Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
28€/h
Copywriter
Ei koulutusta. Työkokemus alalta (mutta ei samoista tehtävistä) 5v.
En käsitä näissä vastauksissa olevia yrittäjiä jotka laskee tuntihinnan suoraan liikevaihdosta tai ilmoittaa asiakkaalta veloitettavan tuntihinnan. No yrittäjäksi pääsee vaikka olis käynyt vaan leikkikoulun.
10 €/h
Tietojenkäsittely
Ei koulutusta alalle
Ei koulutusta ollenkaan
Ikä 42 v
Työ osa-aikainen
70 e/h, erikoistuva lääkäri terveyskeskuksessa, jossa lääkäripula.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun käynyt,yrittäjänä 20vuotta tuntipalkka 60e työtunteja 220 kuukaudessa.Tyytyväinen olen,kun ottaa koulutuksen huomioon.
Yli 10 tunnin työpäivät noilla kk tunneilla
Sähkömies.
Työkokemus noin 5 vuotta. Tuntipalkka keikkatöissä 15-17€/h Urakkatöissä 19€-25€/h. Noin 50k€/vuosi brutto.
Mulla säälittää nää muutamien palkat täällä. Miten noilla 8-11 euron palkoilla tulee toimeen? Orjuutta sanon minä.
Sairaanhoitaja, 27v, koulutus on ja kokemusta 3,5 v. Tuntipalkka 15,6e. Plus lisät, kun teen vuorotyötä. Olen tyytyväinen palkkaan, mutta vähän kyllä kyrsii kun näköjään monet muut amk-tason koulutuksen käyneet vetää reilusti yli 20e/tunti...
Farmaseuttina sekä apteekissa, että myynnissä. Tuntipalkka 17e. Plus ilta- ja pyhälisät, edut ja korvaukset. Apteekkityökokemusta 3v, ei muuta.
Terminaalityöntekijä. kta : 19.95e. kolme vuotta tässä firmassa ja seitsemän vuotta yhteensä. Pekkaset kuuluu tes:siin Peruskoulu.
Suunnittelen lomakkeita ja dokumentteja. Se pitää sisällään visuaalista suunnittelua ja sisällöntuottoa.
Palkkani on n. 40 €/h jos laskutan työstäni (tuo on karkea arvio, laskutan 55 €/h, mutta siitä jää osa byrokratian rattaisiin).
Jos teen työsopimuksella, niin silloin palkka on n. 14 €/h.
En ole pitkään aikaan tehnyt työsopimuksella töitä. Mieluummin laskutan ja se näyttää sopivan paremmin työtäni ostaville yrityksille. Paremman palkan ansiosta voin tehdä puolipäivätyötä, ja olen huomannut että se on hyväksi minulle ja perheelleni.
Lyhyemmästä työajasta on myös se etu, rinnalleni tarvitaan toinenkin työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä näissä vastauksissa olevia yrittäjiä jotka laskee tuntihinnan suoraan liikevaihdosta tai ilmoittaa asiakkaalta veloitettavan tuntihinnan. No yrittäjäksi pääsee vaikka olis käynyt vaan leikkikoulun.
Miksi et ymmärrä?
Kaikilla yrittäjillä ei ole yritykseen liittyviä kuluja.
Esim minulla ei ole toimitiloja enkä tarvitse omia työvälineitä. Markkinointiinkaan ei ole mennyt rahaa sillä entiset työnantajat kyselevät töihin ilman markkinointia.
Yrityksiä on monenlaisia. Joillakin on paljon kuluja ja velkaa ja joillakin ei ole tarvetta hankinnoille eikä tarvitse ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla säälittää nää muutamien palkat täällä. Miten noilla 8-11 euron palkoilla tulee toimeen? Orjuutta sanon minä.
Sitten ihmetellään kun osa-aikatyöttömiä on niin paljon (työssäkäyvä joka saa työttömyysturvaa palkan lisäksi tai toimeentulotukea). Minäkin kuulun näihin pätkätyöläisiin ja pieni palkka ei tottavieköön elätä :D "Toimeen" tulen kun on pakko, mutta se tarkoittaa että ruoka on mitä on ja sitä tehdään paljon ja halvalla, eikä oikein mihinkään ylimääräisiin ole varaa. Parempaa tulevaisuutta odotellessa, jos sellaista ylipäätään tulee. Ei se 15€/h palkkakaan mikään valtava ole, mutta kyllä sen verran nyt vähintäänkin pitäisi jokaisen tienata. Palkan tarkoitus on mahdollisuus pärjätä omillaan, eikä raataa töissä ja nostaa tukia.
AP
mulla kuukausipalkka 3000€. käteen 2150€ loput menee veroihin. vuosiansio n.43000€ se on noin 18.10€/h.
verottaja kyllä tasaa tilit
Lääketieteen lisensiaatti, yksityinen työterveys, 18 000/kk, 8-10v työkokemus. Viikkotunteja 50.
Lähihoitaja, sosionomi amk, neuropsykiatrinen valmentaja. Palkka vaativassa lastensuojelutyössä 2300e/kk. Työ on vuorotyötä. Tuntipalkkaa on hankala laskea lisien ja jaksotyön takia.
Naurettava palkka työn vaativuuteen nähden. Vähintään viikoittain aggressiivisia tilanteita ja yleensäkin paljon vastuuta. Hain kouluun kohti uutta työtä.
Hammashoitaja yksityisellä sektorilla, 15,5€/h, työkokemus 1kk, vasta valmistunut alalle. Pienellä paikkakunnalla työskentelen ja asun, joten tällä palkalla elää hyvin ja olen ihan tyytyväinen.
Toimitusjohtaja ICT yrityksessä - ei Uudellamaalla,
alalla kokemusta yli 20 v,
rahapalkka 10 000 €/kk + auto ja puhelinedut + bonukset, viime vuodesta n. 25 000 €,
ikä +50
Voit kyllä sanoa,köyhät kyykkyyn.