Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keski-ikäinen mies haluaa uudelta suhteelta

Vierailija
17.04.2019 |

Onko tulevaisuutta, jos 4kk seurustelun aikana mies on jo ilmoittanut, ettei ikinä muuta edellisessä avioliitossa hankkimastaan talosta, eikä mene uudestaan naimisiin. Yhdessäolo on päivystämistä työkeikoista miehen kotona. Tulevaisuuden suunnitelmat miehen puheissa on yhdessä hoitaa hänen mahdollisesti tulevia lapsen lapsia. Minulla ei ole lapsia.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollainen mies kannattaa jättää omilleen. Rakkaudettomasta papparaisesta ei tule kuin paska fiilis ja oma elämä tuhlaantuu. Onko tuollaisia oikeasti?

Tykkäsin kyllä miehestä, mutta en enää nähnyt tulevaisuutta. Ehkä se on juuri tämä liika perillisiä varten asioiden petaaminen. En kyllä näin 45v pidä 5-kymppistä ihan papparaisena.

Vierailija
182/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies ei selvästikään ole haluamassa sinusta sitä loppuelämän kumppania, vaan ilmaisen kodinkoneen, jonka voi sitten heivata takavasemmalle kun haluaa tai kyllästyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käytännössä voi maksaa omaisuudesta, jota ei saa? Velalla? Vai pitääkö luopua perinnöstä kokonaan? Pitäisi jollain pyhällä hengellä elättää omat lapset mutta pitää selvittää vanhempien kuoleman jälkeen näköjään heidän sotkut.

Kyllä. Jos olet noin perseauki, niin älä ota perintöä vastaan. Älä myöskään tee lapsia,, mikäli tarkoitus on kasvattaa heidät sinun vanemmiltasi saatavilla perintörahoilla... Pitäisi kyllä olla joku lastensaanti -ajokortti olemassa...

Vierailija
184/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mies ei selvästikään ole haluamassa sinusta sitä loppuelämän kumppania, vaan ilmaisen kodinkoneen, jonka voi sitten heivata takavasemmalle kun haluaa tai kyllästyy.

Ovat varmaan ”perilliset” ylpeitä tällaisesta narsistiseta sadisti-iskästä. Ei ihme että entinen puoliso kuoli/häipyi. Minäkin tappaisin itseni.

Vierailija
185/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käytännössä voi maksaa omaisuudesta, jota ei saa? Velalla? Vai pitääkö luopua perinnöstä kokonaan? Pitäisi jollain pyhällä hengellä elättää omat lapset mutta pitää selvittää vanhempien kuoleman jälkeen näköjään heidän sotkut.

Ja mistähän tässä viestissä on kysymys?

Olisikohan perintöveroista jotka pitää maksaa vaikka leski jäisi röttelöön. Se tässä luultavasti itkettää.

Näin arvelen itsekin. Me emme miehen kanssa ostaneet yhteistä taloa siksi että se jää perinnöksi kummankaan lapsille, vaan siksi että olemme ihan nuorehkoja vielä, emme vanhuuseläkeläisiä, ja haluamme asua jossakin. Pitäisikö sitä oikeasti elää elämäsä jälkikasvun perintöä ajatellen? Huhuh! Rahaa jää lapsille kyllä sen verran että voivat sillä maksaa talon perintäverot, jos tämän tönön välttämättä loppupeleissä haluavat :D

Vierailija
186/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta jos tämä oli tuon aloituksen perusteella vedetty johtopäätös, niin hieman ihmettelen.

Vierailija
187/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa nyt mitä väärää siinä on , että ajattelee nimenomaan niitä omia lapsiaan ? Jos ihminen haluaa turvata omien lastensa perinnön, niin siinä ei ole yhtään mitään väärää. Oletko sinä joku katkera kitisijä, jonka mielestä aina ja joka asiassa pitää ajatella vain uutta naista ja miten nainen hyötyy ?

Asetelman voi kääntää myös toisinpäin: mitä väärää siinä on, että lapseton nainen ajattelee omia perillisiään?

Itselläni on omaisuutta, olen lapseton ihminen, ja minut perivät sisarusteni lapset, joista välitän paljon. Jos menisin suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia, pitäisin todellakin huolen, että mies ja hänen perikuntansa eivät hyödy minusta taloudellisesti mitenkään. En esim. osallistuisi miehen talon ylläpitokustannuksiin millään tavalla. Miksi investoida omaisuuteen, joka ei ole omaa? 

Minulla ei ole edes sisaruksia. Eikä mitään visioita mitä kuolemani jälkeen tapahtuu / pitäisi tapahtua. Elän ihan kaikkeni juuri tähän hetkeen panostaen. Toki mukavaa vanhuuttakin toivoen.

Vierailija
188/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta jos tämä oli tuon aloituksen perusteella vedetty johtopäätös, niin hieman ihmettelen.

Ketjussa kyllä tuli ilmi, että aloittajan mies on jo ajatellut kuinka yhdessä hoidetaan MIEHEN puutarhaa ja maalataan MIEHEN taloa, josta miehen ei ole aikomustakaan luopua. Aika naiivi saa olla , jos tästä ei pysty päättelemään, että mies on juuri sellainen MINUN; MINUN; MINUN mies.

Vierailija
189/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä narsistiäijä. Juokse.

Vierailija
190/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankoon terrieriä papparainen.

Vierailija
191/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tän tyylisen narsistin kohdannut. Piti puhua kaikesta muodossa "meidän" vaikka kaikki oli hänen, lopulta oli pyytänyt poikansa hakemaan kotiavaimeni kaapista.

Vierailija
192/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E lähtisi ap:n spekseillä tiiviimpään suhteeseen. Suhteessa tulee olla kaksi aikuista ihmistä, ei heidän sukunsa, vanhemmat, tätit, setät, lapset myös. Eri homma silloin jos on joku maanviljelijä, ja sukutilan pito harteillaan. Mun miehen kanssa kun alettiin tapailemaan, ja näistä asioista keskusteltiin, niin sovittiin että tapaillaan sillä tavoin kevyesti, että katsellaan mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään. Kun sitten alkoi näyttää siltä että viihdymme erihyvin yhdessä, niin tuli keskustelujen aika. Mies oli just sitä mieltä, että ei enää naimisiin, ei enää taloa, vaan pieni vuokrakämppä riittää. Lapset hänellä kävivät joka toinen vkl, mies asui olkkarissa, ja lapsillaan oli kämpän ainoa makkari. Itselläni tilanne alkoi kääntyä siihen että täytyi muuttaa silloisesta vuokraluukusta oman lapseni kanssa pois, ja mietin siinä sitten samalla omaa tulevaisuuttani vuosia eteenpäin. Sanoin miehelle että en halua häen kanssaan enää jatkaa hengailutapaamista, että asutaan kahta pikkukämppää omien lastemme kanssa, ja nähdään sitten vapailla(joita minulla ei ollut, koska olin yh), että mies asuisi meidän luonamme viikot, ja joka tinen vkl omassa kämpässään omien lastensa kanssa, että en halunnut sellaista säätämistä, vaan joko olla oikeasti yhdessä, yhteisessä kodissa, jossa asuisi minun lapsi, ja hänen lapset voisivat visiteerata siellä omassa  isäänsä, tai sitten olla ns. vapaa olemaan ja tekemään miten itse haluan. En halunnut että elämäni kulkisi kahden kämpän ja perheen väliä, että majoittelisin miestä hänen lapsivapaillaan omassa kämpässäni, jonka päävastuu olisi kuitenkin vain minulla vuokranmaksuineen, siivouksineen, ja mies pitäisi huolen vain omasta kämpästään joka toinen vkl... Eli minulla asuisi kaksi ihmistä lisäkseni, jotka olisivat hyyryläisinä. 

Kerroin ymmärtäväni että miehelle sellainen sopisi, mutta että minä haluan joko kunnolla yhteen, yhteisen kodin, tai sitten oikeasti itsekseni eläen, jolloin mahdollinen uusi rakkaus minulle paremmin sopivin speksein tulisi vastaan. Miehen malli olisi ollut minulle välimalli, josta en olisi saanut ns rusinoita pullasta, mutta mies olisi ne saanut. Noh tuloksena meillä on nyt yhteinen koti, ja ollaan naimisissa. Että kyllä mies voi mielensä muuttaa jos kokee tarpeelliseksi omaa elämäänsä ajatellen niin tehdä.

193/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 45 mies vähän vanhempi. Tiedän kyllä monia lapsettomiakin omasta ikäluokasta. Sitä en tiedä onko kaikki lapselliset näin vauhkoina omaisuudestaan ja perinnöstään. Eihän näistä niin suoraan puhuta, mutta näyttää olevan pinnan alla päällimmäisenä.

Kyse ei ole misyään vauhkoamisesta, vaan omasta vanhuuden turvasta. Jos on koko ikänsä raatanut ja kerryttänyt omaisuutta, ettei vanhana tarvitse olla köyhänä ja ilman tukiverkkoja, niin ei niitä rahoja ihan tuosta vaan heitetä menemään.

Lapsettoman ihmisen pitää aina huolehtia siitä, että on se vanhuuden turva. Ja pitää huoli siitä, että testamenttiasiat on hoidettu. Muuten kuolemasta seuraa vain riitaa. Vanhuksella täytyy jossain vaiheessa todennäköisesti olla myös edunvalvoja, jos hän itse dementoituu. On luontevaa, että se on perivä sukulainen, esim. sisaruksen lapsi.

Varmasti varakkaan lapsettoman vanhuksen kuolinvuoteen ääreen tulisi "perinnönjaolle" mielellään moni yh-vanhempi kakaroineen, sen olen kyllä huomannut lähipiiristä. Näitä tapauksiahan riittää kyllä. 

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
194/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta antia oli oileasti ”perintöketju”. Jumalauta 😂😂😂

Köyhällä ei näitä ongelmia tietenkään ole, mutta ajattelitko että perheyritykset ja maatilat menevät aina henkilön kuollessa ulkopuolisille? Joo ei, ne pidetään suvussa eli perintöketjussa.

Vierailija
195/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei näitä ongelmia tietenkään ole, mutta ajattelitko että perheyritykset ja maatilat menevät aina henkilön kuollessa ulkopuolisille? Joo ei, ne pidetään suvussa eli perintöketjussa.

Olen tuo nauraja, ja _valitettavasti_ ison talon tyttöjä. Nauroin tuota termiä. Kyllä ihminen on vain narsistinen elukka - ei sille mitään mahda.

Vierailija
196/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo nauraja, ja _valitettavasti_ ison talon tyttöjä. Nauroin tuota termiä. Kyllä ihminen on vain narsistinen elukka - ei sille mitään mahda.

Niin minäkin olen ison talon tyttöjä ja palstan mukaan narsistinen sellainen. En ajatellut ottaa tähän mitään auervaaraa puuhailemaan ja jättää tätä 1500-luvulta asti suvussa kulkenutta tilaa yh-iskän lapsille. Omille menee.

Vierailija
197/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin olen ison talon tyttöjä ja palstan mukaan narsistinen sellainen. En ajatellut ottaa tähän mitään auervaaraa puuhailemaan ja jättää tätä 1500-luvulta asti suvussa kulkenutta tilaa yh-iskän lapsille. Omille menee.

”Omille.”

😁😁😁

Vierailija
198/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Omille.”

😁😁😁

Kyllä, omille. Ei vieraille. Vieras on sellainen, jossa ei oma veri kierrä.

Vierailija
199/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla neljävitosella nykynaisella on jo oma koti, asuntolainat todennäköisesti jo maksettu tai ainakin ihan loppusuoralla. Ei hänen tarvitse muuttaa mihinkään museoröttelöön. Mieshän voi majailla naisen luona enemmän ja miehen röttelössä voidaan olla vähemmän. Järjestelykysymys. 

Ilmeisesti olen sitten epänormaali. Asun ihan mukavasti vuokralla ja näin voisin jatkaakin. Olen panostanut elämyksiin, en seiniin. Hyvänen aika, kuka ne sitten perisikin :)

Talous kuitenkin kunnossa, röttelössä ei tarvi asua. Eikä ylisuuressa omakotitalossa säästellä vettä, sammutella valoja, säästää lämmössä jne.

Tietenkin unelmien koti voi olla vuokra-asuntokin. Pointti olikin, että neljävitonen nainen asuu jo juuri niinkuin on aina halunnutkin eikä ole enää mitään tarvetta hankkia sen paremmin uutta vuokra-asuntoa kuin ostaa omaakaan. 

Vierailija
200/212 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Omille.”

😁😁😁

Kyllä, omille. Ei vieraille. Vieras on sellainen, jossa ei oma veri kierrä.

Olet kuvottava.