Outo ghostaus mieheltä..! Auttakaa ymmärtämään + ghostauskokemukset jakoon!
Okei, eli tilanne on tämä:
Oon kepoisasti tapaillut yhtä todella ihanaa miestä noin 2kk. On nähty keskimäärin pari kertaa viikossa. Viikko sitten käytiin seksin jälkeen MUN mielestä ihan hyvä keskustelu fiiliksistä, ja todettiin, että samoilla linjoilla ja odotuksilla ollaan tässä. Että ei oo mikään kiire minnekään, katellaan mihin etenee. Pääasiallisesti kumminkin tähän saakka ollut seksiä + yleishengausta, ei mitään kummempaa.
Noh. Mä maanantaina laittelin viestiä ja kyselin mimmonen viikko tulossa, ja mies ehdotti, että voidaanko nähdä joko maanantaina tai tiistaina, jos hän nyt ei sairastu (kertoi, että kuumeinen olo). Sit tietty totesin, että nähdään sit lopummalla viikkoa, että parantelee rauhassa, ei paniikkia..
Torstaina kyselin vointia, ja hän sanoi, että on saanu levätä. Ja että hänellä on torstaille menoa, mutta sopisko mulle tavata viikonloppuna. Vastasin taas, että joo sopii. Perjantaina kun ei kuulunut mitään, niin sit tietty kun mun piti päästä kavereillekin vahvistamaan vähä omia aikatauluja, ni kysäsin, että haluskos se nähä nyt viikonloppuna.
Edelleenkään ei oo vastannut viestiin mitään, ja nyt siis ollaan jo sunnuntai illassa.. Eikä ole edes klikannut sitä luetuksi. Ja mä näen, että on kyllä ollut onlinessa.
Mä tiiän nyt vain nää kaksi asiaa: nyt ei kannata laittaa enää viestin viestiä, ja sitä ei todennäköisesti vaan enää kiinnosta.
Mutta just tätä mä en silti ymmärrä: miksi se ehdotteli noita tapaamisia, jos ei kerran enää kiinnosta? Miksei voinut vaan vastata höpönlöpöä, vedota työkiireisiin tai mihin vaan? Siis varsinkaan tota viikonlopputapaamisen ehdottamista mä en nyt näiden seikkojen valossa tajua, JOS vaikka toi sairastuminen oiskin ollut tekosyy (en tiedä, oliko). Mieluummin mä nyt ottaisin sen rehellisen "Hei kiitti, mutta ei kiitos enää", kuin tämmösen.. Mietin sitäkin, että sanoinko mä nyt siinä viikontakaisessa keskustelussa jotain, minkä takia se ei enää halua nähdä. En taida saada ikinä tietää.
Samanlaisia kokemuksia kellään? Laittakaas jakoon. Tarviin tähän perspektiiviä, muutakin kuin omaani.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ No, aina ei vain haluta, ja mielestäni olisi "tervettä", että ainakin jos puhutaan OIKEASTA parisuhteesta, niin joskus tosiaan voidaan "vain" nukkua ilman että joka kerta kun tavataan niin naidaan monta kertaa tapaamisen aikana...
Mun mielestä se ei ole normaalia, että tavataan (harvoin) eikä silloin ole seksiä. Sitä kuuluu olla alussa aivan kiinni toisessa, niin ettei vaan malta pitää näppejä erossa ja kastua pelkästä ajatuksesta. Näin mä sen näen. Eri asia toki, jos nähdään joka päivä.
Minusta tuo taas on tutustumisvaiheessa ihan normaalia, jos jotain "vakavampaa" on hakemassa. Olenko ainut joka näin ajattelee?
Mitä tuo vakava tähän liittyy?? Silloinko ei saa panna? Haen yhtä seksuaalista ihmistä kuin itsekin olen, muunlaisen kanssa en tosiaankaan haluaisi seurustella. Ja jos joku on niillä harvoilla tapaamisilla, että ”mä en kyllä tänään jaksa, mua väsyttää”, niin eiköhän siitä voi päätellä ihan tarpeeksi mitä on tulevaisuudessa luvassa!
Tottakai saa. Mutta jos sitä vakavampaa hakee, harvoin tapailu siihen loppuu, jos seksiä ei heti ensimmäisellä tapaamisella harrasteta - toisin kuin panosuhteessa, of course. Se, kuinka aktiivinen on alussa, ei välttämättä kerro tulevaisuudesta yhtään mitään. Riippuen tietysti siitä, mitkä ovat olleet selitykset, niistä kai jotain voineekin päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo keskustelu siitä mihin parisuhde etenemässä säikäyttänyt. Tai tavannut jonkun oikeasti kiinnostavan tyypin. Aika selvä homma anyway ettei ole kiinnostunut. Et itsekään antaisi miehen, josta olet kiinnostunut, venailla viikonlopun ajan vastausta.
Itse olen tapaillut miehiä, joiden kanssa olen hengannut "paremman seuran puutteessa" ihan vaan seuran + seksin jne takia, vaikka olen tiennyt, ettei meillä ole tarpeeksi yhteistä, kemiaa tms. parisuhteeseen. Sitten kun on löytynyt joku, joka oikeasti kolahtaa ja jonka kanssa voisi nähdä yhteisen tulevaisuuden, olen yksinkertaisesti ghoustannut tuon "kakkosvaihtoehdon". Pahimmillaan tosiaan voinut olla pari kuukauttakin taustalla tapailua. Ei tosin ehkä nyt noin intensiivisesti, että nähdään monta kertaa viikossa, mutta säännöllisesti silti. Hirveää kyllä ja olisihan se reilua sanoa suoraa, mutta joskus asiat on niin vaikea sanoa ääneen eikä halua loukata toista (ikään kuin ghoustaus ei loukkaisi...) Sitä vain toivoo, että toinen tajuaa ihan vain viesteihin vastaamattomuudesta, etten enää halua pitää yhteyttä/tavata.
Sä satutat toiminnallasi oikeaa ihmistä. Ihmistä, jolla on tunteet (tai oli ennen kuin tapoit ne). Mutta mitäs sitä muista, pääasia ettei itselle tule vastaan vähän kiusallista tilannetta. Joka ikinen, joka ghostaa aikuisiällä ja varsinkin säännöllisen tapailun jälkeen, on samaa p*skaa kaikki. Toivottavasti karma puree nilkkaan ja lujaa. Kyllä, olen katkera.
Olet varavalinta, joka on helposti saatavilla ilman sitoumusta ja joka viihdyttää kun ”parempaa” ei ole tarjolla. Sitten tullut jotain ”parempaa” ja sinut unohdettiin.
Vierailija kirjoitti:
Hei onko nyt siis niin, että miehet saattavat tapailla naisia, joista eivät varsinaisesti edes pidä?? Miten se onnistuu, en käsitä? Mä en mitenkään voisi hengailla kenenkään kanssa ilman ihastumista, antaa sellaisen tyypin vaikkapa koskea muhun saati että sen enempääkään. Tästä päästään siihen, että miten nämä miehet selittävät itselleen sen, että satuttavat ihmistä, josta tykkäävät? Vai eivätkö siis tykkää vaan vähän niinku vastentahtoisesti viettävät aikaa pesän toivossa? Valaiskaa joku.
No johan itse selitit asian.
Juuri noin. Mies voi pitää naista ärsyttävänä, mutta jos nainen on riittävän seksikkään näköinen (esim. tissit tai perse on ok), pano kelpaa silti.
Siitähän oli joku tutkimuskin että kun mies pettyy deitin ulkonäköön livenä, hän haluaakin hyvitykseksi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko nyt siis niin, että miehet saattavat tapailla naisia, joista eivät varsinaisesti edes pidä?? Miten se onnistuu, en käsitä? Mä en mitenkään voisi hengailla kenenkään kanssa ilman ihastumista, antaa sellaisen tyypin vaikkapa koskea muhun saati että sen enempääkään. Tästä päästään siihen, että miten nämä miehet selittävät itselleen sen, että satuttavat ihmistä, josta tykkäävät? Vai eivätkö siis tykkää vaan vähän niinku vastentahtoisesti viettävät aikaa pesän toivossa? Valaiskaa joku.
No johan itse selitit asian.
Juuri noin. Mies voi pitää naista ärsyttävänä, mutta jos nainen on riittävän seksikkään näköinen (esim. tissit tai perse on ok), pano kelpaa silti.
Siitähän oli joku tutkimuskin että kun mies pettyy deitin ulkonäköön livenä, hän haluaakin hyvitykseksi seksiä.
No huhhhuh :D Näitä joiden ulkonäköön petytään, ei järjellä ajateltuna sitten tavata yhtä kertaa enempää. Kuka haluaa tavata enää jos on pettynyt. Haluaisin muuten nähdä sen tutkimuksen.
Ääh, miten te viitsitte heti antaa/ottaa seksiä.... Niin monta antavaa naista tässä maailmassa ettei tarvitse yhteen sitoutua, sellaista se nyt vaan valitettavasti on.
Miksi nykyisin deittailu on tuollaista ihme peliä. Olen pahoillani puolestasi AP. Mielestäni pitäisi jo tuossa ajassa näkyä jonkinlaista sitoutumista. Ghostaaminen on tosi paskamaista ja epätietoisuus pahinta. Itsekin sen kokenut aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ääh, miten te viitsitte heti antaa/ottaa seksiä.... Niin monta antavaa naista tässä maailmassa ettei tarvitse yhteen sitoutua, sellaista se nyt vaan valitettavasti on.
Eikös tämä ole se useimpien miesten unelmatilanne. Paljon naisia vähällä vaivalla. Ei tarvitse tyytyä yhteen. Määrä korvaa laadun.
Mun ystävä ghostasi mut aikalailla samalla tavalla. Toki meillä ei mitään suhdetta ole ollut, mut ehdotti ite ja sitten ei oo kuulunu mitään vaikka on ollut paikalla whatsapissa. Toivotin hyvät jatkot ja etten kaipaa moista touhua elämääni.
AP, mikä paikkakunta, kuulostaa pelottavan tutulta...
Minulle tulee tästä ketjusta olo, että miksi edes yrittää löytää ketään. Minut on myös ghostattu monta kertaa, ja olen myös itse sitä tehnyt. Omalla kohdalla syy on ollut se, että en ole tiennyt, kuinka kiinnostunut olen, joten en ole halunnut suorilta tehdä mitään selkeää päätöstäkään. Mielihän voisi periaatteessa muuttuakin.
Minulle on tullut vaikutelma, että ehkä Tinderistä johtuen tai ehkä muista syistä ihmiset eivät viitsi enää satsata suhteen aikaansaantiin yhtään. Se myös tappaa kaiken romantiikan. Pyydetään tapaamiseen "kaveripohjalta", ihan vain kahville, mies ei tarjoa sitä kahvia. Hengailumeininkiä. Ymmärrän, että tapaamatta ei voi tietää, onko sitä kiinnostusta, mutta ei tuolla tavalla kyllä saa oikein mitään syttymäänkään. Itse kun vielä toivoisin suhdetta, jossa romantiikka säilyisi lopun elämän. On tosi tylsistyttävää miettiä, onko varalla tai kuinka monia kyseinen mies deittaa samalla. Se vie omankin kiinnostuksen.
Ghoustaaminen on todella raukkamaista ja kertoo tekijästä paljon. Toisaalta hyvä, niin ei tuhlaa aikaa sitten sellaiseen henkilöön enempää. Jotkut ihmiset (monet) nyt vain ovat sellaisia että nauttivat kun tietävät saavansa toiselle aikaan pahan mielen. Heille ei voi muuta toivoa, kuin että saisivat asiansa kuntoon ja olisivat ystävällisempiä sitten seuraaville ihmisille. Mut on ghoustannut pari tyyppiä tapailun jälkeen viestien vaihdon yhteydessä. Molemmista tyypeistä tuli livenä kuva että ovat vähän epävarmoja itsestään ja huono itseluottamus ja sitähän mielikuvaa tuo ghoustaaminen vain vahvistaa. Sellasen kuvanhan siitä saa että sillä pönkitetään jotain itsensä paremmaksi tuntemista kun ei muutakaan ole millä voi sen tehdä. Ja kyllä, olen minäkin katkera. Mutta sentään olen ystävällinen muille ihmisille.
Ghoustaaminen on itsekästä ja huonoa käytöstä. Aina voisi miettiä miten toivoo itseänsä kohdeltavan ja toimis sitten muillekin niin. Itse en toivoisi kenenkään ghoustaavan mua ja pystyn kyllä kertomaan, jos tunteet ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole se useimpien miesten unelmatilanne. Paljon naisia vähällä vaivalla. Ei tarvitse tyytyä yhteen. Määrä korvaa laadun.
On, mutta vain pieni osa miehistä on näitä karu.sellimestareita ja ghostaajia. Se viidennes. Loput miehet saavat vielä vähemmän seksiä kuin silloin milloin vaadittiin lupaus avioliitosta vällyjen väliin pääsemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En sano paikkakuntaa, mut ei oo Etelä-Suomea. Tällä suljen pois suurimman osan teistä, jotka miettii, että ovatko törmänneet samaan tyyppiin.. ;)
Täällä on virinny tosi hyvää keskustelua. Mitä enemmän luen näitä muidenkin ghostaus-kokemuksia, niin sitä hirveämmälle tuntuu nyt mennä (rairai vaan :D) sinne deittailukehään taas. En tiiä, pitäiskö pitää pieni tauko Tinderistäki, miten näitä kokemuksia voikin olla noin monella!
Pakko tässä sen verran kommentoida, kun joku aiemmin tuolla puhui "hyväksikäytöstä". Minua ei ole millään tavalla kustu silmään, kun suhde pidettiin kepoisena. Minäkin halusin niin, koska en ollut mitenkään vailla minkään sortin ihastumista, ja juuri tätä tilannetta, missä nyt olen.. Eli vaikka mä en osaa sitä näköjään täälläkään (saati irl) ilmaista, niin kyllä mä olin ihastunut. Se, että en tässä vaiheessa jää siihen rypemään tietoisesti, on sitten toinen juttu..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano paikkakuntaa, mut ei oo Etelä-Suomea. Tällä suljen pois suurimman osan teistä, jotka miettii, että ovatko törmänneet samaan tyyppiin.. ;)
Täällä on virinny tosi hyvää keskustelua. Mitä enemmän luen näitä muidenkin ghostaus-kokemuksia, niin sitä hirveämmälle tuntuu nyt mennä (rairai vaan :D) sinne deittailukehään taas. En tiiä, pitäiskö pitää pieni tauko Tinderistäki, miten näitä kokemuksia voikin olla noin monella!
Pakko tässä sen verran kommentoida, kun joku aiemmin tuolla puhui "hyväksikäytöstä". Minua ei ole millään tavalla kustu silmään, kun suhde pidettiin kepoisena. Minäkin halusin niin, koska en ollut mitenkään vailla minkään sortin ihastumista, ja juuri tätä tilannetta, missä nyt olen.. Eli vaikka mä en osaa sitä näköjään täälläkään (saati irl) ilmaista, niin kyllä mä olin ihastunut. Se, että en tässä vaiheessa jää siihen rypemään tietoisesti, on sitten toinen juttu..
Ap[/quote
En jaksa kahlata kaikkia sivuja läpi: kuinka tässä siis kävi? Puhuitteko? Minulla oli hyvin jäyhä ja pidättyväinen deitti joskus. Itse olin ihastunut. Lopulta kysyin suoraan 2-3kk jahkailun ja tulkitsemisen jälkeen. Olin ollut ihan väärässä. Hyvä,että nostin kissan suoraan pöydälle. Olemme nyt naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee tästä ketjusta olo, että miksi edes yrittää löytää ketään. Minut on myös ghostattu monta kertaa, ja olen myös itse sitä tehnyt. Omalla kohdalla syy on ollut se, että en ole tiennyt, kuinka kiinnostunut olen, joten en ole halunnut suorilta tehdä mitään selkeää päätöstäkään. Mielihän voisi periaatteessa muuttuakin.
Minulle on tullut vaikutelma, että ehkä Tinderistä johtuen tai ehkä muista syistä ihmiset eivät viitsi enää satsata suhteen aikaansaantiin yhtään. Se myös tappaa kaiken romantiikan. Pyydetään tapaamiseen "kaveripohjalta", ihan vain kahville, mies ei tarjoa sitä kahvia. Hengailumeininkiä. Ymmärrän, että tapaamatta ei voi tietää, onko sitä kiinnostusta, mutta ei tuolla tavalla kyllä saa oikein mitään syttymäänkään. Itse kun vielä toivoisin suhdetta, jossa romantiikka säilyisi lopun elämän. On tosi tylsistyttävää miettiä, onko varalla tai kuinka monia kyseinen mies deittaa samalla. Se vie omankin kiinnostuksen.
Paljon samoja juttuja, joita olen itsekin miettinyt. Pikku hiljaa motivaatio parisuhteen löytämiseen alkaa laskea. Ehkä sitä on vääränlainen, kun ei sopeudu tähän nykyiseen deittailukulttuuriin. Pitäisi osata muuttaa itseään siihen suuntaan, mutta se ei ole sitä mitä tahdon. Ennemmin olen sitten yksin, vaikkei se olekaan se optimaalinen vaihtoehto.
Minusta silloin, jos ei ole varma omista tunteistaan, kannattaa siitä toiselle kertoa. Voisin kuvitella, että jos toinen on kiinnostunut, jatkaisi hän tapailua mielellään siitä huolimatta. Harvoin sitä kukaan heti täysin varma on fiiliksistään.
Sehän se olisikin mahtavaa, jos jostain löytyisi mies, joka olisi valmis panostamaan suhteeseen yhtä paljon kuin mitä itse olisin. Mutta se on todellakin liikaa vaadittu ja olen sen hyväksynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle 2kk on aika pitkä aika. Mä tiedän jo lyhyen ajan jälkeen haluanko jotain enempää joltakin naiselta.
Toi teidän juttu on lässähtänyt, koska puuttuu romantiikka ja oikea läheisyys. Toi teidän juttu on kuin ilotalo, vähän hengaillaan, vähän kännätään ja vähän pannaan. Wheres the romance? Missä on ne tunteista puhumiset? 2kk on ihan hemmetin pitkä aika hengailla ja paneskella. En tuhlaisi noin kauan aikaa jonkun kanssa jos mulla ei ole jotain tunnetta.
Ja siis ei me nyt mitenkään _pelkästään_ oo pantu. On juteltu syvällisiä, katottu leffaa, jne. Mä oon ehkä ite vähän kömpelö tunneilmaisussani, koska pelkään just sitä, että tulee ns. henkisesti turpaan. Varmasti oisin voinut ilmaista omia tunteita selkeämminkin, mutta se taas ei ole tässä kuviossa mahdollista, etteikö se tietäisi, että olen kiinnostunut (muustakin kuin panemisesta).
Ja minäkään en tuhlaisi kahta kuukautta semmosen tyypin kanssa, joka ei oo muutakin kuin vain pantava. Enkä tuhlannut nytkään, koska tää ois ollut muutenkin kaikin puolin bueno mies. Sen takia mua harmittaakin nyt ihan täysillä.
Ap
Vinkki kaikille: varmiten saa turpaan jos ei ole rehellinen, joko nilkkapainon (näyttelee rakastunutta) tai oharin (näyttelee ettei nappaa) merkeissä.
Tätä se on nykyään. Olen yksin varmasti vielä pitkään... Ja siellä ne kaikki kehuu Tinderissä kuinka etsivät sitä oikeaa. Just. Voin kertoa että se on vain lämmittelypuhetta jolla pääsevät sänkyyn...
Ehkä tuo keskustelu siitä mihin parisuhde etenemässä säikäyttänyt. Tai tavannut jonkun oikeasti kiinnostavan tyypin. Aika selvä homma anyway ettei ole kiinnostunut. Et itsekään antaisi miehen, josta olet kiinnostunut, venailla viikonlopun ajan vastausta.
Itse olen tapaillut miehiä, joiden kanssa olen hengannut "paremman seuran puutteessa" ihan vaan seuran + seksin jne takia, vaikka olen tiennyt, ettei meillä ole tarpeeksi yhteistä, kemiaa tms. parisuhteeseen. Sitten kun on löytynyt joku, joka oikeasti kolahtaa ja jonka kanssa voisi nähdä yhteisen tulevaisuuden, olen yksinkertaisesti ghoustannut tuon "kakkosvaihtoehdon". Pahimmillaan tosiaan voinut olla pari kuukauttakin taustalla tapailua. Ei tosin ehkä nyt noin intensiivisesti, että nähdään monta kertaa viikossa, mutta säännöllisesti silti. Hirveää kyllä ja olisihan se reilua sanoa suoraa, mutta joskus asiat on niin vaikea sanoa ääneen eikä halua loukata toista (ikään kuin ghoustaus ei loukkaisi...) Sitä vain toivoo, että toinen tajuaa ihan vain viesteihin vastaamattomuudesta, etten enää halua pitää yhteyttä/tavata.