Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Toteutuneet enneunet, jotka järisyttivät maailmaa 1994 sekä 2001
Edellisenä yönä kun Estonia upposi tunsin itseni levottomaksi en oikein saanut nukuttua kävelin edes takaisin , soluopiskelijakämpän olohuoneen ja huoneeni väliä kun yritin mennä nukkumaan näin vain mustia aaltoja , seuraavana aamuna kun heräsin avasin telkkarin tuli juuri uutinen , että." Estonia on uponnut"
2001 seuraava ennen uneni oli, että näin unen että New Yorkissa kiertää lentokone Word Centerillä tornia minä siinä unessani huusin" älkää menkö siellä
On ihmisiä" kun palasin töistä tuli uutislähetys, jossa kerrottiin , että
Mee Yorkissa on lentokone törmännyt , Word Cwterin torniin, ja on kaapattu lentokoneita , samalla hetkellä tuli kuvaa kun toiseenkin torniin lennettiin koneella.
Pelasin Residend Eviliä ja kello oli varmaan jo 2 yöllä kun samassa tuntui kuin joku olisi hypännyt siihen sohvalle vauhtia ottaen ja samalla parvekkeelta kuului hitonmoinen kolina. Aamulla huomasin että parvekkeella oli kukka-amppeli tippunut, eli se oli pitänyt se metakan mutta tunnetta jonkin hyppäämisestä sohvalle en osaa selittää.
https://erepo.uef.fi/handle/123456789/25224 "Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen vaikutuspiirissä elävillä on eri kokemustyyppeihin kuuluvia yliluonnollisia kokemuksia. Yliluonnolliset kokemukset ryhmiteltiin sisällön perusteella ennekokemuksiin, hengellisiin kokemuksiin ,enkelikokemuksiin, vainajakokemuksiin, demonikokemuksiin sekä aavekokemuksiin. Kokemuksia vastaanotettiin valveilla ollessa, unissa ja valveunissa. Tutkimuksen yksi keskeinen tulos oli se, että yliluonnolliset kokemukset koettiin sisällöstä riippumatta poikkeuksetta uskoa vahvistaviksi."
Vanhassa työpaikassa oli toimistorakennus, joka oli rakennettu 60-luvulla. Monta sukupolvea siis ollut työntekijöitä.
Tuonne kun jäi yksinään tekemään ylitöitä, niin kuulosti välillä sille, kun muitakin olisi paikalla. Ikäänkuin hiiren ja näppäimistön ääniä tai paperien kahinaa. Piti oikein käydä katsomassa, onko joku paikalla, kun laittoi hälytyksiä päälle.
Vaikka oletti, että nuo johtui vain talotekniikasta, niin silti vähän spookya.
Käyttäjä34791 kirjoitti:
Vanhassa työpaikassa oli toimistorakennus, joka oli rakennettu 60-luvulla. Monta sukupolvea siis ollut työntekijöitä.
Tuonne kun jäi yksinään tekemään ylitöitä, niin kuulosti välillä sille, kun muitakin olisi paikalla. Ikäänkuin hiiren ja näppäimistön ääniä tai paperien kahinaa. Piti oikein käydä katsomassa, onko joku paikalla, kun laittoi hälytyksiä päälle.
Vaikka oletti, että nuo johtui vain talotekniikasta, niin silti vähän spookya.
Työnarkomaaneja rajan takaa
Tämä tapahtui 1970-luvun puolivälissä. Korjasimme isän kanssa maamoottoria pienessä moottorikopissa. Laskin (keskikokoisen) jakoavaimen lattialle, ja kun tarvitsimme sitä uudelleen, sitä ei löytynyt mistään. Haimme mielestämme jokaisen mahdollisen paikan ja, kun muita ihmisiä ei ollut paikalla, jäi arvoitukseksi, minne se joutui. Loppujen lopuksi jouduimme hakemaan talolta uuden työkalun. Vielä ihmeellisemmäksi asian tekee, että muutamaa kuukautta myöhemmin jakoavain löytyi talosta siitä laatikosta, jossa sitä pidettiin.
Olin mielisairaalassa pakkohoidossa psykoosin takia ja jouduin erään hyvin ylipainoisen nuoren kanssa samaan huoneeseen. Olin jo vuosia kokenut samanlaisia tilanteita, mutta tällä kertaa kokemus oli jotenkin poikkeavan selkeä ja kirkas. En puhunut juuri mitään tuon naisen kanssa, mutta aloin kuulla hyvin kirkkaasti ja selkeästi hänen ajatuksiaan, muistojaan ja tunteitaan päässäni. Aivan, kuin olisin avannut hänen mielensä kirjan, lomittunut hänen tajunnanvirtaansa. Minua häiritsi kokemukseni, koska olin saanut osin tuollaisten kokemusten takia skitsofreniadiagnoosin. Huomasinkin, että nainen kirjoitti ahkerasti päiväkirjaa iltaisin. Päiväkirjan hän piilotti tyynynsä alle. Yleensä en loukkaa ihmisten yksityisyyttä mutta halusin ymmärtää, että onko realiteettitestaukseni tosiaan niin heikko, kuin psykiatri kuvitteli. Yhtenä päivänä kun nainen oli poissa, aloinkin lukea hänen päiväkirjaansa ja oivalsin, että siellä oli lueteltuna ne kaikki traumaattiset kokemukset ja muistot, joita hän pakonomaisesti prosessoi päässään ja jotka olin vaistonnut mielessäni. Oivalsin tuon jälkeen, että minun vaistoissani ei varmastikaan ole mitään vikaa ja että telepatia on todellinen olemassaoleva ilmiö, vaikka sitä ei osata aiankaan klassiseen fysiikkaan pohjautuvilla malleilla selittää. Olen koko aikuisikäni kokenut tuollaisia satunnaisia, spontaaneja tiloja, joissa tunnun uppoutuvan ihmisten tai joskus jopa eläintenkin tajuntaan. En pysty itse niitä suoraan tuottamaan enkä ymmärrä, miksi saan niitä. Psykoosi laukaisi nuo kokemukset ja niihin liittyi traumaattisia asioita, minkä takia koin ne ennen hyvin ahdistavina. Tiedän, että telepaattiset kokemukset ovat aika yleisiä väestössä eikä niinkään erikoisia sinänsä.
Jatkuvasti käy niin, että kun olemme mieheni kanssa puhuneet jostain sattumalta mieleen tulleesta asiasta, niin seuraavan aamun Hesarissa tai IS:ssä kirjoitetaan juuri tästä aiheesta. Esimerkkinä tämän viikonlopun IS:n juttu kauppaneuvos Paukun näyttelijästä: oltiin juuri juteltu Hyvistä herroista ja Paukusta, eikä mitään käryä, miksi päätettiin puhua 30 vuotta vanhasta tv-sarjasta - ja heti seuraavana aamuna oli lehdessä juttu samasta aiheesta. Meillä on joku Sanoman toimittaja varmaan vaatekaapissa vakoilemassa, muuta selitystä tähän ei ole.
Kerran kun tulin töistä kotiin, yllätin mieheni tiskaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Noin 16-vuotiaana olin kaverini kanssa leikkipuistossa myöhään illalla ja puhuimme mm. maagisesta kello kolmesta jolloin yliluonnollisten voimien sanotaan liikkuvan. Lähdin sitten kotiini jossa ei ollut ketään, molemmilla vanhemmilla sattui olemaan yövuorot ja sisko oli mennyt yökylään kaverille. Olin juonut hirveästi kahvia ja kokista enkä saanut unta, joten iltatoimet tehtyäni aloin pelata pleikkaa. Äkkiä siskon huoneesta kuului kova poksahdus ja heti perään toinen, vappu oli ollut pari päivää aiemmin ja siskon huone oli täynnä ilmapalloja jotka nyt katsoessani poksahtivat rikki yksi toisensa jälkeen. Palasin hämilläni pleikan ääreen jolloin keittiöstä kuului kolaus ja sähköt meni! Juoksin paniikissa huoneeseeni ja katsoin herätyskellon pimeässä hohtavaa näyttöä. Kello oli 3.10.
Poksahtivatko ilmapallot luonnollisesta syystä "vanhuuttaan", keittiöstä tippui taulu koska kiinnitys oli pettänyt ja sähköt katkaisi kova tuuli? Vai todistiko jokin minulle että klo 3 aamuyöstä todella liikkuu voimia?
Maagisesta kello kolmesta: minulle kävi nuorempana jatkuvasti niin, että herätessäni yöllä kello oli 03:00, ei minuutin yli eikä alle. Tämä siis teini-ikäisenä. Lopulta en enää uskaltanut katsoa kelloa herätessäni.
Sitten toinen juttu: en osaa selittää tätä tarkemmin, mutta minusta tuntuu, että minulla on joku yhteys erääseen naapurissamme asuvaan mieheen. Ei mikään romanttinen tai seksuaalinen yhteys, eikä edes älyllinen, sillä mitä olen hänen kanssaan muutaman kerran keskustellut, niin meillä ei ole mitään yhteistäkään. Silti jotenkin päädymme toisinaan samaan paikkaan, enkä osaa selittää tätä paremmin, mutta energiamme selvästi tiedostavat toisensa ja tunnen tarvetta puhua hänelle. Eräänä päivänä olin lapseni kanssa rannalla, kun tämän miehen lapsi yhtäkkiä ilmestyi siihen isovanhempiensa kanssa. Kävi ilmi, että nämä olivat tämän miehen vanhemmat. Lapset leikkivät kahdestaan hetken ja tämä mummo alkoi kertoa pojastaan, eli tästä yhteys-miehestä, asioita hänen lapsuudestaan. Kohtaaminen oli hyvin lyhyt, enkä tunne ketään näistä ihmisistä, niin tämä oli jotenkin outoa. Jännityksellä odotan, mitä astraalitasolla tapahtuu seuraavaksi ja mistä tämä outo tunne henkilöön liittyen johtuu :)
Yliluonnollisen huono tuuri jatkuu, laitoin jääpaloja tulemaan pakastimeen, sitten rupesin irrottamaan paloja, muovinen jääpalamuotti särkyi palasiksi ennemmin kuin jääpalat irtosivat muotista... se siitäkin sitten... just kun olisi helteillä ollut mukava siemailla kylmää juomaa... eeiiii poijat, ET SIEMAILE!
Minä kun hajjoon palasiks niin et ossoo mittään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neea kirjoitti:
Kannattaa valita uskoa Jeesuksen kautta Jumalaannja antaa nämä lahjat Hänen ohjauksessa käytettäväksi niin paras tulos tulee sekä sulle että sun läheisille. Ite en pelais voimien kanssa ilma Jumalaa koska ihmisillä ei ole tarpeeksi viisautta ja ymmärrystä siihen. Raamatusta löytyy kaikki se kuinka ihminen voi nähdä enne unia kun Jumala antaa semmoisen, kuinka ihminen voi parantaa toisen kun Jumalan voima saa ilmestyä ihmisen kautta ja parantaa, kuinka monia erilaisia armolahjoja on ja miten niitä käytetään Jumalan ohjauksessa ja tahtomalla tavalla oikeissa paikoissa ja oikeina aikoina niin että Jumalan nimi tulee kirkastetuksi ja kunnioitetuksi.
Tämä on totta.
Vain harvoille ja valituille,kuten Raamattu sanoo,eli me loput joudutaan helvettiin,Jumala pelastaa ketkä se tahtoo.
T,vuosia rukoillut Jeesusta elämään. Mitään ei tapahdu.
Minä seuraan Jeesusta ja olen koko ajan yhä vakuuttuneempi. Nyt kun katson tilaa josta lähdin Jeesusta seuraamaan, se näyttää hullun rohkealta. Ehkä ne harvat ovat niitä/meitä? joilla oli tarpeeksi paha olla että viitsii helpommin alkaa riskeeraamaan. Jumalan lupaukset kuitenkin ovat kaikille. Eikö Raamatussa ole se vertaus, että ihmisiä kutsuttiin pitoihin ja heillä oli erilaisia verukkeita. Sitten pitoihin kutsuttiin raajarikot ja sen sellaiset.
Miten Jeesusta seurataan ?
Vierailija kirjoitti:
Yliluonnollisen huono tuuri jatkuu, laitoin jääpaloja tulemaan pakastimeen, sitten rupesin irrottamaan paloja, muovinen jääpalamuotti särkyi palasiksi ennemmin kuin jääpalat irtosivat muotista... se siitäkin sitten... just kun olisi helteillä ollut mukava siemailla kylmää juomaa... eeiiii poijat, ET SIEMAILE!
Minä kun hajjoon palasiks niin et ossoo mittään!
Niin, itse huljuttelen muottia kuuman veden alla niin jääpalat kyllä irtoavat nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
å
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neea kirjoitti:
Kannattaa valita uskoa Jeesuksen kautta Jumalaannja antaa nämä lahjat Hänen ohjauksessa käytettäväksi niin paras tulos tulee sekä sulle että sun läheisille. Ite en pelais voimien kanssa ilma Jumalaa koska ihmisillä ei ole tarpeeksi viisautta ja ymmärrystä siihen. Raamatusta löytyy kaikki se kuinka ihminen voi nähdä enne unia kun Jumala antaa semmoisen, kuinka ihminen voi parantaa toisen kun Jumalan voima saa ilmestyä ihmisen kautta ja parantaa, kuinka monia erilaisia armolahjoja on ja miten niitä käytetään Jumalan ohjauksessa ja tahtomalla tavalla oikeissa paikoissa ja oikeina aikoina niin että Jumalan nimi tulee kirkastetuksi ja kunnioitetuksi.
Tämä on totta.
Vain harvoille ja valituille,kuten Raamattu sanoo,eli me loput joudutaan helvettiin,Jumala pelastaa ketkä se tahtoo.
T,vuosia rukoillut Jeesusta elämään. Mitään ei tapahdu.
Minä seuraan Jeesusta ja olen koko ajan yhä vakuuttuneempi. Nyt kun katson tilaa josta lähdin Jeesusta seuraamaan, se näyttää hullun rohkealta. Ehkä ne harvat ovat niitä/meitä? joilla oli tarpeeksi paha olla että viitsii helpommin alkaa riskeeraamaan. Jumalan lupaukset kuitenkin ovat kaikille. Eikö Raamatussa ole se vertaus, että ihmisiä kutsuttiin pitoihin ja heillä oli erilaisia verukkeita. Sitten pitoihin kutsuttiin raajarikot ja sen sellaiset.
Miten Jeesusta seurataan ?
Kaipa tuolla on Instagram-tili jos aikaansa seuraa?
Yliluonnollisen huono tuuri jatkuu, tällä kertaa kävin pyörällä ajelemassa, ja ajattelin vähän istahtaa puiston penkillä välillä kun tuulenvire kävi, ajattelin että tuuli pitäisi hyttyset loitolla mutta kaksi sekuntia siitä kun istuin puiston penkille, paarma jo puri jalkaan :/ No ei istuta sitten perkele ja ajoin kotiin neljän seinän sisälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta tuppaa putoamaan unessa hampaat enteeksi aina kun lähipiiristäni joku menehtyy.
Hampaiden putoaminen on yleinen ennusmerkki unessa jonkun kuolemasta.
Tämä on höpöhöpö-unienselityskirjoista napattu yleinen selitys ja harhakäsitys. Ei ole mitään selkeää, yksiselitteistä merkitystä jollekin yksittäiselle unisymbolille, vaan ne merkitykset muodostuvat yksilöllisesti ja osittain kulttuurisesti.
Itse olen nähnyt hampaidenputoamisunia lukuisia kertoja, eikä kukaan ole kuollut. Olen tulkinnut unien johtuvan siitä, että narskutan hampaitani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui joskus 70-luvulla ennen kouluikää. Itsellani oli syyliä kädet täynnä ja mummu kutsui vanhemman mummelin kylään, jonka kanssa mentiin vesisateessa rännin alle ja tämä mummeli lausui loitsuja. Seuraavana aamuna ei syyliä enää ollut.
Ontelosyylät irtoaa itsekseen. Myös vereen kertyvät vasta-aineet hävittävät syyliä ja känsiä.
Loitsu toimi ehkä plasebona, ja elimistösi kävi virusta vastaan. Omat jalkapohjieni känsät hoituivat lapsena suht samoin menetelmin ( luin tuon faktan vasta-aineesta, ja ajattelin 'taikoa' ne uskon ja itse keksityn runon avulla pois).
Syylät ovat viruksen aiheuttamia hyvänlaatuisia kasvaimia, mutta känsät yksinkertaisesti mekaanisesta hankauksesta muodostuneita ihon kovettumia, joihin eivät vasta-aineet vaikuta.
Tässä videomuodossa lukuisia ihmeitä:
https://www.tv7.fi/arkki/heratysliikehdinta/aki-ja-niina-liimatainen-os…