Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Toisen asteen opettaja, teen sijaisuuksia. 42e/h. On substanssiosaaminen ja pätevyys.
Paska-autoo ajellu viimiset pari vuotta. kokemus isoita autoista varmaan 13 vuotta. Kouluja ei käyty.
Näytti palkkalapussa lukevan 22,13€ tuntihinnaksi.
Juristi asianajotoimistossa, OTM-tutkinto löytyy, reilun vuoden ollut vakitöissä, tuntipalkka keskimäärin n. 26e/h, pahimmillaan 21e/h, joinakin kuukausina mennyt kyllä jopa tuon allekin. Mulla on siis kuukausipalkka ja laskutetut työtunnit ovat olleet mitä tahansa 10h/viikko ja 70h/viikko välillä, keskimäärin n. 40h/viikko. Töissäolotunteja noihin laskutettaviin voisi lisätä n. 6-10h/viikko lisää, mutta todellista tuntipalkkaani (eli laskutetut + laskuttamattomat) en halua edes tietää. Nämäkin luvut masentavat jo tarpeeksi.
1€ 80 cnt olen perhehoitaja( sijaislapsi) työaika 24/7
Pidän työstäni vaikka haasteita riittääkin.
Jatkuvat lapsen terapiakäynnit uuvuttavat.
Myös biovanhempien häiriköinti huume/ humalapäissään välillä pelottaa.
Koulutukseltani olen sairaanhoitaja, mutta nyt päätyönäni ja ainoana tulonlähteenä on sijaisäitinä toimiminen.
Vierailija kirjoitti:
1€ 80 cnt olen perhehoitaja( sijaislapsi) työaika 24/7
Pidän työstäni vaikka haasteita riittääkin.
Jatkuvat lapsen terapiakäynnit uuvuttavat.
Myös biovanhempien häiriköinti huume/ humalapäissään välillä pelottaa.
Koulutukseltani olen sairaanhoitaja, mutta nyt päätyönäni ja ainoana tulonlähteenä on sijaisäitinä toimiminen.
OMG??? Ootko hullu?!
Mee nyt nopeasti oikeeseen työhön ja lapsi laitokseen. Tienaat paremmin( PALJON) eikä varmasti tollainen stressi.
Ootko oikeesti noin tyhmä?
Kokki, pienessä yrityksessä (2v täällä, aiempaa alan kokemusta +4v&ravintola-alan koulutus on), juuri sain palkakorotuksen, nyt tienaan 12,40e/h. Ihan mukava palkka, kyllä tällä pärjää :) Ainahan sitä enempikin voisi saada, mutta näillä mennään.
Mielenkiintoista.
Opiskelin 5v yliopistossa aineenopettajaksi ja tuntipalkkani on joko huonompi tai saman verran kuin paska-autokuskeilla, sairaanhoitajilla, assareilla, tradenomeilla, joilla osalla ei ole koulutusta ollenkaan tai jos on niin huomattavasti lyhyempi sellainen.
Ja meidän tehtävä on kasvattaa tulevaisuuden toivot. Olisi luullut sen olevan arvokkaampaa muita ammattikuntia yhtään vähättelemättä (kaikkia tarvitaan).
Sairaalahuoltajana laitoshuoltajan tutkinnolla, työkokemusta 7v, tuntipalkka tasan 12e, mutta kuukausipalkka n.2600-3000e kun mukana on lisät ja ylityöt.
Metallinkierrätys alalla. Kuukausipalkka 5000, mutta urakka ja bonus lisät nostavat vuositulon 100000 euron tuntumaan. Peruskoulu. Homma kuitenkin vaatii monen alan taitoja ja vastuu on suuri. Esim meillä mohlimällä voi joku iso terästehdas räjähtää.
11,4 kaupan ala ei koulutusta. Kokemusta 3v
M 23 Noin 11€/h ja reilun vuode tässä siivoillut siellä täällä. Ei sillä kyllä juhlita. Täytyy penniä venyttää, jotta pärjää. Hiljattain törmäsin tähän blogiin, jossa oli säästövinkkejä.
16-22e/h, myyntityö (yksityisille), ei koulutusta. Tulospalkkaus joten siksi heitto on suuri, alalla 8 vuotta.
Henkilökohtainen avustaja, alalta kahen vuoden kokemus, ei koulutusta. Postilla esim. on koulutus ja varmaan myös muissa firmoissa. Palkka nettona 1600, bruttona 1700 ja pikkasen yli. 233 t/ kuudessa viikossa. Oon tyytyväinen palkkaan, vakkariasiakkaat ehtinyt jo vähän muodostua. Muun alan koulutus, jolta en ole saanut töitä. Koen, että elän nyt paremmin kuin sillon ku olin osa-aikasena, vuokra yli 900e, maksan kaiken itte (tätä monet ihmetelleet), jää säästöön 300-400e/kuukaudessa. En kyllä tiiä, mihin säästän, pahan päivän varalle kait. 23N
Pikkubussin ajo, koulutus eli kortit ja ammattipätevyys löytyy. Pakkokin olla ajan tasalla kortit ja pätevyydet, viiden vuoden välein päivitys. Peruspalkka on kiinteä kk-palkka, tuntipalkaks käännettynä aika tasan 14€ tunti. Päälle ylityöt joko rahana tai vapaana, joka sovitaan aina tilanteen mukaan työnantajan kanssa muutaman kerran vuodessa. Tilausajokeikoista lisäksi myös verottomat päivärahat. Tyytyväinen olen ja yksi maailman parhaista töistä, kun asennoituu oikein ja muistaa, kuinka paljon paskempaakin hommaa voisi tehdä. Toki ammattikuljettajan vastuu on iso. Media (ja monesti myös kansa) tykkää näyttävästi syyllistää ammattiautoilijaa aina kun pienintäkään syytä siihen löytyy, tai vaikkei löytyisikään mut helpostihan asiat kuskin syyksi käännetään. Sehän se myy. Paskan niskaanottokyky pitää olla suuri näissä hommassa, mutta se onkin ainoa huono puoli ja siihen tottuu nopeasti.
KTM, 26v, projektipäällikkö, 4200€/kk.
Tutkija, opettaja yliopistolla. Tuntipalkaksi laskin hitusen yli 23 e. Mielestäni oikein kohtuullinen korvaus. Saan myös hieman lisätienestejä muista opetus- ja luentokeikoista.
Siivooja. Työkokemus 16 vuotta. Tuntipalkka 11,02€
Puutarhuri koulutuksella ja vuosien työkokemuksella. Palkka muuttui tuntipalkasta kuukausipalkkaan ja tällä kaudella palkkaus on n. 10,60 tunnilta, mistä parasta aikaa käydään työnantajan kanssa vääntöä koska siellä on nyt useampi kokenut tekijä samalla palkalla kuin ne joilla ei ole alan koulutusta. Toivottavasti tulee korotusta tuohon, muutenkin alalla työhön nähden surkea palkka niin oletuksena olisi että kokemuslisää saisi siihen päälle kuten aikaisemmin tuntipalkan aikaan. Myöhemmin kesällä tulee itselle pidempi sijaistamisjakso jolloin tuntipalkka nousee muutamalla eurolla.
11.50 tunti tehtaassa logistiikassa ja mitään korotusta ei ole luvassa muuta kun yleiskorotukset.Kolme vuotta työkokemusta Edellisessä työpaikassa 12e tunti.Näköjään missä tahansa muualla tienaa enemmän.Ei tässä mitään ulkomaan-matkoja tehdä eikä jää mitään säästöön.Tulisin varmaan hulluks jos sais joskus 15e tunti.