Pekka Haavisto kansan suosikki seuraavaksi pääministeriksi!
"Vihreiden puheenjohtaja Pekka Haavisto on kansan suosikki seuraavaksi pääministeriksi, selviää Helsingin Sanomien gallupista. Häntä kannattaa 22 prosenttia haastatelluista.
Myös Lännen Median kyselyssä tammikuun alussa Haavisto oli paras henkilö Suomen seuraavaksi pääministeriksi. Lännen Median kyselyssä Haavisto sai niin ikään 22 prosenttia kaikista vastauksista."
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo Pekan aika tulla pääministeriksi. Hänhän on jo tullut presidenttikilpailussakin kerran toiseksi. Kansa tykkää.
Mä äänestin Pekkaa pressaksi 2012, koska halusin homopressan estämään tiettyjen hemmojen m**hanmuuttoa...
Keiden? Vihreät puolueena ei ainakaan näytä vastustavan alkuunkaan maah.anm.uuttoa maailman homovastaisimmista kulttuureista. Päin vastoin, vaatii sitä.
En mä olekaan vihreiden kannattaja, senkin tollo...
Jos kannatat Haavistoa kannatat samalla "vihreitä arvoja" koska mihinkä se niitä saisi karistettua itsestään.
Haavistosta tehdään ulkoministeri, jos lähtee mukaan hallitukseen.
Oliko Halla-aho mukana? Ai ei? Kertookin kaiken tästä "gallupista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo Pekan aika tulla pääministeriksi. Hänhän on jo tullut presidenttikilpailussakin kerran toiseksi. Kansa tykkää.
Mä äänestin Pekkaa pressaksi 2012, koska halusin homopressan estämään tiettyjen hemmojen m**hanmuuttoa...
Keiden? Vihreät puolueena ei ainakaan näytä vastustavan alkuunkaan maah.anm.uuttoa maailman homovastaisimmista kulttuureista. Päin vastoin, vaatii sitä.
En mä olekaan vihreiden kannattaja, senkin tollo...
Jos kannatat Haavistoa kannatat samalla "vihreitä arvoja" koska mihinkä se niitä saisi karistettua itsestään.
Joo, mutta pressalla ei ole päätäntävaltaa Suomessa. On enempi edustustehtävä.
Pääministeriksi en häntä halua.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mahtavaa että idi ootit haluaa pääkanisteriksi YO:n jonka erityisosaaminen rajoittuu mol on imemiseen ja a nukseen ottoon.
Mieshän on kansainvälisesti tunnustettu rauhanneuvottelija ja tehnyt mittavan uran YK:ssa ja ollut Ulkoministeriössä ja Ulkopoliiittisessa instituutissa vaativissa tehtävissä.
Mutta sinä hekumoit aunuksesta ja fella atiosta? Seksi on elämän voimavara ja voit toki haaveilla myös Haavistosta.
Vierailija kirjoitti:
Eli meinaat, että se olisi muka suosituin vaihtoehto, jos se olisi mukana kyselyssä? Ylen kyselyssä oli mukana eikä ollut kovin suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Oli, 9 pinnaa.
On epärealistista että Halla-aho pääsisikään vielä pääministeriksi, oikea pesti hänelle on sisäministeri. Rajat kiinni, matuperseilijät maasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että samaan aikaan kun ihmiset vinkuvat Carunan korkeista siirtohinnoista, he ovat sitä mieltä, että Caruna-kaupaa valmistellut ministeri on sopiva pääministeriksi. Hieman ristiriitaista.
Haavisto ei edelleenkään valmistellut, hän ei edes ollut vielä hallituksessa silloin kun kokoomusveijarit ideoivat myynnin.
Oletko miettinyt, miksi Haaviston edeltäjä syrjäytettiin. Itse olen tullut siihen tulokseen, että vastusti näitä kauppoja, joten oli pakko laittaa Haavisto marionetiksi.
Tuo tulos ei kerro Haaviston hyvyydestä vaan siitä kuinka huonoja muiden puolueiden johtajat ovat. Itse en haluaisi heistä kenestäkään pääministeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sellainen asia jota minä en kykene ymmärtämään.
Btw. tunnen muutaman homon, joka viime vaaleissa äänesti PS juuri tuon asian vuoksi. Nytkin persujen ehdokkaissa taitaa olla useampi homoseksuaali.
Kiusaavatko palstapersut myös persujen homoseksuaaleja vai suhtautuvatko he edes heihin asiallisesti?
Olisiko muuten maailman eka homo-pm?
Vierailija kirjoitti:
Teillä persuilla on ihme kestopsykoosi päällä mestarinne suosion suhteen. Koskee myös puoluetta. Ihan kuin se 10% olisi jollain kummallisella matematiikalla sama kuin "kansa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sellainen asia jota minä en kykene ymmärtämään.
Btw. tunnen muutaman homon, joka viime vaaleissa äänesti PS juuri tuon asian vuoksi. Nytkin persujen ehdokkaissa taitaa olla useampi homoseksuaali.
Kiusaavatko palstapersut myös persujen homoseksuaaleja vai suhtautuvatko he edes heihin asiallisesti?
Tynkkynen on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä persuilla on ihme kestopsykoosi päällä mestarinne suosion suhteen. Koskee myös puoluetta. Ihan kuin se 10% olisi jollain kummallisella matematiikalla sama kuin "kansa".
10% on aika tarkalleen älykkäiden osuus kansasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli, 9 pinnaa.
On epärealistista että Halla-aho pääsisikään vielä pääministeriksi, oikea pesti hänelle on sisäministeri. Rajat kiinni, matuperseilijät maasta ulos.
Halla-aho ei tule ikinä saamaan sisäministerin tai muunkaan tärkeän ministerin salkkua. Jonkun riviministerin salkku oli ennen vaalivideota ehkä mahdollisuuksien ajoissa, mutta ei sekään enää.
Ensin pitäisi päästä vaaleissa suurimmaksi puolueeksi. Ei tule tapahtumaan.
Hyvä Pekka! Kyllä minun tulevaisuudenuskoni palautuisi, jos Haavistosta tulisi pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli, 9 pinnaa.
Halla-aho ei tule ikinä saamaan sisäministerin tai muunkaan tärkeän ministerin salkkua. Jonkun riviministerin salkku oli ennen vaalivideota ehkä mahdollisuuksien ajoissa, mutta ei sekään enää.
t. vihreä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Pekka! Kyllä minun tulevaisuudenuskoni palautuisi, jos Haavistosta tulisi pääministeri.
Tämä näyttää olevan nollasummapeliä, kun minun uskoni menisi ja kaikki toiveet paremmasta valuisi hiekaan, eivätkä asiat muuttuisi.
Kahdesti on Haavisto ollut presidentinvaalissa toisena. Molemmilla kerroilla hävisi Niinistölle, jonka kansansuosio onkin ihan omissa sfääreissään sitten Kekkosen kulta-aikojen. Tämä tarkoittaa sitä, että Haavistolla on hyvät mahdollisuudet voittaa presidentinvaalissa 2024, jos päättää asettua ehdolle. Toki sitä ennen ehtisi vielä olla yhden kauden pääministerinäkin. Mä vaan epäilen ettei Pekka ehkä ole hirveän innokas pm-pestistä. Ja tuskin vihreiden suosio kuitenkaan vielä kokoomuksen ja demareiden edelle menee. Seuraava pääministeri on varmaan Petteri Orpo tai Antti Rinne.