Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3693)
Vierailija kirjoitti:
Laitan kommenttini vielä tähän ketjuun, jos olisi oikeampi paikka sille:
Voiko tälle olla joku luonnollinen selitys? Jo aikuinen lapseni meni eilen hautausmaalle yöllä viemään hautakynttilän ja soitti minulle kännykällä (4g tai 5g) kysyäkseen, missä se hauta sijaitsee, että hän epäilee olevansa eksynyt. Selitin missä se on ja kuulin samalla toisen henkilön, eri sukupuolta, normaalin, iloisen kommentoinnin / puheen sieltä. Sanoista en saanut selvää, mutta ääni oli ihan selvä. Oletin ilman muuta, että hän oli mennyt sinne yhden hyvän kaverinsa kanssa ja lähetin sille kaverille terveisiä. Lapseni sanoi kuitenkin olevansa yksin siellä, ettei ole ketään muuta mukana. Sitten vielä häben kännykkänsä jäi hänellä päälle niin, että olin linjalla pitkään jälkikäteen ja hän oli tosiaan yksin, eikä jutellut missään kohtaa kenenkään kanssa. Jäi vähän mietityttämään tämä tapahtuma. Ennen vanhaan oli normaalia, että linjoille
Tälle on tekinen selitys tai sitten normaali selitys. Mistään yliluonnollisesta ei ole missään tapauksess. On voinut olla "tuplalinja". Vaikka sellaista ei olisi koskaan ennemmin tapahtunut, kerta se on ensimmäinenkin. Puhelimessa kaiutin päällä (tai vaikka ei olisikaan), se on ottanut äänen ympäristöstä. Tai sitten laitteessa on ollut radio päällä tai vastaava. Tai sitten vaan kuvittelit sen toisen äänen vahvasti mielessäsi. Mitä tyhmempi on, sitä enemmän kokee yliluonnollista. Järki ei riitä ymmärtämään edes arkisia asioita.
Äänen liikeradat on todella kummallisia. Jos mun autossa jättää valot päälle ja oven auki. Kuuluu hälytyspiippaus. Tuo ääni kuulu noin 20 metrin päähän voimakkaampana kuin vieressä, sopivalla olosuhteella. Naapurit jutteli omakotialueella vastapäätä katua, n. +50 m päässä. Ääni kuului saunaan ilmanvaihtokanavia pitkin, kuin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kommenttini vielä tähän ketjuun, jos olisi oikeampi paikka sille:
Voiko tälle olla joku luonnollinen selitys? Jo aikuinen lapseni meni eilen hautausmaalle yöllä viemään hautakynttilän ja soitti minulle kännykällä (4g tai 5g) kysyäkseen, missä se hauta sijaitsee, että hän epäilee olevansa eksynyt. Selitin missä se on ja kuulin samalla toisen henkilön, eri sukupuolta, normaalin, iloisen kommentoinnin / puheen sieltä. Sanoista en saanut selvää, mutta ääni oli ihan selvä. Oletin ilman muuta, että hän oli mennyt sinne yhden hyvän kaverinsa kanssa ja lähetin sille kaverille terveisiä. Lapseni sanoi kuitenkin olevansa yksin siellä, ettei ole ketään muuta mukana. Sitten vielä häben kännykkänsä jäi hänellä päälle niin, että olin linjalla pitkään jälkikäteen ja hän oli tosiaan yksin, eikä jutellut missään kohtaa kenenkään kanssa. Jäi vähän mietityttämään tämä tapahtuma. Ennen vanhaan oli normaalia, että linjoille
Tai sitten se kaveri (jonka äänen kuulit) on ollut siellä oikeasti, muttei vaan kehtaa myöntää ja kiistää olleensa. Kokee jotain häpeällistä, tai sitten saisi jotain kotiarestia, jos on missannut kotiintuloajan tms. Siksi pimittää olleensa mukana.
Ajelin syyspimeällä tuttua maantietä satasen alueella. Aivan kun joku olis sanonu ettei ole mitään kiirettä.Löysäsin kahdeksaan kymppiin. Hetken päästä Vilahti hhirrven takapuoli vasemmalla puolella. En tiedä kävelikö tien yli vai seisoiko takapuoli keskiviivalla. Säikähdin vasta vähän matkan päästä. Aikaa kulunut mutta tuntuu hirvikolareista lukiessa kuin olisi eilen tapahtunut. Ajellu myöhemmin vain päivällä sitäkin tietä. Ei silloinkaan olis tarvinnu pimeellä lähtee....
Olin parisuhteessa ja vaivasi vähän kumppanin ja hänen työkaverin suhde..
No yks yö näin hyvin yksityiskohtaisen ja tarkan unen. Tapahtumista mitä oli tapahtunut kumppanin ja tän työkaverin välillä. Uni oli jotenkin älyttömän todentuntuinen. Mä en päässy yli siitä mitenkään..
Otin sitten puheeksi ja väritin asioita että olen kuullut tälläistä, et mitä hittoa?
Puoliso tunnusti kaiken ja toi mun uni oli ollut todella tarkka...
Pidin tätä yliluonnollisena tosi kauan sit törmäsin alitajunta kirjaan ja tajusin että vaikka tietoinen mieli ei ollut huomannut kaikkea. Alitajunta oli.
Isovanhempani olivat asuneet samassa talossa yli puoli vuosisataa, kunnes ensimmäinen leskenlehti ilmestyi kukkimaan pihamaalle. Lähimpänä ovea olevaan kukkapenkkiin. Samana keväänä isoisäni menehtyi sairaskohtaukseen ja isoäitini jäi leskeksi. Seuraavan kerran saman leskenlehden kukkiessa epätavallisen myöhään alkukesästä, isoäitini nukkui pois. Leskenlehti ei ole sen jälkeen kukkinut tontilla.
Isoisäni menehdyttyä perheemme muutti taloon. Usein ikkunoiden ohi kävellessä tai ulos katsellessa olin näkevinäni tumman mutta utuisen hahmon pihalla mutta uudestaan katsoessa hahmo oli aina kadonnut.
Ja joskus lapsena, korkeassa kuumeessa, muistan pelänneeni kuolevani. Jossain vaiheessa koin leijuvani oman kehoni yläpuolella ja katselevani sängyssä makaavaa kehoani. Mieleni teki lähteä lentämään mutta sitäkin enemmän halusin päästä takaisin kehooni. Todennäköisesti näin vain kuumehoureista unta, mutta toisaalta unissani en ole koskaan muuten nähnyt itseäni.
Kuulin raskaan tömäyksen joka kuulosti selvästi raapimapuun päältä hyppäävältä kissalta,käänsin pääni äänen suuntaan ja kysyin "Ai iltapalaa vai" sillä oletin kissan olevan suuntaamassa keittiöön. Hämmästyin kun kissa makasi yhä täysin tyytyväisenä raapimapuun päällä.
Olohuoneen hyllyssä on kissan kuolleen sisaren tuhkauurna..
Vierailija kirjoitti:
Itselle tapahtui parin viikon sisään useampi juttu, jotka mieleni halusi liittää yhteen vaikka eivät toisiinsa liitykkään millään tavalla.
Kaikki alkoi siitä, kun eräs kelloni jämähti aikaan 02.06. Siitä parin päivän päästä olin pitänyt bileet ja keräsin tölkkejä kauppaan. Kävin koko kämpän läpi useaan otteeseen ja keräsin kaikki, muistan vielä ovelta katsoneeni taakseni ettei mitään jäänyt (minulla oli useampi muovipussi pulloja sekä roskia joten tarkistin ottaneeni kaikki). Kun sitten tulin kaupasta, oven avatessani huomasin yhden tölkin lattialla aivan keskellä käytävää pystyasennossa. Silloin vain ärsytti, että kuinka sokea voin olla kun en tuota huomannut.
Seuraavana yönä näin unta, että menin ovelle ja katsoin ovisilmästä josta näin pienen mummon, yhtäkkiä tämä mummo irvisti luonnottoman leveästi ja heräsin. Kuulin rappukäytävästä kolinaa ja menin katsomaan. Rappukäytävässä on liikkeentunnistavat valo
Onpa Sinulla ollut kerrankin kunnon bileet! Kutsupa minutkin seuraavalla kerralla mukaan. Minä näen ihan selvin päinkin parempia unia.
Olen pari kertaa nähnyt jonkinlaisia enneunia.
Kaauan aikaa sitten näin unta, että ex-avomies oli ostanut uuden asunnon samasta talosta. Kerroin hänelle aamulla, hän kastoi kummastuneena "Mistä voit tietää, olen tänään menossa allekirjoittamaan kauppakirjat yläkerran asunnosta." En tiennyt asunnon olevan myynnissä, mutta hän oli hyvin varakas, omisti silloin jo pari asuntoa, joten ei asunnon ostaminen ihan edeskummalllista ollut.
Toisen kerran näin unta vanhasta työkaverista, joka oli jouduttu 15 v.aiemmin irtisanomaan alkoholinkäytön takia. Kerroin usesta miehelleni aamulla. Samana iltana tämä työkaveri, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä irtisanoimsen jälkeen enkä vuosiin ollut ajatellutkaan soitti mulle ja pyysi anteeksi kaikkia toilailujaan viimeisinä yhteisinä työvuosina.
Lottovoitostakin olen nähnyt erilaisia unia, mutta ei ole vain osunut kohdalle.
"Kun sitten tulin kaupasta, oven avatessani huomasin yhden tölkin lattialla aivan keskellä käytävää pystyasennossa. Silloin vain ärsytti, että kuinka sokea voin olla kun en tuota huomannut."
----------------------------------
Yliluonnollisuus -sana kärsii vähän inflaation, jos kokoajan nyt muka sattuu jotain yliluonnollista, arkisissa asioissa. Surullista on myös, kuinka tyhmiä ihmiset ovat keskimäärin.
Sä olet unohtanut sen tölkin siihen... Tai sitten sulla on ollut joku pussi ääriä myöten täynnä tölkkejä. Juuri pois lähtiessäsi yksi tölkki on tippunut kyydistä.
Edellisyönä kun ukkini kuoli, näin unta jossa äiti, veli ja minä yritimme suojautua katoksen alla verisateesta. Unen aikana ja aamulla oli olo, että jotain pahaa tapahtuu, johon me liitymme. Seuraavana aamuna äiti soitti että ukki oli kuollut.
Kun isäni kuoli, olin muutamia päiviä sitä ennen todella ahdistunut, ja hän oli siis vanha, sairas ja kitui flunssassa. Sitten yhtäkkiä minut valtasi sanoinkuvaamaton rauhan tunne ja ajattelin että ehkä isä pääsi kärsimyksistään, ja tottahan se oli, taas äiti soitti että isä kuoli muutama tunti sitten.
Myös töissä tiiminvetäjä oli ollut ilkeä mikromanageraaja, ja yhtenä viikonloppuyönä näin unta, jossa hän silitti päätäni. Mietin että mitä helkkaria, tosi outoa että se kusipää alkaa yhtäkkiä kohdella minua näin. No seuraavalla viikolla hän alkoi kuin taikaiskusta puhua minulle kunnioittavasti joten päättelin että tuona hetkenä yöllä unessani hän varmaan tajusi asiat minun näkökulmastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toissa yönä unta, että joku hyppäsi baarissa kierreportaat alas. Alastulossa kolautti päänsä tosi pahasti maahan. Karmea loukkaantuminen suoraan mun edessä. Piti kirjoittaa uni paperille, tuntui niin aidolta ja kummalta. Seuraavana päivänä töissä sain rautaa päähän ja aika pahan kolhun. Oli ainekset todella pahempaankin. Tuli se uni mieleen.
Viime yönä mulle näytettiin uni. Taas aamuyöstä juuri samaan aikaan. Tuli tarve kirjoittaa sekin ylös. Minä menin "Kotiteollisuuden" keikalle baariin. Lippujonossa kaivoin seteleitä lompakosta. Seteleiden seassa oli "Afrikan tähti" -pelin leikkiseteleitä. Lipunmyyjä suuttui, että yritin huijata. Yritin selittää, että se oli vahinko ja oikeitakin seteleitä löytyy, tai pankkikortti. Ei auttanut, sain tuomion "kerran huijari, aina huijari". Jäin narikkaan itkemään todella surullisena.
Tänään töissä, suoraan mun konttori
No kyllä oli taas niin keksimällä keksitty yhteys. Eihän noissa ollut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa nähnyt jonkinlaisia enneunia.
Kaauan aikaa sitten näin unta, että ex-avomies oli ostanut uuden asunnon samasta talosta. Kerroin hänelle aamulla, hän kastoi kummastuneena "Mistä voit tietää, olen tänään menossa allekirjoittamaan kauppakirjat yläkerran asunnosta." En tiennyt asunnon olevan myynnissä, mutta hän oli hyvin varakas, omisti silloin jo pari asuntoa, joten ei asunnon ostaminen ihan edeskummalllista ollut.
Toisen kerran näin unta vanhasta työkaverista, joka oli jouduttu 15 v.aiemmin irtisanomaan alkoholinkäytön takia. Kerroin usesta miehelleni aamulla. Samana iltana tämä työkaveri, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä irtisanoimsen jälkeen enkä vuosiin ollut ajatellutkaan soitti mulle ja pyysi anteeksi kaikkia toilailujaan viimeisinä yhteisinä työvuosina.
Lottovoitostakin olen nähnyt erilaisia unia, mutta ei ole vain osunut kohdalle.
Huomaatko itse mitä tässä tapahtuu? Kun näet "enneunen" asiasta mikä tapahtuu, niin se on enneuni. Kun näet unta asiosta mitä ei tapahdukaan, se on pelkkä uni. Tuo sinun lottovoittokommenttisi vahvistaa tämän.
Piereskelen niin paljon, että mietin, kummalla päällä hengitän.
Join RedBullin ja kasvoi yön aikana siivet.
Vierailija kirjoitti:
Näin yhdessä vanhassa kerrostaloasunnossa asuessani aina hyvin kummallisia unia pienestä pojasta ja isännästä, joka kiusasi häntä. Siellä liikkui itsekseen lamput, tavarat vaihtoivat paikkaansa ja yhtenä aamuna katsoessani peiliin näin pääni yläpuolella ihmisen käden, joka napsautti sormiaan ja kuulin telepaattisesti "kummituksen" nauravan takanani. Joskus nuorena tein töitä siivoojana ja siivosin mm. kerrostaloja ja pelkäsin kuollakseni mennä yhteen melko uuteen kerrostaloasunnon yhteiseen saunaan, koska vaistosin siellä asustavan sydänkohtaukseen kuolleen vanhan naisen hengen. Se oli selittämätön tunne, joka yhdistyi esimerkiksi siihen, että aloin kuulla tämän naisen muistoja hänen kuolintilaneestaan ja kuulin oudosti kissan aina maukuvan siellä ollessani, vaikka kissoja ei ollut lähimainkaan. Näin välillä myös suihkun letkun liikkuvan oudosti. Kyseessä oli uudehko, hyväkuntoinen saunatila kiiltävine pintoineen, sellainen jollaisia olin siivonn
Kuulostaa psykoosisairaudelta.
Melkein kolmekymmentä vuotta sitten pidin tuparit ekassa omassa kodissani ja yksi kaveri halusi pelata spiritismiä. En suostunut mutta muutama innostui ja menivät sitten pahvista tehdyn lautansa kanssa keittiöön kun minä ja muut jotka eivät pelanneet,mentiin tuuletusparvekkeelle tupakalle.
Pari päivää myöhemmin astuin keittiössä suuren lasinsirun päälle ja lhmettelin mistä se tuli,kun en ollut mitään rikkonut ja oii vielä vihreän värinen. En omistanut vihreitä astioita. Näin myös todetuntuista unta jossa jokin "pimeä paha " on oveni takana ja ovisilmstä näkyi vain musta pyörre jonka imu tuntui oven läpikin . Kun heräsin tästä painajaisesta ja lähdin keittiöön juomaan,postiluukku kolahti.
Uskon,että sen pelin aikana jotain tuli läp vaikka kaverit sanoikin ettei muka toiminut . En keksinyt muuta kuin polttaa suitsukkeita ja rippiraamatun kanssa käydä joka huoneen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Edellisyönä kun ukkini kuoli, näin unta jossa äiti, veli ja minä yritimme suojautua katoksen alla verisateesta. Unen aikana ja aamulla oli olo, että jotain pahaa tapahtuu, johon me liitymme. Seuraavana aamuna äiti soitti että ukki oli kuollut.
Kun isäni kuoli, olin muutamia päiviä sitä ennen todella ahdistunut, ja hän oli siis vanha, sairas ja kitui flunssassa. Sitten yhtäkkiä minut valtasi sanoinkuvaamaton rauhan tunne ja ajattelin että ehkä isä pääsi kärsimyksistään, ja tottahan se oli, taas äiti soitti että isä kuoli muutama tunti sitten.
Myös töissä tiiminvetäjä oli ollut ilkeä mikromanageraaja, ja yhtenä viikonloppuyönä näin unta, jossa hän silitti päätäni. Mietin että mitä helkkaria, tosi outoa että se kusipää alkaa yhtäkkiä kohdella minua näin. No seuraavalla viikolla hän alkoi kuin taikaiskusta puhua minulle kunnioittavasti joten päättelin että tuona hetkenä yöllä unessani hän varmaan tajusi asiat minun näkökulmastani.
Ei vaan, alitajuntasi tajusi että olet hänelle hyödyllinen ja mikromanageraaja tulee sen myös pian huomaamaan ja alkamaan käyttämään sinua hyödykseen.
Tämä on aika vainoharhainen juttu. Minulla oli työtoveri, jossa aloin nähdä oudon paljon yhtäläisyyksiä omien kokemusteni kanssa. Esim. kun toisen vanhempani kuolinpäivästä oli kulunut päivälleen tasavuosia, niin seuraavana päivänä tämä työkaveri kertoi toisen vanhempansa juuri kuolleen. Luulin hänen pelleilevän, mutta kun hän alkoi saada osanottoja muilta kollegoilta ja haki hautajaispäivää vapaaksi, päättelin, että kai sen on oltava totta.
Jotenkin koin tuon käsittämättömäksi yhteensattumaksi kaikkien edellisten sattumien lisäksi, ja mietin, olikohan se vasta kuollut vanhempi myös syntynyt samassa kuussa kuin minun edesmennyt vanhempani. Ilmeni, että kyllä oli, mutta syntymäpäivissä oli sentään muuten monen päivän ero.
Tietysti kaikenlaiset yhteensattumat ovat mahdollisia eikä niiden pitäisi antaa häiritä.
Kauppakeskuksessa käydessä joutui ylllätysreaktionopeustestiin kun semmoinen pahvinen miehen kokoinen mainoshahmo kaatui edessäni lattialle ilman että kukaan koski siihen.
Aamulla näin unen, että Vagiclean tarjouksessa kassalla yksi... Olen kaupassa töissä.
Telkkarissa mainostetaan vastaavaa ja olen kauhuissani iik