Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään muuta pyydetty laulamaan laulu työhaastattelussa?

Vierailija
08.04.2019 |

Minua pyydettiin, en laulanut, mutta jäi inhottava olo haastattelusta. Taloushallinnon työtä maisterikoulutetulle eikä mikään esiintyjän paikka :( . Mitä tuolla pyynnöllä haetaan?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun harrastamaan laulua, joten varmaankin voisin jotain vetää. Kylläkin klassista laulua, joten ensinnäkin tarvitsisin pianistin jotta kappaleet kuulostaisivat yhtään miltään, ja toisekseen aariat ovat aika pitkiä, joten siinä menisikin sitten aika tovi siitä haastattelusta. Sitäpaitsi ei välttämättä ole mitään ohjelmistoa riittävän hyvin treenattuna sillä hetkellä, en todellakaan muista ulkoa kaikkea ja saatan olla rapakunnossa.

En siltikään käsitä miksi tuollaista pitää kysyä, jos ei liity työtehtäviin.

Vierailija
102/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin Huitaisusta kansanlaulun Mithän tuollaisekkin laattialle männöö kyllä sinne paremmatkin .. joka sikke vielä hyppeelövätkin kun isöäiren vanha puolarukki... laulanut kysyjälle. Ja katsonut hänen reaktiotaan.... jos olisi molemmin puolin huumori uponnut, niin olisin jatkanut paikan hakua. Muussa tapauksessa todennut, että eiköhän tämä ollut tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaa! Repeilin tätä lukiessani.

Itse olen virkamieshommissa, ja olisi kyllä aikamoinen yllätys, jos laulaa pitäisi haastattelussa. Eipä siinä, kuluu aika nopeammin exceliä vääntäessä ja laulaessa.

Itse harrastan vapaa-ajallani laulua, niin voisi tulla valinnanvaikeus kappaletta miettiessä. Vielä tähän mennessä en kuitenkaan ole tätä harrastanut ihan töitäkin tehdessä... :-)

Vierailija
104/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
105/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin laulaa O-Zone Dragostea Din Tein ja tanssia vielä samalla. Ehkä saisin plussaa romanien kielen osaamisesta :)  Valitsisin tämän jos haastattelu olisi mennyt muuten hyvin. Sitten jos olisin pahalla päällä niin joku voimallinen biisi, ehkäpä hard rock hallejuja näin euroviisujen aikaan.

Kotimaisista valitsisin jonkun Eppu Normaalin biisin. Sen tunnelma olisi sellainen surumielinen. Minun laulukokemukseni rajoittuvat onneksi vaan koulun laulukokeisiin ja musiikkiopiston yhteen kokeeseen. Laulan joskus kotona ja muuten rakastan musiikkia :)

Vierailija
106/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko tiukkapipoja. Muuten ainakin  minun työyhteisössäni kaikkein hauskin porukka on juurikin niitä 50v+ ja ylöspäin. Nuoremmat elää ruuhkavuosia , ahdistuu kaikesta ja on kiukkuisia. Meikä olisi vetänyt esim.Pooo-jat, kansan urhokkaat, mi Puolan lupsi leiptsikin jne. Itse en palkkaisi tosikko tylsimystä omaan työporukkaani. Jokainen laulakoon äänellään jos niin joku toivoo.

Vierailija
107/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös haastattelu huomenna. Aamusta pitää selata YouTubea, jos löytyisi jotain hyvää biisiä. Kai se olisi jokin suomalainen ryyppyrallatus? 🤔 Juodaan viinaa tai Rappiolla voisi olla klassikot.

Vierailija
108/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laulanut Die Fahne Hoch

Vierailija
109/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on nykyään naurettavaa teatteria ja loputonta Idiots karsintaa. Tarjolla on "dynaamista työympäristöä", "mukavia työtovereita", "näköalapaikka vakavaraisessa yrityksessä" blablabla lässynlää jne höpöhöpösatuja.

Vierailija
110/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli opettanut Pikku-Kallelle, ettei ollut sopivaa sanoa "Minua pissattaa". "Kun sinua pissattaa, sano vaikka, että sinua laulattaa." Eräänä päivänä Pikku-Kalle pääsi työhaastatteluun, jossa häntä pyydettiin laulamaan!

Vierailija
111/111 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kysymyksellä ilmeisesti testatataan jotain, mutta eikö kukaan osaa sanoa, mikä on oikea tapa reagoida?

Jos kieltäytyy kohteliaasti, niin onko huumorintajuton ilonpilaaja vai omiin päätöksiin kykenevä?

Jos sitten kajauttaa ilmoille kunnon veisuut, niin onko nöyrä ja tottelevainen työntekijä vai tossukka, joka hyppää vaikka kaivoon muiden käskiessä?

Ei tuohon ole "oikeaa" vastausta. Se on persoonallisuustesti.

Jos olet huumorintajuton ilonpilaaja, sen huomaa tavastasi kieltäytyä, vaikka itse ajattelisit kieltäytyväsi "kohteliaasti". Jos olet tossukka, senkin huomaa tavasta jolla suostut tehtävään ja suoriudut siitä (luimistellen). Jos taas olet itsevarma ja myönteinen, joustava mutta myös itseäsi kunnioittava ihminen, tämä näkyy tavastasi kieltäytyä tai suostua.

Kysymy on tuollainen hyvin poikkeava juuri siksi, että kun haastateltava yllättyy, häneltä putoaa hetkeksi se työhaastattelutilannetta varten luotu sosiaalinen naamio, ja hän paljastaa minkälainen ihminen hän on työpaikan arjessa sitten koeajan päätyttyä.