Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nykyiset pienet tuntipalkat. Aikoinaan kun itse olin noin 30 v sitten yksityisessä sairaalassa tekstinkäsittelijänä ja sain 15 e tunnilta, itse pyysin palkan ja se myös maksettiin.
Miten tuon laskit euroiksi? 30 vuotta sitten oli vielä markka-aika.
Laskurin mukaan tuntipalkka olisi ollut siis yli 52 markkaa 30 vuotta sitten, eli vuonna 1989?
Kaihdin firmassa työntekijänä ja palkka vähä alle 9€/h. Repikää siitä.
Olen mies, ikää 30-vuotta. Alana sosiaali- ja terveysala, tutkinto löytyy, eli olen lähihoitaja. Työskentelen kunnalla kehitysvammaisten parissa. Työssä olen ollut yli 5 vuotta, joten eka kokemuslisä on hankittu. Tuntipalkka lienee jossain 13,50 kantturoissa, en nyt jaksa käydä verkkopalkasta tarkistamassa.
Palkka on työnkuvan lukuunottaen aivan naurettavan huono; työssä kun kohtaa väkivaltaa, väkivallan uhkaa, ahdistelua ja uhkailua päivittäin. Ajoittain mennään niin heikolla miehityksellä, että asiakkaiden/potilaiden kanssa ei voida käytännössä tehdä mitään.
Asiakkaan siis eiryisen haastavat/vaikeat kehitysvammaiset/mielenterveysongelmaiset kehitysvammaiset.
Tarkoitus kouluttautua lisää, että pääsee tästä perushommasta eroon.
Olen juuri valmistunut psykologi ja työskentelen neuvolapsykologina. Bruttoansiot 4100 euroa kk. Ihan 8 tunnin työpäiviä teen. Työ on tosi raskasta ja haastavaa, koska olen tämän pikku kylän ainoa psykologi, joka vastaanottaa lapsiasiakkaita. Koko ajan on jonossa lisää ja lausuntojen kirjoittaminen on erittäin työlästä. Mutta silti rakastan työtäni enkä kyllä alaa vaihtaisi.
Opettajan sijainen, n. 20-25€/h riippuen jostakin, en itseasiassa tiedä mistä :D Varmaan siitä, ketä sijaistaa. Koulutusta on, mutta olen opiskelija vielä enkä ole saanut tutkintoa valmiiksi. Työkokemusta on alle vuosi. Ok palkka, nousee jahka saan tutkinnot valmiiksi. Olen nainen 32v.
12.5e/h eli 2000e/kk, todellisuudessa lisineen ja lomarahoineen 35k/vuosi
Alalle ei vaadita koulutusta, firma kouluttaa itse. 6.5v samassa firmassa, palkka about samassa ollut viitisen vuotta. Laskenee tulevaisuudessa monesta syystä.
Suunnittelen toista AMK tutkintoa tai oman alan hommia nyt kun palkka tulee laskemaan ja työt muutenkin muuttuneet vuosien aikana...
Konemestari, offshoressa.
Tuntipalkaksi suhteutettuna liksa noin 50€/tunti.
Koulutus amk, 5v työkokemus.
8vko töissä 8 vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika prole että tietää tuntipalkkansa! Kyllä kunnon töissä on kk-palkka.
Täytyy olla täysin tietämätön asioista jos ei osaa kk-palkasta laskea tuntipalkkaa
Optikko 17e/h ja työkokemusta n. 1v. Koulutus tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi, nainen, 27 v., taloushallinnon assari, työkokemusta 1,5 v., tuntipalkka 12,50€.
AMK-koulutuksella 12,50€? Ootko tosissasi?
Itse saan 13,87€ naurettavan helpossa päivätyössä mikä ei vaadi koulutusta..
12.5e "koulutuksetta" tienaava toisesta tutkinnosta haaveilevaa jatkaa että eka amk oli tosiaan taloushallinnon trade ja niillä papereilla ei todellakaan ole hyvä palkka tai mielekkäät innostavat tehtävät taattu. Paljon on assarihommia joista tapellaan merkonomien ym kanssa ja taivutaan samaan palkkaan. Siksi en itse "alani hommissa" ole, että enemmän tienaa muualla vähemmällä vaivalla ja paremmalla joustavuudella.
10,94 on tuntipalkkani, ammatti pph, työkokemusta tältä alalta reilut 15 vuotta. Koulutukseni on huomattavasti korkeampi kuin mitä tälle alalle vaaditaan, mutta olen pätevä myös pph:n ammattiin. Työhön olen erittäin tyytyväinen, mutta onhan palkka ihan syvältä, kun olen kuitenkin vastuussa neljän lapsen hoidosta ja kasvatuksesta 9 tuntia päivässä.
lastenhoitaja.... kirjoitti:
25v nainen, lapsiparkin hoitajana, tuntipalkka 9€/h. Vuosien kokemus alalta ja alan koulutus. Tuntuu orjatyöltä.
tuo on sellainen palkka että töissä voi olla pienessä tuiterissa tai aineissa. Menee aika leppoisammin.
Mitä korkeampi palkka niin sitä korkeampi vastuu ja selväpäisyys :D
Kai muutaman siiderin voi tuolla palkalla ottaa vähän janojuomaksi. Sen verran rasittavaa menoa voin kuvitella ja tuo palkka...
Kuka oikeasti kuvittelee että tuolla palkalla saa selvinpäin töihin :D:D :D
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla voi ottaa ruokatunnilla vähän huikkaa :D
Asiakaspalvelija, 13,49€/h. Työkokemusta 8 vuotta. Urani huipulla Tessin mukaan...
Yksityisellä sektorilla sotealalla 13.5e/h. Alan AMK-koulutus ja työkokemusta 2v.
Asun pienellä paikkakunnalla missä eläminen on edullista joten hyvin tulee toimeen. Työ on suurimmaksi osin mukavaa ja helppoa eikä väkivallan uhkaa tms. Juurikaan ole.
19e tunti, AMK Tradenomi, 2 vuotta kokemusta
Ite ottaisin ainakin että jaksaisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla voi ottaa ruokatunnilla vähän huikkaa :D
Tuolla palkalla ei ole varaa ryypätä joka työpäivä...
Välinehuoltaja. Ammattitutkinto 1,6v. Työkokemus 4kk. Kk palkka reilu 1700e/brutto.
19e/h, pari vuotta työkokemusta tässä työssä ja muissa töissä useampia vuosia. En ole tyytyväinen vastuuseen nähden ja pakka onneksi nyt tuleekin nousemaan muutamalla eurolla
Maisteri, 27