Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko käyttää sijaissynnyttäjää, jos et voisi saada lapsia itse?

Vierailija
04.04.2019 |

Suomessa sijaissynnytys on tällä hetkellä laitonta, mutta ulkomaisten sijaissynnytysagentuurien käyttö on täysin mahdollista.

Minä voisin käyttää sijaissynnyttäjää, jos tilanne sitä vaatisi.

Kommentit (345)

Vierailija
1/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Sijaissynnyttäjä vuokraa kohtuaan rahaa vastaan. Hän haluaa auttaa lapsetonta paria saamaan lapsen. Minusta se on hieno teko! Ja sellaisesta mielellään maksaakin.

Monissa maissa sijaissynnyttäjää pidetään todella suuressa arvossa, ja he pitävät yhteyttä perheen kanssa ja voivat olla osa heidän elämäänsä.

Miksei tämä ole laillista Suomessa?

Ap

Vierailija
2/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin sijaissynnyttäjän, vaikka kykenisinkin saamaan lapsia. Synnytys pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin toimia sijaissynnyttäjänä läheiselleni mutta kun se ei ole Suomessa laillista, hän on pakotettu olemaan adoptiojonossa ulkomailta. Raskaus on aina ollut elämäni parasta ja tarmokkainta aikaa ja synnytykset ongelmattomia. Omia lapsia en ole enää hankkimassa.

Vierailija
4/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla laillista, kyllähän elimiäkin voidaan lahjoittaa, niin miksi ei kohtua käytettäväksi. Pitäisi tietenkin olla tarkasti säädeltyä eli jokin virallinen vuokraajarekisteri, jossa koko prosessia valvottaisiin lääkärein ja viranomaisin.

Vierailija
5/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaisen rahasta toimivan sijaissynnyttäjän käyttö on epäeettistä. Toiminta on hyväksikäyttöä.

Eipä se fakta käyttäjää huoleta, oma halu on tärkein. ”Minä haluan ja tarvitsen ja minulla on oikeus!”

Vierailija
6/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoisin sijaissynnyttäjän, vaikka kykenisinkin saamaan lapsia. Synnytys pelottaa.

Ymmärrän hyvin tämän ajatuksen. Synnytys pelottaa minuakin, vaikka tuntemillani naisilla kaikki on sujunut hyvin.

Ap

Vierailija
7/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä, jotka ovat sijaissynnytystä vastaan, että oletteko koskaan kärsineet lapsettomuudesta?

Vierailija
8/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin toimia sijaissynnyttäjänä läheiselleni mutta kun se ei ole Suomessa laillista, hän on pakotettu olemaan adoptiojonossa ulkomailta. Raskaus on aina ollut elämäni parasta ja tarmokkainta aikaa ja synnytykset ongelmattomia. Omia lapsia en ole enää hankkimassa.

Juuri sinunlaistesi ihmisten takia olisi niin hienoa, että sijaissynnytys laillistettaisiin Suomessa. Arvostan sinua ja ajatustasi asiasta, vaikka et pääse ehkä tätä tekoasi toteuttamaankaan. Se on silti ajatuksena hyvin kaunis.

Vierailija
9/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kyllä aika älytöntä ettei ole laillista.

M30

Vierailija
10/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla laillista, kyllähän elimiäkin voidaan lahjoittaa, niin miksi ei kohtua käytettäväksi. Pitäisi tietenkin olla tarkasti säädeltyä eli jokin virallinen vuokraajarekisteri, jossa koko prosessia valvottaisiin lääkärein ja viranomaisin.

Ehdottomasti juuri näin. Tämän takia sijaissynnytykset tulisi mahdollistaa Suomessa, sillä meillä on täällä niin hyvät neuvolat ja terveydenhuolto, että sijaissynnyttäjistä takuulla pidettäisiin hyvää huolta. Ja lakien ja sopimusten tietysti pitäisi säädellä tätä, ettei tapahdu ikäviä asioita kummallekaan osapuolelle.

Ap

Vierailija
11/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on länsimaassakin sallittua, kuten Jenkkilässä, mikä ei ole kehitysmaa.

Vierailija
12/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä, jotka ovat sijaissynnytystä vastaan, että oletteko koskaan kärsineet lapsettomuudesta?

Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä sijaissynnyttäjää mielellänne käyttäviltä, oletteko itse olleet ikinä köyhemmän maan kansalaisia talousahdingossa? Ja tiedostatteko raskauden riskit naiselle? Raskaushan on vaarallisinta aikaa naisen terveyden suhteen ja aina iso riski. Ottaisitteko itse sen täysin tuntemattoman itsekkään lapsettoman puolesta? Oletteko ikinä luopuneet vauvasta, tai voisitteko kuvitella luopuvanne rahaa vastaan vauvasta, jota ensin kannoitte sisällänne 9 kk?

Lähisukulaisen käytön sijaissynnyttäjänä jotenkin ymmärrän, mutta ulkomaalaisen käyttäminen on superitsekästä hyväksikäyttöä.

Vierailija
13/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskaupan riski sijaissynnyttänisessä on niin suuri, että hyvä pysyäkin laittomana.

Pidempi matka siihen, että joku keksii aktiivimalli 3.0 joka vaatii aktiivisuutta, esim tämmönen pikku homma kuin raskaus ja synnytys.

Jos joku on lapseton niin voi voi. Mielestäni ihmiskauppa on isompi ongelma kuin lapsettomuus. Varsinkin kun ollaan "lapsettomia" eli aloitetaan lasten teko myöhään ja sitä ennen myrkytetty keho ties millä lääkkeillä ja kemikaaleilla.

Vierailija
14/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo on länsimaassakin sallittua, kuten Jenkkilässä, mikä ei ole kehitysmaa.

Köyhyys on paljon pahempi ongelma siellä. Moni keskituloinenkin saattaisi harkita sijaissynnyttäjäksi ryhtymistä pelkän rahan takia, kun palkat ei meinaa riittää elämiseen.

Tuo on sellainen asia, jota ei ikinä pitäisi joutua tekemään rahan takia.

Vierailija
15/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, mutta vastustan silti toisten ihmisten hyväksikäyttöä.

Vierailija
16/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sijaissynnytystä. Voisin itsekin toimia sellaisena. Parempi, että sallittaisiin Suomessa, niin hyväksikäyttötapaukset vähenisivät, eikä tarvitsisi raahata vieraiden maiden lapsia irti omastaympäristöstään.

Vierailija
17/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä sijaissynnyttäjää mielellänne käyttäviltä, oletteko itse olleet ikinä köyhemmän maan kansalaisia talousahdingossa? Ja tiedostatteko raskauden riskit naiselle? Raskaushan on vaarallisinta aikaa naisen terveyden suhteen ja aina iso riski. Ottaisitteko itse sen täysin tuntemattoman itsekkään lapsettoman puolesta? Oletteko ikinä luopuneet vauvasta, tai voisitteko kuvitella luopuvanne rahaa vastaan vauvasta, jota ensin kannoitte sisällänne 9 kk?

Lähisukulaisen käytön sijaissynnyttäjänä jotenkin ymmärrän, mutta ulkomaalaisen käyttäminen on superitsekästä hyväksikäyttöä.

Aika useat hakevat sijaissynnyttäjää Usasta, useat julkkikset sielläkin ovat käyttäneen kuten Giuliana Rancic, Sarah Jessica Parker, Jimmy Fallon..

Taas, miten miehet voivat luopua siittiöistään tuntemattomalle?

Vierailija
18/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan sijaissynnyttäjän käyttöä.

En ole lapseton, mutta sain synnytyksestä elinikäiset vammat.

Vierailija
19/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika useat hakevat sijaissynnyttäjää Usasta, useat julkkikset sielläkin ovat käyttäneen kuten Giuliana Rancic, Sarah Jessica Parker, Jimmy Fallon..

Ihan tosissasi kysyt? :D Ehkä miehille siinä on kyse vain yhdestä runkkukerrasta. Jos naisille sama olisi yhtä helppoa, useampi varmaan luovuttaisi munasolujaan! Suomessa niistä tosin kuuluisi maksaa enemmän, kuten usassa. Mutta tämähän on aivan eri asia kuin sijaissynnytys.

Vierailija
20/345 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisetkin voi luovuttaa sukusolujaan. Toivottavasti tajuat joku päivä, mitä eroa on lahjasoluilla ja sijaissynnytyksillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi