Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään muuta pyydetty laulamaan laulu työhaastattelussa?

Vierailija
08.04.2019 |

Minua pyydettiin, en laulanut, mutta jäi inhottava olo haastattelusta. Taloushallinnon työtä maisterikoulutetulle eikä mikään esiintyjän paikka :( . Mitä tuolla pyynnöllä haetaan?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisilla pyynnöillä testataan, miten hakija reagoi yllättäviin tilanteisiin, niin mikä sitten on "oikea" reagointitapa? Pitäisikö oikeasti alkaa laulaa, vai kieltäytyä kohteliaasti? 

Vierailija
22/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muuta mieleen kuin että kyseessä on se klassinen "katsotaan mitä hakija tekee yllättävässä tilanteessa" -kysymys. Eli kunhan et mene paniikkiin tai täysin sanattomaksi tai muuten ylireagoi niin varmaan okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vastannut suoraan, että te kaikki (tai sinä, jos haastattelijoita on vain yksi) pakenette ovesta ulos korvianne pidellen, jos minä alan laulaa.

Vierailija
24/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ovet paukkuen :0 en ole tullut mitään sirkustemppuja tekemään. Olen tosikko kyllä ja haluan työpaikan, jossa saan olla oma itseni eli estynyt jurottaja!

Vierailija
25/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo suoraan yrityksen tasosta, onko haastatteluissa vastaavia perseilykysymyksiä. 

Vierailija
26/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaan reagoimista äkillisiin tilanteisiin ja feilasit sen.

En pidä tuota hyvänä tapana selvittää asiaa.

Mitäs feilaamista tuossa oli? Ehkä testattiin kykyä sanoa ei? Kaikkeen alistuva nyhverö olisi varmaan laulanut.

Vierailija
27/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän oli varmaan kyse kyvystä heittäytyä tilanteeseen kun siitä laulutaidosta. Mitä väliä vaikkei osaa, jos pelottaa että nolottaa niin ehkä et ollut heidän kaipaamansa työntekijä?

Eipä ole ihme että firmat valittelee työvoimapulaa jos pelkästään taloushallintokin pitää miehittää tai naisittaa rohkeilla ja reippailla viisujen rallattelijoilla.

Vierailija
28/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole pyydetty, mutta toivottavasti joskus pyydetään niin lähtisin vetämään innosta puhkuen jotain Sandstormia tyylillä "DI DI DI DI DI DI DI DI DI DI"

Saisinkohan paikan?

Vierailija
29/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsken aina haastateltavaa laulamaan. Jos ei suostu niin on selvästi joku ylimielinen päsmäri joka ei suostu ottamaan pomon käskyjä vastaan.

Vierailija
30/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä provo? :O

Ei ole. En olisi itsekään uskonut todeksi ellen olisi itse siihen tilanteeseen joutunut. Ap

Vierailija
31/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laulanut? Naurettava, säälittävä.

Vierailija
32/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole pyydetty, mutta toivottavasti joskus pyydetään niin lähtisin vetämään innosta puhkuen jotain Sandstormia tyylillä "DI DI DI DI DI DI DI DI DI DI"

Saisinkohan paikan?

Elektronista musiikkijumputusta vailla sanoja, joten kyseessä ei ole laulu.

Vierailija
33/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
34/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinteen naamaa välkytetään netflixissä  psykologinen operaatio.. 

Vierailija
35/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisilla pyynnöillä testataan, miten hakija reagoi yllättäviin tilanteisiin, niin mikä sitten on "oikea" reagointitapa? Pitäisikö oikeasti alkaa laulaa, vai kieltäytyä kohteliaasti? 

Itse ajattelen että oikea reagointitapa oisi olla järkyttymättä ja tehdä miltä itsestä tuntuu. Laulaa tai kieltäytyä kunhan on oma itsensä. En tiedä laulaisinko itse, voi olla, riippuu millanen kemia ois haastattelijan kanssa. Ei se laulukysymys kuitenkaan ole kuin yksi osa haastattelukokonaisuutta. Ois kyllä kiva jos joku työhaastattelija, joka tämmöstä kyselee tulis kertomaan että miksi. :D   

Vierailija
36/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että mieluummin vaikka *** kuin epämusikaalinen.

Vierailija
37/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeen miettiin jo biisiä minkä vedän!

Vierailija
38/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laulanut käymään vaan tänne tullaan eikä olemaan.

Vierailija
39/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella tuota tilannetta varten laulu "Karhujahdissa Reisijärvellä" ja laulaa siitä säkeistö: "Talitintti on pieni lintu, pienempi kuin käki. Käen lempi syttyi heti, kun tintin p....n näki." Tämä joko laukaisee haastattelun tunnelman tai lopettaa sen.

Vierailija
40/111 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi taloushallinnon puolella olisi niin tärkeää "osata heittäytyä"? Tällaisen nykypäivän typerän työhaastattelusirkuksen takia kaiken maailman adhdvouhottajat saavat paikat.

Minulla on adhd, mutta voin vakuuttaa, että en laula työhaastattelussa enkä työpaikalla tai muutenkaan osaa tehdä itsestäni mitään performanssia mitä nykyään ilmeisesti työnhakijalta monessa paikassa odotetaan, joten olisi jäänyt minultakin tuo paikka saamatta.