Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Mikä on nettopalkka, jos bruttona 1800 euroa?
Puutarhuri, koulutus on, n. 15 €/h
Pesulatyössä.Palkka 2300€.Sisältää iltalisät ja ikälisät.12-vuotta töissä pesulassa.
Taitaa olla noin 28e/h, hoitotyön opettaja amkissa, kokemusta noin vuosi ja koulutus on.
Kirjanpitäjä. Noin 20€/h. 6 vuoden kokemus. Merkonomi.
Ravintola-alan yrittäjä, n. 6€/tunti. Alalla 20 vuotta ja koulutusta 9 vuotta. Teen töitä n. 90 tuntia/vko. Tuntipalkka on huono, mutta toisaalta saan ihan kivan potin kun myyn yrityksen.
Sairaanhoitaja kunnalla, reilu 15€/h
Tuntipalkka n 21,5 € plus edut ja mahdollinen vuosibonus. Myyntityö, kokemusta n. 10 vuotta, koulutuskin on, vaikka ei työhön ole mitään varsinaista oman alan koulutusta.
N42
7500€/kk brutto. DI, kokemusta reilu 12v.
10,4e/h ravintola-alalla, ei koulutusta, kokemusta vajaa pari vuotta. palkka on ihan hyvä bonus opintotuen päälle (olen opiskelija).
Sähköinsinööri amk. 10-vuotta työkokemusta ja tällä hetkellä aluepäällikkö. Mies ja ikä 38. Palkka 4400kk, jossa ei mukana lisiä eikä lomakorvauksia.
Olen palkkaan tyytyväinen, mutta ihmisten johtaminen on henkisesti liian rankkaa. Monesti puhutaan, että johtajilla on helppo duuni ja raha tulee helpolla, mutta ei ainakaan minun työssä.
Noin 30 euroa tunti IT alalla. Työkokemusta 25 vuotta. Nykyisiin vastuisiin nähden oikein hyvä palkka.
15,56 e/tunti amk-koulutus. Valtiolla asiantuntijana..
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskeluideni ohella projektiassarina energia-sektorilla. Tuntipalkkani on 13.9e, työkokemusta vastaavista tehtävistä on parin vuoden verran ja en ole tyytyväinen palkkaani.
Kolleegani ovat valmistuneita, ja tekevät töitä nimikkeellä projekti-insinööri. Liksa heillä on noin 1000e-2000e/kk enemmän (riippuen tutkinnosta), toki osalla on enemmän kokemusta, mutta käytännössä teemme hyvin samankaltaisia työtehtäviä. Vastuu on sitten parilla projektipääliköllä. Käytänössä ainut eroavaisuus muiden projekti-insinöörien kanssa on tuo omien tutkintopapereiden puuttuminen. Vastavalmistunut insinööri saa meillä reilu 3000e, diplomi-insinööri lähemmäs 4000e.
Olen itse opintojeni loppuvaiheessa. En voi ymmärtää, miten yhden diplomityön merkitys palkkaukseen on niin suuri. Ennen kuin saa paperit käteen, niin töitä tehdään riistopalkalla, ja kun yksi tutkielma on valmis niin palkka pompsahtaa yli tonnilla, vaikka käytännössä oma osaaminen (ja työtehtävät) on edelleen kutakuinkin samalla tasolla.
M26 ja Konetekniikan DI, runsaasti myös talousopintoja. 3k€/kk isossa pörssifirmassa. Pari vuotta työkokemusta. 4k€/kk DI:lle kuulostaa todella hyvältä :D
Sh yksityisellä, koulutus on, peruspalkka n. 16 e/h, lisien kanssa keskimäärin 21 e/h. Niin ja se työkokemus, vähän reilu vuosi+opiskelujen aikaiset kesätyöt ja keikat.
11,58€. Nollatuntisopparilla myyjä. Ei koulutusta. Työkokemusta 2kk.
Myyjä, alan koulutus ja keskituntiansio näyttää olevan n. 30,-. Kokemusta löytyy yli kymmenen vuotta.
Tuntipalkka nousee pian 12,49 euroon, kun 8v pamahtaa täyteen alalla. Kaupan ala kyseessä. Merkonomikoulutus.
Nettotulot on 6800 €/kk, joten nettotuntipalkka lienee noin 41 euroa. Koulutus KTM. Kiinteistöala.
Ai nettopalkka... en tiedä. Vielä.