Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Vierailija kirjoitti:
Paperit 2,5v sitten (ammatillinen perustutkinto) , nyt esimiesasemassa, palkka 2960€/kk. 4 v työkokemus alalta.
Elintarvikeala, hyvät lisät siis päälle.
N28
Tuntipalkka siis 19,5€ kun sitähän kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika prole että tietää tuntipalkkansa! Kyllä kunnon töissä on kk-palkka.
Et ilmeisesti ymmärrä, että tämä meidän yhteiskunta toimii sillä, että tuntipalkkainen duunari tyhjentää roskiksia, siivoaa, rakentaa jne. Se on tärkeää ja arvostettavaa työtä. Aika dorka olet.
T. Kuukausipalkkainen asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Ite ottaisin ainakin että jaksaisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaihdin firmassa työntekijänä ja palkka vähä alle 9€/h. Repikää siitä.
Tuolla palkalla voi ottaa ruokatunnilla vähän huikkaa :D
Tuolla palkalla ei ole varaa ryypätä joka työpäivä...
Lääkäriltä saa sellaisia pillereitä. Kun ahdistaa matala palkka ja köyhyys.
Sellaisella pillerillä yksi siideri kertaantuu neljäksi.
Pätevä aineenopettaja 16e/h. Kuukausipalkasta laskin. Teen töitä keskimäärin n. 8 h päivässä.
Nuo muut opettajat ovat laskeneet joko ainoastaan opetettavat tunnit (ei sisällä suunnitteluun käytettävää aikaa) tai sijaistettavat tunnit (joista tuntipalkka korkeampi) kun ovat noin hyvät tuntipalkat saaneet.
7,20e tuntipoukka rakenuksel ammattimies oo Eestistä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko Suomessa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko Suomessa töissä?
On Helsinki töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko Suomessa töissä?
On Helsinki töitä.
Ei voi olla totta,nyt joku kusettaa vironpoikaa!!!!!
Missäs firmassa ap saa noin paljon (tai "paljon" heh), taitaa olla jo nelostason liksaa? Usein maksetaan kakkosta tai max. kolmosta. Kai muistit että tasokorotus tuli juuri voimaan, eli palkkasi on noussut hieman tämän kuun alusta, muista tarkistaa palkkalaskelma :)
Itse myös siivoojana toimin, tältä alalta työkokemusta vuoden verran hyvinkin erilaisista kohteista, palkka 11,20€/h. Ei alan koulutusta, työkkärin minikurssia lukuun ottamatta.
Eniten ottaa aivoon siivousalalla että lauantaitöistä ei MITÄÄN lisiä! Siksi en niitä teekkään. Ja sunnuntaitöitä ei tarjota toki koskaan... Ettei vaan firma köyhdy.
Välillä on todella kiireistä, muuten pidän työstä, päivät menee nopeasti kun on oikeasti töitä!
Vierailija kirjoitti:
Laittoman alhainen palkka. Pitäisi olla 10e tunti.
Nopeasti laskettuna tuntipalkkani on 17 e, rahoitusala, työkokemusta ko tehtävistä 3 vuotta ja tradenomin koulutus on.
31€ tunti, tietoliikennesuunnittelija, työkokemusta joku 8v IT:n tältä osa-alueelta. Koulutus vähän sinne päin eli ei varsinaisesti koska amis-pohjalla mennään.
Tradenomi, nainen, tilitoimistokirjanpitäjä kiinteä brutto 2700 euroa kuussa eli tekee tunnissa 17,15 euroa kun liukuva työaika on keskimäärin 7,5 tuntia päivässä ja 21 työpäivää kuukaudessa. Lisäksi tulee vuosibonukset, joka on tonni-pari riippuen firman tuloksesta sekä lounasetu ja liikuntaseteleitä niin että kerran viikkoon voi käydä tunnilla firman piikkiin. Työaika on kyllä ihan täyteen buukattu eli ei yhtään ylimääräistä aikaa ja jos jotain omaa tulee työaikana niin sitten tehdään omalla ajalla töitä. Lisäksi työ on tosi tarkkaa ja vastuullista, aikarajoja on paljon. Hyvänä puolena tässä on sitte tuo työajan ja -paikan joustavuus ja se että voi itse suunnitella ajankäyttöään kunhan saa määräaikaan mennessä valmista.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi, nainen, tilitoimistokirjanpitäjä kiinteä brutto 2700 euroa kuussa eli tekee tunnissa 17,15 euroa kun liukuva työaika on keskimäärin 7,5 tuntia päivässä ja 21 työpäivää kuukaudessa. Lisäksi tulee vuosibonukset, joka on tonni-pari riippuen firman tuloksesta sekä lounasetu ja liikuntaseteleitä niin että kerran viikkoon voi käydä tunnilla firman piikkiin. Työaika on kyllä ihan täyteen buukattu eli ei yhtään ylimääräistä aikaa ja jos jotain omaa tulee työaikana niin sitten tehdään omalla ajalla töitä. Lisäksi työ on tosi tarkkaa ja vastuullista, aikarajoja on paljon. Hyvänä puolena tässä on sitte tuo työajan ja -paikan joustavuus ja se että voi itse suunnitella ajankäyttöään kunhan saa määräaikaan mennessä valmista.
Ai niin. Työvuosia parikymmentä liiketalouden alueella ja tilitoimistossa reilut viisi.
Noin 2600e/kk netto etuuksien kanssa. Insinööri koulutus YT konsultti soppari muutaman vuoden työkokemus. Ilman etuuksia palkka olisi todella paska.
Fysioterapeutti, 30e/h, koulutus ja noin 3v kokemus. N.26v.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ihmisillä täällä kovat tuntiliksat :o Huomaa, että suomessa palveluammatit ovat aivan liian alipalkattuja. Elintasoon nähden aivan umpisurkeita palkkoja matalapalkka-aloilla. Oma koulutukseni on maatalousalan koulutus ja siellä palkka on todella surkea, joten en sinne sitten töihin viitsinyt lähteä. Haluaisin työn, jolla saa pienellä tuntimäärällä pari tonnia kouraan, koska en halua käyttää 8h päivässä 6 päivää viikossa työnteolle ja ansaita sillä naurettavan vähän ja sen lisäksi vielä hajoittaa itseäni. Mutta hienoa huomata, että osalla ihmisistä on palkat ihan kohdallaan.
AP
Ja joillakin meillä liiankin korkeat. Oon itse hyväpalkkainen, viittä vaille valmistunut, eli tutkintoa ei ole. Mutta kokemusta senkin edestä.
Mua on aina kyrsinyt se, että siivoojille, lähäreille ym v**tuillaan, että olisitte opiskelleet tekniikan alaa tms.
Ei se noin mene. Todellakin ne yhteiskunnan ja yritysten ”tukitehtävät” ovat se peruskivi, mille tuottava, voittoa tekevä työ tukeutuu.
Siksi matalapalkka-alojen toimeentulon pitää nousta. On sen vientiyrityksen toiminnan edellytys, että meillä on päiväkodit, terveydenhoito ja toimiva jokapäiväinen ympäristö, rappusiivouksesta marketin kassaan ja jätehuoltoon.
Niistä duuneista pitää maksaa niin, että sillä tulee toimeen.
Terv N44 ylimmän tulodesiilin rajalta.
31 €/h
talouspäällikkö
tradenomi
alalla 30 vuotta
Olen ihan tyytyväinen palkkani.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entinen käräjätuomari, syyttäjä, edunvalvoja kaupungilla, lakimies ja oma asianajajatoimisto kesällä 13 v. Ikä 47v, nainen. Helsingissä.
Rahaa nostan firmalta tarpeen vaatiessa. Noin 2000, joskus vähemmän joskus enemmän kuukaudessa. Tuostakin osa menee säästöön ja vähän sijoituksiin. Just soitin Alexandriaan että 10 000 laittaisin sijoituksiin extrana. Nyt kaikki huutaa, että huono asianajaja, kun ei tienaa enemmän. Kyse ei siitä. En ole rikas, mutta erittäin hyvin toimeentuleva.
Mutta en tiedä mihin minä enempää rahaa käyttäisin. Pääasia, että tulee hyvin toimeen.
F
Apua olen tyhmä. Siis nostan tuon 2000 menoihin kuukaudessa.
Käyn kampaajalla, jalkahoidossa, ratsastamassa (noin 4000/v), ulkona syömässä, kosmetologilla, esteettinen hammashoito meneillään (noin 15 000), en harrasta vaatteiden ostamista, jne. Auto vanha, mutta en tarvi sitä kuin ratsastukseen menemisessä yleensä. En halua ostaa uutta. Ei lapsia. Oma asunto.
Tuo ratsastus ja hammashoito tulee erikseen. Kampaaja maksaa 280 koska se ekokampaamo ja vie aikaa 5 h.
Jos tarvin nostan, jos en jää säästöön
F
Säkö intouduit enempikin kehumaan elintasollasi. Lue otikko uudelleen, mitä siinä kysyttiin. Tyhmä tosiaan olet, olen samaa mieltä kanssasi.
Paperit 2,5v sitten (ammatillinen perustutkinto) , nyt esimiesasemassa, palkka 2960€/kk. 4 v työkokemus alalta.
Elintarvikeala, hyvät lisät siis päälle.
N28