Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat rajasivat minut pois ennakkoperinnöstä

Vierailija
18.04.2019 |

Kyse on metsästä. Ollaan oltu naimisissa 20v. ja minusta tämä on todella loukkaavaa.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä sitä muutenkaan olisi ollut perimässä? 

Vierailija
2/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulle kuuluisi ainakin 20% metsästä. Avioliiton kautta saa ykeensä 1%/vuosi appivanhempuen omaisuudesta.

Vierailija
4/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Eihän se perintö sinulle kuulu. 

Vierailija
5/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä sitä muutenkaan olisi ollut perimässä? 

Heh, heh. Sanon minä.

Vierailija
6/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tekevät omaisuudellaan mitä haluavat. Sinä teet omallasi mitä haluat. Tuohan vaan oli tosi järkevää

Vierailija
7/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vanhemmat ovat testamentanneet kaiken omaisuutensa minulle ja sanoivat ihan suoraan että miehestäni kyllä tykkäävät mutta halusivat varmistaa että kaikki tulee minulle.

Vierailija
8/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali toimintatapa. En todellakaan tajua, miksi tuosta pitäisi suuttua.

Olet siis sitä mieltä, että sinun täytyy olla osallisena myös miehen suvun perinnöistä? Ahne olet. Ilmeisesti appivanhempasi ovat huomanneet sen ja halusivat turvata miehesi ja lastesi perinnön.

Vierailija
9/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien miniä on perinyt appivanhempiaan perintökaaren mukaisesti? 

Vierailija
10/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa- ja metsätilat ym. aika yleisesti rajataan näin. Koska mitä järkeä olisi silputa jotain isoa kokonaisuutta mahdollisen avioeron jälkeen. Älä ota henkilökohtaisesti vaan asiapohjalta.

Vierailija
11/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulle kuuluisi ainakin 20% metsästä. Avioliiton kautta saa ykeensä 1%/vuosi appivanhempuen omaisuudesta.

Tämä on totta, mutta yleensä appivanhemmat eivät ota tätä huomioon. Kaiken lisäksi ko. summa pitää antaa max 5 vuoden välein miniälle verottomana (appivanhemmat siis maksavat verot) ja tämä omaisuus ei ole miniän ja puolisonsa avio-oikeuden piirissä. Se siis jää erossa miniälle, jolla on muuten oikeus appivanhempien omaisuuteen vielä 5 vuotta eronkin jälkeen.

Vierailija
12/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehelläsi on avioehto. Ahneelle ei kuulu mitään

Vierailija
13/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, mikä helpotus: sun ei tarvi yhtään kertaa käydä risusavotassa eikä harventamassa, ei taimia istuttamassa eikä niiden ympäriltä ruohoa polkemassa.

Vierailija
14/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempieni kuoltua, minun perintöni käytettiin niin että ostettiin meille uusi auto. Siis meille. Loput käytettiin myös yhteiseksi hyväksi. Omille vanhemmilleni ei olisi tullut mieleenkään tehdä vävylle tuollaista.

Vierailija
15/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempieni kuoltua, minun perintöni käytettiin niin että ostettiin meille uusi auto. Siis meille. Loput käytettiin myös yhteiseksi hyväksi. Omille vanhemmilleni ei olisi tullut mieleenkään tehdä vävylle tuollaista.

Siis tuo ap:lta.

Vierailija
16/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma?

Jos puolisosi saa metsätuloja, yhteiseksi hyväksihän ne teille tulevat.

Tämä on yleinen käytäntö, jolla estetään perinnön hahoaminen vieraisiin käsiin avioerotapauksessa.

Ei aihetta loukkaantumiseen.

Vierailija
17/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, mikä helpotus: sun ei tarvi yhtään kertaa käydä risusavotassa eikä harventamassa, ei taimia istuttamassa eikä niiden ympäriltä ruohoa polkemassa.

Eikä varsinkaan osallistua millään tavalla appivanhempien hoitoon tai asioista huolehtimiseen näiden vanhuudessa.

Vierailija
18/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen estäkään käyttämästä yhteiseksi hyväksi. Vasta jos tulee ero, ei noin perittyä omaisuutta joudu jakamaan puolison kanssa. 

Vierailija
19/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minunkin vanhempani ovat minulle kaiken testamentanneet niin ei se tarkoita että itse kaiken törsään. Aion siirtää sitä samantien lapsille ja ollaan jo miehen kanssa päätetty muuttaa ulkomaille kun lapset kasvanut joten sieltä varmaan ostetaan yhteinen asunto.

Vierailija
20/196 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tarkoittaa vain, että avioero tilanteessa kyseinen omaisuus ei ole avio-oikeuden alaista omaisuutta, eli sinä et erossa (tai puolison kuollessa) saa siitä osuutta.

Jos ette ole eroamassa, niin tuollahan ei ole käytännössä mitään merkitystä. Appivanhemmilta vaan fiksu varotoimi varmistaa, että omaisuus pysyy suvussa, ei mitään syytä loykkaantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi