Sivut

Kommentit (876)

hrsabt

Jossain kommentissa luki, että nykylasten isovanhemmat ovat syntyneet 60-luvulla. Varmaan monilla onkin mutta esim omilla lapsillani jotka ovat alakouluikäisiä, mummo on syntynyt 1935. Nimenomaan heidän biologinen mummonsa. Lapsilla on myös ystäviä, joiden isovanhemmat ovat lähes 80-vuotiaita tai yli. Ei kaikki saa lapsenlapsia alle 50-vuotiaana, jotkut voi olla vasta 70-vuotta  kun tulevat isovanhemmiksi.

Vierailija

Lapsenlapset tuodaan meille hoitoon, että päästään treffeille. Parisuhteessa kun ei enää olla parisuhteessa, nyt pitää olla treffejä ja uusi alku joka kuukausi. Minä syötän kiusalla lapsenlapsille sokeria, saavat sokerihumalan ja vanhemmillaan on tuplasti hankalaa lastensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mummi_55 kirjoitti:
HEI kamoon nyt jotain rajaa isoäitien haukkumiseen. Olet varmaan puhetaitoinen (ainakin osaat kirjoittaa tosi ilkeästi ), niin puhu selkeästi mummille tai siis äidillesi. Mummilla voi olla se mielikuva, että osoittaa rakkauttaan tuomalla paljon herkkuja lapsille. Minä tuon aina tuliaiset Ruotsin laivalta ja silloin on isompi satsi joka riittää äidin jakamana pidempään. Käydessäni vien aina vain jotain pientä hyvää ja kun lapset ovat luonani niin silloin aina syödään ensin ruokaa ja sen jälkeen herkkuja. Tuntuu pahalta isoäidin puolesta jos tuo juttusi nyt sitten on totta....

Miksi sieltä Ruotsin laivalta pitää kantaa kamaa ihan kuin niitä ei maista saisi? Miksi pitää joka kerta viedä jotain hyvää ja aina sinun luonasi syödä herkkuja? MIKSI?

Mikä se on se musta aukko joka sielussasi vaatii tällaista? Se tunnemöykky jota tukahdutat noilla makeisilla?

Mikä sinua estää osoittamasta rakkautta jotenkin terveesti? Esim kannustamalla sitä omaa lastasi? Arvostamalla häntä ja puolisoaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eivätkö vanhemmat itse osaa rajoittaa lasten karkinsyöntiä? Nuo herkuthan voi jakaa useammalle karkkipäivälle.

Tietysti rajoitetaan. Se ongelma vaan on, kun niitä 2 kk satseja tulee 10 kertaa vuodessa. Ja kun mummu on kyvytön kysymään mistä meidän lapset tykkää, niin tuo milloin mitäkin kuvottavuuksia (kun halvalla saa) Kerran toi ison säkin liköörikarkkeja lapsille, siis päiväkoti-ikäisille. Ja kauhea itkupotkuraivari kun sanottiin, että ei ole tuo sortti saati määrä sopiva lapsille.

Mun lapset saavat karkkia karkkipäivänä. He saavat ihan itse valita kaupasta mitä haluavat, ei tarvitse tyytyä mummun halpisherkkuihin.

Vierailija

Maisaac kirjoitti:
Meillä isoäiti ei ole tuonut ainuttakaan karkkipussia lapsenlapsille koskaan. 

Lapset ovat jo 12 ja 10.

Joskus kyllä kuorii porkkanoita ja pilkkoo niitä, ja lapset syövät, mutta karkkia ei koskaan.

Joten ei voi sanoa, että kaikki isoäidit tekevät noin.

Eikä meidän isoäiti ole pihi, ei siitä johdu, ostaa lapsille talvitakkeja ja lenkkareita yms. Syytää heihin rahaa kyllä, mutta karkkeja ei osta koskaan.

Ei todellakaan voi yleistää, että kaikki isoäidit ovat tuollaisia.

Ei tässä kukaan ole sanonut, että kaikki isoäidit ovat rajattomia, ylikäveleviä herkku/tavaratyrkkyjä.

Sun lasten isoäiti kuulostaa mukavalta. Olet onnekas!

Vierailija

mummuminäkin kirjoitti:
Tämähän on jo vihapuhetta ja kohteena on nyt mummut. Lopettakaa moinen haukkuminen.

Onneksi on olemassa myös fiksuja äitejä ja isiä, jotka sopivat fiksujen mummujen kanssa pelisäännöistä myös karkinsyönnin suhteen. Kohtuus kaikessa. 

Mikä tässä on vihapuhetta?

Kyllähän niitä rajoja on yritetty mummun kanssa sopia. Meidän toiveet siitä, ettei lapselle syötettäisi karkkia jatkuvasti, on ohitettu naureskellen. Jostain syystä mummulla on oikeus hemmotella lapsenlapsia syöttämällä herkkuja niin paljon kuin lapsen napa vetää. No, eipä mummun kanssa ole voinut sopia mistään muustakaan.

Nyt nyyhkii, kun ei saa viettää sekuntiakaan yksin lastenlasten kanssa. Itsessään ei näe mitään vikaa...

Vierailija

Ei tarvitse yleistää. Miksi opettaisin lapseni lapset siihen, että kohtuuton syöminen olis Ok. Elämä on kohtuullisella sokerilla huomattavasti aktiivisempaa T. Mummo

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huvikseni vien aina pojan lapsille valtavat määrät karkkia. On niin hauska seurata, kun miniähän ne kuitenkin syö.
Lapset ei karkeista niinkään edes välitä. Silti miniän pitää aina tuhistella ja osoittaa typerä käytöksensä. Haukkuu minut ja repii makeat lapsilta käsistä ja vie muka "talteen", että syödään sitten ajan kanssa.

Aika on se, kun miniä pääsee niihin yksinään käsiksi. Vetelee yhdeltä istumalta kilotolkulla karkkia ja suklaata. Ja oksentaa välissä.

Nojoo. En oikeasti ilkeyttäni tee tuota. Oon yrittänyt saada poikaa ymmärtämään, että vaimonsa todellakin tarvitsee ammattiapua. Mitä pikemmin sen parempi.
Miniän syömishäiriöstä kärsii koko perhe. Jollain tavalla pahempaa kuin alkoholismi.
Asiasta pitäisi miniän mielestä vaieta.
Ja että, mitäkö tää anopille kuuluu? Kuuluu se, kun syömishäiriö on henkinen sairaus ja huonossa vaiheessa jää lapsetkin heitteille.

Tuli vaan mieleen, että nykyäänhän syömishäiriöt on niin yleisiä, että oisko muissakin perheissä tätä?
Jos suhde syömiseen on normaali, ei mikään määrä mummon makeisia käy kenenenkään hermoon.

Vietkö alkoholistille viinapullon?

Syömishäiriötä on mahdoton hoitaa, ellei potilas itse halua parantua. Tuolla käytökselläni muuten vain pahennat tilannetta. Jos oikeasti haluat auttaa, niin lopeta tuo välittömästi!

Ja kyllä ne mummon karkkisäkit tympäisee, koska kysehän oikeasti ei ole niistä karkeista, vaan mummon vallankäytöstä lapsensa perheessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse yleistää. Miksi opettaisin lapseni lapset siihen, että kohtuuton syöminen olis Ok. Elämä on kohtuullisella sokerilla huomattavasti aktiivisempaa T. Mummo

Ei tässä kukaan yleistäkään. Noita kyhytnäköisiä tyrkyttäjämummoja vaan on aika monta.

Mun lapsilla on yksi järkevä mummo ja yksi tyrkyttäjämummo. Kyllä se mummo, joka kunnioittaa meidän toiveita lapsen ravitsemuksen suhteen, saa lapset yökylään jne. Tässä ketjussa useampi tarina siitä, kuinka mummu on ahtanut lapsen niin täyteen herkkuja, että on oksennus tullut yöllä. Tätä välttääkseni tyrkkymummo ei saa lapsia yökylään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuka on yleistänyt?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuka on yleistänyt?

Jos otsikko on ”isoäidit, miksi lapset jne...” on kyllä yleistävän osoitteleva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuka on yleistänyt?

No eiköhän jokainen tajua, että jokainen isoäiti ei ole herkkuja tyrkyttävä jyrä, vaan osa isoäideistä on ihan järkeviä ihmisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuka on yleistänyt?

No eiköhän jokainen tajua, että jokainen isoäiti ei ole herkkuja tyrkyttävä jyrä, vaan osa isoäideistä on ihan järkeviä ihmisiä.

Ihan tosi, ei kai? Suurin osa isoäideistä ei halua vaikeuttaa lastenlapsien elämää tekemällä näistä ehdoin tahdoin karkkiin taipuvaisia tulevia lihavia. Mutta otsikon kaltainen isoäitien osoittelu on tällä palstalla yhtä tavanomainen näky kuin vanhemmat ruokakaupassa murohyllyn edessä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista huomaa, että kaikilla ei ole rajattomia sukulaisia. Ohjeena se, ole ystävällinen ja koita ajatella positiivisesti, on ihan turhia. Sitä saa olla ystävällinen ja pitkä pinnainen lopun elämänsä, mutta ei se siitä sukulaisesta mukavampaa tee. Päinvastoin, hän tajuaa, että nyt on hänen tilaisuutensa ja saat olla kynnysmattona omassa kodissasi niin pitkään kun ero tai kuolema erottaa.

Kun tapasin anoppini, astuin juuri tähän ansaan. Kyllähän sitä tulee kenen kanssa vain toimeen, kunhan on tarpeeksi kiltti ja ystävällinen? Miten väärässä olikaan. Vastassa olikin todella häikäilemätön (jopa narsistinen) tapaus, joka kirjaimellisesti veisi silmät päästä, jos ne päättäisi saada. Haluaa päättää kotimme sisustuksesta, siitä millä autolla ajamme, jopa lasten nimet olisi pitänyt hyväksyttää hänellä ennen ristiäisiä. Esittää hyvin jyrkkiä mielipiteitä siitä, mihin kouluun meidän lapset saa mennä, ja haukkuu maan rakoon, kun hänen mielipidettään ei totella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuka on yleistänyt?

Ihan tosi, ei kai? Suurin osa isoäideistä ei halua vaikeuttaa lastenlapsien elämää tekemällä näistä ehdoin tahdoin karkkiin taipuvaisia tulevia lihavia. Mutta otsikon kaltainen isoäitien osoittelu on tällä palstalla yhtä tavanomainen näky kuin vanhemmat ruokakaupassa murohyllyn edessä!

Pahoittelen otsikolla aiheuttamaani mielipahaa kaikilta kunnollisilta isoäideiltä. 

t. AP

VierasIsoMummo

Eikös se ole lapsen vanhempien tehtävä laittaa lapselle rajat paljonko ja milloin karkkia syödään. Vaikka talo olisi täynnä makeaa, kenen tahansa tuomaa... Isovanhemmille voi suoraan sanoa, että meille ei saa tuoda makeaa. Ihmisiä hekin ovat ja jommankumman perheen aikuisen omat vanhemmat. Jos tällaisista ei pysty sopimaan, niin ei ehkä ole muutenkaan maailman parhaat välit. Suoraan puhuminen auttaa varmasti paremmin, kuin täällä valittaminen. Näitä lukiessa miettii onko kenelläkään hyvät, vanhempien mielen mukaiset isovanhemmat, heistä kun ei täällä juuri kerrota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"En ole itse isoäiti, totesin vain, että kun niin paljon on tullut kritiikkiä isoäitien ostamia lahjoja kohtaan, kannattaako sieltä päin kauheasti lahjojen osalta odottaakaan? Ostaa itse lapselleen sen, mitä lapsi haluaa ja tarvitsee."

Et ole isoäiti, mutta kommentistasi on aistittavissa sama loukkaantuminen mistä tässäkin ketjussa kerrotaan. Miksi niistä lahjoista ei voi sopia, jos haluat antaa lahjaksi lapsen vanhemmalta saadun tiedon perusteella haalarin, nukketalon tai Porshen niin joko a) annat rahat b) sinulle kerrotaan tarkkaan mitat,väri, malli jne. Ja sinä noudatat niitä etkä sävellä kun se sinapinkeltainen oli niin nätti.
Lahja on kuitenkin yllätys sille lapselle vaikka se on vanhempien kanssa sovittu, sehän kai on pääasia?
Ja todella , on erittäin vaikeaa ymmärtää ja jopa peräti uskoa , että täällä kerrottuja ihmisiä on olemassa kun en ole heihin vähän yli 60v elämäni aikana törmännyt .Esim. Se puu case kuoppineen oli jo kyllä toisesta ulottuvuudesta.

Sisälukutaito?
Miksi kyse olisi jostain loukkaantumisesta? Minähän olen vain ehdottanut, että äidit ostaisivat lapsilleen ihan itse ne tarvittavat asiat, kun kerran isoäidit eivät osaa. Simple as that.

Mikä tässä voi olla niin vaikeaa?

Ja alapeukkuja satelee (taas).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eivätkö vanhemmat itse osaa rajoittaa lasten karkinsyöntiä? Nuo herkuthan voi jakaa useammalle karkkipäivälle.

Eivät osaa, kun ei ole kiva olla ”ikävä vanhempi”.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ole itse isoäiti, totesin vain, että kun niin paljon on tullut kritiikkiä isoäitien ostamia lahjoja kohtaan, kannattaako sieltä päin kauheasti lahjojen osalta odottaakaan? Ostaa itse lapselleen sen, mitä lapsi haluaa ja tarvitsee."

Et ole isoäiti, mutta kommentistasi on aistittavissa sama loukkaantuminen mistä tässäkin ketjussa kerrotaan. Miksi niistä lahjoista ei voi sopia, jos haluat antaa lahjaksi lapsen vanhemmalta saadun tiedon perusteella haalarin, nukketalon tai Porshen niin joko a) annat rahat b) sinulle kerrotaan tarkkaan mitat,väri, malli jne. Ja sinä noudatat niitä etkä sävellä kun se sinapinkeltainen oli niin nätti.
Lahja on kuitenkin yllätys sille lapselle vaikka se on vanhempien kanssa sovittu, sehän kai on pääasia?
Ja todella , on erittäin vaikeaa ymmärtää ja jopa peräti uskoa , että täällä kerrottuja ihmisiä on olemassa kun en ole heihin vähän yli 60v elämäni aikana törmännyt .Esim. Se puu case kuoppineen oli jo kyllä toisesta ulottuvuudesta.

Sisälukutaito?
Miksi kyse olisi jostain loukkaantumisesta? Minähän olen vain ehdottanut, että äidit ostaisivat lapsilleen ihan itse ne tarvittavat asiat, kun kerran isoäidit eivät osaa. Simple as that.

Voi pientä marttyyriparkaa. Ihan niin kuin ne vanhemmat ei ostaisikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito?

Voi pientä marttyyriparkaa. Ihan niin kuin ne vanhemmat ei ostaisikin.

Miksi sitten valitatte? Lapsihan on saanut mitä tarvitsee.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat