Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko käyttää sijaissynnyttäjää, jos et voisi saada lapsia itse?

Vierailija
04.04.2019 |

Suomessa sijaissynnytys on tällä hetkellä laitonta, mutta ulkomaisten sijaissynnytysagentuurien käyttö on täysin mahdollista.

Minä voisin käyttää sijaissynnyttäjää, jos tilanne sitä vaatisi.

Kommentit (345)

Vierailija
201/345 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti: Olen mies!

Vierailija
202/345 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua, ainoastaan aloituskysymyksen.

En todellakaan käyttäisi sijaissynnyttäjää, mielestäni se on moraalitonta ja eettisesti täysin kestämätöntä. Olen ylipäätään kaikenlaisia lapsettomuushoitoja vastaan. Uskon että jos luonto on tehnyt parin lapsettomaksi, siihen on syynsä. Maailma on lapsia ja ihmisiä täynnä muutenkin.

Eräs kaverini sairastaa kroonista sairautta, joka on tehnyt hänet täysin työkyvyttömäksi. Hän haluaisi kuitenkin miehensä kanssa lapsen, mutta niitä ei ole kuulunut na lapsettomuushoidoto lopetettiin tuloksettomina. Kaveri sanoi että olisi käyttänyt sijaissynnyttäjää, mikäli se olisi ollut mahdollista Suomessa. Mitä järkeä siinä olisi ollut? Kaverini on rankoista hoidoissa koko ajan eikä mitenkään olisi voinut huolehtia lapsesta.

Aika empatiakyvytöntä olla kaikenlaisia lapsettomuushoitoja vastaan. Kevyimmät niistä esim. edistävät ovulaatiota ihan vain pillereitä popsimalla.

Näin on, mutta tiedätkö mitä synteettiset hormonit tekevät ympäristölle ja kuinka paljon niita käytetään? Hormonikuormaa ei mielestäni pitäisi lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/345 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua, ainoastaan aloituskysymyksen.

En todellakaan käyttäisi sijaissynnyttäjää, mielestäni se on moraalitonta ja eettisesti täysin kestämätöntä. Olen ylipäätään kaikenlaisia lapsettomuushoitoja vastaan. Uskon että jos luonto on tehnyt parin lapsettomaksi, siihen on syynsä. Maailma on lapsia ja ihmisiä täynnä muutenkin.

Eräs kaverini sairastaa kroonista sairautta, joka on tehnyt hänet täysin työkyvyttömäksi. Hän haluaisi kuitenkin miehensä kanssa lapsen, mutta niitä ei ole kuulunut na lapsettomuushoidoto lopetettiin tuloksettomina. Kaveri sanoi että olisi käyttänyt sijaissynnyttäjää, mikäli se olisi ollut mahdollista Suomessa. Mitä järkeä siinä olisi ollut? Kaverini on rankoista hoidoissa koko ajan eikä mitenkään olisi voinut huolehtia lapsesta.

Aika empatiakyvytöntä olla kaikenlaisia lapsettomuushoitoja vastaan. Kevyimmät niistä esim. edistävät ovulaatiota ihan vain pillereitä popsimalla.

Näin on, mutta tiedätkö mitä synteettiset hormonit tekevät ympäristölle ja kuinka paljon niita käytetään? Hormonikuormaa ei mielestäni pitäisi lisätä.

Nyt on kyllä harvinaisen avutonta selittelyä. Taitaa lapsettomuushoitohormonit olla pientä ja merkityksetöntä kokonaisuudessa, jossa e-pillerit ovat yleinen ehkäisykeino.

Vierailija
204/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos koskaan olisi hyvä laittaa sijaissynnytykset tapetille. Suomen väkiluku on laskussa ja tässä olisi loistava ratkaisu meille, jotka emme voi saada lapsia itse. Ääni sijaissynnytyksille!

Vierailija
205/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei ne omat geenit siinä niin tärkeitä ole. Jos omia ei itse saisi, niin adoptio olisi ollut luontevampi ratkaisu. Sijaissynnyttäjän käyttäminen tuntuisi toisen ihmisen hyväksikäytöltä.

Vierailija
206/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio kun ei ole kaikille mahdollista. Sitäpaitsi adoptiokin voi olla riistoa, sen eettisyydestä ei ole mitään takeita. Monet maat ovat kieltäytyneet antamaan lapsia adoptioon, koska huomattiin että lapsilla käydään ihmiskauppaa. 

Vierailija
207/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio kun ei ole kaikille mahdollista. Sitäpaitsi adoptiokin voi olla riistoa, sen eettisyydestä ei ole mitään takeita. Monet maat ovat kieltäytyneet antamaan lapsia adoptioon, koska huomattiin että lapsilla käydään ihmiskauppaa. 

Varmasti näinkin, mutta toista vääryyttä ei voi silti perustella tuolla. Ei halu lapsen saamiseen ylipäätään ole itselläni niin vahva, että jyräisin sen takia jonkun ihmisen, ei adoption eikä sijaissynnyttämisen kautta. Jos tarpeeksi luotettavaa keinoa adoptoida ei löytyisi, koko lapsiasia sitten saisi jäädä. Ei tuo ole mikään tarkoitus pyhittää keinot -asia.

Vierailija
208/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin laittaa seuraavan lapsen menemään jonkun muun kohdun kautta, 9kk tässä rajoittanut omaa elämää monin tavoin ja nyt istun oottelemassa jännityksellä synnytksen käynnistymistä, että mitenkä pahasti paikat siinäkin repeää... Lohduttaudun, että kohta saa taas ottaa viinilasin sapuskan kanssa ja pystyy nukkumaan mahallaan ja miestäkin alkaa ehkä taas seksi kanssani kiinnostaa ja kahvinjuontia ei tarvitse rajoittaa, voi palata töihin tienaamaan rahaa yms.

Vierailija
209/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin toimia sijaissynnyttäjänä läheiselleni mutta kun se ei ole Suomessa laillista, hän on pakotettu olemaan adoptiojonossa ulkomailta. Raskaus on aina ollut elämäni parasta ja tarmokkainta aikaa ja synnytykset ongelmattomia. Omia lapsia en ole enää hankkimassa.

Miksi et voi synnyttää lasta ja antaa sitten hoidettavaksi läheisellesi? Esitätte ensin viranomaisille, että lapsi on sinun. Sitten siirrätte adoptiolla huoltajuuden.

Vierailija
210/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi itse saada lapsia ja sairauteni vuoksi emme ole hirveästi adoptiojärjestöjen suosiossa. Eli kyllä, käyttäisimme heti sijaissynnytystä jos se olisi mahdollista.

Vierailija
211/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin toimia sijaissynnyttäjänä läheiselleni mutta kun se ei ole Suomessa laillista, hän on pakotettu olemaan adoptiojonossa ulkomailta. Raskaus on aina ollut elämäni parasta ja tarmokkainta aikaa ja synnytykset ongelmattomia. Omia lapsia en ole enää hankkimassa.

Miksi et voi synnyttää lasta ja antaa sitten hoidettavaksi läheisellesi? Esitätte ensin viranomaisille, että lapsi on sinun. Sitten siirrätte adoptiolla huoltajuuden.

Sijaissynnytyksessä kohtuun siirretään hedelmöittynyt munasolu. Miten sä tuon itte askartelet? Ei se ole sijaissynnytys jos mies pistää toisen naisen vaan paksuksi.

Eri

Vierailija
212/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei taida edes voida itse määrätä kuka lapsen adoptoi, ellei ole parisuhteen sisäinen adoptio.

Vierailija
213/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei adoptointi ole helpompaa Suomessa? Maailmalla on älyttömästi lapsia kotia vailla. Minä voisin kyllä adoptoida, mutta en käyttää sijaissynnyttäjää.

Vierailija
214/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Sijaissynnyttäjä vuokraa kohtuaan rahaa vastaan. Hän haluaa auttaa lapsetonta paria saamaan lapsen. Minusta se on hieno teko! Ja sellaisesta mielellään maksaakin.

Monissa maissa sijaissynnyttäjää pidetään todella suuressa arvossa, ja he pitävät yhteyttä perheen kanssa ja voivat olla osa heidän elämäänsä.

Miksei tämä ole laillista Suomessa?

Ap

Koska riskit kaatuvat synnyttäjän niskoille. Se on yhtä epäeettistä kuin muukin ihmiskauppa.

Vierailija
215/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallinen sijaisynnytys pitäisi olla kiellettyä kaikkialla maailmassa. Ainoastaan perheen sisäinen esim. Sisko, äiti tai sisarpuoli voisi toimia laina kohtuna.

Amerikassa sijaisynnytys on ihan hirveää bisnestä. En yhtään ymmärrä miksi ns. Rikkkaat julkisuuden henkilöt eivät adoptoi lapsia vaan väkisin haluavat saada geeninsä lapseen.

Vielä kauhempaa on, kun jengi lähtee shoppailemaan näitä kohtuja Intiaan, Unkariin tai minne muualle tahansa missä ihmiset on aivan rutiköyhiä.

Adoption pitäisi olla helpompaa, mutta se ei silti poistaisi näitä ihmisiä jotka välttämättä haluavat sen "oman" ja ovat sen takia valmiita menemään näille orja markkinoille.

Vierailija
216/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Sijaissynnyttäjä vuokraa kohtuaan rahaa vastaan. Hän haluaa auttaa lapsetonta paria saamaan lapsen. Minusta se on hieno teko! Ja sellaisesta mielellään maksaakin.

Monissa maissa sijaissynnyttäjää pidetään todella suuressa arvossa, ja he pitävät yhteyttä perheen kanssa ja voivat olla osa heidän elämäänsä.

Miksei tämä ole laillista Suomessa?

Ap

Koska, kuten maissa joissa asia on sallittu, systeemi käyttåå hyväksi naisten huonoa tilannetta eli asia on vain näennäisesti vapaaehtoista.

Suomessa asiasta ei ehdotuksen mukaan saisi maksaa sijaussynnyttämisestå eli näennäisesti vapaaehtoiset olisivat siskoja, äitejä, veljen vaimoja jne eli naisia jotka painostetaan asiaan.

En ikinä kehtaisi sanoa että olisi käyttänyt sijaissynnyttäjåä koska nainen ei ole lehmä joka tekee toisille lapsia eikä lapsi ole tavara jonka voi synnytyttåä jollakin toisella kun mä haluun.

Vierailija
217/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupallinen sijaisynnytys pitäisi olla kiellettyä kaikkialla maailmassa. Ainoastaan perheen sisäinen esim. Sisko, äiti tai sisarpuoli voisi toimia laina kohtuna.

Amerikassa sijaisynnytys on ihan hirveää bisnestä. En yhtään ymmärrä miksi ns. Rikkkaat julkisuuden henkilöt eivät adoptoi lapsia vaan väkisin haluavat saada geeninsä lapseen.

Vielä kauhempaa on, kun jengi lähtee shoppailemaan näitä kohtuja Intiaan, Unkariin tai minne muualle tahansa missä ihmiset on aivan rutiköyhiä.

Adoption pitäisi olla helpompaa, mutta se ei silti poistaisi näitä ihmisiä jotka välttämättä haluavat sen "oman" ja ovat sen takia valmiita menemään näille orja markkinoille.

Ei mitään perheen sisäisiäkään synnytyksiä koska naiset eivät ole niissä vapaaehtoisesti! Vai vielä lainakohtuna. Naisen osa on kyllä aina vaan karmea.

Vierailija
218/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään perheen sisäisiäkään synnytyksiä koska naiset eivät ole niissä vapaaehtoisesti! Vai vielä lainakohtuna. Naisen osa on kyllä aina vaan karmea.

Et usko, että jonkun sisko/äiti voisi toimia sijaisynnyttäjänä ihan omasta vapaasta tahdostaan. Ilman rahallista korvausta, tiedostaen raskauden riskit? Puhtaasta halusta auttaa?

Itse en usko, että sitä siskoa kuitenkaan handmaideniksi voi pakottaa.

Vierailija
219/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että voisin. Voisin myös kuvitella itse toimivani sijaissynnyttäjänä siskolleni, mikäli hän ei voisi saada lapsia. Rahasta en moista pystyisi itse tehdä.

Vierailija
220/345 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei adoption pidä olla helpompaa. Jos se on yhtään helpompaa, kasvaa riski että lapsia kaapataan ja kaupataan länkkäreille. Varmasti tätä nytkin jo tapahtuu, jos ei Suomessa niin monessa muussa maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi