Onko ketään muuta pyydetty laulamaan laulu työhaastattelussa?
Minua pyydettiin, en laulanut, mutta jäi inhottava olo haastattelusta. Taloushallinnon työtä maisterikoulutetulle eikä mikään esiintyjän paikka :( . Mitä tuolla pyynnöllä haetaan?
Kommentit (111)
Testaan reagoimista äkillisiin tilanteisiin ja feilasit sen.
En pidä tuota hyvänä tapana selvittää asiaa.
Itse en ole vastannut yhteenkään typerään kysymykseen mitä työhaastattelussa on tehty. Puhumattakaan että vielä laulaisin.
No mutta kyllä työhaastattelussa on lupa kysyä ihan suoraan mihin se vaikuttaa jos laulaa ja jos osaa vieläpä laulaa hyvin? Ovatko he vailla työyhteisön vapaa-ajan ohjelman järjestäjiä vai mikäs tuon takana on? Jos heiltä on juuri lähtenyt joku vapaa-ajan aktiivi karaokehemmo pois niin voivat kaivata tilalle jotain vastaavaa. Ei välttämättä liity työhön vaan siihen mitä kulissien takana tapahtuu ja huumorilla haluavat selvittää vähän uuden potentiallisen tyypin luonnetta?
Tällainen tuli mieleen.
Haastattelijat tuppaavat välillä unohtamaan että työhaastattelu on kahden kauppaa, myös työntekijä arvioi haastattelijaa ja tekee sen perusteella johtopäätöksen haluaisiko työskennellä kyseisessä paikassa jos kutsu tulee. Joku muinoin kertoi että tuollaisilla älyttömyyksillä saatetaan vain testata miten hakija reagoi yllättävässä tilanteessa.
Olisin laulanut itse keksimäni laulun:
MUMMO AJAA AUTOLLA, OIKEAAN JA VASEMPAAN,
SE ON MUMMON TYÖ, SE ON MUMMON TYÖ,
MUMMO AJAA AUTOLLA, OIKEAAN JA VASEMPAAN,
SE ON MUMMON TYÖ... SE ON MUMMON TYÖ.
Vierailija kirjoitti:
Testaan reagoimista äkillisiin tilanteisiin ja feilasit sen.
En pidä tuota hyvänä tapana selvittää asiaa.
En osaa laulaa yhtään. Omalla alallani olen korkeasti koulutettu kokenut ammattilainen, enkä suostu nolattavaksi. Ja jos olisinkin laulanut epävireisen ukkonooan, niin en usko, että olisin sillä klaarannut tuota testiä kunnialla. Ap
Ai kamala, onneks ei. Mun laulutaidot karkottaa variksetkin puista.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelijat tuppaavat välillä unohtamaan että työhaastattelu on kahden kauppaa, myös työntekijä arvioi haastattelijaa ja tekee sen perusteella johtopäätöksen haluaisiko työskennellä kyseisessä paikassa jos kutsu tulee. Joku muinoin kertoi että tuollaisilla älyttömyyksillä saatetaan vain testata miten hakija reagoi yllättävässä tilanteessa.
Haastattelija oli se lähiesimies, kuusikymppinen henkilö. En halua tuon haastattelun jälkeen hänen alaisekseen. Ap
Ehkäpä sillä haettiin työntekijää, joka osaa heittäytyä odottamattomiin tilanteisiin, eikä ole kovin tarkka itsestään, eli vähän sellaista ei niin tiukkapipoista, eikä itsestään tärkeää tyyppiä. Ja ilmeisen huumorintajuista :)
Enemmän oli varmaan kyse kyvystä heittäytyä tilanteeseen kun siitä laulutaidosta. Mitä väliä vaikkei osaa, jos pelottaa että nolottaa niin ehkä et ollut heidän kaipaamansa työntekijä?
En ole pyrkinyt teatterikouluun enkä kuoroon tai oopperaan, joten eipä ole pyydetty.
Miksi taloushallinnon puolella olisi niin tärkeää "osata heittäytyä"? Tällaisen nykypäivän typerän työhaastattelusirkuksen takia kaiken maailman adhdvouhottajat saavat paikat.
Virastotalolainen kirjoitti:
Joo meillä on tapana laulattaa Wuthering Heights haastatteluissa.
😂😂 ai tää oiskin paha 😂 mut hyvä biisi
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sillä haettiin työntekijää, joka osaa heittäytyä odottamattomiin tilanteisiin, eikä ole kovin tarkka itsestään, eli vähän sellaista ei niin tiukkapipoista, eikä itsestään tärkeää tyyppiä. Ja ilmeisen huumorintajuista :)
Tekemään melko yksinäistä ja pikkutarkkaa taloushallinnon hommaa? Ap
Hyi kauhea! Tuo on pahin painajaiseni, että pitää laulaa valmiiksi pelottavassa tilanteessa.