Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sielläpäin. Olen myös kuullut kummia juttuja tuolta. Eläimetkin reagoi alueeseen.
Mutta kukaan ihminen ei kuitenkaan reagoi sen vertaa, että menisi kameroiden ja lamppujen kanssa tuonne tutkimaan ja todistaisi helposti koko maailmalle tuonpuoleisen elämän ja poltergeist-ilmiöiden olemassaolon. Ja kukaan joka paikalla on viime vuosina käynyt ei omista kameraa ja lamppua ylipäätään? Kännykkänä Nokia 3310 ilman kameraa vuonna 2020? Tuo onkin kummitustarinoiden kannalta äärettömän kätevää samalla lailla kuin leffoissa on aina kännykästä kenttä hukassa kun jotakin jännää tapahtuu.
Ja vakioselityksenä tietysti on, että "maailma ei ole valmis kohtaamaan näitä ilmiöitä" tai "menimme porukalla kuvaamaan paikalle, mutta joukossamme oli yksi negatiivisesti asiaan suhtautuva henkilö, joten kummitukset eivät näyttäytyneet ja tavarat lennelleet" jne.
Eli vaikka jossakin paikassa kummittelisi säännöllisesti ja niin maan vimmatusti, kukaan ei ikinä ole valmis jakamaan siitä yhtään minkäänlaisia todisteita edes netissä anonyymisti kaikenlaisten tuulesta temmattujen meriselitysten varjolla, vaikka kyse olisi koko maailmanhistorian mullistavasta asiasta.
Siitä vaan debunkkaamaan:
Kaikki videot eivät ole lavastettuja, ihmisten outoja kokemuksia on todella pilvin pimein ja niitä on dokumentoitu tahattomastikin mm. valvontakameroilla. Mutta niinhän se on, että jos olisikin dokumentoitu kummittelua ym. ns. yliluonnollista, niin ne dokumentitkään eivät vakuuta epäilijää, vaikka voisi tutkimusten jälkeen todeta että ei ole käytetty kuvamanipulaatioita tms., vaan kaikki on huijausta tai mielikuvituksen tuotetta. On paljon ilmiöitä joita emme vielä tunne, tai pysty mittaamaan, vaikka ne ovatkin olemassa.
Taaperon äänipalapeli piti tänään ääntä itsekseen laatikosta käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90luvulla spiristismi oli muotia ja mekin sitten kerran 8henkisessä kaveriporukassa kokeiltiin sitä autiotalossa, itse pelatessa ei tapahtunut mitään mutta pelin jälkeen eräs tyttö, sanotaan vaikka "Minna" näki erään pojan, sanotaan häntä "Jariksi" takana pitkän mustan hahmon jota kukaan muu ei nähnyt ja oltiin vain että höpö höpö ketään ei pelota mutta myöhemmin, kun "Jari" poistui mopollaan näin minäkin selvästi että joku istuu siinä takana mutta pistin sen pimeyden, spiritismin ja oluen piikkiin.
Maanantaina "Jari" ei tullut kouluun, oli jättänyt pakatun repun eteiseen ja mennyt parvekkeelle ja hypännyt . Ei viestiä, ei mitään selitystä, koko hommassa ei ollut mitään järkeä. Perheen oli pitänyt matkustaa syyslomalla sukuloimaan New Yorkiin ja "Jari" odotti tuota innoissaan, matka oli käsittääkseni jo varattu. Reissun peruuntuminen olisi ollut hyvä syy mutta peruuntui vasta "Jarin" menehdyttyä, ei ollut myöskään mitään sydänsuruja tai koulukiusaamista.
Tulee mieleen aikaisemmin ketjussa ollut tarina kirjoittajan sisaresta, joka teki selittämättömän itsemurhan. Omaiset näkivät ennen tätä tytön huoneeseen menevän tumman hahmon. Ehkä tuokin sisar oli kokeillut spiritismiä.
Pysykää erossa hengistä. Ei niistä turhaan varoiteta.
Syö pääs 😬
Tämä tapahtui mun ja mieheni läsnäollessa. Meillä oli olohuoneessa keskellä huonetta sohva ja takanamme päälle metrin päässä seinä. Siinä seinän vieressä oli jalkalamppu ja kun istuttiin sohvalla selät lampun suuntaan. Yhtäkkiä lampun johto lensi pistorasiasta ulos kuin joku ois kompastunut johtoon. Ei siis mitenkään tipahtanut pistokkeesta vaan kunnolla lensi.
Itselle ei ole käynyt, mutta serkulleni on.
Hän näki yöllä unessa lottonumerot, tuolloin oli 6 numeroa se päävoitto ja laittoi seuraavana lauantaina tietysti loton, mutta ei muistanut unesta kuin 5 numeroa.
Ja kyllä viisi oikein oli lotossa seuraavana lauantaina, mutta olihan se silloikin 5 oikein ihan naurettavan vähän päävoittoon verrattuna.
Tarkkaan en summaa muista, mutta muutama kymppitonni se oli.
rarehanu kirjoitti:
Itselle ei ole käynyt, mutta serkulleni on.
Hän näki yöllä unessa lottonumerot, tuolloin oli 6 numeroa se päävoitto ja laittoi seuraavana lauantaina tietysti loton, mutta ei muistanut unesta kuin 5 numeroa.
Ja kyllä viisi oikein oli lotossa seuraavana lauantaina, mutta olihan se silloikin 5 oikein ihan naurettavan vähän päävoittoon verrattuna.
Tarkkaan en summaa muista, mutta muutama kymppitonni se oli.
Olipa typerä serkku. Silloin olisi tietysti pitänyt ostaa kaikki mahdolliset rivit, jossa se 1 numero muuttuu. Eli 37 riviä. Ei olisi ollut kummoinen sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sielläpäin. Olen myös kuullut kummia juttuja tuolta. Eläimetkin reagoi alueeseen.
Mutta kukaan ihminen ei kuitenkaan reagoi sen vertaa, että menisi kameroiden ja lamppujen kanssa tuonne tutkimaan ja todistaisi helposti koko maailmalle tuonpuoleisen elämän ja poltergeist-ilmiöiden olemassaolon. Ja kukaan joka paikalla on viime vuosina käynyt ei omista kameraa ja lamppua ylipäätään? Kännykkänä Nokia 3310 ilman kameraa vuonna 2020? Tuo onkin kummitustarinoiden kannalta äärettömän kätevää samalla lailla kuin leffoissa on aina kännykästä kenttä hukassa kun jotakin jännää tapahtuu.
Ja vakioselityksenä tietysti on, että "maailma ei ole valmis kohtaamaan näitä ilmiöitä" tai "menimme porukalla kuvaamaan paikalle, mutta joukossamme oli yksi negatiivisesti asiaan suhtautuva henkilö, joten kummitukset eivät näyttäytyneet ja tavarat lennelleet" jne.
Eli vaikka jossakin paikassa kummittelisi säännöllisesti ja niin maan vimmatusti, kukaan ei ikinä ole valmis jakamaan siitä yhtään minkäänlaisia todisteita edes netissä anonyymisti kaikenlaisten tuulesta temmattujen meriselitysten varjolla, vaikka kyse olisi koko maailmanhistorian mullistavasta asiasta.
Ehkä niillä ei ole lupa tulla julkiseksi.
Tätä minäkin luulen. Juuri silloin, kun olisi kamera kädessä valmiina, niin niitä ei tapahdu. Ihan kuin toiminnan takana olisi suunnitelmallinen ja järjellinen olio, joka ei halua, että tapaus julkistetaan. Ehkä jopa joku maailmankaikkeuden laki, joka kieltää eri taajuuksien tietojen sekoittamisen, ettei normaaliksi koettu elämänjärjestys kärsi?
Usein tällaisissa kummitteluissa sähköiset laitteet sekoilevat ja menevät pois päältä. Onko syynä sitten joku taajuus, jolla henget toimivat ja se vaikuttaa sähkölaitteisiinkin. Vai juuri tämä, ettei kaikkea ole lupa tietää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90luvulla spiristismi oli muotia ja mekin sitten kerran 8henkisessä kaveriporukassa kokeiltiin sitä autiotalossa, itse pelatessa ei tapahtunut mitään mutta pelin jälkeen eräs tyttö, sanotaan vaikka "Minna" näki erään pojan, sanotaan häntä "Jariksi" takana pitkän mustan hahmon jota kukaan muu ei nähnyt ja oltiin vain että höpö höpö ketään ei pelota mutta myöhemmin, kun "Jari" poistui mopollaan näin minäkin selvästi että joku istuu siinä takana mutta pistin sen pimeyden, spiritismin ja oluen piikkiin.
Maanantaina "Jari" ei tullut kouluun, oli jättänyt pakatun repun eteiseen ja mennyt parvekkeelle ja hypännyt . Ei viestiä, ei mitään selitystä, koko hommassa ei ollut mitään järkeä. Perheen oli pitänyt matkustaa syyslomalla sukuloimaan New Yorkiin ja "Jari" odotti tuota innoissaan, matka oli käsittääkseni jo varattu. Reissun peruuntuminen olisi ollut hyvä syy mutta peruuntui vasta "Jarin" menehdyttyä, ei ollut myöskään mitään sydänsuruja tai koulukiusaamista.
Tulee mieleen aikaisemmin ketjussa ollut tarina kirjoittajan sisaresta, joka teki selittämättömän itsemurhan. Omaiset näkivät ennen tätä tytön huoneeseen menevän tumman hahmon. Ehkä tuokin sisar oli kokeillut spiritismiä.
Tai sitten asia on vain niin, ettei itse spiritismi-leikki tai sen kautta nähty henkiolento voi a i h e u t t a a kenenkään ihmisen kuolemaa, vaan kyseisen henkilön aika täällä vain yksinkertaisesti loppui ja jälkikäteen on sitten pohdittu, että oliko se spiritismi syy. Ei ole.
Kenties joku spiritismiä leikkineistä omasi henkisiä kykyjä ja aisti jonkun olennon, mutta ei kukaan tuollainen henkiolento voi aiheuttaa kuolemaa. Se saattoi olla jopa suojelusenkeli tai tuon henkilön oma henkiopas.
Mieti nyt itse: sinäkin olet henkiolento ja kuoltuasi lentelet edelleen. Olet samanlainen kuin nytkin, mutta vailla fyysistä ruumista. Etkä sinä ketään murhaa.
pullaa mums mums pullaa kirjoitti:
Elämässä mukana kirjoitti:
Muutama ilta meni lukea loppuun tämä keskustelu. Hyviä juttuja, mitä nyt uskon asiat ja "pahat jutut" pompittu ohi.
Keski-ikäinen jo olen ja lapsesta asti nähnyt enneunia, etiäisiä ja milloin mitäkin. Itse en voi vaikuttaa milloin niitä tulee. Aina ovat olleet hyviä, ei pelottavia vaikka kuolleetkin on muistaneet käydä kyläilemässä. Ne suojelee ja varoittaa. Nyt ovat vähentäneet yhteyttä, jospa se on ruuhkavuosien syytä kun lapskatrasta puol tusinaa. Ja kyllä, osalla lapsistakin on tämä "taito".
Mummuni oli kuollut muutama kk aiemmin. Lapset katsoi lastenohjelmaa ja minä leivoin pullaa. Eka pellillinen oli uunissa ja toista pyörittelemässä. Alitajunnassa(ko?) juttelin mummulleni ja puhuttiin ihan arkipäiväsiä juttuja. Ekat pullat oli valmiina ja olin juuri ottamassa niitä uunista kun vastasin ääneen ja lause jäi kesken kun muistin että mummuhan on kuollut. Osa pullistaki tippui pelliltä kun käännyin katsomaan kuka istui mua vastapäätä. Jokin vire siitä pöydän ääreltä lähti.
Hyvä mieli jäi sillä varmasti mummu kävi pullailemassa.
Usein kävi ensimmäisen vuoden aikana poismenonsa jälkeen. Äitilleni myös.
Minä tiedän että kun aika jättää täältä niin vastassa on paljon rakkaita henkiä.Isäni t.appoi itsensä kun olin 14 vuotias
näin myöhemmin unen jossa hän katseli minua liekkimerestä
voisitko pulla vähän läski täti selittää mitä näin?
anteeksi puhun pulla suussa:
Minä tiedän että kun aika jättää täältä niin vastassa on paljon rakkaita henkiä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama ilta meni lukea loppuun tämä keskustelu. Hyviä juttuja, mitä nyt uskon asiat ja "pahat jutut" pompittu ohi.
Keski-ikäinen jo olen ja lapsesta asti nähnyt enneunia, etiäisiä ja milloin mitäkin. Itse en voi vaikuttaa milloin niitä tulee. Aina ovat olleet hyviä, ei pelottavia vaikka kuolleetkin on muistaneet käydä kyläilemässä. Ne suojelee ja varoittaa. Nyt ovat vähentäneet yhteyttä, jospa se on ruuhkavuosien syytä kun lapskatrasta puol tusinaa. Ja kyllä, osalla lapsistakin on tämä "taito".
Mummuni oli kuollut muutama kk aiemmin. Lapset katsoi lastenohjelmaa ja minä leivoin pullaa. Eka pellillinen oli uunissa ja toista pyörittelemässä. Alitajunnassa(ko?) juttelin mummulleni ja puhuttiin ihan arkipäiväsiä juttuja. Ekat pullat oli valmiina ja olin juuri ottamassa niitä uunista kun vastasin ääneen ja lause jäi kesken kun muistin että mummuhan on kuollut. Osa pullistaki tippui pelliltä kun käännyin katsomaan kuka istui mua vastapäätä. Jokin vire siitä pöydän ääreltä lähti.
Minä tiedän että kun aika jättää täältä niin vastassa on paljon rakkaita henkiä.Isäni t.appoi itsensä kun olin 14 vuotias
anteeksi puhun pulla suussa:
Minä tiedän että kun aika jättää täältä niin vastassa on paljon rakkaita henkiä.
Isäsi oli varmaan paha ihminen..tunnut olevan itse samanlainen.
Ei se isä kummitellut tai harhaillut levottomana, vaan viesti näin lapselleen, että elämä jatkuu ja kaikki on hyvin. Vähän kuin tekstari tuonpuoleisesta, että äläpä sure.
Muutamia kuukausia isäni kuoleman jälkeen äitini heräsi yöllä ”tuttuun lämmön tunteeseen”, kuin isä olisi tullut viereen. Kohtaaminen kesti vain hetken, sitten isä oli sanonut: ”Täytyy taas lähteä, minulla ei ole lupaa viipyä kauan”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaitseeko Kuusamon tapahtumapaikka Raatteentien lähellä tai Rukajärven lähellä? Jos sota-ajalta jäänyt vainajia kummittelemaan
Voi olla vanhoja saamelaisten asuinsijojakin. Niissä kulkee väkeä. Pitää pyytää lupa, että saa laittaa leirin. Ja risteyksiin tai polulle ei saa laittaa ikinä yösijaa. Silloin ei anneta nukkua, kertoi mummoni vanhusten hänelle lapsena kertoneen.
Ei Jeesuksen ristikuolemalla olisi ollut mitään tarkoitusta mikäli ihmisen olemassaolo tosiaankin loppuisi hengenmenoon
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesuksen ristikuolemalla olisi ollut mitään tarkoitusta mikäli ihmisen olemassaolo tosiaankin loppuisi hengenmenoon
Isäni oli ateisti
Eihän haudoista nosteta ylös viimeisenä päivänä vain Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen uskovat ja heitä Raamatun mukaan on vain kourallinen joten eipä tunkua tule taivaaseen
Mä ihmettelen sitä että eikö teillä uskovilla ole rakkautta yhtään, haukutte ja moititte ei uskovia, olette siis lihallisia ja sielullisia! Aito Jeesukseen uskova ei hauku, panettele yms ja rakastaa jopa meitä hankalia ihmisiä
Jsbaj kirjoitti:
Mä ihmettelen sitä että eikö teillä uskovilla ole rakkautta yhtään, haukutte ja moititte ei uskovia, olette siis lihallisia ja sielullisia! Aito Jeesukseen uskova ei hauku, panettele yms ja rakastaa jopa meitä hankalia ihmisiä
Islam on ainakin rakkauden uskonto, moni tuttava on kääntynyt siihen miehensä myötävaikutuksella eivätkä ole katuneet, suosittelen sitä lämpimästi myös sinulle.