Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Asiakaspalvelija. Tuntipalkka n. 17€, riippuen bonuksista. Olen ehkä vähän ylikoulutettu tähän työhön, mutta sopii nykyiseen elämäntilanteeseen, kun en halua stressata töiden takia. Helppoa työtä. Oon tehnyt tätä nyt yhden vuoden.
Ikää yli 40, mies ja yksityinen ala. Osaston esimies. Suorittavaa työtä jota teen osin itsekin. Kokemus alalta yli 10v keskituntiansio n 24e. Ei ole amista korkeampaa koulutusta joten tyytyväinen olen palkkiosta työpanoksestani.
Lähihoitaja vammaispuolella, olen käynyt lähihoitajakoulutuksen. Tuntipalkka 12,15€ ja kokemusta noin neljä vuotta.
Tuntipalkka vähän reilu 18€. Kunnan lastensuojelun esimies (ei kuit. ylempää korkeakoulututkintoa). Työkokemusta yli 20 vuotta. Täydellisen alipalkattu.
Olen kuukausipalkalla kiinteällä ylityökorvauksella, joten tuntipalkan laskemisessa ei ole paljon järkeä. Työaika on 38h/viikossa ja brutto 3450€/kk. Ammatti on IT-asiantuntija. Kokemusta alalta hieman auki 20-vuotta. Koulutukselta olen yrityspuolen YO/Merkonomi, jolla kesken jäänyt IT-alan AMK-tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkka vähän reilu 18€. Kunnan lastensuojelun esimies (ei kuit. ylempää korkeakoulututkintoa). Työkokemusta yli 20 vuotta. Täydellisen alipalkattu.
Puolet liikaa työstä missä ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkka 18,75 euroa ja ammattina käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Olen suorittanut ammattiopistossa kolmivuotisen puuteollisuuden perustutkinnon, eli olen siis puuseppä. Lisäksi olen käynyt koristepuusepän kursseja.
Mitä oikein käytännössä teet ? Ei kai ruumisarkkuja moneen kertaan käytetä ?
Meitä on Suomessa yksi päätoiminen (minä) ja pari sellaista, jotka tekevät näitä hommia muun työn ohessa.
Kun joku kuolee laitoksessa ja täytyy tehdä ruumiinavaus, vainaja kuljetetaan toisinaan (ei läheskään aina) ruumisarkussa. Samoin kuljetetaan esimerkiksi sellaisia vankilassa kuolleita, joilla ei ole omaisia järjestämässä hautajaisia ja jotka ovat luovuttaneet ruumiinsa patologian laitokselle.
Arkku ei tietenkään ole näissä kuljetuksissa kertakäyttöinen. Toisinaan se vaurioituu matkan aikana ja silloin minä tai jompikumpi sivutoiminen kollegani sen korjaa.
Olen tyytyväinen työhöni, siinä on rauhallinen tahti eikä tarvitse päästää käsistään hutaisemalla tehtyä jälkeä. Asiakkaat, eli arkkujen käyttäjät, ovat rauhallista väkeä. Kukaan ei ole ainakaan vielä tullut valittamaan.
18,75 euroa on 164 tunnin kuukausityöajan mukaan laskettuna 3075,- euroa. Ilta- ja hälytystyöstä tulee kuukaudessa keskimäärin reilun satasen verran lisiä päälle. Minun kolutuksellani 3200,- euroa kuussa on ihan kohtuupalkka eikä työssä tarvitse stressata.
11,45 tunnissa, puhelinmyyjä. Jos on oikein hyvä päivä, tulee provisioita muutaman euron verran työjaksossa. Sitä ei tapahdu usein.
Sähköasentaja, 18€/h, ammatikoulu tutkinto ja työkokemusta viitisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, 17,00 euroa tunti.
Kiinnostaa missä olet töissä?
Lähihoitaja 14,40€/h, työkokemus 15v ja tietysti koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Oman tuntipalkan voi arvioida suurinpiirtein seuraavalla kaavalla: bruttopalkka/kk : 4 (kokoaikainen palkka lasketaan aina neljälle viikolle ja 20 työpäivälle, vaikka kk kestääkin n. 4,5 vkoa) : työtuntimäärä/vko eli
esimerkiksi 2000e : 4 : 40 = 12,5e/h.
Kannattaa myös huomioida, että nuo huippupalkkoja luettelevat tekevät useimmiten paljon enemmän työtunteja kuin se perus 40h. Oman mieheni bruttopalkka on noin 2,5 kertaa isompi kuin omani, mutta kun ruvetaan katsomaan tuntimääriä, niin ero tasoittuu huomattavasti. Oma palkka: 19e/tunti (helppo ja mukava osa-aikainen toimistotyö, kokemusta 9 vuotta, yliopistotutkinto). Miehen palkka: n. 26e/tunti (tekee vähintään 50h työviikkoa esimiestehtävissä), kokemusta 18 vuotta, DI).
Kuussa on 22 arkipäivää. 40h/viikko on oikeestaan vaan näissä perinteisissä ”miesten töissä” raksa yms. Luulis nyt DI.n tietävän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, 17,00 euroa tunti.
Kiinnostaa missä olet töissä?
Lähihoitaja 14,40€/h, työkokemus 15v ja tietysti koulutus.
Entä missä sinä olet töissä? Itse saan 5v työkokemuksella lähihoitajana tuon 14,40€/h..
Eikös sinulle pitäisi tulla vielä toinen kokemuslisä 10v tai 15v kohdalla?
moon heses duunis ja 8,45€ palkka, olin kesän raksalla ja sain 12€ vituttaa olla tääl heses jällee hikisellä liksall taidan lähtee täält vex koska jos pääsen buggal duunii nii on aika leso liksa siel
Mitä oikein käytännössä teet ? Ei kai ruumisarkkuja moneen kertaan käytetä ?