Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt laskisi. En ole Suomessa töissä vaikka täällä asunkin. Käyn töissä 2viikkoa töitä ja 2viikkoa vapailla. Töissä ollessani teen 10,5 tai 11,5 tunnin päivää.
Käteen tulee 2300-2400€.
Onko se siis kuukausipalkka vai vaan 2viikon palkka?
Laskenko palkan jaettuna kuukaudella vai työpäivillä?
En tiedä siis miten tuntipalkkani laskisin.
Lisäksi minulla on verollinen ruoka-etu, sekä lääkäri ja lääkekulut talon puolesta.
Kaikki ylityöt hyvällä kertoimella vapaaksi sekä viralliset lomapäivät.
Asun mökillä Suomessa silloin kun olen vapailla. Ja olen tyytyväinen.
Houtskärissä asuu pariskunta tuolla systeemillä, oli lehdessä. Käyvät Ruotsissa töissä ja tekevät pitkää päivää jtn sossuhommia. Sitten takas Suomeen ja saaristoon nauttimaan elämästä.
Olen merkonomi, joka päätyi tekstinkäsittelytyöhön. Puran siis lääkäreiden saneluita. Työkokemusta reilu 9 vuotta. Vaihdoin yksityiselle puolelle ja tuntipalkkani on nykyään 16 €. Olen varmaan palkkakehitykseni ”huipulla”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31, koulutuksena pelkästään lukio, jonka jälkeen alkoi työt ja naiset kiinnostaa ja opiskelut jäi. Aikuisiällä (13v) työttömänä alle 4kk.
Nykyinen työ autonkuljettaja, tarkemmin sanottuna roskakuski. Vuorotyö. Kokemus kuljetusalalta n. 9 vuotta.
Perus tuntipalkka 14,82€/h mutta TES:sin ja firman maksamien lisien jälkeen keskituntiansio, eli KTA on noin 21,23€/h.
Siihen jos jaksaa ylkkyä tehdä vielä päälle niin aika nopeasti kuukausitulot on bruttona yli 4 tonnia. Viime vuonna brutto 52 451€Saa pistää valkokauluksinen paremmaksi ;)
Ja helposti pistääkin. Päällikkötaso ja bruttopalkka 8800.-/kk + täysietuinen työsuhdeauto arvoltaan 50.000.-, ja uusi vaihtuu alle kahden vuoden välein. Tuohon tulee vielä päivärahoja useampi satanen kuussa nettona jne.
Päivärahathan ovat aina verottomia, eli ei voi sanoa, että "nettona".
Orkesterimuusikko, palkkatyön lisäksi pienyrittäjä.
Lukio korkein suoritettu koulutus. Tuntipalkaksi jaettuna n. 33€/tunti. Nettotulot 3500€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hämmästynyt noista matalista palkoista Suomessa! Olen itse ollut jo aikani Sveitsissä töissä ja täällä ollessa jää jotakin säästöönkin. Vastailin tuolla aiempana palkastani.
Vieläkö Sveitsissä tehdään kuusipäiväistä työviikkoa?
Ei, mutta viikkotuntimäärä on 40, eli hiukan suurempi kuin Suomessa.
Ravintola-kahvila työntekijä, toimeen kuuluu olla kassalla ja tiskata, välillä kokkaan jos kokki on tauolla, vähän riippuu vuorosta.
Tuntipalkka 11,80e/h+lisät.
Eka kesätyöni ja siitä jäin sitten vakituiseksi, ylioppilas tausta ja nyt kesällä tulee 3 vuotta täyteen.
Palkka on ihan kohtuullinen, kun työ on kuitenkin lähellä ja yli jäänyttä ruokaa lounaalta saa ottaa. Välillä haaveilen palkankorotuksesta, kun koen olevani etevämpi työssäni kuin muutamat työtoverini.
Vierailija kirjoitti:
ratkaisevaa on se mitä jää käteen verojen jälkeen
17.80 €/h joka toinen viikko palkkapäivä ja noin 950€ käteen.
vuosiansiot n.42000€
Jep. Itsekin ns "kovapalkkaisissa" töissä (paperimies), tuntipalkka 16,55€ + n.1€ ilta ja 2€ yölisät. Vuositulot 40000€ ja 2 viikon välein jää käteen 850-900€
Ruotsinlaivan tax-freen kassana. 8 päivää töissä ja 8 päivää maissa.
Käteen n2200€.
Lisäksi halvat röökit ja nuuskat myyntiin voitolla, viinat halvalla.
Ottamalla sairaslomaa tuon 8päivää, saa 3 viikkoa vapaata.
Koulutus: ylioppilas.
Olen opiskeluideni ohella projektiassarina energia-sektorilla. Tuntipalkkani on 13.9e, työkokemusta vastaavista tehtävistä on parin vuoden verran ja en ole tyytyväinen palkkaani.
Kolleegani ovat valmistuneita, ja tekevät töitä nimikkeellä projekti-insinööri. Liksa heillä on noin 1000e-2000e/kk enemmän (riippuen tutkinnosta), toki osalla on enemmän kokemusta, mutta käytännössä teemme hyvin samankaltaisia työtehtäviä. Vastuu on sitten parilla projektipääliköllä. Käytänössä ainut eroavaisuus muiden projekti-insinöörien kanssa on tuo omien tutkintopapereiden puuttuminen. Vastavalmistunut insinööri saa meillä reilu 3000e, diplomi-insinööri lähemmäs 4000e.
Olen itse opintojeni loppuvaiheessa. En voi ymmärtää, miten yhden diplomityön merkitys palkkaukseen on niin suuri. Ennen kuin saa paperit käteen, niin töitä tehdään riistopalkalla, ja kun yksi tutkielma on valmis niin palkka pompsahtaa yli tonnilla, vaikka käytännössä oma osaaminen (ja työtehtävät) on edelleen kutakuinkin samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivan tax-freen kassana. 8 päivää töissä ja 8 päivää maissa.
Käteen n2200€.
Lisäksi halvat röökit ja nuuskat myyntiin voitolla, viinat halvalla.
Ottamalla sairaslomaa tuon 8päivää, saa 3 viikkoa vapaata.
Koulutus: ylioppilas.
"ottamalla sairaslomaa", voisit seuraavan 3 vkon vapaasi aikana miettiä omaa moraalikäsitystäsi. Kauhean reilua meitä yrittäjiä kohtaan toi saikuttelu. Miten lapset pitäisi kasvattaa, että heistä tulisi sellaisia kansalaisia (ja työntekijöitä), jotka tuntevat myös omat velvollisuutensa ja vastuunsa? Joilla on vielä omatunto olemassa? Aika kivoja etuja työnantajaltasi. Ehkä joku toinen (esim. työtön) ottaisi tuon paikan mielellään ja hoitaisi oman panoksensa saikuttelematta tuolla logiikalla.
Vuokratyöfirman varastomies neljättä vuotta ja palkka huikeat 9,30 e tunnilta, työvuoroja noin joka toinen päivä, muulloin työtön. Kurssi käyty ja ikää 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
11.50 tunti tehtaassa logistiikassa ja mitään korotusta ei ole luvassa muuta kun yleiskorotukset.Kolme vuotta työkokemusta Edellisessä työpaikassa 12e tunti.Näköjään missä tahansa muualla tienaa enemmän.Ei tässä mitään ulkomaan-matkoja tehdä eikä jää mitään säästöön.Tulisin varmaan hulluks jos sais joskus 15e tunti.
Joo mutta kyllähän tuollaisella 8-12h tunti hommilla voi päivässä käydä paskalla 15 min ajan ja tulla töihin krapulassa ilman mitään ongelmia ja ottaa rennommin.
Mitä enemmän palkkaa niin sitä enemmän tulee vastuuta ja vaatimuksia. Itse ainakin otan rennosti ja käytän ensimmäisen tunnin 15 min paskalla ja sitten kahvitauolle.
Ei kamalasti voi vaatia työntekijältä jos on matalat palkat.
Sinällään keskiarvoisesti sulla on tosi hyvä palkka. Että kyllä tulla hinnalla voi vielä poltella kuitenkin röökin siinä vaiheessa kun hommat ei suju ja hermot palaa.
Kasvihuonetyöntekijä mutta oikeasti olen puutarhuri. Eivät ottaneet minua töihin omalla ammatillani joka on noin 1e kalliimpi tuntipalkka.
Nykyään siis tuntipalkka on vähän päälle 8e.
Miksi aikoinaan edes hankin koulutuksen?
Toki siis jätän kertomatta jos on tuholaisia ja tauteja. Ei kuulu toimeenkuvaani kasvihuonetyöntekijänä. Puutarhurina osaisin toimia ja ehkäistä tappioita ja tuhoja.
Sääli sinällään kun eivät halua laadukkaampaa tasoa.
Maalari rakennuksella. Tuntipalkka 14e, urakalla jotain 20-50e välillä riippuen hommista. Ammattikoulu on alla ja +10v alalla toiminut.
Miesprostituoitu, palkaksi saan juustohampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kasvihuonetyöntekijä mutta oikeasti olen puutarhuri. Eivät ottaneet minua töihin omalla ammatillani joka on noin 1e kalliimpi tuntipalkka.
Nykyään siis tuntipalkka on vähän päälle 8e.
Miksi aikoinaan edes hankin koulutuksen?
Toki siis jätän kertomatta jos on tuholaisia ja tauteja. Ei kuulu toimeenkuvaani kasvihuonetyöntekijänä. Puutarhurina osaisin toimia ja ehkäistä tappioita ja tuhoja.
Sääli sinällään kun eivät halua laadukkaampaa tasoa.
Eikös se tessin minimi ole jo 8,50 €?
78K vuodessa. Teen n. 6h töitä päivässä. Eli n. 60 eur/h. Päällikkö.
Laittaisitteko nettopalkan. Bruttopalkka on pelkkää teoriaa.
Miten sen nyt laskisi. En ole Suomessa töissä vaikka täällä asunkin. Käyn töissä 2viikkoa töitä ja 2viikkoa vapailla. Töissä ollessani teen 10,5 tai 11,5 tunnin päivää.
Käteen tulee 2300-2400€.
Onko se siis kuukausipalkka vai vaan 2viikon palkka?
Laskenko palkan jaettuna kuukaudella vai työpäivillä?
En tiedä siis miten tuntipalkkani laskisin.
Lisäksi minulla on verollinen ruoka-etu, sekä lääkäri ja lääkekulut talon puolesta.
Kaikki ylityöt hyvällä kertoimella vapaaksi sekä viralliset lomapäivät.
Asun mökillä Suomessa silloin kun olen vapailla. Ja olen tyytyväinen.