Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3693)

Vierailija
3501/3693 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oma asuntoni. Hyvin hämärä kapea eteinen,käynti ahtaaseen pieneen makuuhuoneeseen ja pieneen kylppäriin jossa oli sellainen amme että istuin siellä polvet suussa. Eteiskäytävää vastapäätä pieni,myöskin hämärä olohuone josta pääsy ranskalaiselle parvekkeelle ja keittokomeroon. Talo oli hyvin hiljainen,suurin osa naapureista iäkkäitä. Pari päivää muuton jälkeen heräsin,kun jokin kolahti eteisessä. Luulin mainoksiksi ja käänsin  vain kylkeä mutta aamulla en löytänyt postia mistään. Kun olin kylvyssä,minun piti sulkea kylpyhuoneen ovi kokonaan koska oli tunne että joku tuijottaa eteisestä. Kerran päätin sytyttää kynttilöitä wcistuimen kannen päälle ja lavuaarin reunalle mutta jostain tuli ilmavirta joka sammutti ne.

Asunnossa tuntui olevan aina pimeää,muuttohetken marraskuun hämäryys ei haihtunut edes kun talvenselkä taittui ja kevätaurinko sulatti lumet. Asunnossa myös alkoi haista,tuli mieleen roskapussi joka on seissyt kauan mutta en löytänyt hajun lähdettä.

Erään ystäväni kissaa uhkasi lopetus jos kukaan ei ottaisi sitä,oli muuttamassa ulkomaille. Otin kissan. Täytin ruokakupit ja laitoin kissitellen keittokomeron lattialle,kissa tuli ja katsoi taakseni silmät suurina. Ei syönyt vaan juoksi häntä pulloharjana pakoon. Haistoin taas sen hajun. Yöllä heräsin kissan murinaan,en ollut koskaan kuullut sellaista ääntä kissasta. Näytin kännykkällä valoa ja  kissa murisi raollaan olevan  makuuhuoneen  oven suuntaan. Samalla ovi pamahti kiinni.

Muutin pian pois.

Vierailija
3502/3693 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3503/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eräiden täytyy avata uusia ketjuja näistä aiheista?

https://www.vauva.fi/keskustelu/5908987/kertokaas-yliluonnollisia-kokem…

Vierailija
3504/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on melko tavanomainen, että TV menee itsestään päälle kun on kova stressivaihe päällä. Pahimmat yliluonnolliset kokemukset liittyvät myrskyilmoihin puita kaatuu, tulvat, katuvalaisimet romahtavat, sillatkin voivat sortua (onnea ollut matkassa).

Vierailija
3505/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika vainoharhainen juttu. Minulla oli työtoveri, jossa aloin nähdä oudon paljon yhtäläisyyksiä omien kokemusteni kanssa. Esim. kun toisen vanhempani kuolinpäivästä oli kulunut päivälleen tasavuosia, niin seuraavana päivänä tämä työkaveri kertoi toisen vanhempansa juuri kuolleen. Luulin hänen pelleilevän, mutta kun hän alkoi saada osanottoja muilta kollegoilta ja haki hautajaispäivää vapaaksi, päättelin, että kai sen on oltava totta. 

Jotenkin koin tuon käsittämättömäksi yhteensattumaksi kaikkien edellisten sattumien lisäksi, ja mietin, olikohan se vasta kuollut vanhempi myös syntynyt samassa kuussa kuin minun edesmennyt vanhempani. Ilmeni, että kyllä oli, mutta syntymäpäivissä oli sentään muuten monen päivän ero.

Tietysti kaikenlaiset yhteensattumat ovat mahdollisia eikä niiden pitäisi antaa häiritä.

Sattumia tapahtuu, kolme viimeisintä kissaamme kuoli tasan 7 vuoden välein, kaksi viimeisintä jotka adoptoimme yhtä aikaa vieläpä niin että jopa tunti oli sama.

Vierailija
3506/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneeni menee säästötilaan, kun sitä ei käytä, ja näyttö menee pimeäksi. Näyttö tulee taas päälle, kun heiluttaa hiirtä. Koneen näyttö tulee päälle hyvin herkästi. Kun kävelen eteisestä olohuoneeseen, niin kone herää säästötilasta pelkästä lattian tärinästä.

Ennen mulla oli tapana, että tietokone on viikonloppuna päällä yötä päivää. No kerran olin tulossa kaupasta kotiin, ja näin ikkunasta, kun tietokoneen näyttö tulee päälle. En siis pysty näkemään itse näyttöä ulkoa ikkunasta. Mutta näin sen, kun pimeään olohuoneeseen syttyy valo.

Voi olla naapurin aiheuttama tärähdys tai joku taustalla oleva Windows-päivitys. Omalla kohdalla huomasi että kohta tulee päivitys Windowsiin kun kone alkoi omatoimisesti heräillä unitilasta.

Vierailija
3507/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joulun aikoihin ottamassa valokuvaa lapsestani ja pyysin häntä tulemaan olohuoneeseen joulukuusen luokse. Lapseni huikkasi omasta huoneestaan että tulen ihan pian. Meni nanosekunti ja lapseni olikin jo kameran takana. Ajattelin leikkimielisesti että mikähän musta aukko tuossa oli kun hän ikään kuin teleporttasi itsensä siihen. Lapsi itsekin oli hölmistynyt siitä, että miten kaikki tapahtui.

Katsoin jälkikäteen ottamiani kuvia ja yhdessä kuvassa näkyy kuinka "aika on taittunut" - kuvassa lapsi on ikäänkuin vain osittain kuvassa. Otin kaikki kuvat samassa kohtaa seisten, samassa valossa jne. Kuva on outo

Vierailija
3508/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut johonkin toiseen ketjuun tästä jo aiemmin. Minua on luultu ja sanottukin enkeliksi. En tiedä olenko ollut joku hyvis edellisessä elämässä vai mistä tämä johtuu.

Joskus nuorempana saatoin kuvitella jonkun positiivisen asian tapahtuvan jollekin läheiselle, ja ennen pitkää näin kävikin. Kuvittelin myös erään läheisen vakavan sairauden pysähtyvän ja näin kävikin, vaikka ennusteet sanoi muuta.

Itse en koe olevani mitenkään erityinen, aistin kyllä asioita ja huomaan vaistoni olleen usein oikeassa. Saatan toivoa jollekin ihmiselle vilpittömästi jotain hyvää ja se toteutuu.

Nykyään olen töissä paikassa jossa useampi työkaveri on syvästi uskovaisia. Monet työkaverit potävät heitä hankalina työkavereina, vatsinkin yksi heistä on muille usein ilkeä, aitsi minulle. Itse uskon kyllä Jumalaan mutta en käy edes kirkossa. Nämä uskovaiset kuitenkin suhtautuvat minuun poikkeuksellisen lämpimästi ja arvostaen, vaikka en mielestäni ole antanut syytä erityiskohtelulle.

Olen monesti miettinyt tätä, mistä johtuu.

Vierailija
3509/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin menossa nukkumaan ja kuulin vaatekaapista koputusta, (sain melkein jonkun kohtauksen :D:D) aamulla uskalsin vasta katsoa kaappiin ja ei siellä ollut mitään joka voisi aiheuttaa ne äänet. Kyseinen talo, jossa yövyin oli omakotitalo keskellä ei mitään. 

Toki mahdollista, että joku lintu on koputtanut jotain muuta, kuin omaa ikkunaani ja olen paikantanut äänen lähteen väärin.

Todennäköisesti siellä seinän sisällä menee joku putki joka on päästellyt ääniä. Yhdessä kerrostaloasunnossa meni rapun oven vierestä putkia jotka silloin tällöin pamahtelivat kuin joku olisi koputtanut oveen.

Vierailija
3510/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset näkee ja aistii paljon sellaista mitä me aikuiset emme näe. Muistan kun tyttäreni oli pieni niin joku piti sille seuraa. Se katseli jotain ja nauroi iloisesti. Sillä oli tosi hauskaa jonkun meille muille näkymättömän olennon kanssa.

-----------

Oletko kuullut sanan "mielikuvitus"... Vai onko sekin uusia asia jollekkin, vielä vuonna 2024?

Se että lapsi näkee "harhoja" tai olemattomia on ihan normaalia. Aivojen huima kehitysvauhti saattaa aiheuttaa tällaisia sivuvaikutuksia.

Vierailija
3511/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei yliluonnollista mutta ilmeisesti joku laakerivika. Lapsenlapsi tuotiin mulle hoitoon ja mukana oli vauvaa rauhoittava koliikkikeinu. Kyllä siinä vauva rauhottui mutta mummu ei, kun joka keinahduksella kuului kuiskaus go Jack, go Jack, go Jack. Hyytävä keinu.

En ymmärtänyt tätä?

Koliikkikeinusta kuuluu ääni joka kuulosti siltä kuin joku kuiskisi "go Jack". Luonnollista mutta hyytävää. Meillä oli joskus pesukone joka hoki  kaveria.

Mun pesukonen sanoo kraah kraah sukkapari.

T: Urpo

Vierailija
3512/3693 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei yliluonnollista mutta ilmeisesti joku laakerivika. Lapsenlapsi tuotiin mulle hoitoon ja mukana oli vauvaa rauhoittava koliikkikeinu. Kyllä siinä vauva rauhottui mutta mummu ei, kun joka keinahduksella kuului kuiskaus go Jack, go Jack, go Jack. Hyytävä keinu.

En ymmärtänyt tätä?

Koliikkikeinusta kuuluu ääni joka kuulosti siltä kuin joku kuiskisi "go Jack". Luonnollista mutta hyytävää. Meillä oli joskus pesukone joka hoki  kaveria.

Eikö semmone kolikkokeino ole kallis?

T: Urpo

Vierailija
3513/3693 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Haluaisin kuulla teidän yliluonnollisia kokemuksia ja kerätä niitä talteen mahdollista kirjaa varten. Eli antakaa lupa siihen, ja laittakaa esim. Nimimerkillä.

-Anneli-81 

Vierailija
3514/3693 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaita irronnut unessa ,aina kun joku läheinen kuollut.

Mulla on kuollut läheisiä. En ole kertaakaan nähnyt unta hampaiden irtoamisesta. Miten tämä on selitettävissä?

Siten se on selitettävissä että sinä et näe enneunia, ja se toinen näkee.

Onko se ainoa mahdollinen selitys? Vai olisiko todennäköisempää, että minä en näe enneunia eikä kyllä kukaan muukaan.

Edelleen odotan vastausta kysymykseeni enneunesta joka on selkeästi ennustanut jonkun tapahtuman, joka on sitten tapahtunut. Tai semmoinenkin käy mikä ei ole vielä tapahtunut. Sen verran kuitenkin rajoitan, että enneuneksi ei käy mikään yleinen, kuten lento-onnettomuus, luonnontuho tai vastaava.

En tiedä oliko enneuni vai muuten vain osuva yhteensattuma, mutta olin jonkin aikaa aiemmin vaihtanut työpaikkaa, kun näin unta, että menin jonnekin pomoni kyydillä. Unessa auto oli parkkeerattu hieman kauempana sijaitsevalle parkkipaikalle, se oli ikivanha kulunut sedan ja etupenkin jalkatila niin täynnä roskia, että niitä piti siirtää mahtuakseen kyytiin. Uni tuntui sen verran absurdilta, että ihmettelin sitä vielä heräämisen jälkeen. 

Pari viikkoa myöhemmin meillä oli asiakastapaaminen kauempana, ja pomo ehdotti, että mennään hänen autollaan. Auto oli parkkeerattu kauempana sijaisevalle parkkipaikalle täsmälleen samaan kohtaan kuin unessani, ja se oli saman värinen, mallinen ja juuri yhtä romu kuin unessa oli ollut. Merkkiin en sentään ollut unessa kiinnittänyt huomiota, enkä nähnyt etupenkin jalkatilan roskamäärää, koska pidempi kollegani istui eteen. Pomo parkkeerasi ilmeisesti aina samalle parkkipaikalle, koska en ikinä ennen enkä jälkeen ole nähnyt autoa työpaikan pihassa. 

Ihan mahdollista tietenkin, että alitajuntani on jostain päätellyt millainen auto pomolla on, vaikka arkijärjellä olisin kuvitellut perheellisen ja suurituloisen ihmisen auton aivan erilaiseksi.  Vähän vastaavia unia on vuosien varrella ollut joitakin lasten syntymiin ja elämänmuutoksiin liittyen, mutta tämä oli omaa luokkaansa yksityiskohtaisuudessaan. Olen pitkälle koulutettu ja maailmankuvani on tiedekeskeinen, mutta en toisaalta näiden unien ja joidenkin muiden erikoisten sattumusten takia halua poissulkea sitä mahdollisuutta, että maailmassa on paljon enemmän kuin pystymme normaalisti havaitsemaan. Toisaalta en varsinaisesti pidä näitä asioita yliluonnollisina, vaan ehkä enemmän sellaisina, joiden mittaamiseen ihmisen ymmärrys ja teknologia ei vielä nykyään riitä. 

Vierailija
3515/3693 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kun oli peppusex jäi se kummittelemaan ääniä ja kahleiden kilinää

toinen kun kulmunini kasvoivat d:stä M-kuppiin viikossa, siinä lääkäri ihmeissään vaikka miesten katseet alkoivat mukavasti kääntyilemään :DDDDDDDDDD

Vierailija
3516/3693 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niin outoa, mutta jännä yhteensattuma. Huomasin jokin aika sitten, että isoäidin äiti oli mennyt vanhoilla päivillään naimisiin ja nimi oli vaihtunut, sanotaan nyt vaikka että kuolinnimi oli Anna Kattila. Noh, Anna kuoli 2/35. Jokin aika sitten törmäsin ihmiseen, jonka nimi oli Anna Kattila. Hän oli syntynyt 4/35. Tuntui jännältä.

Vierailija
3517/3693 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt niin outoa, mutta jännä yhteensattuma. Huomasin jokin aika sitten, että isoäidin äiti oli mennyt vanhoilla päivillään naimisiin ja nimi oli vaihtunut, sanotaan nyt vaikka että kuolinnimi oli Anna Kattila. Noh, Anna kuoli 2/35. Jokin aika sitten törmäsin ihmiseen, jonka nimi oli Anna Kattila. Hän oli syntynyt 4/35. Tuntui jännältä.

MyHeritagessa äitini oli mennyt uudelleen avioon kuukausi kuolemastaan. Minusta oli tullut avioton lapsi, samoin isästäni, siskolle oli ilmestynyt lapsi jota ei ole ollut olemassakaan jne

Tiedot oli tallentanut jo kuollut henkilö.

Vierailija
3518/3693 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin Persun joka ei ollut katkera ! Ei se mikään alienkaan voinut olla kun se söi hörymakkaraa.

Vierailija
3519/3693 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Haluaisin kuulla teidän yliluonnollisia kokemuksia, keräisin näitä mahdollista kirjaa varten. 

-Anneli-81 

Vierailija
3520/3693 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni asui kaupungissa x. Kaupungin seurakunnan kuolleissa oli serkkuni täysnimikaima ja vielä samanikäinen kuin serkkuni oli tuolloin. Olisin varmaan lähettänyt surunvalittelut, jollen olisi tavannut serkkuani sen verran usein, että tiesin, ettei se voinut olla hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän