Tutkimus: naiset arvostavat varallisuutta ja miehet ulkonäköä kaikissa kulttuureissa
Tulos ei muutu eri kulttuurien välillä, vaan tämä asetelma säilyy myös tasa-arvoisissa maissa.
Tuskinpa taustalla on mitään muuta kuin biologia. Jos on, niin mikä?
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/naiset-ja-miehet-tykkaavat-toisi…
Kommentit (178)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tai sitten naiset pitävät miehistä, joiden kuvittelevat olevan vaikutusvaltaisia ja siten myös rahaa saavia. Vaikutusvalta voi kyllä näkyä muutenkin ja on kontekstiriippuvaista.
Jos pelkkä varallisuus kiinnostaisi, sitten kuka tahansa 90 vuotias lottomiljonääri kiinnostaisi naisia. Tietysti siinä mielessä kiinnostaa, että nainen voi silti sietää sellaista miestä rahojen toivossa, mutta se on eri asia kuin biologinen kiinnostus itse mieheen.
Kaiketi myös ikä, kulttuuri ja naisten kohdalla jopa kuukautiskierto vaikuttaa siihen mikä sitten tarkalleen kiinnostaa eli kaksikymppisen miehen ei tarvitse olla ollenkaan varakas, kunhan hänellä on vain ominaisuuksia, jotka nostavat hänen sosiaalista asemaansa.
Nelikymppiseltä taas enemmän odotetaan sitä, että ne hyvät ominaisuudet ovat tuoneet myös valtaa.
Mutta koska elämässä on muutakin kuin seksi ja läheisyys, naiset voivat kuitenkin laskelmoida niin, että parempi ottaa vähemmän seksikäs ja varakkaampi kilpakosija vanhempien päivien turvaksi, kun ei enää saa ketään.
Miehille kaikki tuo on tavallaan hyvin yksinkertaista, koska toivoa naisen rahoilla elämisestä ei ole ja samalla mies joutuu koko ajan uudistamaan ja kehittämään itseään, jotta saisi edes jotain. Vastineeksi tästä uudistumisesta ja vaivannäöstä mies haluaa mahdollisimman nuoren naisen jokaisessa iässä. Jos vanhemmat naiset ovat tyytymättömiä tähän asetelmaan, heidän pitäisi karauttaa lukiopojan pihaan urheiluautolla, väläyttä pepsodent-hymy ja naurattaa poika sänkyyn jännittävillä seikkailujutuillaan, mutta naisten geeneissä ei ole tällaista ohjelmointia, vaan nainen tarjoaa samaa pakettia vanhemmalla nahalla aina vanhuuteen asti.
Alapeukkuja näköjään tulee, mutta olet oikeassa. Noihin asetelmiin perustuu lähes kaikki, mitä teemme täällä eläessämme. Kannattaa muidenkin vielä miettiä ajatuksella.
On kyllä outoa sitten, kun tuntemani ainoat todella komeat miehet ovat köyhiä ja heillä riittää.naisia jpnoksi asti. Minäkin olen oikein tyrkyttänyt itseäni yhdelle, mutten ole kelvannut. Sen sijaan moni kpulutettu ja hyvässä.työssä oleva tavismies joutuu tyytymään, mihin saa, enkä esimerkiksi minä koskisi heihin tikullakaan.
Mutta tämähän ei voi olla totta, koska ap:n artikkeli...
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tai sitten naiset pitävät miehistä, joiden kuvittelevat olevan vaikutusvaltaisia ja siten myös rahaa saavia. Vaikutusvalta voi kyllä näkyä muutenkin ja on kontekstiriippuvaista.
Jos pelkkä varallisuus kiinnostaisi, sitten kuka tahansa 90 vuotias lottomiljonääri kiinnostaisi naisia. Tietysti siinä mielessä kiinnostaa, että nainen voi silti sietää sellaista miestä rahojen toivossa, mutta se on eri asia kuin biologinen kiinnostus itse mieheen.
Kaiketi myös ikä, kulttuuri ja naisten kohdalla jopa kuukautiskierto vaikuttaa siihen mikä sitten tarkalleen kiinnostaa eli kaksikymppisen miehen ei tarvitse olla ollenkaan varakas, kunhan hänellä on vain ominaisuuksia, jotka nostavat hänen sosiaalista asemaansa.
Nelikymppiseltä taas enemmän odotetaan sitä, että ne hyvät ominaisuudet ovat tuoneet myös valtaa.
Mutta koska elämässä on muutakin kuin seksi ja läheisyys, naiset voivat kuitenkin laskelmoida niin, että parempi ottaa vähemmän seksikäs ja varakkaampi kilpakosija vanhempien päivien turvaksi, kun ei enää saa ketään.
Miehille kaikki tuo on tavallaan hyvin yksinkertaista, koska toivoa naisen rahoilla elämisestä ei ole ja samalla mies joutuu koko ajan uudistamaan ja kehittämään itseään, jotta saisi edes jotain. Vastineeksi tästä uudistumisesta ja vaivannäöstä mies haluaa mahdollisimman nuoren naisen jokaisessa iässä. Jos vanhemmat naiset ovat tyytymättömiä tähän asetelmaan, heidän pitäisi karauttaa lukiopojan pihaan urheiluautolla, väläyttä pepsodent-hymy ja naurattaa poika sänkyyn jännittävillä seikkailujutuillaan, mutta naisten geeneissä ei ole tällaista ohjelmointia, vaan nainen tarjoaa samaa pakettia vanhemmalla nahalla aina vanhuuteen asti.
Alapeukkuja näköjään tulee, mutta olet oikeassa. Noihin asetelmiin perustuu lähes kaikki, mitä teemme täällä eläessämme. Kannattaa muidenkin vielä miettiä ajatuksella.
Jepjep. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
Tarvitaan rikas mies joka on siks täydellinen jaa sit vaan rahaa leikkauksiin naiselle xD varmasti tulis oikee unelmaliitto noilla spekseilla, nainenkin hedelmällisenä pystyis kauneusleikkausten avulla
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outoa sitten, kun tuntemani ainoat todella komeat miehet ovat köyhiä ja heillä riittää.naisia jpnoksi asti. Minäkin olen oikein tyrkyttänyt itseäni yhdelle, mutten ole kelvannut. Sen sijaan moni kpulutettu ja hyvässä.työssä oleva tavismies joutuu tyytymään, mihin saa, enkä esimerkiksi minä koskisi heihin tikullakaan.
Mutta tämähän ei voi olla totta, koska ap:n artikkeli...
"todella komea" on joissain tapauksissa merkittävä etu ja statusta kohottava ominaisuus, jolla saa naisia houkuteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämähän ei voi olla totta, koska ap:n artikkeli..."todella komea" on joissain tapauksissa merkittävä etu ja statusta kohottava ominaisuus, jolla saa naisia houkuteltua.
Minä tunne yli 30-vuotiaan ikisinkkumiehen joka juuri vasta pääsi neitsyydestä eroon. Syntynyt kultalusikka siellä kuuluisassa plus omalla työllä tienaa hurjasti. Ulkonäkö on ihan tavallinen.
Jotenkin tulee olo ettei tämä ole niin mustavalkoista vaan ehkä on muitakin asioista jotka vaikuttaa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten vissiin mies, koska minua kiinnostaa (miehessä) enemmän hyvännäköinen naama kuin paksu lompsa. Ikinä en ole ruman miehen kanssa sänkyyn mennyt, enkä mene jatkossakaan.
tarpeeksi kun laittaa rahaa tiskiin niin sinäkin olet kaupan
kyse on vain hinnasta
Ei ole. Katsos jos on korkea moraali ja tarkka arvomaailma niin itsensä kanssa ei voi elää jos tekee jotain omia arvojaan vastaan. Siitä seuraa sellainen omantunnonhelv etti, että ei sellaista kestä kun ei itseään karkuunkaan pääse. Oksettaa, valvottaa ja haluaisi hinkata hiekkapaperilla sisuksistaan sen teon, jolla on rikkonut omia arvojaan. Eli ei onnistu. Tarjottu on paljon ja enemmän kuin pystyn itse elämäni aikana saamaan ja hankkimaan, mutta itsen kanssa pitää pystyä elämään ja se on tärkeintä.
-Eri
Missä kulttuureissa naiset valehtelevat, että näin ei ole?
No onko tuossa jotain ihmeellistä tai väärää? Tottakai mies joko on komea ja miellyttää silmää on jokaiselle mieleen. Ja jos mies on vielä varakas eikä joka penniä tarvitse venyttää, niin vielä parempi.
Miksi pitäisi valita ruma tai sellaine jonka ulkonäkö ei miellytä tai joka on täysin rahaton/varaton ja jota joudut sitten vielä elättämään?
En vain jaksa tajuta, miksi naisen pitäisi valita huonosti vain sen takia, että olisi sitten parempi ihminen, kun ei välitä kumppaninsa ulkonäöstä tai varallisuudesta.
Eri asia sitten on se, että kaikille ei tokikaan näitä varakkaita riitä eikä niitä hyvännäköisiäkään.
Moni joutuu tyytymään huonommin toimeentulevaan ja vain mukiinmenevän näköiseen.
Vastenmielisen näköistä varmaa harva valitsee. Se köyhä voi vielä mennäkin.
Ja koska ulkonäkö on makuasia se toisen ruma on toiselle ok.
Köyhät muusikot saavat kaikki naiset :)
Vai varallisuutta. Mies saa vähemmän rahaa kuin minä. Mulla on pieni palkka.
Miten selitätte sitten sanonnan "Naiset rakastuvat renttuihin"?
Karisma ja vaikutusvalta vetoaa, ei raha itsenään.
Ovat toki joskus yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisempaa ja paremmat tulokset saisi jos selvitettäisiin parosuhteessa olevilta millä perustein he ovat suhteen solmineet sen kanssa jonka ovat.
Saataisiin vääristyneet tulokset. Saataisiin ihmisten ihanteiden, ei todellisuuden mukaiset tulokset. Ihmiset usein sanovat yhtä ja tekevät toista. Ja vaikka tutkimustulos pätee keskimäärin suureen joukkoon ihmisiä, on tietysti aina poikkeuksia.
Jos kysytään, millä perusteella nainen on miehensä valinnut, niin vastaus on tietysti kemia, eikä raha tai ulkonäkö. Aivan kuin raha tai ulkonäkö ei vaikuttaisi siihen kemiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisempaa ja paremmat tulokset saisi jos selvitettäisiin parosuhteessa olevilta millä perustein he ovat suhteen solmineet sen kanssa jonka ovat.
Tämä on jo selvillä (linkin tutkimustuloksetkaan eivät ole mitään uutta) - irtosuhteisiin naiset suosivat rahalla pröystäileviä miehiä, kuten miehiä jotka omistavat kalliin auton. Erona parisuhdekriteereihin on se, että sillä ei ole väliä kuinka se auto on hankittu, kunhan mies on valmis törsäämään rahaa. Miehet taas suosivat vartaloltaan seksikkäitä naisia irtosuhteisiin kauneuden ollessa toissijaista.
Tästä seuraa lyhyt päätelmä että rikkaat miehet saavat kauneimmat naiset. Näinhän se usein menee.
Kyllä monta kertaa tulee ajatelleeksi, että tietyt miehet eivät olisi naismarkkinoilla yhtään mitään ilman rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
No onko tuossa jotain ihmeellistä tai väärää? Tottakai mies joko on komea ja miellyttää silmää on jokaiselle mieleen. Ja jos mies on vielä varakas eikä joka penniä tarvitse venyttää, niin vielä parempi.
Miksi pitäisi valita ruma tai sellaine jonka ulkonäkö ei miellytä tai joka on täysin rahaton/varaton ja jota joudut sitten vielä elättämään?
En vain jaksa tajuta, miksi naisen pitäisi valita huonosti vain sen takia, että olisi sitten parempi ihminen, kun ei välitä kumppaninsa ulkonäöstä tai varallisuudesta.
Eri asia sitten on se, että kaikille ei tokikaan näitä varakkaita riitä eikä niitä hyvännäköisiäkään.
Moni joutuu tyytymään huonommin toimeentulevaan ja vain mukiinmenevän näköiseen.
Vastenmielisen näköistä varmaa harva valitsee. Se köyhä voi vielä mennäkin.
Ja koska ulkonäkö on makuasia se toisen ruma on toiselle ok.
Kenties kyse ei ole tyytymisestä vaan jotkut ominaisuudet joita tässä pyydettiin pisteyttämään laskevat alemalle sijalle tosi tilanteessa.
Olivatko testiin osallistujat parisuhteessa? Millaisia tulevaisuuden toiveita tai tavoitteita heillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten vissiin mies, koska minua kiinnostaa (miehessä) enemmän hyvännäköinen naama kuin paksu lompsa. Ikinä en ole ruman miehen kanssa sänkyyn mennyt, enkä mene jatkossakaan.
kyse on vain hinnasta
Olet väärässä. Kyse ei ole hinnasta. Tuskin monikaan nainen pystyy elämää elämänsä vastenmielisen ukon kanssa pelkästään rahan takia.
Mutta kuten varmaan tiedät, ihmisten, niin miesten kuin naistenkin on monesti vaikea erota, vaikka toinen olisi miten paska tai vaikka väkivaltainen. Ja tämä väkivaltainen voi olla vielä ihan persaukinen ja silti vaan pari pysyy yhdessä.
Parisuhteessa on hyvin harvoin kyse rahasta. Rikkaistakin miehistä erotaan ja otetaan vähemmän tievaava tilalle.
Mutta minusta se on vain hyvä, jos nainen ymmärtää katsoa, esim kenen kanssa lapsia laittaa, eli perheen perustaa. Nainen haluaa yleensä turvata jälkeläistensä elämän. Näin tapahtuu kaikkialla, missä synnytetään uutta elämää. Vain parhaat/voimakkaimmat/terveimmät pääsevät jatkamaan sukua ja se on biologian kannalta tärkeää.
Yleensä rikas/varakas on hyvin elämässä menestynyt. Miksi naisen pitäisi valita se työtä vieroksuva puliukko jos voi valita toisinkin?
En ymmärrä, miksi siinä olisi jotakin huonoa, jos nainen valitsee parhaan mahdollisen kumppanian. Onko jalompaa olla ruman ja köyhän kanssa, vaikka ei tästä pitäisikään.
Ja vain sen takia, ettei joku av-pelle pääse sanomaan, että "sinullakin on hinta", ja että "kun tarpeeksi laitetaan rahaa pöytään sinutkin voi ostaa".
Entä sitten? Jokainen valitsee itselleen sen parhaimman, enkä minä ainakaan jättäisi kumppaniani sen takia, että se on rikas tai komea.
Ps. En hetkeäkään epäile, etteikö joka sällille kelpaisi se rikas ja kaunis nainen. Eikä yhdenkään miehen tarvitse selittää, miksi hän tämän valitsi, eikä sitä rumaa ja köyhää.
Naisille sensiaan miesten mielestä pitäisi kelvata se ruma ja köyhä paremmin kuin rikas ja konea, ettei vain tule "ostetuksi" rahalla.
Tuohan nyt on itsestään selvää. Tarviiko tuollaista tutkia. Miksi ei ottaisi rikasta ja komeaa, jos sellainen kerran miellyttää?
Ja luulen, että myös mies valitsee mieluummin kauniin ja rikkaan puolison, kuin ruman ja köyhän.
Vai kuinka moni mies on sitä mieltä, että ikinä ei huolisi kaunista vaimoa? Tai kuinka moni mies jättäisi tutustumatta naiseen vain sen takia, että tämä on liian varakas? Vaikka nainen muuten kuinka kovasti kiinnostaisi ja olisi ihana.
kyse on vain hinnasta