Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
21/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on myös yritetty repiä tarjouksessa ollutta päiväpeitto-settiä kädestä.

Olin jo ihan muulla osastolla kun joku nainen tuli repimään sitä kädestäni. En päästänyt irti ja ihmettelin ääneen mitä hittoa hän touhuaa. Sanoi haluavansa päiväpeiton. Käskin mennä osastolta hakemaan niin kuin muutkin ihmiset ja tämä alkoi huutamaan, ettei siellä ole enää tämän värisenä ja haluavansa sen minkä minä olin valinnut.

Sanoin ettei tule tapahtumaan, mutta tuo ei päästänyt irti. Onneksi tuli myyjä paikalle, jolle tuo ämmä alkoi selostaa samaa tarinaa sillä aikaa kun itse luikin kassan kautta kotiin. 

Vierailija
22/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on myös yritetty repiä tarjouksessa ollutta päiväpeitto-settiä kädestä.

Olin jo ihan muulla osastolla kun joku nainen tuli repimään sitä kädestäni. En päästänyt irti ja ihmettelin ääneen mitä hittoa hän touhuaa. Sanoi haluavansa päiväpeiton. Käskin mennä osastolta hakemaan niin kuin muutkin ihmiset ja tämä alkoi huutamaan, ettei siellä ole enää tämän värisenä ja haluavansa sen minkä minä olin valinnut.

Sanoin ettei tule tapahtumaan, mutta tuo ei päästänyt irti. Onneksi tuli myyjä paikalle, jolle tuo eukko alkoi selostaa samaa tarinaa sillä aikaa kun itse luikin kassan kautta kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupassa minun kärryistäni vietiin polettimekanismi ketjuineen kaikkineen. Joku oli keksinyt hitaan mutta varman rahanansaitsemistavan, ja aika turvallistakin on operoida valtavalla parkkipaikalla, jossa työkalujen kanniskelu eivät herätä huomiota. Kävin infossa kertomassa asiasta, mutta sain aikaan lähinnä "lehma uutta porttia" -tyyppisen reaktion.

Vierailija
24/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kädestä, korista tai kärrystä ole viety, mutta kumisaapasjuttu huvittaa edelleen.

Olin Prisman yläkerrassa erittäin hiljaisena aikana enkä nähnyt ketään muita asiakkaita. Sovitin kumisaappaita, mutta en pitänyt mallista. Olen etsinyt ikuisuuden kumisaappaita, joita haluaisin käyttää. 

Viereeni tuli pariskunta, joka etsi juuri niitä saappaita, mitkä olivat jalassani ja juuri minun kokoani. 

Otin saappaat jalastani ja ojensin ne heille.

Vierailija
25/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen vietiin korista mansikat ja pensasmustikat. Viimeiset rasiat otin laarista. Paistopisteellä laskin korin hetkeksi maahan ja joku ehti viedä marjat.

Vierailija
26/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.

Kyllä syyllistyy rikokseen. Ne ovat sen ostajan omaisuutta, hän ei vaan vielä ole maksanut niitä. 

Vierailija
27/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupassa minun kärryistäni vietiin polettimekanismi ketjuineen kaikkineen. Joku oli keksinyt hitaan mutta varman rahanansaitsemistavan, ja aika turvallistakin on operoida valtavalla parkkipaikalla, jossa työkalujen kanniskelu eivät herätä huomiota. Kävin infossa kertomassa asiasta, mutta sain aikaan lähinnä "lehma uutta porttia" -tyyppisen reaktion.

Anteeksi, minkä tyyppisen reaktion?

Vierailija
28/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta touhua!

Kyllähän itseäkin on joskus harmittanut kassahihnalla, jos joku on saanut tarjoustuotteen, mitä ei enää itse saanut. Tai joku muistanut ostaa juuri sen, minkä itse unohtanut. 

Mutta en itse silti toiselta sitä ottaisi. Kyllä se on moraaliton ratkaisu, vaikkei teknisesti ottaen rikos olisikaan.

Kyllä se teknisestikkin on rikos. 

Se on rikos sen takia koska ei muuten voisi olla.

Vierailija
29/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.

Vierailija
30/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! Vuosia sitten kävin kaupassa, minulla oli vain kori koska tarvitsin muutaman jutun ja kassalla aloin ihmettelemään, että mihin ihmeeseen se kiivipussi ja kurkku oikein katosivat. Takanani jonossa seisoi mummo, jolla oli käsissään juurikin samainen kurkku ja kiivipussi. Kysyin, ottiko hän ne minulta ja myönsi tämän, mutta takaisin ei suostunut antamaan, joten hain uudet. En käsitä tällaista!

Vierailija
31/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.

Ei syyllisty :(

Ilman muuta syyllistyy rikokseen.

Ostajat ostaa ostajan ja kauppiaan kanssa tekemän sopimuksen mukaan tuotteita. Ostotapahtuma tapahtuu siten että kuluttaja laittaa tuotteen koriinsa ja siirtyy maksamaan kassalle.

Kauppias voi myös purkaa tuon ostotapahtuman erinäisistä syistä. Esim. olutta ei myydä tietyn kellonajan jälkeen ja kassa ei suostu ottamaan maksua vastaan. Tai että kuluttajalla ei ole rahaa kun pitäisi maksaa ostamansa tuote.

Myös asiakas voi perua kaupassa liikkuessaan tuon ostotapahtuman laittamalla tuotteen takaisin hyllyyn.

Toinen asiakas varastaa jos ronkkii tuotteita toisen kärryistä. 

Vierailija
32/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syyllistyy rikokseen. Ne ovat sen ostajan omaisuutta, hän ei vaan vielä ole maksanut niitä. 

No miten voi olla omaisuutta ennen maksua?

Pitäisi olla joku paperi tehtynä asiasta.

Vierailija
33/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.

Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.

Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.

Vierailija
34/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa tosiaan katsella pakkauspäässä mitä toiset tekee jos omia ostoksia on paljon.

Moraali on höltynyt monella.

Vierailija
35/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten voi olla omaisuutta ennen maksua?

Pitäisi olla joku paperi tehtynä asiasta.

Ei tarvitse olla paperia. Yleinen käytäntökin riittää sopimuksen tueksi. Koko ajan ostotapahtumia tapahtuu niin että tuote ostetaan ja laitetaan koriin ja maksetaan kassalla.

Yksinkertaista asiaa ei kannata tehdä monimutkaiseksi. Kauppias on sopinut asiakkaan kanssa että asiakas voi ostaa tuotteen laittamalla sen kärryihinsä. Eikä tähän sopimukseen voi tulla ulkopuolista joka ronkkii toisen kärryistä.

Vierailija
36/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, minkä tyyppisen reaktion?

Suomalaisia sanontoja: tuijottaa kuin lehmä uutta porttia/veräjää/navettaa ja kuin sonni uutta lankkuaitaa.

Vierailija
37/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syyllisty :(

Ilman muuta syyllistyy rikokseen.

Ostajat ostaa ostajan ja kauppiaan kanssa tekemän sopimuksen mukaan tuotteita. Ostotapahtuma tapahtuu siten että kuluttaja laittaa tuotteen koriinsa ja siirtyy maksamaan kassalle.

Kauppias voi myös purkaa tuon ostotapahtuman erinäisistä syistä. Esim. olutta ei myydä tietyn kellonajan jälkeen ja kassa ei suostu ottamaan maksua vastaan. Tai että kuluttajalla ei ole rahaa kun pitäisi maksaa ostamansa tuote.

Myös asiakas voi perua kaupassa liikkuessaan tuon ostotapahtuman laittamalla tuotteen takaisin hyllyyn.

Toinen asiakas varastaa jos ronkkii tuotteita toisen kärryistä. 

Ei se toisen ostoskärrystä/korista ottaminen ole varastamista lain edessä.

Kuten ei jonossa etuilukaan.

Yleensä ihmiset eivät kehtaa sellaista tehdä ja tietävät että joskus tilanteet voivat eskaloitua pienestäkin.

Silti enemmänkin sosiaalisesti rajoittuneiden ongelmia nämä.

Vierailija
38/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Minulta vietiin lapsenlapsen joululahja Legopaketti. Sitä lapsen toivomaa sarjaa oli vain yksi kappale jäljellä hyllyssä. Käänsin ostoskärrylle hetkeksi selkäni katsoessani vaatteita, ketään ei ollut näkyvillä siinä isossa kulmauksessa. Joten nopeasti kävi, ehkä oli seurannut minua. Yleensä pidän toista kättäni kärryn kädensijalla ja käsivarsi laukkuni kädensijan läpi työnnettynä. Nyt tarvitsin vaatteen koon arviointiin molempia käsiäni, ja silloin se tapahtui. Hävytön ihminen varastaa lapselta.

Eihän se varastanut, eikä varsinkaan lapselta. Olisit mennyt hankkimaan aiemmin levisi muualta, jos oma lapsenlapsesi jäi ilman, kyllä syy on ihan itsessäsi. Varkaudestakaan ei ollut kyse, kun et ollut tuotetta vielä lunastanut. Meni luultavasti lahjaksi jollekin vastaavalle lapselle.

Anteeksi, että kysyn, mutta onko sinulla jokin mt-diagnoosi?

ohis

Kiinnostava epäily. Ei, vaan ennakoiva tekstinsyöttö ja juristin paperit. Edelleenkään kukaan ei tässä tarinassa ”varastanut lapselta”, se on ihan höpöhöpöä. Se, että joku ottaa legopaketin vartioimattomasta korista kaupassa ei täytä varkauden tunnusmerkkejä. Varsinkaan siinä ei varasteta lapselta, kuten tämä isoäiti tunteikkaasti esittää, sillä hänen lapsenlapsensa ei tuotetta koskaan omistanut, kuten ei isoäitinsäkään. Lego meni luultavasti lahjaksi jollekin toiselle lapselle - miksei hän olisi yhtä oikeutettu saamaan lahjaa kuin tämä tarinan isoäidin lapsenlapsi? Ihan yhtä viaton on varmasti hänkin. Ja jos isoäidin lapsenlapsi nyt jäi ilman lahjaa, siitä voi isoäiti syyttää vain itseään - kannattaa ostaa ne Legot ajoissa ensi vuonna.

Vierailija
39/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.

Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.

Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.

Vierailija
40/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi