Oletteko joskus törmänneet mieheen, jonka sinkkuus kummastuttanut
...koska hän on vaikuttanut ns. hyvältä parisuhdematskulta ilman creepy-, pleijeri- tai katkeruusviboja, jotka selvittäisivät sinkkuutta? Mikä on silloin ollut arvionne sinkkuudesta syystä?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tämä rajoittuu miehiin? Eikö naisesta voisi ihmetellä samaa?
Koska naiset valitsee ja miehet on tarjolla heille.
Joten sitä suuremmalla syyllä pitäisi ihmetellä naisen sinkkuutta, kun ei ole ukkoa ottanut vaikka tarjontaa olisi yllinkyllin. Hyväkin mies voi jäädä yksin, enkä ihmettele lainkaan mitä tätä nykyajan armotonta pariutumistouhua katsellut. Nää on just sellasia miehiä, joista naiset muka ihmettelee sinkkuutta mutteivät kuitenkaan itse huolisi loppupeleissä. Sillä eihän mies silloin olisi sinkku.
Sen vuoksi naisen sinkkuutta ei ihmetellä, kun se on kuitenkin hänen oma valintansa (tai sitten naiselle ei vain kelpaa kukaan)
Miehen sinkkuutta ihmetellään, koska kukaan (normaali) mies ei vain voi haluta omasta tahdostaan elää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin mielipuolinen kommentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten sitä suuremmalla syyllä pitäisi ihmetellä naisen sinkkuutta, kun ei ole ukkoa ottanut vaikka tarjontaa olisi yllinkyllin. Hyväkin mies voi jäädä yksin, enkä ihmettele lainkaan mitä tätä nykyajan armotonta pariutumistouhua katsellut. Nää on just sellasia miehiä, joista naiset muka ihmettelee sinkkuutta mutteivät kuitenkaan itse huolisi loppupeleissä. Sillä eihän mies silloin olisi sinkku.
Sen vuoksi naisen sinkkuutta ei ihmetellä, kun se on kuitenkin hänen oma valintansa (tai sitten naiselle ei vain kelpaa kukaan)
Miehen sinkkuutta ihmetellään, koska kukaan (normaali) mies ei vain voi haluta omasta tahdostaan elää yksin.
Lopeta toi provoaminen
Kyllä. Tapasin töiden kautta (ei kollega) tämän miehen, ja ihastuin ensi silmäyksellä. Pitkä, tumma, komea, kohtelias, huomaavainen, huumorintajuinen. Ei yhtään pelimiehen oloinen. Joka kerta kun tapasin hänet, ihastuin aina vain enemmän. Lopulta uskaltauduin pyytämään treffeille, koska kuulin, että hän on sinkku. Hän otti sen tosi hyvin, ja sanoi, että jos ei olisi sellainen tilanne kuin on, niin lähtisi, koska olen mahtavan oloinen tyyppi. Sanoi ihan suoraan olevansa aseksuaali ja siksi pidättäytyvänsä parisuhteista. Minä aika rumasti ajattelin, että siinä menee täydellinen mies hukkaan. Nykyään tunnetaan jo paremmin, eikä tilanne ole miksikään muuttunut. Toivoisin, että hän kohtaa joskus jonkun aseksuaalinaisen, jonka kanssa synkkaa. Jos siis edes mielii parisuhteeseen edes sillä tasolla.
Kyllä olen törmännyt. Harrastuksessa tapaamani 40-vuotias mies.
Jos ulkonäöstä lähdetään: hän on todella komea. Arvioisin että 190 cm pitkä, urheilullinen, todella miellyttävät kasvot, suomalaiseksi aika tumma. Pitää huolta ulkonäöstään, aina siisti. Sellainen mies, joka kääntää katseita.
Luonteeltaan ystävällinen ja kohtelias. Hän on todella miellyttävää seuraa. On myös sivistynyt, hänen kanssaan pystyy juttelemaan vähän mistä vaan.
Korkeakoulutettu, hyvässä työssä. Varmasti hyväpalkkainen, mutta ei koskaan kersku sillä. Ajaa hienoa autoa ja hänellä on oma asunto lähellä keskustaa.
En yksinkertaisesti voi käsittää, miten tämä mies on sinkku. Olemme tunteneet harrastuksen kautta nyt 4 vuotta, ja koko sinä aikana hän ei ole seurustellut, eikä kertonut tapailevansakaan ketään. En jotenkin uskalla kysyä tästä, vaikka muuten juttelemme monista asioista. Hän ei ole itsekään koskaan ottanut esille mitään seurusteluun/eksiin liittyvää. Mahtaakohan hänellä olla edes eksiä 🤔 Todellinen mysteeri!
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäöstä lähdetään: hän on todella komea. Arvioisin että 190 cm pitkä, urheilullinen, todella miellyttävät kasvot, suomalaiseksi aika tumma. Pitää huolta ulkonäöstään, aina siisti. Sellainen mies, joka kääntää katseita.
Luonteeltaan ystävällinen ja kohtelias. Hän on todella miellyttävää seuraa. On myös sivistynyt, hänen kanssaan pystyy juttelemaan vähän mistä vaan.
Korkeakoulutettu, hyvässä työssä. Varmasti hyväpalkkainen, mutta ei koskaan kersku sillä. Ajaa hienoa autoa ja hänellä on oma asunto lähellä keskustaa.
En yksinkertaisesti voi käsittää, miten tämä mies on sinkku. Olemme tunteneet harrastuksen kautta nyt 4 vuotta, ja koko sinä aikana hän ei ole seurustellut, eikä kertonut tapailevansakaan ketään. En jotenkin uskalla kysyä tästä, vaikka muuten juttelemme monista asioista. Hän ei ole itsekään koskaan ottanut esille mitään seurusteluun/eksiin liittyvää. Mahtaakohan hänellä olla edes eksiä 🤔 Todellinen mysteeri!
Tiedän vastaavan tapauksen. Hänellä on joku ahdistuneisuushäiriö, joka ei näy ulkopuolisille, mutta kotonaan hän haluaa olla ihan rauhassa. Pystyy siis kodin ulkopuolella olemaan ok, mutta ei voisi edes harkita asuvansa jonkun kanssa yhdessä, kun tarvitsee niin paljon tilaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vastaavan tapauksen. Hänellä on joku ahdistuneisuushäiriö, joka ei näy ulkopuolisille, mutta kotonaan hän haluaa olla ihan rauhassa. Pystyy siis kodin ulkopuolella olemaan ok, mutta ei voisi edes harkita asuvansa jonkun kanssa yhdessä, kun tarvitsee niin paljon tilaa itselleen.
Hänelle käy vain seksisuhteet, mutta ei mitään sen vakavampaa. Häntä alkaa jo ahdistaa, jos seksikumppani ei lähde hyvissä ajoin kotiin yökyläilyn jälkeen.
Omaa sinkkuuttani on lukemattomien naisten toimesta ihmetelty epäsuorasti ja joskus suoraankin sanottu että "miten tuolla ei voi olla naista" ja "sulle pitäis kyllä löytää joku nainen" sillä ajatuksella että olisin hyvä kumppani monellekin naiselle mikä on varmasti ihan totta. Itse taas olen kovin valikoiva ja on muutama kriteeri josta en luovu, ensinnäkin koen että on oltava jotain kemiaa minun ja naisen välillä, elintavat natsaa edes suunnilleen ja samanlainen (sairas) huumorintaju. Lisäksi en koe seksuaalista vetovoimaa muihin kuin laihoihin, pienikokoisiin ja urheilullisen näköisiin naisiin enkä näe oikein järkeä ruveta parisuhteeseen ihmisen kanssa johon ei koe todellista vetoa.
Haluaisin kyllä parisuhteen sikälimikäli joskus löydän sopivan, ihanan naisen johon koen vetoa ja jota rakastan, mutta en ymmärrä miksi ihmisen pitäisi ruveta parisuhteeseen ihan vain siksi että status "sinkku" on jotenkin kummallinen ja ei-normaali. Olen valmis myös lähtemään treffeille ja tutustumaan ihaniin naisiin ihan parisuhdeajatuksella, mutta ei ole tullut toistaiseksi montaa naista vastaan jota haluaisin treffeille pyytää.
Suomalaisen miehen on todella helppo päätyä sinkuksi vaikka loppuelämäkseen. Itsellenikin meinasi käydä niin. Olen sopivasti hyvännäköinen ja -kokoinen, myös "sieltä". Kohtuullinen toimeentulo, hyvät puhelahjat ja jokin persoonassani vetää naisia puoleeni. Omasta mielestäni vaatumukset naisen suhteen eivät ole olleet ylitsepääsemättömiä, mutta useita kymmeniä naisia "testanneena" turhan moni kriteeri on jäänyt täyttymättä, että sellaisesta vakituisen kumppanin voisi ottaa. Armollisesti olen muutaman kanssa jopa kokeillut yhteiseloa, mutta, kuten varmaan miehilläkin, heillä on osa hyvistäkin ominaisuuksista ollut pelkkää feikkaamista ja siten loru on loppunut ennemmin tai myöhemmin. On tullut hyvin vahva mielikuva, että suomalaiseen naiseen ei kertakaikkiaan ole luottamista ollenkaan. On tullut siis käytyä läpi laaja skaala erilaisia naisia kilteistä jopa erittäin räväköihinkin. Myös koulutustason suhteen on laaja otanta.
Yksi nainen sai rakastumaan oikein kunnolla, mutta koska paljastui kuitenkin, että oli valehdellut todella törkeästi muutamista asioista heti alkumetreillä, katsoin viisaammaksi vain paneskella häntä parempaa ja luotettavampaa naista odotellessa.
Nykyisin olen naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa ja hänestä löytyi vihdoinkin kaikki ne ominaisuudet, mitä olen aina etsinytkin naisessa. Jokaisen miehen olisi hyvä katsoa myös ulkomaalainen naistarjonta.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen työkaverini on tällainen. Hän on hyvännäköinen, siisti, hyväkäytöksinen, ystävällinen, valoisa ja kaikin puolin todella mukava mies. En voi ymmärtää, miksi niin ihanalla miehellä ei ole paria.
Ilmeisesti hän on myös valikoiva, niin ettei kuka tahansa kelpaa hänelle.
Onko se niin valoisa että sähkökatkon tullessa, se toimii poistumisvalona. Muuna aikana sitä voi käyttää "tasku"lamppuna ?
Vierailija kirjoitti:
En yleensä ajattele että ihmisessä olisi jotain vikaa jos on sinkku, vaikka joistakin kyllä myös näkee miksi kumppania voi olla vaikea löytää. Mutta yhden miehen olen tavannut josta aidosti ihmettelin ettei kukaan ollut napannut häntä, koska tiesin että miehellä itsellään oli haku päällä. Oli kaikin puolin mahtava persoona ja mitä enemmän opin häntä tuntemaan niin sitä enemmän löytyi hyviä puolia. Yritin häntä itse mutta hän ei lämmennyt minulle, valitettavasti. Toivottavasti löytää itsellensä jonkun sopivan ihmisen.
Mulla ihan sama tilanne, tuo mies on työkaverini.
Uskon tässä tapauksessa että hänelle sopivat, hyvät naiset ovat varauttuja ja lisäksi hän pitää rimaa korkealla, mikä on mielestäni vain positiivinen juttu.
Minun naapurini on mukava, älykäs, eläinrakas, vakaassa työpaikassa oleva todella hauska viisikymppinen mies. Samanikäisenä ikisinkkuna olen itsekin aina ollut ihmisten kummasteltavana, mutta minulle omillaan oleminen on ollut luonteva elämäntapa. Vasta, kun tunteeni alkoivat yllättäen lämmetä tätä miestä kohtaan, aloin ihmetellä. Luulen, että pitkät työpäivät ja kaiken vapaa-ajan vievä harrastus (jota harrastetaan lähinnä kotona) ovat syyt siihen, ettei hänellä ole kumppania. Olen ymmärtänyt, että aikaa ja tilaakin vievä harrastus muuttuu monessa parisuhteessa kiistanaiheeksi, enkä ihmettele ollenkaan sitä, että sinkkuus on vähintäänkin varteenotettava vaihtoehto.
Tiedän pari miestä joiden moni perinteisesti ajatteleva voisi ajatellla olevan niitä ensimmäisenä napattuja ja perheputkeen kadonneita. Toinen perustikin sen perheen vähän alle kolmikymppisenä kun kaikki muutkin ympärillä niin tekivät, erosi kahden lapsen jälkeen kun se ei vaan toiminut. Syinä ilmeisesti niin sen miehen vapaudenkaipuu kuin hänen vaimonsa käsitys siitä miten perheen tulisi elää. Ulkopuolisena en voi tietysti varmasti tietää, mutta parikymmentä vuotta heitä eron jälkeen seuranneena näin voisi päätellä. Nyt mies on 50 jotain ja edelleen elää itsekseen, työn ja harrastusten vuoksi pois Suomesta 100+ päivää vuodessa. Taitaa nauttia kevytsuhteistaan koska niitä harrastaa, yksi parin vuoden suhde tais olla vähän sen avioeron jälkeen mutta sen jälkeen ihan muutaman kuukauden juttuja vaan tietääkseni.
Toinen tuntemani on myös viiskymppinen, paperilla sellainen perinteisten arvojen mukainen tyyppi josta vois kuvitella että kaks lasta ja kultainen noutaja jossain keskikokoisen kaupungin rauhallisella alueella. Jostain syystä hän viihtyy paremmin varattujen naisten kakkosmiehenä. Sama juttu muuten tuolla toisella miehellä. En tiedä luulevatko kumpikin että ne heidän kanssaan samassa asemassa olevat sinkkunaiset ovat niin epätoivoisia että kahlitsisivat heidät johonkin suhdehelvettiin... mulle on ihan sama miten ihmiset elämänsä elävät mutta toistuvasti kakkoseksi päätyvien kanssa tulee välillä mietittyä että mikä siihen johtaa. Näillä tyypeillä ehkä se on se että valmiiksi varattujen kanssa voi milloin vaan katkaista suhteen eikä se toinen jää ruikuttamaan perään.
Sori pitkä sepustus, lähti ajatus laukalle. Nyt lasten kanssa metsään kevättä kummastelemaan...
En kummeksu kenenkään sinkkuutta. Mulla on yksi tuttava, nelikymppinen mies, joka muuten varmaankin olisi monen naisen mieleen, mutta hänellä voimakas vapaudentarve. Saattaa ottaa äkkilähdön minne päin maailmaa milloin haluaa kunhan töiden puolesta hänelle sopii. Perheellisenä tai edes parisuhteessa ei taitaisi onnistua yhtä hyvin kuin sinkkuna. Matkustelee siis todella paljon, lähes joka kuukausi käy vähintään pidennetyn viikonlopun jossain, välillä taas useammankin viikon reissuja eri puolilla maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ikisinkkumiehissä on aina joko näkyvä tai näkymätön vika. Yleensä useampia.. Kunnollisset miehet kyllä löytävät parisuhteen jo nuorena.
Entäs jos se vika onkin naisissa? Aika harvoin nykyään tulee vastaan sellaisia naisia, joiden kanssa haluaisi parisuhteen.
Ilmoitettu naisvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan kertoisi suhteistaan tai eksistään jollekin harrastustutulle?
Kyllä se syy taitaa useimmiten löytyä navan alta.
Entäs jos se vika onkin naisissa? Aika harvoin nykyään tulee vastaan sellaisia naisia, joiden kanssa haluaisi parisuhteen.