Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
AMK-insinööri, tuntipalkka 20,23€. Ikä 27 v, työkokemusta 5 vuotta. Palkkani on huono vastuuseen ja työn määrään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Siivoaja yksityisellä rikkaalla miehellä. Tuntipalkka 200€. Nainen 20v.
"siivoaja".
Brutto 4000, teen virallisesti 37.5h viikossa, oikeasti ehkä 5-10h. Siihen nähden ihan ok palkka. Asiantuntija, tkt
Aineenopettaja, yläkoulu ja lukio, 17,5 €/h. Koulutus filosofian maisteri, kokemusta alalta n. pari vuotta pätkätöissä.
Olen hajalla ja jaksan nousta vain sillä ajatuksella, että kohta on pääsiäisloma ja sitten enää muutama viikko kesälomaan, joka ollaan työttömänä työnhakijana. Aion vaihtaa alaa, ei tätä melua, vastaan inttämistä ja väkivallan uhkaa yksinkertaisesti jaksa. Kaipaan hiljaisiin hommiin, aikuisten työkavereiden, ruoka- ja kahvitaukojen sekä selkeän työajan pariin. Myös raikas sisäilma tekisi hyvää, olen altistunut töissä homeelle.
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeutti, 30e/h, koulutus ja noin 3v kokemus. N.26v.
Vaikea uskoa tuota sun tuntipalkkaas, pelkkänä fyssarina?
Perustuntipalkka 13e/h -vastuumyyjä
Työ kyllästyttää ja etsin jotain uutta
Myyjä ict alalla, jonka peruspalkka vajaa 12e/h. Provisioiden ansiosta todellinen liksa n. 30e/h.
Ei koulutusta ja ikä n. 30
Siivoan, järjestelen ja autan paperitöissä mieheni perheen yrityksessä, koulutukseltani olen filosofian maisteri ja tuntipalkka 8,50€ tunti, saan kuitenkin itse valita työajat. Ikä 34v.
Peruskoulutus laskentatoimen merkonomi, talousasiantuntija/controller, tuntipalkka 24,46, kokemusta 27 vuotta. Lisäksi avoimessa sekalainen valikoima kursseja, osa taloutta, osa oikeustiedettä, kansantaloustiedettä, yhteensä noin 90 opintopistettä. Toimistosihteerinä aikoinaan aloitin.
Sosiaalityöntekijä, ytm. Kunnalla 22e/h ja kokemusta 2,5v
Ohjelmoija/Asiantuntija IT-alalla. Noin 43e/h. Työkokemusta 15v ja koulutuksena ei mitään ei olen käynyt vain lukion.
Teknisten tuotteiden myyntihommissa, tuntiliksa ~eur 30,00, kokemusta yli 15 vuotta, opistotason koulutus. Palkka ok, mutta kyllä sen eteen töitä saa tehdä, viikottainen työsopparin mukanen 37,5h ylittyy joka viikko vähintään muutamalla tunnilla. Työhön liittyy aika paljon tarjouslaskentaa ja muuta teknisen tiedon soveltamista ja hallintaa.
Farmaseutti apteekissa, työkokemusta 4 vuotta ja kk-palkka 2513e. Iltalisä 18 jälkeen 4,92e ja lauantailisä 15 jälkeen 5,26e tunnilta. Sunnuntaista saa yleensä tuplatunnit työvuorolistaan, ei lisää palkkaa. Vaativammista tehtävistä voi saada enintään muutaman satasen lisää, harva maksaa penniäkään yli Tes:n. Teollisuudessa yleensä vähän enemmän.
Koulutus täytyy olla, ilman sitä ei saa antaa lääkeneuvontaa. On hyvä huomata, että apteekissa on lisäksi ns. teknistä henkilökuntaa, jotka hoitavat esim. laskutusta ja varastonhallintaa, täyttävät hyllyjä ja ovat kassalla. Heillä ei ole lääkealan koulutusta, ja heille on turha suuttua, kun he eivät anna neuvoja vaan hakevat farmaseutin paikalle. Farmasian opiskelija saa antaa neuvontaa ja käsitellä reseptejä valvonnan alaisena, kun opinnot ovat tietyssä pisteessä. Opintoihin kuuluu harjoittelua 2 x 3kk.
Koulutus on 3 vuotta yliopistossa, siis kandi. Proviisorin koulutus on 5 vuotta, eli maisteri. Heidän palkkansa on reilun tonnin korkeampi, riippuen tehtävistä.
Asiantuntija tutkimuspuolella, tuntipalkka 44 E/t. Tuohon on tarvittu pitkä koulutus (ylempi korkeakoulu tutkinto, tohtori) ja pitkä työkokemus.
25€/h 4040€/kk, josta autoetua 540€ ja palkkaa 3500€. Asiantuntija teollisuuden alalla. Koulutus Insinööri(AMK) oman alan kokemus 4 v. Ikä 29v.
Nainen 48 v, FM, lukion lehtori. Työkokemusta 15 v, kk-palkka 4600 €, tuntipalkka vaihtelee niin kuin työmääräkin, joskus teen 10h päivässä, toisena päivänä en mitään.
Yrittäjä. Pyöritän omaa ohjelmointiin keskittyvää firmaa. Käteen jää tunnissa kaikkien kulujen noin 120 euroa. Mies 35 v. Alan tohtorintutkinto.
Varastotyöntekijä 12,36€/h+lisät, ei koulutusta alalle, työkokemus 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettaja, yläkoulu ja lukio, 17,5 €/h. Koulutus filosofian maisteri, kokemusta alalta n. pari vuotta pätkätöissä.
Olen hajalla ja jaksan nousta vain sillä ajatuksella, että kohta on pääsiäisloma ja sitten enää muutama viikko kesälomaan, joka ollaan työttömänä työnhakijana. Aion vaihtaa alaa, ei tätä melua, vastaan inttämistä ja väkivallan uhkaa yksinkertaisesti jaksa. Kaipaan hiljaisiin hommiin, aikuisten työkavereiden, ruoka- ja kahvitaukojen sekä selkeän työajan pariin. Myös raikas sisäilma tekisi hyvää, olen altistunut töissä homeelle.
Siis hetkonen, miten toi sun palkkas on mahdollista? T. ammattiopistossa työskentelevä.
Lähihoitaja yksityisellä, tuntipalkka 12,20€. + lisät, kun teen pelkkää yövuoroa.
Hoitotyö on raskasta; ei apuvälineitä, potilaat haastavia ja agressiivisiakin. Lisäksi koko päivän lääkkeenjako, koko päivän pyykit, osa aamu- ja iltavuoron töistä, osa keittiötyöntekijän ja siivoojan töistä, sijaisten hankinta... en ole tyytyväinen palkkaani työmäärään ja vastuullisuuteen nähden.