Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Vierailija kirjoitti:
Myyntimies 50V
Alalla 20V
Peruskoulu
N.47,-€/h
Myynti on kova laji, mutta tässäkin tapauksessa todelliset tuntimäärät matkusteluineen ovat aika rajusti kovemmat kuin tapa millä tuntihinta on laskettu. Olettaisin?
Silti, hyviä hommia paljon vastuuta, paljon vapauksia, mahdollisuus vaikuttaa omaan palkkaan ja tolkuton määrä stressiä
20v nainen, kaupan kassana pohja 9,21e/h. Opiskelen oikeustiedettä eikä ole mitään alan kokemusta, tämä on eka vuoteni töissä. Eipä tuo kummoinen palkka ole, mutta teen lähes vain iltaa ja viikonloppua ja saan kielilisiä, jolloin todellinen on noin 15e/h. Mieluummin tämän otan kuin ilmaisharjoittelun oman alan firmassa kahvia keittämässä, mikä käytännössä ainoa mahdollisuus ilman suhteita tässä vaiheessa opintoja. Pysyvästi en kuitenkaan tätä tekisi, koska paikassa on sisäilmaongelmia, en jäisi sellaiseen paikkaan loppuiäkseni edes kuuden tonnin kuukausiliksalla, koska homekoulun käyneenä tiedän mitä se on.
Metalli mies 41v kokemusta vajaa 20v
Palkka 17,9tunnilta+ päiväraha ja/tai kilometrikorvaus + mahdollinen tehdaslisä2-3€tunnilta+ mahdollinen urakkalisä nykyisin harvinainen.
Ihan ok hommaa jos keikkahommat kiinnostaa
Minulla ei enää joten ihan paskaa päivästä toiseen. Yksi lapsi ja vaimo opiskelee. Heti kun valmistuu lähden vaikka kesätöihin lumikonekuskin tuuraajaksi tai talveksi keräämään mustikoita👌
Mies 30v, Teollinen muotoilija, työkokemus 1,5v
kk palkka 2600€ (n. 17,3€/h ) + mahdolliset tulospalkkiot
Ensimmäiseksi työpaikaksi ihan kohtuullinen aloituspalkka oman alan töistä.
Toki tavoitteena palkankorotus jossakin vaiheessa kun 2v tulee täyteen.
25€/h. Suunnittelija.
Just tulen toimeen - tyytyväinen en ole.
Kokonaistyöajassa oleva lukion ope, kaikki lisät brutto 3600€. Lomakertymä kuten kunnan virkamiehillä, ei mahdollisuutta vaihtaa lomakorvauksia vapaaksi. Ei ylitunti- tai -työkorvauksia. Maisterin tutkinto ja runsaasti lisäkoulutusta. Mielestäni palkka on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
työnarkomaani kirjoitti:
Myyjä ja Lastenhoitaja, molemmissa tuntipalkka n. 11€/h plus myyjänä saa vuorolisät päälle.
Merkonomi koulutus, lastenhoitoalalta ei koulutusta.
Kuukausitulot n. 4000-5000 €/kk, siitä voi laskea paljonko teen töitä.
Onko sinulle työ vai raha kaikki kaikessa?
Minulle tärkeää on se, että on myös runsaasti vapaa-aikaa =)
Raha ei ainakaan itselleni ole tärkeää, enhän nytkään ehdi käyttämään tienestejäni, kun ei ole pahemmin aikaa tuhlailla ja elän melko vaatimattomasti.
Rehellisesti vain rakastan töitäni, omaa perhettä ei ole enkä omia lapsia voi saada, niin on ihanaa hoitaa muiden lapsia ja seurata heidän kasvuaan.
Olen siis lastenhoitajana perheissä, jolloin työpäivät ovat todella vapaasti suunniteltavissa itse ja teemme paljon erilaisia asioita, käymme monissa paikoissa/ tapahtumissa ja myös kerran viikossa ravintolassa syömässä. Tavallaan hoitolasten kanssa elän itselleni (ja heille) mieluista elämää. Työsuhteen päätyttyäkin jatkamme monesti yhteydenpitoa ja osallistun lasten elämään toisinaan. Lastenhoito ei niinkään tunnu työltä minun mielestäni.
Myyjän töitä teen, koska kaipaan myös sitä sosiaalista verkostoa ja olen ollut samassa yrityksessä jo vuosia, joten työyhteisössä olemme melko läheisiä ja työpäivät ovat erittäin hauskoja (toki myös toisinaan todella kiireisiä). Nautin aidosti työstäni.
Maanviljelijä keskikokoisella tilalla ja mökkitalkkariyhdistelmä. Jos 10e/h jäisi,olisin tyytyväinen. Mutta jos kalustoa hajoilee enemmän nii ei sitäkään.. Juu en Rinnettä äänestä!
10,67e + 0,30sent laitoshuoltajan tutkinnosta. Siivooja monikansallisessa yrityksessä, työkokemusta elokuussa 10v mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun ikälisät poistui tessistä vuosia sitten
N36, euroiksi muunnettuna 12.25 EUR Suomea halvemmassa maassa. En ole tyytyväinen itse rahaan, mutta siihen kyllä että sain tämän työn ilman kokemusta tai koulutusta. Toimistorotta olen, siirtelen numeroita järjestelmästä toiseen.
n. 90 e brutto per tunti Sveitsissä asiantuntijatehtävissä, opistotason koulutus ja 10 vuoden kokemus maailmalta. N. 60 euroa jää käteen tuosta verojen jälkeen ja siis täällä tehdään 40-tuntista työviikkoa.
17€/h Nainen 25v, sosiaalialan amk, valmistuin vuosi sitten.
Pysäköinninvalvoja, tuntipalkka 12.33 € + lounas- ja liikuntaetu. Ei provisiota tai bonuksia. Ja työkokemusta alle vuosi.
N21
Media-alalla assarina 1,5 vuotta, mutta ei media- tai viestintäkoulutusta. Palkka 18 €/tunti.
lähihoitaja peruspalkka 2300e/kk + lisät, kunnan yksikössä.
Työajat ja arkivapaat on ihan ok, asiakkaiden vaativuuteen nähden henk.kunta mitoitus on kuitenkin niin pielessä että on ikävä lähteä päivittäin töistä kun monet hommat on "juosten kustu"...
ajattelin vaihtaa alaa kokonaan.. merkonomi tai prosessinhoitaja mietinnässä :)
hoitoalalla olen ollut reilu 10v.
Putkimies, uraa takana vajaa 3 vuotta ja koulutus kesti 1,5v. Palkka 17.50€/h. Opiskelen samalla ko alan ammattitutkintoa oppisopimuksella. Ikää 35v.
Kapantäti. Työkokemusta 9v, yo-merkonomi ja tradenomi. Opiskelen alaan liittyvää erikoisammattitutkintoa, jonka jälkeen saanen 5% korotuksen (vastuulisä osaston hoitamisesta).
Palkka 1.4. alkaen 12,61€/h. Nainen 28v.
Fyssari vastaa pohdintaan: Eipä tuosta kuukaudessa aina kerry silti ihmeitä. Riippuen asiakkaiden ja työtuntien määrästä brutto on yleensä 2500-3500e. Ihan peruspalkka meidän alalla yksityisellä, julkisen kuukausipalkka noin 2300e.
Vierailija kirjoitti:
Kapantäti. Työkokemusta 9v, yo-merkonomi ja tradenomi. Opiskelen alaan liittyvää erikoisammattitutkintoa, jonka jälkeen saanen 5% korotuksen (vastuulisä osaston hoitamisesta).
Palkka 1.4. alkaen 12,61€/h. Nainen 28v.
Siis kaupantäti eli myyjä :D
Myyntimies 50V
Alalla 20V
Peruskoulu
N.47,-€/h