Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Lähihoitajien tuntiliksa on oikeasti n. 14e ja mun mielestä se on todella hyvä tuntipalkka!
Lastentarhanope, 1v kokemusta, 14,64e/h.
Puhelinmyyjä, tuntipalkka keskimäärin 17 € (saan ainoastaan provisiopalkkaa), työkokemusta vajaa vuosi, nainen, 24 vuotta.
Ostoreskontranhoitaja, tuntipalkka noin 17e/h. Löytyy alan koulutus, työkokemusta 4 vuotta.
noin 26e/h ilman bonuksia. KTM, kokemusta alle vuosi.
Ihmetyttää nykyiset pienet tuntipalkat. Aikoinaan kun itse olin noin 30 v sitten yksityisessä sairaalassa tekstinkäsittelijänä ja sain 15 e tunnilta, itse pyysin palkan ja se myös maksettiin.
Kuukausipalkka, ilman bonuksia n 37€/tunti. Erityisasiantuntija, teollisuus. 34v, nainen, 6v työkokemusta (omalta, oikealta alalta). Odotan tulevaisuudessa, että kasvaa.
Sosiaalityöntekijä
15 vuotta
Valtiotieteiden maisteri
3400 euroa/kk
Assistentti yksityisessä, isossa firmassa. Olen vastavalmistunut merkonomi. 15e/h
14,58e/h, lähihoitaja, 13v työkokemus, 3-vuorotyö.
Siihen nähden, että koen päivittäin työssäni henkistä ja fyysistä väkivaltaa, en ole tyytyväinen palkkaani. Lisäksi juhlapyhät aina töissä, vain joka kuudes viikonloppu vapaata, jne.
Siivoaja yksityisellä rikkaalla miehellä. Tuntipalkka 200€. Nainen 20v.
Vahtimestari. 11,78e / tunti. Työkokemusta alalla 3v. Alan peruskoulutus, vaihdoin toiselta alalta.
Kandidaatin tutkinto yliopistosta. 3v kokemus. E-Commerce manageri / voisi kuvailla että olen verkkokaupan myymälävastaava ( suomen markkina).
Tutkinnon ohella tein tuntitöitä samaan firmaan ja tuntipalkka oli 17.5 euroa. Vakisopparissa palkka nousi kuukausitasolla 800 euroa. Paha sanoa paljonko nykyään palkka on. Toimeen tulen, minulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ihmisillä täällä kovat tuntiliksat :o Huomaa, että suomessa palveluammatit ovat aivan liian alipalkattuja. Elintasoon nähden aivan umpisurkeita palkkoja matalapalkka-aloilla. Oma koulutukseni on maatalousalan koulutus ja siellä palkka on todella surkea, joten en sinne sitten töihin viitsinyt lähteä. Haluaisin työn, jolla saa pienellä tuntimäärällä pari tonnia kouraan, koska en halua käyttää 8h päivässä 6 päivää viikossa työnteolle ja ansaita sillä naurettavan vähän ja sen lisäksi vielä hajoittaa itseäni. Mutta hienoa huomata, että osalla ihmisistä on palkat ihan kohdallaan.
AP
40 e tunti, 40 tuntia viikko. Netto. Ylitöistä saa vain vapaata.
t. agrologi, ei amk.
Tuntipalkka 19.37, työ kaupassa, osastovastaavana, koulutus Merkonomi, työkokemus 20 vuotta.
16,50€/ tunti. Arkityö. Amk-tutkinto sosiaali-ja terveysalalta ja työkokemusta 4vuotta. Nainen ja 25v. Tuntipalkkani voisi mielestäni olla n.18-20€/tunti. Vastuuseen nähden. Mutta elää tietenkin pystyy.😊
Ammattivedonlyöjä. Kokemusta 20 vuotta, Itseoppinut. En tiedä tuntipalkkaa, mutta kuukausipalkka mitä vain väliltä -1000 - +5000 euroa. Siitä ei mene veroja.
Kerrankin kysytään oikealla tavalla. :)
M38
34+Eur/h
yli 20v kokemus (IT sektorilla) palvelinten kanssa
Peruskoulu
Järkyttävä määrä ylitöitä joten kuukausi/vuosipalkat aivan jotain muuta. (plus tietty lisät + bonukset)
Ja valehtelisin jos väittäisin että en olisi tyytyväinen peruspalkkaani. Vaikka aina ahneena haluaisi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nykyiset pienet tuntipalkat. Aikoinaan kun itse olin noin 30 v sitten yksityisessä sairaalassa tekstinkäsittelijänä ja sain 15 e tunnilta, itse pyysin palkan ja se myös maksettiin.
Miten tuon laskit euroiksi? 30 vuotta sitten oli vielä markka-aika.
Tuntipalkka noin 17e/h ilman lisiä, sairaanhoitaja.