Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
101/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen lukeneeni joskus, että kun asiakas on ottanut alkoholijuomat haltuunsa kaupassa ennen klo 21, hänelle voidaan ne myydä vaikka klo olisi jo yli 21.

Kaupoissahan on klo. 21 jälkeen peitetty alkoholijuomat jotenkin tai estetty niiden haltuunotto. Näin valvovat tuota myynnin aikarajaa.

Muistaakseni toi oli siihen aikaan kun kaupat meni ysiltä kiinni. Nyt kun on myöhempään auki niin oluset on maksettava ennen ysiä.

Toki, vaan on kaupungeissakin edelleen kauppoja jotka sulkee 2100.

Vierailija
102/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista huomata että miten paska maa Suomi on lasten ja perheiden kannalta. Tämän huomaa juuri kaupoissa miten hädissään äidit vartioivat lapsiaan, etteivät vaan olisi aikuisten tiellä.

Kerran eräässä kaupassa äiti hätääntyneenä paimensi lapsiaan että eivät olisi minun tielläni. Sanoin hänelle etteivät lapset ole tiellä että hyvin mahtuvat kaupassa olemaan. Äti kiitti minua.

Terv. mies.

Eikös jenkeissä parivuotias taapero kauppareissulla ampunut äitinsä joku aika sitten? On se suomi paska maa...

Entä sitten. Eihän tällä ole mitään yhteyttä tähän asiaan.

Mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.

Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.

Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.

Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.

Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.

Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.

Kysymyksessä oli noin kuusivuotias tyttö, joka yritti toistuvasti siirtää minun maksamaani ostosta äitinsä ostosten sekaan. Se, että huomautin kerran ja sitten tyydyin vain pitämään tytön ja hänen äitinsä näppejä silmällä, oli minulta oikein ystävällisesti tehty. Olisin nimittäin voinut vaikka sanoa kantavalla äänellä jotakin koulutuksessa olevista myymälävarkaista. Eleistään päätellen tuo tyttö ei ollut ensimmäistä kertaa siirtelemässä tavaroita oman väen puolelle.

Minulla on tapana opettaa vieraille aikuisille törkeästi puhuvia lapsia kuiskaamalla heidän korvaansa: "Sinä olet harvinaisen ruma lapsi." Tehoaa sekä tyttöihin että poikiin. Ja hiljentää jokaisen lapsen joksikin aikaa. Kun mölinä lopulta alkaa, minä olen jo parkkihallissa. Noin käyttäytyvät lapset on jo pilattu kotioloissa, joten ei siinä mikään enää huonommaksi mene.

En ole koskaan tavannut kaupassa huonosti käyttäytyviä lapsia.

Sinulle kuiskaan korvaasi että hankkisit oman elämän. Keksi jotain mielekästä tekemistä lasten mollaamisen tilalle.

Et tietenkään, koska omien lastesi käyttäytyminen on sinulle standardi. Muiden silmissä ehkä huonoa käytöstä huonon kasvatuksen seurauksena, mutta sinulle ihan normaalia. Vai mitä?

Et ole empaattinen ihminen.

Silmä silmästä hammas hampaasta on laki jota toteutat.

Miksi pitäisi osoittaa empatiaa huonosti käyttäytyviä ihmisiä kohtaan? Pitäisikö varkaan antaa varastaa, jottei vain vaikuttaisi epäempaattiselta?

Lapsi vasta opettelee käytöstapoja. Sinut itsensä kannssa oleva aikuinen ymmärtää tämän.

Eihän huonosti käyttäytyvää lasta opeteta sillä että aletaan itse käyttäytyä huonosti myöskin:)

Mies.

Vierailija
104/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vanha pappa pakkasi minun maksamani maidon kassiinsa. Huomautin että se rasvaton maito oli kylläkin minun.

Pappa antoi maidon takaisin mutta ei sanonut mitään.

Ehkä oli vahinko ja pappa hölmistyi tilanteesta, eikä pyytänyt anteeksi tai sitten oli jo vanhuuden höperö muuten vaan.

Eipä siinä. Käytin normaalia ääntä, en ystävällistä enkä vihaista ja jatkoin pakkaamista.

Vierailija
105/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.

Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.

Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.

Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.

Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.

Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.

Kysymyksessä oli noin kuusivuotias tyttö, joka yritti toistuvasti siirtää minun maksamaani ostosta äitinsä ostosten sekaan. Se, että huomautin kerran ja sitten tyydyin vain pitämään tytön ja hänen äitinsä näppejä silmällä, oli minulta oikein ystävällisesti tehty. Olisin nimittäin voinut vaikka sanoa kantavalla äänellä jotakin koulutuksessa olevista myymälävarkaista. Eleistään päätellen tuo tyttö ei ollut ensimmäistä kertaa siirtelemässä tavaroita oman väen puolelle.

Minulla on tapana opettaa vieraille aikuisille törkeästi puhuvia lapsia kuiskaamalla heidän korvaansa: "Sinä olet harvinaisen ruma lapsi." Tehoaa sekä tyttöihin että poikiin. Ja hiljentää jokaisen lapsen joksikin aikaa. Kun mölinä lopulta alkaa, minä olen jo parkkihallissa. Noin käyttäytyvät lapset on jo pilattu kotioloissa, joten ei siinä mikään enää huonommaksi mene.

Sinulle kuiskaan korvaasi että hankkisit oman elämän. Keksi jotain mielekästä tekemistä lasten mollaamisen tilalle.

Et tietenkään, koska omien lastesi käyttäytyminen on sinulle standardi. Muiden silmissä ehkä huonoa käytöstä huonon kasvatuksen seurauksena, mutta sinulle ihan normaalia. Vai mitä?

Miksi pitäisi osoittaa empatiaa huonosti käyttäytyviä ihmisiä kohtaan? Pitäisikö varkaan antaa varastaa, jottei vain vaikuttaisi epäempaattiselta?

Lapsi vasta opettelee käytöstapoja. Sinut itsensä kannssa oleva aikuinen ymmärtää tämän.

Eihän huonosti käyttäytyvää lasta opeteta sillä että aletaan itse käyttäytyä huonosti myöskin:)

Mies.

Lapsi ei opi sillä, että hänen annetaan käyttäytyä ihan miten vain. Jos lapsi ei pidä näppejään erossa muiden tavaroista tai sättii tuntemattomia, hänelle pitää huomauttaa asiasta. Jollei lapsen kanssa oleva aikuinen sitä tee, kasvattakoon lasta sitten koko kylä.

Eläimiä voi kouluttaa sillä, että huono käytös jätetään huomiotta ja hyvä palkitaan. Jostain syystä kaikki ihmislapset eivät opi näin, vaan käyttäytyvät edelleen huonosti ja vaativat silti palkkion (ja saavatkin usein). Silloin tehoaa vain joko fyysisesti tai kuvaannollisesti se, että lapsi hiljennetään nostamalla hänet korvasta ylös ja kerrotaan säännöt ilman mitään kaunistelua.

Vierailija
106/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole mitään varastamista, mutta tuli mieleen tuosta vanhuuden höperöstä papasta. Edelläni oli kerran vanha mies maksamassa, hän oli ostanut kaurahiutalepaketin ja pesuainepurkin. Hän liikkui todella hitaasti, maksoi hitaasti ja jäi laittamaan vaihtorahojaan lompakkoon siihen kassalle.

Ehdin maksaa omat pienet ostokseni ja pakkaamaan ne, ja mies oli vieläkin siinä päädyssä. Olin juuri lähdössä, kun pappa lähti taapertamaan kaupan yhteydessä olleeseen kahvilaan ja jätti ostoksensa siihen päätyyn. Nappasin ne käsiini ja lähdin papan perään. Koputin häntä varovasti olalle ja sanoin, että nämä jäivät häneltä tuonne kassalle. Katsoi minua hölmistyneenä hetken ja otti sitten tavaransa ihmeissään ja sopersi kiitoksen.

En ole ihan varma, että tajusiko, että hänen ne olivat. Toivottavasti ei ollut autolla liikenteessä, oli varmaan muistisairas.

Vierailija
107/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin ostokseni ja sitten alkoi tulla takana tulevan ostoksia. Pakatessani sitten harmittelin, että eikö takanani tullut myhäilevä nainen voinut laittaa kapulaa kun näki että minä sen unohdin. Hyvä etten sanonut että tuliko hyvä mieli.

Sitten muistin että olin itse laittanut sen kapulan 100% varmasti, ja kassa oli itse ottanut sen ajatuksissaan pois ja jatkoi ostosten laittamista piikkiini.

Mies.

Vierailija
108/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies.

Opetetaanko niin ettei koskaan sanota mistään mitään?

Vierailija
109/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ihmetellyt miten joskus kotona kauppakassia purkaessa ei löydy jotain minkä muistaa varmasti ottaneensa hyllystä. Oon tarkistanut oikein kuitinkin eikä lue siinäkään ja miettinyt oonko tulossa hulluksi. Mutta joku on vaan korista tai kärryistä vienyt huomaamatta. En oo tajunnut ikinä et ihmiset tekee tällasta.

Vierailija
110/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinpäin, ihan vahingossa. laitoin jotain leikkelettä jonkun kärryyn ja jatkoin kattelemista, se kärry ei ollutkaan mikä piti vaan jonkun muun ja oli sitte jo myöhästä mennä korjaamaan virhe.

Toivottavasti ne leikkeleet maistui jollekkin rouvalle.

Vierailija
111/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa mennä ajoissa kyttäämään -60% tarjouksia niin noukin ne sitten muiden koreista ja juoksen kassalle🏃

Varastathan myös vessapaperia huoltoasemilta, kouluista, työpaikoilta, köyhiltä kavereilta, heikosti liikkuvilta sukulaisilta ja vaikeavammaisilta, kuten turhan monet köyhät kertoivat tekevänsä?

Vierailija
112/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kärrystä viety, mutta kerran Sellon Citymarketissa vietiin koko kärry. Ei löytynyt jälkeäkään ja kärryrahakin meni sen siliän tien. Ehkä jollakin ei ollut varaa lunastaa omaa kärryä, vaikka poletteja saa ilmaiseksi kassalta. Tai sitten joku dementikko vei.

Vierailija
113/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo yksivajukki on tässä ketjussa :D Siirtyi käyttämään mies nimimerkkiä mesottuaan aikansa tuolla ketjun alkupäässä. Ihan kuin sanomisensa muuttuisivat jotenkin vakuuttavammaksi, hehehe.

Vierailija
114/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä hyvä sykettä nostattava harrastus vanhuuden päiville, jos elämässä ei enää ole muuta mielekästä sisältöä: ota haasteeksi saada päivän ostokset kasaan vain toisten asiakkaiden kärryistä näpistelemällä! Parhaassa tapauksessa säästyt myös kävelemisen vaivalta ja voit hoitaa koko ostosreissun vain seisomalla kassan vieressä :)  

Vierailija
115/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ostin ostokseni ja sitten alkoi tulla takana tulevan ostoksia. Pakatessani sitten harmittelin, että eikö takanani tullut myhäilevä nainen voinut laittaa kapulaa kun näki että minä sen unohdin. Hyvä etten sanonut että tuliko hyvä mieli.

Sitten muistin että olin itse laittanut sen kapulan 100% varmasti, ja kassa oli itse ottanut sen ajatuksissaan pois ja jatkoi ostosten laittamista piikkiini.

Mies.

Eniten tässä ihmetyttää se takana oleva joka ei saanut sanottua että hei ne on minun ostoksia..

Vierailija
116/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain taistella kukkakaalini puolesta pari viikkoa sitten! :D Iltaisella kauppareissulla nappasin mukaani kaupan viimeisen kukkakaalin. Ei mennyt kuin pari minuuttia, kun tuohtuneen oloinen vanhempi rouvashenkilö alkoi onkia sitä kärryistäni, kun olin leipää kurottamasta hyllystä. Olin ihan puulla päähän lyöty, enkä osannut muuta kuin ystävällisesti siirtää kärryni ulommalle ja todeta, että anteeksi. Rouva yritti vielä kaksi kertaa tämän jälkeen eri hyllyjen välissä viedä sitä hiton rehua mukaansa. :D Tilanne oli täysin älytön. Jos hän olisi ystävällisesti kysynyt, että saisiko hän tuon kukkakaalin kun sitä tarvitsee, olisin toki mielelläni antanut. Mutta onnistuin lopulta pakenemaan kaalini kanssa! Mikä hitto ihmisiä vaivaa...?

Vierailija
117/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Minulta vietiin lapsenlapsen joululahja Legopaketti. Sitä lapsen toivomaa sarjaa oli vain yksi kappale jäljellä hyllyssä. Käänsin ostoskärrylle hetkeksi selkäni katsoessani vaatteita, ketään ei ollut näkyvillä siinä isossa kulmauksessa. Joten nopeasti kävi, ehkä oli seurannut minua. Yleensä pidän toista kättäni kärryn kädensijalla ja käsivarsi laukkuni kädensijan läpi työnnettynä. Nyt tarvitsin vaatteen koon arviointiin molempia käsiäni, ja silloin se tapahtui. Hävytön ihminen varastaa lapselta.

Eihän se varastanut, eikä varsinkaan lapselta. Olisit mennyt hankkimaan aiemmin levisi muualta, jos oma lapsenlapsesi jäi ilman, kyllä syy on ihan itsessäsi. Varkaudestakaan ei ollut kyse, kun et ollut tuotetta vielä lunastanut. Meni luultavasti lahjaksi jollekin vastaavalle lapselle.

Anteeksi, että kysyn, mutta onko sinulla jokin mt-diagnoosi?

ohis

Kiinnostava epäily. Ei, vaan ennakoiva tekstinsyöttö ja juristin paperit. Edelleenkään kukaan ei tässä tarinassa ”varastanut lapselta”, se on ihan höpöhöpöä. Se, että joku ottaa legopaketin vartioimattomasta korista kaupassa ei täytä varkauden tunnusmerkkejä. Varsinkaan siinä ei varasteta lapselta, kuten tämä isoäiti tunteikkaasti esittää, sillä hänen lapsenlapsensa ei tuotetta koskaan omistanut, kuten ei isoäitinsäkään. Lego meni luultavasti lahjaksi jollekin toiselle lapselle - miksei hän olisi yhtä oikeutettu saamaan lahjaa kuin tämä tarinan isoäidin lapsenlapsi? Ihan yhtä viaton on varmasti hänkin. Ja jos isoäidin lapsenlapsi nyt jäi ilman lahjaa, siitä voi isoäiti syyttää vain itseään - kannattaa ostaa ne Legot ajoissa ensi vuonna.

Kiitos. Nyt tajusin, mikä meidän oikeuslaitosta vaivaa.

Vierailija
118/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies.

Lapsi ei opi sillä, että hänen annetaan käyttäytyä ihan miten vain. Jos lapsi ei pidä näppejään erossa muiden tavaroista tai sättii tuntemattomia, hänelle pitää huomauttaa asiasta. Jollei lapsen kanssa oleva aikuinen sitä tee, kasvattakoon lasta sitten koko kylä.

Eläimiä voi kouluttaa sillä, että huono käytös jätetään huomiotta ja hyvä palkitaan. Jostain syystä kaikki ihmislapset eivät opi näin, vaan käyttäytyvät edelleen huonosti ja vaativat silti palkkion (ja saavatkin usein). Silloin tehoaa vain joko fyysisesti tai kuvaannollisesti se, että lapsi hiljennetään nostamalla hänet korvasta ylös ja kerrotaan säännöt ilman mitään kaunistelua.

Kirjoitat hyvästä käytöksestä mutta kuitenkin maalailet ohessa väkivaltaista mallia. Miten tämä on yhteen sovitettavissa. Et edes Suomen lakia kunnioita?

Mies.

Tummennapa tuosta lainaiksesta myös sanat "fyysisesti tai kuvaannollisesti", niin saat käsityksen. Tai et tietenkään saa, koska olet jo periaatteessa eri mieltä.

Joihinkin ei puhe (ja laki) tehoa. Sen näkee kaupoissa, tarhoissa, koulussa ja vankiloissa. Kannattaa ottaa kovapäisimpiä korvasta kiinni ja räpsäyttää risulla kintuille jo pieninä, niin heille syntyy edes jonkinlainen käsitys siitä, mitä sana "rangaistus" tarkoittaa.

Vierailija
119/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo normaali älyisen ihmisen toimintaa ole, että yritetään viedä käsistä tavaraa. Mt-ongelmaisia hulluja, jotka olisivat vailla hoitoa.

Vierailija
120/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä juttuja. En oo ees älynnyt, et joku on vois viedä kärrystä/korista jotain tavaroita. Kerran kyllä ihmettelin kun jotain tarroja puuttui, eikä niitä ollut ees kassakuitissa, mut sit arvelin niiden jääneen koriin epähuomiossa. Ehkei sittenkään...? Kerran yks mies vei mun kärryn, jossa oli jo tavaroita. Nappasin sen sitten siltä ja sanoin et nää on mun :D. Oli varmaan ajatuksissaan ottanut kun puhui samalla puhelimeen. Minne lie jättänyt omat tavaransa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan