Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään muuta pyydetty laulamaan laulu työhaastattelussa?

Vierailija
08.04.2019 |

Minua pyydettiin, en laulanut, mutta jäi inhottava olo haastattelusta. Taloushallinnon työtä maisterikoulutetulle eikä mikään esiintyjän paikka :( . Mitä tuolla pyynnöllä haetaan?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut:

"Valitettavasti näin korkeakoulutettuna kovanluokan ammattilaisena en osaa laulaa, mutta voin stripata jos sinä laulat?"

Totaali ääliö ollut kyseinen "haastattelija".

Vierailija
42/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virastotalolainen kirjoitti:

Joo meillä on tapana laulattaa Wuthering Heights haastatteluissa.

😂😂 ai tää oiskin paha 😂 mut hyvä biisi

Päivän hauskin mielikuva, kiitos! Bohemian Rhapsody sitten encorena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on sellainen asia haastattelussa, mikä karsii hakijoita. Ehkä ne hakee sellaista, joka osaa heittäytyä tilanteeseen kuin tilanteeseen tai sitten ei. Työyhteisöön sopivaa työntekijää sinne haetaan. Paperit eivät kerro ihmisestä juuri mitään.

Vierailija
44/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi taloushallinnon puolella olisi niin tärkeää "osata heittäytyä"? Tällaisen nykypäivän typerän työhaastattelusirkuksen takia kaiken maailman adhdvouhottajat saavat paikat.

Minulla on adhd, mutta voin vakuuttaa, että en laula työhaastattelussa enkä työpaikalla tai muutenkaan osaa tehdä itsestäni mitään performanssia mitä nykyään ilmeisesti työnhakijalta monessa paikassa odotetaan, joten olisi jäänyt minultakin tuo paikka saamatta.

Se haastattelu oli tänä aamuna, en tiedä sainko paikan vai en. Mutta en enää halua sitä. Ap

Vierailija
45/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti näillä jutuilla vaan testataan, kuinka nöyriä tulevat työntekijät ovat.

Samoin näillä konsulttien vetämillä koulutuspäivien ryhmäytymistehtävillä, joihin liittyy kaiken maailman leikkejä ja muita ääliömäisyyksiä. Oikeasti juuri tuolloin esimiehet ottavat punakynät esiin ja alkavat tehdä merkintöjä niistä, jotka eivät leiki tarpeeksi aidosti.

Vierailija
46/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on sellainen asia haastattelussa, mikä karsii hakijoita. Ehkä ne hakee sellaista, joka osaa heittäytyä tilanteeseen kuin tilanteeseen tai sitten ei. Työyhteisöön sopivaa työntekijää sinne haetaan. Paperit eivät kerro ihmisestä juuri mitään.

Jos työyhteisö on joku performanssihaluinen hullutteluporukka, joka ratkeaa laulamaan kesken kahvitauon, ja sellainen tyyppi sinne sitten halutaan vääntämään exceleitä, niin eikö hyvä haastattelija saa sitä persoonaa hakijasta esille muuten kuin käskemällä laulamaan? Ap

Vierailija
47/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi taloushallinnon puolella olisi niin tärkeää "osata heittäytyä"? Tällaisen nykypäivän typerän työhaastattelusirkuksen takia kaiken maailman adhdvouhottajat saavat paikat.

Minulla on adhd, mutta voin vakuuttaa, että en laula työhaastattelussa enkä työpaikalla tai muutenkaan osaa tehdä itsestäni mitään performanssia mitä nykyään ilmeisesti työnhakijalta monessa paikassa odotetaan, joten olisi jäänyt minultakin tuo paikka saamatta.

Se haastattelu oli tänä aamuna, en tiedä sainko paikan vai en. Mutta en enää halua sitä. Ap

Kerro edes ammatiala, minkä alan ääliö ollut haastattelemassa?

Ymmärtäis jos olis idolskarsinnat.

Vierailija
48/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet,jos saat haastattelijaksi jonkun työpaikan vieressä sijaitsevan lähiräkälän karaoke emännän.Jolle haastattelu niinkuin työkin on pakkopullaa ja jolle se elämän tarkoitus on toimia karaokessa.

Vierailija
49/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssia tulee. Oikein sinulle.

Vierailija
50/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työyhteisö on joku performanssihaluinen hullutteluporukka, joka ratkeaa laulamaan kesken kahvitauon, ja sellainen tyyppi sinne sitten halutaan vääntämään exceleitä, niin eikö hyvä haastattelija saa sitä persoonaa hakijasta esille muuten kuin käskemällä laulamaan? Ap

Mitä väliä sulle sillä enää on, mitä ne haastattelijat sillä laulamisella haluavat. Sinä et nyt selvästikään sovi siihen porukkaan. Joku muu työpaikka/yhteisö on sulle parempi. Ehkä perustat itse joskus yrityksen ja oletkin sillä pöydän toisella puolella haastattelijana. Ehkä sä sitten keksit paremman tavan erotella hakijat.

Vierailija
51/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sillä haettiin työntekijää, joka osaa heittäytyä odottamattomiin tilanteisiin, eikä ole kovin tarkka itsestään, eli vähän sellaista ei niin tiukkapipoista, eikä itsestään tärkeää tyyppiä. Ja ilmeisen huumorintajuista :)

Tai sitten testattiin kuinka haastateltava reagoi tyhmään kysymykseen. Lähteekö mukaan ties mihin juttuihin ja onko helposti ylipuhuttavissa. Kieltäytyminen voi olla aivan oikea vastaus tässä tilanteessa.

Vierailija
52/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti näillä jutuilla vaan testataan, kuinka nöyriä tulevat työntekijät ovat.

Samoin näillä konsulttien vetämillä koulutuspäivien ryhmäytymistehtävillä, joihin liittyy kaiken maailman leikkejä ja muita ääliömäisyyksiä. Oikeasti juuri tuolloin esimiehet ottavat punakynät esiin ja alkavat tehdä merkintöjä niistä, jotka eivät leiki tarpeeksi aidosti.

Eli tehdään jotain ongelmaa ihmisistä, jotka haluaisivat keskittyä siihen työntekoon eikä kaikenlaiseen tekohauskaan ajanhukkaan.

Vierailija
53/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kysymyksellä ilmeisesti testatataan jotain, mutta eikö kukaan osaa sanoa, mikä on oikea tapa reagoida?

Jos kieltäytyy kohteliaasti, niin onko huumorintajuton ilonpilaaja vai omiin päätöksiin kykenevä?

Jos sitten kajauttaa ilmoille kunnon veisuut, niin onko nöyrä ja tottelevainen työntekijä vai tossukka, joka hyppää vaikka kaivoon muiden käskiessä?

Vierailija
54/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, jollei työtehtäviin kuuluisi laulamista.

Eikä kenenkään muunkaan kannata suostua.

Vierailija
55/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani spontaani, eikä minulla ole mitään ongelmaa laulaa ja tanssia yhtäkkiä muiden edessä, mutta tuollainen pyyntö antaisi työpaikasta niin epäammattimaisen kuvan, että en mielelläni ottaisi työtä vastaan, jos sellaista tarjoittaisiin. Jos rekry hoidetaan noin huonosti, niin kyllä se kielii ongelmista myös muualla organisaatiossa.

Vierailija
56/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä nyt hittolainen tarvitse alkaa laulamaan! Sehän riittäisi, kun ei mene sormi suuhun ja osaisi vastata että: "laulaisin muuten, mutta viimeksi laulaessani itkivät sekä lapset että vanhukset joten jos sopii, passaan tämän kerran"

Vierailija
57/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luonteeltani spontaani, eikä minulla ole mitään ongelmaa laulaa ja tanssia yhtäkkiä muiden edessä, mutta tuollainen pyyntö antaisi työpaikasta niin epäammattimaisen kuvan, että en mielelläni ottaisi työtä vastaan, jos sellaista tarjoittaisiin. Jos rekry hoidetaan noin huonosti, niin kyllä se kielii ongelmista myös muualla organisaatiossa.

Mutta kyllä tuokin firma sinne jonkun heille sopivan työntekijän saa, tietysti.

Vierailija
58/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole pyydetty, mutta toivottavasti joskus pyydetään niin lähtisin vetämään innosta puhkuen jotain Sandstormia tyylillä "DI DI DI DI DI DI DI DI DI DI"

Saisinkohan paikan?

Elektronista musiikkijumputusta vailla sanoja, joten kyseessä ei ole laulu.

DÄ DÄ DÄ DÄ DÄ DÄ DÄ DÄ BÄTMÄÄÄÄÄÄÄN!!!

Vierailija
59/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä tuokin firma sinne jonkun heille sopivan työntekijän saa, tietysti.

Totta. Eikä se haastateltava ole edes välttämättä laulanut, vaan heittänyt jotain läppää tuohon takaisin tms.

Vierailija
60/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssia tulee. Oikein sinulle.

Mitä ihmeen karenssia? En minä ole työtön vaan oman alan vakituisessa työpaikassa. Uutta työtä haen, koska haluan edetä urallani. Ap