Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minulta vietiin lapsenlapsen joululahja Legopaketti. Sitä lapsen toivomaa sarjaa oli vain yksi kappale jäljellä hyllyssä. Käänsin ostoskärrylle hetkeksi selkäni katsoessani vaatteita, ketään ei ollut näkyvillä siinä isossa kulmauksessa. Joten nopeasti kävi, ehkä oli seurannut minua. Yleensä pidän toista kättäni kärryn kädensijalla ja käsivarsi laukkuni kädensijan läpi työnnettynä. Nyt tarvitsin vaatteen koon arviointiin molempia käsiäni, ja silloin se tapahtui. Hävytön ihminen varastaa lapselta.
Eihän se varastanut, eikä varsinkaan lapselta. Olisit mennyt hankkimaan aiemmin levisi muualta, jos oma lapsenlapsesi jäi ilman, kyllä syy on ihan itsessäsi. Varkaudestakaan ei ollut kyse, kun et ollut tuotetta vielä lunastanut. Meni luultavasti lahjaksi jollekin vastaavalle lapselle.
Anteeksi, että kysyn, mutta onko sinulla jokin mt-diagnoosi?
ohis
Kiinnostava epäily. Ei, vaan ennakoiva tekstinsyöttö ja juristin paperit. Edelleenkään kukaan ei tässä tarinassa ”varastanut lapselta”, se on ihan höpöhöpöä. Se, että joku ottaa legopaketin vartioimattomasta korista kaupassa ei täytä varkauden tunnusmerkkejä. Varsinkaan siinä ei varasteta lapselta, kuten tämä isoäiti tunteikkaasti esittää, sillä hänen lapsenlapsensa ei tuotetta koskaan omistanut, kuten ei isoäitinsäkään. Lego meni luultavasti lahjaksi jollekin toiselle lapselle - miksei hän olisi yhtä oikeutettu saamaan lahjaa kuin tämä tarinan isoäidin lapsenlapsi? Ihan yhtä viaton on varmasti hänkin. Ja jos isoäidin lapsenlapsi nyt jäi ilman lahjaa, siitä voi isoäiti syyttää vain itseään - kannattaa ostaa ne Legot ajoissa ensi vuonna.
Wtf? Tosissaanko sinusta on ok nyysiä tavaroita toisen ostoskorista? Onko myös kädestä repiminen ok?
Kävin juuri Prismassa eilen ja ostin pari suklaamunaa. Kassa työnsi ne maksupäätteen viereen, kuten pari muutakin helpommin hajoavaa tuotetta. Pakkasin päädyssä vielä isompia ostoksia, kun seuraava asiakas odotteli maksupäätteellä saavansa maksaa tuotteensa, kun kassa piippasi niitä.
Minulla on tapana tarkkailla ostoksiani, koska pari kertaa ihmiset ovat yrittäneet napata niitä, joten tarkkailin maksupäätettä pakatessani, koska nainen oli jotenkin hiukan oudon oloinen ja pyöritteli käsiään maksupäätteen alla/vieressä. Yhtäkkiä nainen esitti tiputtavansa korttinsa maksupääteen alle ja "salakavalasti" alkoi tunkea toista Kindereistä hihaansa kun nosti kortin.
Huomautin hänelle tietysti kovaan ääneen, että pitää näppinsä erossa minun tavaroistani ja kiukkuisena paiskasi Kinderin hihastaan minua päin ja huusi minulle jotakin, josta en saanut selvää. Hän kieltäytyi maksamasta tuotteitaan ja huusi kassalla jotakin epämääräistä, mutta vartija käveli ohitse ja otti naisen mukaansa, kun myyjä selitti mitä oli tapahtunut. Naisella ei edes kovin vähän ollut tuotteita, joten yksi kassa oli poissa käytöstä, kun yhden myyjän piti ne sieltä kerätä ja viedä paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.
Mietipä, kun olisi ollut alkoholitonta ja olisi huomannut vasta kotona =D Niissähän lukee älyttömän pienellä se alkoholiton.
Eräs mummo oli kerran kahvilassa ja osti kahvin ja munkin. Meni pöytään ja huomasi että sokeri unohtui. Tuli takaisin ja alkoi juoda kahvia ja munkkia ei missään! Vastapäinenen nuori mies söi hyvällä halulla munkkia ja mummo kimpaantui ja tempaisi munkin nuorukaisen kädestä ja laittoi puoliksi ja alkoi tuohtuneena juomaan kahvia ja syömään munkkiaan- puolikasta.
Mummo meni kotiin ja aukaisi käsilaukkunsa ja siellä oli munkki:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.
Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.
Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.
Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.
Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.
Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.
Kyllä syyllistyy rikokseen. Ne ovat sen ostajan omaisuutta, hän ei vaan vielä ole maksanut niitä.
No miten voi olla omaisuutta ennen maksua?
Pitäisi olla joku paperi tehtynä asiasta.
Ja jos koriin tai kärryyn laitettu tavara olisi automaattisesti ostos mitään ei voisi sitten ottaa sieltä pois ja laittaa hyllyyn.
Esim lasten koriin/kärryyn heittämät lelut ja namit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.
Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.
Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.
Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.
Ymmärrätkö ollenkaan että olet lapsivihamielinen? Miksi et pidä lapsista vaan etsit lapsista vikoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.
Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.
Jos ei ole opettanut lapselle ettei kosketa toisten tavaroihin, koska pakkauspäässä ne eivät ole kaupan, saisi aikuinen lunastaa jokaisen lapsensa hypistelemän ostoksen.
Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?
Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?
Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai niin! Kun ne olisivat tiellä!
Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.
Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole opettanut lapselle ettei kosketa toisten tavaroihin, koska pakkauspäässä ne eivät ole kaupan, saisi aikuinen lunastaa jokaisen lapsensa hypistelemän ostoksen.
Entä kiipeilykohta? Millä valtuuksilla sitä olit kieltämässä?
Vierailija kirjoitti:
On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.
Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautakaupassa minun kärryistäni vietiin polettimekanismi ketjuineen kaikkineen. Joku oli keksinyt hitaan mutta varman rahanansaitsemistavan, ja aika turvallistakin on operoida valtavalla parkkipaikalla, jossa työkalujen kanniskelu eivät herätä huomiota. Kävin infossa kertomassa asiasta, mutta sain aikaan lähinnä "lehma uutta porttia" -tyyppisen reaktion.
Anteeksi, minkä tyyppisen reaktion?
En pyydä anteeksi, kerron sinulle vaan, että olet typerys.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?
Tietysti erehtyi.
Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.
Sanaakaan sanomatta nousin autosta ja menin omalle autolleni.
Minusta olisi todella hyvä, että kaupat kieltäisivät lapsien kiipeämisen siihen päätyyn ja joka kerta käskettäisiin ottaa lapset alas kun siihen kiipeäisivät. Jos ei uskota, ei myydä tuotteita näille vanhemmille tai menkööt vartijan koppiin miettimään. Ja ihan jokaikinen kauppa, jotta nämä järjen jättiläiset eivät sitten voi julistaa, miten he eivät enää tähän kauppaan tule vaan menevät muualle.
Ja itselläni on lapsia, enkä anna heidän kiipeillä noissa päädyissä, vaikka oma äitini antoi minun kiipeillä niissä. Antoi minun myös olla kengät jalassa ostoskärryissä, mitä en myöskään tee. Joko lapset kävelevät, istuvat kärryjen istuimessa tai otetaan autokärryt. Miten niin monille on niin vaikeaa noudattaa yksinkertaisia kehotuksia, jotka helpottavat kaikkien elämää?
Mulla kohoo käyrä kun luen näitä. Jumalau*a miten junttia käytöstä. Vähän epäilen ettei itsellä riittäisi kärsivällisyys vastaavassa tilanteessa. Näen jo itseni vääntämässä meisseli otsassa banaaneja takaisin mummojen käsistä. Mun banaanit prkl..
En ole kyllä oikeasti mikään riidanhaastaja, mutta esimerkiksi lapsen lahjalegojen puolesta voisin jo vähän korottaa ääntäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?
Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi todella hyvä, että kaupat kieltäisivät lapsien kiipeämisen siihen päätyyn ja joka kerta käskettäisiin ottaa lapset alas kun siihen kiipeäisivät. Jos ei uskota, ei myydä tuotteita näille vanhemmille tai menkööt vartijan koppiin miettimään. Ja ihan jokaikinen kauppa, jotta nämä järjen jättiläiset eivät sitten voi julistaa, miten he eivät enää tähän kauppaan tule vaan menevät muualle.
Ja itselläni on lapsia, enkä anna heidän kiipeillä noissa päädyissä, vaikka oma äitini antoi minun kiipeillä niissä. Antoi minun myös olla kengät jalassa ostoskärryissä, mitä en myöskään tee. Joko lapset kävelevät, istuvat kärryjen istuimessa tai otetaan autokärryt. Miten niin monille on niin vaikeaa noudattaa yksinkertaisia kehotuksia, jotka helpottavat kaikkien elämää?
Minä tunnen tällaisen äidin, hän antaa kaikessa periksi lapsille. Ei jaksa kasvattaa näitä, vaan antaa periksi jotta pääsee helpommalla. Sanoo aina että ei vaan jaksa, helpommalla pääsee kun antaa tehdä mitä tahtovat. Ei ajattele lainkaan pidemmällä tähtäimellä, ainoastaan sitä tilannetta ja sen rankkuutta. Minä kasvatan lapsiani pidemmällä tähtäimellä, vaikka nyt on rankkaa ja ei jaksaisi, ajattelen että mieluummin rankkaan pari päivää-pari vuotta riippuen mikä vaihe menossa, kuin rankkaa seuraavat 40 vuotta kasvatuksen puutteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat oli opettaneet mutta lapsi ei vielä ollut sisäistänyt asiaa. Sinä sitten hääräät tuomarina tuomitsemassa. Pitäisiko sinuakin tuomita samalla lailla?
Oletko sinäkin antamassa vanhuksille hyvää hoivaa? Oletko sinäkin huolissasi hoitajamitoituksesta ja kun vanhukset ei saa riittävästi hoivaa niisk..niisk...:(
Rikos se on lain edessä. On ihan sama sitten että minkä lakipykälän mukaan on rikos.
Tämä on ihan päivän selvä asia.
Ajattele nyt itsekkin että mitä siitä tulisi jos kassalle asti otettaisiin tuotteita toisen kärryistä. Ensinnäkään asiakas joka ottaa toisen kärryistä ei pitäisi edes olla kaupassa sisällä koska hän ei toimi kaupiaan tekemien pelisääntöjen mukaan. Luuletko että kauppias sallii sen että tuotteita ronkitaan toisen kärryistä ja koreista?