Mitä keski-ikäinen mies haluaa uudelta suhteelta
Onko tulevaisuutta, jos 4kk seurustelun aikana mies on jo ilmoittanut, ettei ikinä muuta edellisessä avioliitossa hankkimastaan talosta, eikä mene uudestaan naimisiin. Yhdessäolo on päivystämistä työkeikoista miehen kotona. Tulevaisuuden suunnitelmat miehen puheissa on yhdessä hoitaa hänen mahdollisesti tulevia lapsen lapsia. Minulla ei ole lapsia.
Kommentit (212)
Siis mies on jotenkin selvinnyt hengissä aikaisemmasta avioliitosta, eikä silti ole heti hinkuamassa uuteen? Onpas omituinen tyyppi...
Vierailija kirjoitti:
Siis mies on jotenkin selvinnyt hengissä aikaisemmasta avioliitosta, eikä silti ole heti hinkuamassa uuteen? Onpas omituinen tyyppi...
Vaimo luultavasti alistettu ja ajettu itsemurhaan.
Olen vauras nelivitonen sinkku ja tuntuu pelottavalta ajatus siitä, että löytäisin vielä sopivan puolison ja antaisin sen valua käsistäni, koska emme osaisi järjestellä raha-asioita tai olisin liian luutunut elämääni. Ei kai silloin rakkautta ansaitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen vauras nelivitonen sinkku ja tuntuu pelottavalta ajatus siitä, että löytäisin vielä sopivan puolison ja antaisin sen valua käsistäni, koska emme osaisi järjestellä raha-asioita tai olisin liian luutunut elämääni. Ei kai silloin rakkautta ansaitsekaan.
Näin minäkin ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
No esim. mennä naimisiin. Hankkia yhteinen koti. Viettää eläkepäivät vaikka osittain Espanjassa.
Toiveenne ovat täysin vastakkaiset, joten te ette ole Match. Jätä se sika.
Kyllähän näissä asioissa veri on vettä sakeampaa. Jopa minä lapsettomana ihmisenä ymmärrän tämän.
Minulla on suvulta perittyä varallisuutta tulossa, ja aion pitää huolen, ettei kukaan uusi kumppani lapsineen pääse "perinnönjaolle" edes vahingossa. Ilman muuta perintö pidetään omassa suvussa.
Nykyäänhän melkein kaikki testamentit tehdään siten, että testamenttaava osapuoli sulkee perinnön saajan puolison ulos. Näin on pakko tehdä, sillä on liikaa esimerkkejä siitä, että puoliso on ottanut eron ja junaillut perinnöstä tällä tavalla puolet itselleen.
Tässä ketjussa hämää se, että se lapseton nainen nähdään loisena. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että yleensä se lapseton puoliso on varakkaampi kuin se, jolla on lapsia?
Eli jos siinä joku on euronkuvat silmissä, niin kyllä se todennäköisesti on se puoliso, jolla niitä lapsia on. Jokainen tietysti haluaa vetää "kotiinpäin" eli omille lapsille kaikki perinnöt, muiden kakarat ja sukulaiset olkoon ilman. Näinhän tämä menee.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Olihan miehellä jo suunnitelmia mitä tehtäisiin hänen talolleen kesällä. Itse maalattaisiin, pihaa laitettaisiin ym. Siis minun siellä vierailujen/asumisen aikana. Tämän ketjun johdosta tämäkin tuli ihan uuteen valoon. Miksi rehkisin jonkin perikunnan hyväksi.
Eli yhdessäollessa remontoidaan toisen omaisuutta. Onko teillä mitään sellaisia ajanviettotapoja, jotka eivät sisällä miehen työkeikkojen kyttäämistä tai miehen talon ja pihapiirin ehostamista? Oletko ylipäätään tuonut esille, että sua ei välttämättä kiinnosta kuluttaa kaikkea vapaa-aikaasi/kesälomaasi ilmaistyövoimana työmaalla, vaan haluaisit tehdä yhdessä jotain kivaa ja rentouttavaa? Aika avata silmät/kasvattaa selkäranka, jos tosiaan mies on muovaamassa susta jotain ilmaista piikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan miehellä jo suunnitelmia mitä tehtäisiin hänen talolleen kesällä. Itse maalattaisiin, pihaa laitettaisiin ym. Siis minun siellä vierailujen/asumisen aikana. Tämän ketjun johdosta tämäkin tuli ihan uuteen valoon. Miksi rehkisin jonkin perikunnan hyväksi.
Eli yhdessäollessa remontoidaan toisen omaisuutta. Onko teillä mitään sellaisia ajanviettotapoja, jotka eivät sisällä miehen työkeikkojen kyttäämistä tai miehen talon ja pihapiirin ehostamista? Oletko ylipäätään tuonut esille, että sua ei välttämättä kiinnosta kuluttaa kaikkea vapaa-aikaasi/kesälomaasi ilmaistyövoimana työmaalla, vaan haluaisit tehdä yhdessä jotain kivaa ja rentouttavaa? Aika avata silmät/kasvattaa selkäranka, jos tosiaan mies on muovaamassa susta jotain ilmaista piikaa.
Pohjalaiselle äijälle nainen on aina piika.
Juokse ap. Karmea ukonrähjä.
Ai näitä on enemmänkin? Tuhlasin elämästäni vuosia tuollaiseen mieheen. Ei hän sitten lopulta halunnut mistään luopua, ikuisesti oma talo ja suku lähellä ja mitään muutoksia ei voi tehdä. Kovasti kuitenkin rakasti. Kuulemma. Nää miehet on täysin kyvyttömiä näkemään niiden omien vanhojen kaavojensa ulkopuolelle. Suhde voi onnistua, jos löytyy nainen joka on ahdettavissa siihen samaan malliin ja taloon kuin ex-vaimokin oli. Ja kaikki muukin arjessa pyörii sitten just niin, kuin ennenkin. Että tällasta...
Tähän voi vielä lisätä, että muka pois muuttaneet (eli kumppaneillaan epävirallisesti majailevat) aikuiset lapset ravaavat miehen asunnolla omilla avaimillaan. Jopa 21.30 la-iltana pöllähdetään mitään ennalta ilmoittamatta eteiseen. Juu, siellähän se isi istuu päivystämässä ja perintötaloa ylläpitämässä, kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän voi vielä lisätä, että muka pois muuttaneet (eli kumppaneillaan epävirallisesti majailevat) aikuiset lapset ravaavat miehen asunnolla omilla avaimillaan. Jopa 21.30 la-iltana pöllähdetään mitään ennalta ilmoittamatta eteiseen. Juu, siellähän se isi istuu päivystämässä ja perintötaloa ylläpitämässä, kaikki hyvin.
Ahhahhah..:D Mutta lapsethan on tärkeintä. Mahtavatkohan tuota uhrausta kuitenkaan lopulta arvostaa.
Eri mieltä. Nelivitonen voi hyvinkin löytää sielunkumppaninsa ja aloittaa yhteisesti tyhjältä pöydältä. Ja vain tämä on rakkautta - symbioottinen sitoutuminen ilman rajoitteita.