12-vuotias ei halua mennä isälleen yöksi: nyt sekä sossussa että perheneuvolassa työstetään tätä
ja 12-vuotiasta "kuullaan" mutta ei kuulla. Minua äitinä pyydetään tukemaan tapaamisia, jonka parhaani mukaan teen. Mutta mitä voin isälle, joka ei huomioi lasta, ei kuuntele, vähättelee ym.? Tämä on lapsen kertomus, hän on hyvin ahdistunut ja uhkaa tappaa itsensä. Silti isää pitäisi tavata enemmän, että suhde vahvistuisi. Tuntuu, että missään ei ole mitään järkeä. Ajatellaan lapsen oikeutta ja etua, mutta tässä nyt ajetaan isän etua selvästi. En tiedä mitä tehdä, lastensuojelu varmaankin taho, josta voisin saada apua?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille! Minusta on tosiaan outoa se, että lausunto perustuu yhden sosiaalityöntekijän mielipiteeseen. Hänen, joka on jo valmiiksi päättänyt, että vieraannutan lapsia isästään. On ihmeellistä, että kukaan ei huomaa tätä exän oman kuoren kiillottamista... no, tulen taistelemaan tyttäreni puolesta. Hänen ei tarvitse vähättelyä sietää. Hän ansaitsee ihailua, kehuja ja kannustusta. Ihan mahtava tyttö!
ap
Ja tytön puheiden perusteella uskot, että isä vähättelee? Teinit osaavat manipuloida vanhempiaan siten, että saavat molemmilta sympatiat puolelleen, hyvittelyä, lahjoja ja rahaa.
Siis mitä järkeä isällä on viedä oikeuteen moista asiaa? Koska oli oikeuden päätös mikä tahansa niin hän”häviää” koska täytäntöönpanoa ei tehdä 12v: n kohdalla tapaamiseen jos lapsi sitä vastustaa??
Silkalta taistelunhalulta haiskahtaa, isä kyllä nyt joutuu jäädä nuolemaan näppejään.
Kurja tilanne. Minun vanhempi lapseni on samanikäinen ja ei myöskään mielellään menisi isälle, ei oikeastaan koskaan edes kysele hänestä. Meillä tilanne se että ex ei halua ollenkaan tavata lapsia, viimeksi ovat olleet hänen luonaan joulukuussa yhden yön. Ei soittele eikä viestittele, haluaa olla rauhassa ja elää oma elämäänsä. Lapset eivät tosin isää tarvitse mihinkään, on aina ollut etäinen ja omissa menoissaan, silloinkin kun vielä asuimme yhdessä. Häntä ei kotona paljon näkynyt, aina vapaalla lähti baariin ja seuraavan päivän nukkui. Eron jälkeen hän on tehnyt kaikkensa ettei tarvitsisi lasten kanssa aikaa viettää, muut asiat hänelle tärkeämpiä. Siis kalja ja kaverit. Hankalaksi asian tekee se että minulla ei ole lapsivapaata koskaan, ei ole mummoa ym. joka hoitaisi. Ex sanoi ihan suoraan minulle että hän ei halua että pääsen minnekään tapamaan uusia miehiä ja näinhän se menee. Mutta silläkin uhalla haluan että lapsilla on kaikki hyvin ja en lähde pakottamaan heitä isälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin kirjoittaa kirjan aiheesta miten isän oikeudet menee lapsen oikeuksien edelle. Meillä fiksu, varakas, itsekäs paskiainen isä pahoinpiteli minut lapsien edessä. Sai tuomion ja on nyt ex. Lapsistaan ei välittänyt avioliiton aikana yhtään, hyvä jos tervehti kun tuli töistä kotiin.
Eron jälkeen käyty mm perheneuvolassa. Täysin hyödytöntä. Työntekijät niin naiveja, nämä tietyn tyyppiset väkivaltaiset miehet ohjailevat noita naistyöntekijöitä miten haluavat. Isä olisi halunnut lapset itselleen tai vähintään vuoroviikot. En suostunut. Joka paikassa isää pidettiin hyvänä isänä kun lapset pysyivät hengissä hänen luonaan. Tämä on siis mittari hyvään isyyteen ja riittävä esim. lastensuojelulle. Minulle, äidille, jäi kaikki muu. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää selviytyä ja säilyttää oman ja lapsien mielenterveyden rippeet.
Juuri näin. Äiti on tarkkailun alla ja tilivelvollinen kaikesta sekä vastuussa isä-lapsisuhteesta. Hänen on joustettava. Isän laadullinen vanhemmuus ei kiinnosta ketään. Lapsikin on sen jo oppinut"kukaan ei välitä".
Ja miksikö isä haluaa lapsen/lapset? Eron myötä kontrollli eksään uhkaa hävitä. Lasten kautta voi jatkaa eksän elämän kontrollointia ja voimaannuttavaa tuhoamista. Se on parhaita keinoja satuttaa. Eikä tätä toimintaa tunnista mikään taho!
Mistä sinua ap syytetään? Mikä on tarkalleen syyte?