Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Peruskoulun aineenopettaja, tuntipalkka noin 23 euroa, kun lasketaan 40 viikkotunnin mukaan (tosiasiassa teen kahta ylituntia, joten ei ole ihan noin iso tuntipalkka). Tuossa on kaksi ikälisää mukana. Takana töitä 14 vuotta.
Pari ikälisää vielä on tulossa, mutta eiköhän progressiivinen verotus vie niistä kympeistä suurimman osan. Ja siinä se sitten onkin, eläkkeelle asti. Käteen tulee siis 2200 e kuussa.
Kyllä palkkaa saisi nostettua, jos ottaisi pari opetusluokkaa lisää, mutta ei niitä ongelmalapsia (ja -vanhempia) jaksa yhtään enempää eikä toisaalta riitä aikakaan, sillä nykyinenkin luokkamäärä tarkoittaa 40-60 todellista työtuntia viikossa. Lisäksi viimeiset kaksi vuotta olen käyttänyt jokaisen joutohetken noin 350 pv/v muuntamalla materiaalia nettiin, koska meille ilmoitettiin, että kirjoja ei enää tilata. Siitä materiaalin muuntamistyöstä ei maksettu yhtään mitään, ei myöskään ylipäänsä nettikurssien luomisesta. Mutta minkäs teet. Pomo sanelee säännöt, eikä lapsia voi opettaa ilman yhtään mitään materiaalia ja tehtäviä.
14,60€/h Sairaanhoitaja psykiatrisella osastolla. Alle 2 vuotta kokemusta. N24
Aineenopettaja yläaste, 4 vuotta, 50 e/tunti. Niitä tunteja tietysti hieman vähemmän kuin muilla aloilla, 21 h/viikko.
Mulla 21,51€/h. Olen koodarina, ei alan koulutusta. Töissä ollut noin vuoden.
Tiedän, että ihan paska palkka tälle alalle. Pääkaupunkiseudulle kun muuttaisi saisi huomattavasti suurempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Koulutus TkT, tutkija, tuntipalkka 24 €, työkokemus 10 vuotta, koulutusta vaatinut 10 vuotta.
Koulutus FK, tutkija VTT:llä, tuntipalkka 25 € ja risat, työkokemus 20 vuotta.
14,99€/h sairaanhoitaja AMK, alle vuosi työkokemusta tällä tutkinnolla. Lisien kanssa pärjää.
Kirjanpitäjä, tradenomi, n31, 5v työkokemus, 14,07€/h. En koe palkan olevan riittävä työn vaativuuteen nähden.
65 e/h alv 0. Konsulentti toiminimellä. Koulutus merkonoomi ja kovalla elämänkoulu kokemuksella. Mutta myyn vaikka nikkeliä Petsamoon ja hiekkaa beduiineille. Naisia nauratan ihan luontoisetuna, siitä ei laskuteta eikä niitä tunteja eritellä.
Ja tosiaan nettona jää käteen 11e/h eli 1750e/kk..
T. Kirjanpitäjä
Puutarha-ala, ei koulutusta, työkokemus 5 kk, nettopalkka 10,3 euroa/h.
Viime kesänä kun työkokemusta ei ollut, nettopalkka oli 9,5 euroa/h.
Jaa se vero-% piti itse laittaa (Palkkalaskuri)... jäi puuttumaan edellisistä tiedoista. Mikä lie.
N. 20€/h, master data hommia, työkokemus tältä alalta n. 5 v. Opiskelin ohjelmistotuotantoa aikuisiällä, eli joo koulutus on tavallaan.
N46
Metro vajaa 7000e/kk, loput menee valtiolle ja elareihin. Lapset on elämän rikkaus ja kalliiksi ne tuleekin.
12e/h ja näin osa-aikaisena saan 800e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettaja yläaste, 4 vuotta, 50 e/tunti. Niitä tunteja tietysti hieman vähemmän kuin muilla aloilla, 21 h/viikko.
Melkoinen opettaja, jos et tee palkkasi eteen mitään muuta kuin oppitunnit.
Koulutus suurtalouskokki, työskentelen ruokapalvelutyöntekijänä.Kokemusta 14v, palkka 12.25 tunti, mutta olen kuukausipalkkalaisena kaikkien ikälisien kanssa 1996e kk. Vertauksena :poikani 18v. ajoi viimeistä 6kk harjoitteluaan kuorma autokuskina akt minimi 13.54e tunti, ei kokemusta (muuta kuin koulun ajot) ja ilman veroja!!!
Pitäisi varmaan harkita alan vaihtoa...
Noin 23 h/tunti. Assistentti (en mainitse tarkemmin mikä assistentti). Työkokemus tässä tehtävässä reilu 12 vuotta. Ylempi amk-tutkinto, mutta se on toiselta alalta; työ opettanut ja työnantaja on maksanut kouluttautumisen tähän tehtävään. Työpaikka yksityisellä sektorilla.