Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
501/831 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuloja ei tarvitse ostaa itse. Diabeteshoitajalta sain tiedon mistä tilata. Tulevat postitoimipaikkaan tietyn aikavälin. Kyllähän apteekit möis niitä mielellään. Minäkin ostin ekan laatikon.

Vierailija
502/831 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuloja ei tarvitse ostaa itse. Diabeteshoitajalta sain tiedon mistä tilata. Tulevat postitoimipaikkaan tietyn aikavälin. Kyllähän apteekit möis niitä mielellään. Minäkin ostin ekan laatikon.

Paikkakuntakohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/831 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin saxendaa reilu puolivuotta, 10 kg lähti, paino jämähti , mitään ei tapahtunut moneen kuukauteen. Lopetin käytön. Onko kukaan muu lopettanut ja sitten taas aloittanut uudelleen, totesin kyllä että nopeasti rupee paino nouseen. Onkohan tää vaan todella kallis kokeilu.

Vierailija
504/831 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Saxendaa vähän yli 2 kuukautta ja paino on pudonnut noin 4kg. Viiden kynän paketti maksoi 180 e ja neulat piti ostaa erikseen, 40 euroa, en  saanut kelan korvausta, joska painoindeksini on vain´32´, pitäisi olla 34. Lääkettä tietääkseni saa ilman kelakorvausta, jos painoindeksi on 30. Minulla on paha nivelrikko, joten sain lääkettä ilman tappelua. riippuu lääkäristä kai, kuka määrää. Pahoinvointia on mulla vieläkin

Aluksi en saanut nostettua annosta 0.6 korkeammaksi, koska voin niin pahoin, totuin kyllä vähitellen, nyt mennään jo annoksella 3.0. Vaikutustapa on muistaakseni se, että matkii, jotain ruuansulatushormonia ja siten vähentää ruokahalua. Vähän hirvittää, että mitkä ovat lääkkeen pitkäaikaisvaikutukset, kun vaikuttaa kuulemma haimaan. Suosittelen muuten ottamaan piikin ennen kuin on syönyt yhtään mitään. kaks kertaatein sen virheen, että piikitin vasta aamiaisen jälkeen. Molemmat päivät menivät pahoinvoinnin takia pilalle!

Vierailija
505/831 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään nivelrikkoihin ei painon putoaminen auta. 

Vierailija
506/831 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saxenda kuulostaa hyvältä, haluaisin ruokahalun ihan olemattomiin niin ois niin paljon helpompaa tää homma. Mysimba ei varmaan mulle sopis, sillä käytän samaa ainetta sisältävää lääkettä masennukseen. 

Mutta miten teillä on varaa noihin lääkkeisiin, jos kuukausi maksaa 300e? Musta on ihan väärin, ettei tuosta saa mitään Kelakorvausta, jos ylipainoa on sairaalloisesti. 

Ei kai noin kallista ole? Minä voisin halutessani saada tuon Saxenda-reseptin ja maksaa kuulemma 178 €/kk.

Se 178e paketti on 5x3ml x 6 mg/ml = 90mg. Jos päivässä menee 3mg niin 90/3 = 30 päivää. Alussa siis halvempaakin, kun menee alle 3mg päivässä. Täydellä annoksella yksi 178e satsi kestää 30 päivää.

Vierailija
507/831 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden lokakuussa aloittanut saxendan käytön.Paino tippunut n.8-9kg.N.kuukausi sitten sain vesiripulia ko lääkkeestä.Meinasin jo lopettaa, mutta aloin syömään maitohappobakteereita ja olo nyt aivan hyvä.Tosin laskin annostuksen 2.4mg, kohta nostan 3 mg

Vierailija
508/831 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin mahtavan motivaation jatkaa laihdutusta, vaikka lopetin Saxendan kun paino jumitti: Tinder. :DDD 

Vierailija
509/831 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa korvausta Saxendaan (181€/kk)vaikka painoindeksi on 38. Lisäksi on verenpainetauti, vaikea nivelrikko ja uniapnea ( öisin käytössä Resmed-laite).

Vierailija
510/831 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei j#malaare, olen laihtunut 20 kiloa ja olin tosi iloinen ja näytin mielestäni hyvältä. Sitten näin valokuvan itsestäni ja olen edelleen ihan s##tananmoinen vuori. V#tuttaa ja hävettää! Vielä 7 kiloa normaalipainoon.

Masentavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
511/831 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, jos on alkava esim selässä tai polvessa, lonkat on jo leikattu. Minulla oli muitakin syitä lääkärin määräykseen, esim, just toi paino, ja mulla on refluxitauti, lihava maha työntää suolahappoa ruokatorveen, joten siitä voi seurata jatkuva ruokatorventulehdus tai jopa ruokatorven syöpä. Onhan se nyt selvä, että paino vaikuttaa niveliin (siis jaloissa ja selässä), mulla on myös vaikea skolioosi, johon painonpudotus on paras hoitokeino. Jos nivelrikko on esim sormissa, siihen ei kyllä mitään apua ole.

Vierailija
512/831 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.. Onkohan tuohon sit joku muu syy tai harvinaisen tiukkapiponen kelan edustaja! Lääkäri varmaan antoi kuitenkin B-lausunnon. Valita!

Vierailija
513/831 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene eri lääkärille

Vierailija
514/831 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viinin nautiskelija ja lisäksi todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö. En ole huomannut mitään radikaalia, jos otan viiniä. En ole addikti, mutta lasillinen ja toinen menee viikossa.

Vierailija
515/831 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle apteekissa sanottiin ettei Saxenda kerrytä lääkekattoa, koska minulla ei ole todettu liitännäissairauksia. Apteekista 177€ ja neulat tarvittaessa päälle

Vierailija
516/831 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ongelmana sydämentykytykset? Itselleni nämä ilmaantuivat n. kuukausi sitten. Annosta nostaessa pahenivat ja pistin isoimman annoksen ehkä muutaman pvän, aloin tiputtamaan takaisin pienempään. Tykytykset vaan jatkuivat ja nyt päätin romahduttaa annoksen takaisin 0,6: KAUHEA NÄLKÄ! Vajaan viikon nyt koko ajan tehnyt mieli aivan kaikkea ja katsoin juuri, että kilon näytti enemmän paino, paino oli muutenkin jumittanut kaksi viikkoa, sitä ennen tasaista tippumista helmikuun puolesta välistä. En todella tiedä mitä tehdä nyt, tykytysten takia en pystynyt kunnolla nukkumaan. Ehkä koitan seuraavalla annoksella nyt pari pvää ja katson miten tilanne kehittyy. En todellakaan halua lopettaa lääkettä, painoa tippunut vasta 5-6 kiloa ja pudotettavaa olisi ainakin 10 kiloa, että olisi vähänkään parempi ja terveellisempi olo kropassa :(

Vierailija
517/831 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla ongelmana sydämentykytykset? Itselleni nämä ilmaantuivat n. kuukausi sitten. Annosta nostaessa pahenivat ja pistin isoimman annoksen ehkä muutaman pvän, aloin tiputtamaan takaisin pienempään. Tykytykset vaan jatkuivat ja nyt päätin romahduttaa annoksen takaisin 0,6: KAUHEA NÄLKÄ! Vajaan viikon nyt koko ajan tehnyt mieli aivan kaikkea ja katsoin juuri, että kilon näytti enemmän paino, paino oli muutenkin jumittanut kaksi viikkoa, sitä ennen tasaista tippumista helmikuun puolesta välistä. En todella tiedä mitä tehdä nyt, tykytysten takia en pystynyt kunnolla nukkumaan. Ehkä koitan seuraavalla annoksella nyt pari pvää ja katson miten tilanne kehittyy. En todellakaan halua lopettaa lääkettä, painoa tippunut vasta 5-6 kiloa ja pudotettavaa olisi ainakin 10 kiloa, että olisi vähänkään parempi ja terveellisempi olo kropassa :(

Sain myös tykytyksiä heti ekan viikon jälkeen, kun nostin annosta 0,6:sta 1,2. Sen jälkeen olen lisännyt vain muutaman "naksauksen" kerrallaan, tällä hetkellä siedän 1,2 ja 6 naksausta päälle. Saxendaa olen käyttänyt helmikuun puolivälistä lähtien, eli tosi pikkuhiljaa lisännyt annostusta. Ainoat haittavaikutukset on nyt olleet ummetus/ripuli vuoron perään, sekä välillä väsymys ja päänsärky Mieliteot on kuitenkin pysyneet pois ja ruokamäärät kohtuullisina, paino putoaa pikkuhiljaa. Ozempic sopi itselleni paremmin, ehkä palaan siihen kunhan saatavuusongelmat poistuvat.

Vierailija
518/831 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kerroin aiemmin, että lopetin saxendan kun tuli niitä pahanhajuisia röyhtäyjsiä, oksennusta ha vesiripulia. Olin silloin vasta nostanut annoksen 1,2mg.

Lääkärin suosituksesta aloitan nyt uudelleen 0,6 mg ja katsotaan, miten se menee. Mietin myös, että entä, jos ottais pistoksen alkuun joka toinen päivä.

Tuohon vesiripuliin joku olikin antanut vinkiksi maitohappobakteerit. Se on helppo ottaa käyttöön 👍🏻

Mietin tuota pistosaikaa. Onko sillä merkitystä ja mikä olisi paras ajankohta? Joku taisi sanoa, että aamulla ennenkuin syö mitään ja joku toinen sanoi, että klo 13 olisi hyvä. Aamu on minulle helpoin, kun olen sina sanaan aikaan kotosalla.

Mietin myös tuota säilytystä. Nyt jos otan vain tuon 0,6 mg päivässä, niin kynä kestää 30 päivää. Pitäisikö se pitää jääkaapissa? Onkohan huono, jis se on välillä huoneenlämmössä ja välillä taas jääkaapissa? Onko tästä kellään kokemusta tai tietoa?

Vierailija
519/831 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirinen kirjoitti:

Hei! Kerroin aiemmin, että lopetin saxendan kun tuli niitä pahanhajuisia röyhtäyjsiä, oksennusta ha vesiripulia. Olin silloin vasta nostanut annoksen 1,2mg.

Lääkärin suosituksesta aloitan nyt uudelleen 0,6 mg ja katsotaan, miten se menee. Mietin myös, että entä, jos ottais pistoksen alkuun joka toinen päivä.

Tuohon vesiripuliin joku olikin antanut vinkiksi maitohappobakteerit. Se on helppo ottaa käyttöön 👍🏻

Mietin tuota pistosaikaa. Onko sillä merkitystä ja mikä olisi paras ajankohta? Joku taisi sanoa, että aamulla ennenkuin syö mitään ja joku toinen sanoi, että klo 13 olisi hyvä. Aamu on minulle helpoin, kun olen sina sanaan aikaan kotosalla.

Mietin myös tuota säilytystä. Nyt jos otan vain tuon 0,6 mg päivässä, niin kynä kestää 30 päivää. Pitäisikö se pitää jääkaapissa? Onkohan huono, jis se on välillä huoneenlämmössä ja välillä taas jääkaapissa? Onko tästä kellään kokemusta tai tietoa?

Tärkeintä kai on säännöllisyys pistosajassa, joten jos itsellesi aamu on hyvä/ kätevä aika pistää, pysyttele siinä.

Kynän säilytyksestä taas apteekissa sanoivat ainoastaan, että käytössä olevan voi pitää huoneenlämmössä. Eivät siis mitenkään erikseen maininneet, että alkuvaiheessa, jolloin kynä kestää pitempään, pitäisi välillä säilyttää jääkaapissa.

Saxendan käyttöä opastanut sairaanhoitaja selitti, että pistos huoneenlämpöisellä nesteellä tuntuu yleensä miellyttävämmältä/ kylmän nesteen pisto voi sattua.

Ja voihan tuota kokeilla huomaako jotain eroa siinä, onko neste pistoshetkellä jääkaappikylmää vai huoneenlämpöistä.

Vierailija
520/831 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma60 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain myös tykytyksiä heti ekan viikon jälkeen, kun nostin annosta 0,6:sta 1,2. Sen jälkeen olen lisännyt vain muutaman "naksauksen" kerrallaan, tällä hetkellä siedän 1,2 ja 6 naksausta päälle. Saxendaa olen käyttänyt helmikuun puolivälistä lähtien, eli tosi pikkuhiljaa lisännyt annostusta. Ainoat haittavaikutukset on nyt olleet ummetus/ripuli vuoron perään, sekä välillä väsymys ja päänsärky Mieliteot on kuitenkin pysyneet pois ja ruokamäärät kohtuullisina, paino putoaa pikkuhiljaa. Ozempic sopi itselleni paremmin, ehkä palaan siihen kunhan saatavuusongelmat poistuvat.

Mitä tarkoitat 1,2 ja 6 naksautusta päälle?