Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
401/831 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa viestiin 401...

Joskus hyvää palvelua saa yllättäenkin: hain syyskuussa apteekista Saxendaa ensi kerran lääkkeiden maksukaton tultua täyteen ja tuolloin farmaseutti neuvoi, miten vuoden loppuun asti voimassa olevasta Kela-korvauksesta hyötyisin eniten. Hän jopa laski, milloin minun kannattaa hakea täydennystä ja niinpä sitten joulun jälkeen hain apteekista vielä 3 kk:n Saxendat. Ilman Kela-korvusta näiden arvo olisi ollut 534 €, korvattavina 324 € ja maksukaton täytyttyä enää 7,50 €!

Nyt ehdin hyvin käydä lääkärissä keskustelemassa jatkosta - terveydenhoitajan mielestä Kela-korvauksen jatkolle on perusteet, sillä edellytyksenä ollut 5%:n painonlaskuhan on jo toteutunut.

Puolen vuoden aikana itselläni Saxendan vaikutukset ovat tasaantuneet, toki edelleen syön pienempiä annoksia/ vähemmän herkkuja kuin aiemmin, mutta enää ei ole sitä alun täydellistä 'blokkia'.

Tuntuu myös siltä, että paino jumittaa pitkäänkin jossain luvussa, kunnes onneksi hieman nytkähtää jälleen alaspäin. 

Olisi mukava tietää, miten pitkään olette käyttäneet Saxendaa ja onko teillä ollut painonlaskussa vastaavia pysähdyksiä. Miten pitkän tauon jälkeen paino lähti vielä laskuun?

Ps. Turun Sanomien Hyvinvointi -palstalla oli viime vuoden lopulla (29.11.) laaja artikkeli painonhallinnasta, siinä haastateltiin neljää Ozempicia käyttävää henkilöä (kaikki naisia, keski-ikäisiä tai vanhempia) - tulokset vaihtelivat 16 - 33 kiloon, Ozempicia he olivat käyttäneet puolesta vuodesta vuoteen. 

Artikkelin lopussa kliinisen metabolian professori Kirsi Pietiläinen vertaili eri laihdutuslääkkeitä keskenään (Ozempic, Saxenda, Wegovy.) Ozempicin sisältämä semaglutidi oli tehokkaampaa kuin Saxendan liraglutidi (laihdutti enemmän ja pitempään). Pietiläinenkin totesi, että kyse on todellakin pitkän aikaväin hoidosta, toisilla jopa loppuiän pituisesta.

Vierailija
402/831 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda maksoi 9.1.2023 180,71€ ja siihen pitää ostaa neuloja.Niitä saa eri pituuksina. Maksoivat 30centtiä kappale.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/831 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston Apteekin sivuilla Saxendan hinnaksi ilman korvauksia ilmoitetaan 178,32€ ja tuolla luvulla kerroin kolmen kuukauden lääkityksen hinnan.

Lisäksi tarvitaan tietenkin neulat, mutta ainakin tähän asti olen saanut ne aikuisneuvonnasta veloituksetta. Kannattaa ainakin kysyä -kysymättä niitä ei ainakaan saa.

Vierailija
404/831 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "vain" 10 kilon painonpudotuksesta kannata turhautua. :) Parempi painaa lopun ikäänsä 90 kg kuin 100 kg - ja edistystähän voi vielä tulla lisää. Tärkeintä on nyt oppia tämä uusi elämäntapa ja noudattaa sitä lopun elämää, jotta paino ei nouse enää takaisin. <3 Tsemppiä kaikille elämäntapamuutoksiin. :)

Vierailija
405/831 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoittelee kolmekymppinen naishenkilö, jolla takana nyt puolisen vuotta Saxendan käyttöä. Paino pudonnut yhteensä 12 kg, melko tasaiseen tahtiin parin kilon kuukausivauhtia (BMI kesäkuussa 38, nyt 34). Harrastan lihaskunto- ja voimaharjoittelua muutaman kerran viikossa, lisäksi arjessa kävely ja pyöräily hyötyliikuntana. Liikuntatottumuksiin ei siis ole tullut sen kummempia muutoksia verrattuna aiempaan. Reseptin sain työterveydestä, kriteerit Kela-korvattavuuteen eivät täyttyneet, mutta halusin kokeilla tämän mahdollisuuden, kun aiemmat painonpudotusyritykset eivät ole onnistuneet.

Annoksia nostin kesän aikana melko hitaasti, lähes kolme kuukautta meni, että olin täydellä 3,0 mg annoksella. Alkuun etenkin annosnostoihin liittyi vatsan turvotusta, ummetusta ja lievää pahoinvointia, mutta se tasottui, kun suolisto tottui uuteen annokseen. Lääkkeen myötä on ollut helpompi seurata kehon kylläisyyden merkkejä, ne tuntuivat olleen aiemmin aivan kateissa. Olen aina ollut perso makeille herkuille, ja työstressin, univaikeuksien ja väsymyksen myötä herkuttelu oli mennyt överiksi, ja paino noussut viime vuosina. Minulla on ollut sinänsä ruokavaliossa perusteet kunnossa, mutta makeanhimon myötä energiansaanti on ollut yksinkertaisesti liian suurta. Nyt tämän puolen vuoden aikana ruokavalio on tasapainottunut. Lääke vaikuttaa minulla annoskokoihin ja mielihaluihin, itselläni erityisesti aamuisin ja lounasaikaan, lääkkeen pistän iltapäivällä töiden jälkeen. Harjoittelen elämäntapoja loppuelämää varten eli herkuttelu kuuluu siihen viikottain edelleen, mutta määrissä on tapahtunut suuri muutos.

Lääke on kallis, mutta ainakin itse koen, että vaikutus omaan hyvinvointiin on ollut sen arvoinen, kun syöminen on hallinnassa. Lisäksi ruokaostokset ovat aiempia vähäisemmät, vaikka toki nyt ruoan hinnan kallistumisen myötä vertailua kauppalaskuihin ei voi tehdä. Toivon mukaan tulevaisuudessa saadaan muitakin valmisteita markkinoille, jotta kilpailu voisi laskea hintoja. Kaikille yleiset neuvot syötyjen energiamäärien vähentämisestä eivät ole niin yksinkertaisia, meidän jokaisen keho (ja mieli) toimii omalla tavallaan ja toiset näyttävät tarvitsevan siihen lääketieteellistä apua, jotta muutos on oikeasti mahdollinen.

Kuulostaa tutulta. Painoindeksini on vähän alle 36, verenpainelääkitys käytössä ja esidiabetes todettu, lääkäri kirjoitti minulle Saxenda-reseptin ja odottelen nyt Kelan vastausta korvauksesta, ennen kuin hankin lääkkeen. Myös minä olen naposteleva herkuttelija, mutta muuten syön terveellisesti ja olen liikunnallinen. Toivon, että lääke veisi mieliteon herkkuihin ja saisin painoa putoamaan. Painoni ei ole noussut vuosiin, mutta se ei myöskään laske.

Vierailija
406/831 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avuksi? Paino junnaa, jumittaa ja jämähtänyt paikalleen. Saxenda menee täydellä annoksella. Aluksi putosi viikottain, enää ei. Käytän FatSecretiä apuna ja kirjaan sinne uskollisesti kaiken, mitä suuhuni laitan. Joka päivä jää alle kalorisuosituksen. Käyn 3 kertaa viikossa kuntosalilla, koska kävellä en voi jalkaongelmani takia. Alkaa turhauttamaan.

Vierailija
407/831 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitin Saxendan ja pistäminen meni ihan hyvin.

Mutta lääkäri eikä kukaan muukaan kertonut varsinaisesta lääkkeestä mitään. Asun myös paikkakunnalla, jossa ei pääse lääkäriin eikä soittamallakaan saa yhteyttä, )

Ainoa mitä tästä liraglutidista tiedän, on netin varassa ja hirveitä sivuoireita kuvaillaan:

Haimatulehdus, jatkuva pahoinvointi,huimaus, unettomuus...jne.

Entä oletteko te käyttäneet alkoholia satunnaisesti Saxenda-kuurilla? Vai jätättekö sinä päivänä pistämättä?

Oletteko yleensä jättäneet jostain syystä pistämättä ( esim. ei olisi rahaa ostaa seuraavaa lääkepakkausta heti kun entinen loppuu) ja millä annoksella sitten jatkatte?

Tuosta alkoholista ja Saxendasta vielä, että jollain sivulla netissä sanottiin, että siitä tulee haimatulehdus, epileptinen kohtaus ja jopa itsemurha-ajatuksia? 

Joskus tekisi miel ottaa pari lasia viiniä, mutta onko sillä todella näin kohtalokkaat seuraukset?

Muuten, sain Kelalta b-lausunnon ja  ensimmäinen 5kpl:n paketti ja siihen 20 kpl erikseen neuloja, teki n.114 euroa.

Vastauksista kiitollinen

Vierailija
408/831 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen aloitin Saxendan ja pistäminen meni ihan hyvin.

Mutta lääkäri eikä kukaan muukaan kertonut varsinaisesta lääkkeestä mitään. Asun myös paikkakunnalla, jossa ei pääse lääkäriin eikä soittamallakaan saa yhteyttä, )

Ainoa mitä tästä liraglutidista tiedän, on netin varassa ja hirveitä sivuoireita kuvaillaan:

Haimatulehdus, jatkuva pahoinvointi,huimaus, unettomuus...jne.

Entä oletteko te käyttäneet alkoholia satunnaisesti Saxenda-kuurilla? Vai jätättekö sinä päivänä pistämättä?

Oletteko yleensä jättäneet jostain syystä pistämättä ( esim. ei olisi rahaa ostaa seuraavaa lääkepakkausta heti kun entinen loppuu) ja millä annoksella sitten jatkatte?

Tuosta alkoholista ja Saxendasta vielä, että jollain sivulla netissä sanottiin, että siitä tulee haimatulehdus, epileptinen kohtaus ja jopa itsemurha-ajatuksia? 

Joskus tekisi miel ottaa pari lasia viiniä, mutta onko sillä todella näin kohtalokkaat seuraukset?

Muuten, sain Kelalta b-lausunnon ja  ensimmäinen 5kpl:n paketti ja siihen 20 kpl erikseen neuloja, teki n.114 euroa.

Vastauksista kiitollinen

Jospa laihduttaisit ihan ruokaa syömällä. Lääkkeet on aina haitaksi.

Tätäkö kysyttiin, nero?

Vierailija
409/831 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64 vuotias eläkeläisnainen. Minulla on bmi 48 ja minulla todettiin syksyllä diabeteksen esiaste. Lääkäri kertoi lääkkeestä ja suostui .. hän kirjoitti B lausunnon joka meni Kelassa läpi. Saxenda 5 kynää maksaa minulle 120 euroa ja viimeistään kesällä tulee hintakatto täyteen 592 täyteen. Neulat pitää ostaa itse. Apteekissa 100 neulaa maksoi 43euroa. Pitää vielä tutkia saisko vaikka netistä tilaamalla halvemmalla hinnalla. . Aloitin viime perjantaina.. Ihan hyvin on lähtenyt käyntiin. Yleensä nukun hyvin jopa 9 tunnin yöunet mutta eka yö oli levoton mutta muuten hyvää unta on riittänyt niinkuin ennenkin. Lievää pahoinvointia on ollut vain parina päivänä. Ruoka maistuu hyvältä mutta annokset ovat pienentyneet ja vähän herkutellutkin suklaalla. Uimahallissa käynnin jälkeen on ollut heikko olo.. mutta huomasin että se johtuu alhaisesta verensokerista. Jatkossa otan ruisleivän evääksi. Tänään lisäsin annosta 1,5 mg ja olo on ihan hyvä nyt. Pistän lääkkeen aina aamuisin. Puntarille en ole vielä mennyt. Aattelin jos kävis joka toinen viikko puntarilla.

Vierailija
410/831 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten moni teistä on saanut ravitsemusneuvontaa? Mä en saanut minkäänlaista. En edes tavannut lääkäriä vaan sairaanhoitajan. Ruokailutottumusten muuttaminen on TODELLA vaikeaa ja tarvitsisin siihen tukea. Olen nyt laihtunut kyllä ilmankin 10 % painostani, mutta sehän palaa kaikki, jos ei elämäntavat muutu.

Onko se todella vaikeaa jos muuttaa hieman kerrallaan? Vaikka päättää syödä kolme lusikallista kasviksia enne joka ruokaa.

:DDD Ihan sama kuin sanoisit, että onko se nyt vaikea laihduttaa, syöt vaan vähemmän. ON!

Vierailija
411/831 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seidulavei kirjoitti:

Olen 64 vuotias eläkeläisnainen. Minulla on bmi 48 ja minulla todettiin syksyllä diabeteksen esiaste. Lääkäri kertoi lääkkeestä ja suostui .. hän kirjoitti B lausunnon joka meni Kelassa läpi. Saxenda 5 kynää maksaa minulle 120 euroa ja viimeistään kesällä tulee hintakatto täyteen 592 täyteen. Neulat pitää ostaa itse. Apteekissa 100 neulaa maksoi 43euroa. Pitää vielä tutkia saisko vaikka netistä tilaamalla halvemmalla hinnalla. . Aloitin viime perjantaina.. Ihan hyvin on lähtenyt käyntiin. Yleensä nukun hyvin jopa 9 tunnin yöunet mutta eka yö oli levoton mutta muuten hyvää unta on riittänyt niinkuin ennenkin. Lievää pahoinvointia on ollut vain parina päivänä. Ruoka maistuu hyvältä mutta annokset ovat pienentyneet ja vähän herkutellutkin suklaalla. Uimahallissa käynnin jälkeen on ollut heikko olo.. mutta huomasin että se johtuu alhaisesta verensokerista. Jatkossa otan ruisleivän evääksi. Tänään lisäsin annosta 1,5 mg ja olo on ihan hyvä nyt. Pistän lääkkeen aina aamuisin. Puntarille en ole vielä mennyt. Aattelin jos kävis joka toinen viikko puntarilla.

Miten neulat voi olla noin kalliita?! :O Mä ostan aina sadan neulan laatikon ja Yliopiston apteekissa se maksaa noin 25 €. Yksittäin hinta on 30 senttiä. Sua on kyllä huijattu.

Vierailija
412/831 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä avuksi? Paino junnaa, jumittaa ja jämähtänyt paikalleen. Saxenda menee täydellä annoksella. Aluksi putosi viikottain, enää ei. Käytän FatSecretiä apuna ja kirjaan sinne uskollisesti kaiken, mitä suuhuni laitan. Joka päivä jää alle kalorisuosituksen. Käyn 3 kertaa viikossa kuntosalilla, koska kävellä en voi jalkaongelmani takia. Alkaa turhauttamaan.

Ota tauko lääkkeestä, se voi auttaa. Mulla tuli taukoa, kun oli korona. Sen jälkeen oli pakko aloittaa alusta, eli nostaa annosta pikkuhiljaa. Nyt tehoaa taas hyvin. Sitä ennen mullakin vähän junnasi. Keho tarvitsee myös lepoa laihduttamisesta. Ilman lääkettä laihduttaessa ei pitäisi laihduttaa liian pitkään kerralla, koska silloin kehon metabolia mukautuu pysyvästi ja joudut ikuisesti syömään vähemmän, tai paino nousee heti. Ehkä tauottaminen on hyvä myös lääkkeen kanssa.

Vierailija
413/831 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mainitse, miten pitkään olet käyttänyt Saxendaa täydellä annostuksella, mutta ilmeisesti Saxendan teho on jossain määrin rajallinen. Se ei siis välttämättä jatka painonpudotusta loputtomiin vaan teho voi alkaa hiipua noin puolen vuoden käytön jälkeen.

Kirjoitat myös, että kirjaat käytetyt kalorit tarkkaan ylös ja että joka päivä niiden kulutus jää alle suosituksen.

Tuolla jatkuvalla kalorimäärän alituksella saatat kehosi säästöliekille eli se tekee kaikkensa ylläpitääkseen saavutetun painon -ominaisuus, josta oli hyötyä kivikaudella, jolloin seuraavasta ateriasta ei ollut varmuutta.

(Nykyään tuo ominaisuus on haitaksi, kun ruokaa tuputetaan joka suunnasta.)

Kokeile nostaa kalorien kulutus suositellulle tasolle, kenties painosi lähtee jälleen laskuun.

Vierailija
414/831 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkefirmat (myös Saxendaa toimittava Novo Nordisk) pesevät kätensä vastuusta sillä, että lääkeselostuksissa mainitaan kaikki mahdolliset ja ehkä mahdottomatkin sivuoireet, jotta voivat sitten ongelmatapauksissa todeta, että 'on kyllä varoitettu'. 

Toki on mahdollista, että Saxenda aiheuttaa sivuoireita, mutta tuskin nuo kaikki oireet osuvat yhdelle käyttäjälle. Palstalla on aiemminkin todettu, että omaa oloaan kuunnellen kannattaa toimia -jos tulee sivuoireita, voi olla parempi edetä annosten nostossa hitaammin kuin perusohje neuvoo.

Kysyt alkoholin ja Saxendan yhdistelmästä: itseäni alkoholi ei houkuta eli voin olla helposti täysin ilmankin. Saxendaa olen käyttänyt useamman kuukauden ja olen tänä aikana nauttinut kaikkiaan ehkä pari lasillista viiniä sekä yhden annoksen likööriä. Ihan normaalisti olin noinakin päivinä pistänyt Saxendan enkä huomannut, että oloni olisi ollut sen ihmeempi verrattuna aikaan, jolloin en käyttänyt Saxendaa.

En lähtisi siihen, että ennakoisin alkoholinkäyttöä valmiiksi sillä, että jätän lääkkeen pistämättä.

Jos koet, että välttämättä on saatava alkoholia, voisitko nauttia kerralla vain yhden lasin viiniä parin lasillisen sijaan? Alkoholi kun sisältää 'turhia' kaloreita. 

Missään nimessä en käyttäisi alkoholia viikottain, etenkin kun tavoitteena on saada paino laskuun.

Vierailija
415/831 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehosi käy säästöliekillä kun et syö kunnolla.

Vierailija
416/831 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkefirmat (myös Saxendaa toimittava Novo Nordisk) pesevät kätensä vastuusta sillä, että lääkeselostuksissa mainitaan kaikki mahdolliset ja ehkä mahdottomatkin sivuoireet, jotta voivat sitten ongelmatapauksissa todeta, että 'on kyllä varoitettu'. 

Toki on mahdollista, että Saxenda aiheuttaa sivuoireita, mutta tuskin nuo kaikki oireet osuvat yhdelle käyttäjälle. Palstalla on aiemminkin todettu, että omaa oloaan kuunnellen kannattaa toimia -jos tulee sivuoireita, voi olla parempi edetä annosten nostossa hitaammin kuin perusohje neuvoo.

Kysyt alkoholin ja Saxendan yhdistelmästä: itseäni alkoholi ei houkuta eli voin olla helposti täysin ilmankin. Saxendaa olen käyttänyt useamman kuukauden ja olen tänä aikana nauttinut kaikkiaan ehkä pari lasillista viiniä sekä yhden annoksen likööriä. Ihan normaalisti olin noinakin päivinä pistänyt Saxendan enkä huomannut, että oloni olisi ollut sen ihmeempi verrattuna aikaan, jolloin en käyttänyt Saxendaa.

En lähtisi siihen, että ennakoisin alkoholinkäyttöä valmiiksi sillä, että jätän lääkkeen pistämättä.

Jos koet, että välttämättä on saatava alkoholia, voisitko nauttia kerralla vain yhden lasin viiniä parin lasillisen sijaan? Alkoholi kun sisältää 'turhia' kaloreita. 

Missään nimessä en käyttäisi alkoholia viikottain, etenkin kun tavoitteena on saada paino laskuun.

Onpa ärsyttävä tapa vastata lainaamatta tekstiä, johon vastaat. Vai kuvitteletko, että me kaikki muut ollaan yksi ja sama ihminen? :D

Vierailija
417/831 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Saxendaa nyt ensimmäisen viikon 0,6 pistoksella. Paino laskenut n 3 kg.  On ollut ihan hyvä, ihan normaali olo, ruokahalu on minimissä mutta olen syöny kuitenkin joka päivä terveellisen aamupalan, lounaan ja yleensä leivän ja sokeroimatonta mehukeittoa illalla, jotta keho ei menisi säästöliekille mikä on ollut aina ongelmani. (Vaikka olen noudattanut asiantuntijan seurannassa 1500 Kcal /päivä dieettiä 5 viikkoa painoni ei tippunut kiloakaan.)

Nyt on varmaan suuri osa lähteneestä painosta nestettä  mutta hieno tunne joka tapauksessa.

Lähtö mittani 158 cm ja 83 kg.

Lääkäri määräsi minulle pistoksia huonojen veriarvojen takia. Pakko laihduttaa jottei tule diabetes ja maksakin voi huonosti muiden lääkkeiden takia.

Vierailija
418/831 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa tätä todeksi, olen laihtunut 15 kiloa!!!!!! Olen yrittänyt laihduttaa vaikka millä konstilla, ja monta kertaa muuttaa elämäntapoja terveelliseksi, mutta ei ole ikinä lähtenyt viittä kiloa enempää. Nyt 15! Ihanaa, kun vatsa on litteämpi ja mahtuu taas kauniit vaatteet päälle. Mulla alkaa olla normaalit vartalonmuodot, enkä ole enää mallia Muhkea Peruna. Olen niin onnellinen! <3

Aiempi BMI oli 34, merkittävä ylipaino, nyt 29, lievä ylipaino, ja normaalia kohti mennään. Onneksi sain reseptin! Olen niin onnellinen!

Vierailija
419/831 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa tätä todeksi, olen laihtunut 15 kiloa!!!!!! Olen yrittänyt laihduttaa vaikka millä konstilla, ja monta kertaa muuttaa elämäntapoja terveelliseksi, mutta ei ole ikinä lähtenyt viittä kiloa enempää. Nyt 15! Ihanaa, kun vatsa on litteämpi ja mahtuu taas kauniit vaatteet päälle. Mulla alkaa olla normaalit vartalonmuodot, enkä ole enää mallia Muhkea Peruna. Olen niin onnellinen! <3

Aiempi BMI oli 34, merkittävä ylipaino, nyt 29, lievä ylipaino, ja normaalia kohti mennään. Onneksi sain reseptin! Olen niin onnellinen!

Hieno tulos, onnittelut!

Kauanko olet nyt käyttänyt Saxendaa ja onko painosi laskenut tasaisesti vai pyrähdyksittäin?

Vierailija
420/831 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kelakorvattavuuden saxendaa ja nyt viikon verran pistänyt 0,6. Pistoksen jälkeen tulee aina hetken huono olo, mutta menee aika nopeasti ohi. Olen nyt siirtänyt piikin ottamisen klo 12-13, että ei tulisi illasta mielitekoja. Nälän tunne on heikentynyt, mutta sitä silti on, mutta helpompi taistella sitä vastaan ja selviää paljon vähemmällä ruualla päivästä. Ilo huomata aamusta, että paino tippunut ja ekan viikon saldo on nyt -4kg ja olo hyvä, mutta vatsan ala osa kosketuksesta kipeä vaikkei ole sille puolelle pistänytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän