta ei edes voi riidellä. 

Vierailija
79/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ilkeitä noi sun appivanhempas, meillä on ihan toisenlaista.

ja ap raukka yrittää epätoivoisesti näköjään saada sympatiaa itse satuilemalla .

Vierailija
80/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta appivanhemmat tekivät oikein.

Niin minäkin tekisin. Et sinä ole perijä, et sinä ole heidän lapsensa etkä minkäänlaista sukua.

. Avioliitot kariutuu nykyisin niin helposti, metsän saatuasi sinä saattaisit jättää miehesi ja myydä metsän vieraille. Miehesi voi sitten jättää metsän yhteisille  lapsillenne, jos niitä on.

Paremmin omaisuus pysyy suvussa näin. Aion tehdä samoin omaisuuteni kanssa.

Loukkaantua saat ihan rauhassa, ei auta. Osta itsellesi omaa metsää, jos olet kateellinen ja  sulla on siihen varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä