Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
321/831 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksumisesta vielä. Eikös siitä asteikosta pidä laittaa päivän annos eikä mistään naksautuksista? Kysyy:"epätietoinen maalta" .

Vierailija
322/831 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin]Naksumisesta vielä. Eikös siitä asteikosta pidä laittaa päivän annos eikä mistään naksautuksista? Kysyy:"epätietoinen maalta" .

Jos nyt olet seurannut viestejä tällä palstalla, niin kaikille ei Saxendan normaaliannostus ole sopinut. 

Viikkoannoksen lisäys on voinut aiheuttaa pahojakin sivuoireita ja siinä tapauksessa annostuksen normaalia pienempi muutos on voinut helpottaa oireita. 'Väliannostuksia' varten voi laskea niitä naksahduksia.

Kertaan nyt vielä uudestaan: kynässä näkyvät normaalit annostukset eli 0,6 - 1,2 - 1,8 - 2,4 ja 3,0 , joka siis on päivittäinen ylläpitoannos. Normaalilla vauhdilla siinä ollaan viidennen viikon alussa.

Jokaisen annoksen väliin 'mahtuu' kuitenkin 10 naksahdusta -nämä kuulee kyllä, kun kiertää kynään annostusta riittävän hitaasti. Esimerkki: halutaan nostaa viikkoannosta puolet normaalia hitaammin ja edellinen annos on ollut vaikka  1,2, niin silloin kierretään ensin kynä 1,2:een ja sen jälkeen hitaasti naksutetaan 5 kertaa, jolloin kynässä on annoksena 1,7. Sanomattakin on selvää, että näin kuluu tietenkin pitempi aika, ennen kuin ollaan ylläpitoannoksessa.

MUTTA JOS itsellesi sopii lääkärin/ terveyskeskuksen ohjeistus Saxendan normaalista annostuksen muutoksesta, niin unohda kokonaan nuo naksahdukset ja seuraa vain kynässä näkyvää asteikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/831 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksestä. Nyt ai ändöstäänd🥰.

Vierailija
324/831 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just saxendarespan, oon 32v mies, ja taistellut ylipainon kanssa yli 7vuotta, kaikki alkoi 2014 sairastuessani epilepsiaan, ja siitä epilepsialääke joka lihotti aivan sairaasti..95kilosesta kevyesti yli 140kilon, pituutta minulla 185cm, epilepsialääkitys purettiin vastottain pois, koska ollut kohtauksetta 2015 loppuvuodesta, mutta vaikutusta ei näy, joten lääkäri päätyi saxendaan. kesän alusta alkoi järkyttävä väsymys(olen aina ollut vähän väsynyt), mutta niin että joudun päivässä nukkumaan aina päiväunet että selviän. Keväällä painoin 149kiloa, ja kesäkuussa yhtä äkkiä 165kiloa, johon lääkäri ei löytänyt syytä, vuosia ja vuosia erilaisia testejä ja ei mitään, nyt kuitenkin aloin oireilla kun aloitin vakityön jossa kävellään ja tehtään kokoajan jotain +10k askelta päivässä, ja paino alkoi tippua vähän(kävelin ja uin aikaisemminkin ilman muutoksia painossa). Sokerilliset juomat, karkit, sipsit yms sellaset jäi ajat sitten pois, ja juonut vain sokerittomia, alkoholiin en ole koskenut sitten 2012, nyt siis oireena että verenpaineet nousi yhtä äkkiä normaalista 160/115 ja sitä rataa, johon 2eri lääkettä, jolloin nämä palasivat takas normaaliin, myös kolesterolia alettiin hoitaa, vaikkei se kovin koholla ollutkaan. En ole koskaan ollut mikään suursyömäri mässäilijä, kaikki jääkaapin tuotteet on vaihtunu rasvattomiin/kolesterolille parempiin vaihtoehtoihin, ei vaikutusta. Tilanne nyt se että paino 151kg, ja ei laske sitten vaikka kuinka rääkkäis itteään, ainoa millä putoaa on jos suurinpiirtein oikeasti paastoan, tai syön leipäpalan päivässä, ketoakin on kokeiltu ja toimihan se mitenkuten, mutta tulin siihen tulokseen etten aijo sitä loppuelämääni jatkaa, katsotaan nyt auttasko tämä mitään....

Vierailija
325/831 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään, kokemuksiani voit seurata täällä:

https://seviimeinenmahdollisuus.blogspot.com/2022/10/kg.html?m=1

Vierailija
326/831 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Saxendaa nyt neljä viikkoa. 1.8 on tällä hetkellä annostus. Ruokahalu vähentynyt ja annokset pienentyneet huomattavasti. Mitään kummallisia oireita en ole huomannut. Katellaan, katellaan. Olo on keventynyt ja painokin hieman keventynyt, hyvin hieman.

Vierailija
327/831 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin kirjoitti:

Olen käyttänyt Saxendaa nyt neljä viikkoa. 1.8 on tällä hetkellä annostus. Ruokahalu vähentynyt ja annokset pienentyneet huomattavasti. Mitään kummallisia oireita en ole huomannut. Katellaan, katellaan. Olo on keventynyt ja painokin hieman keventynyt, hyvin hieman.

Kai olet muuttanut ruokavaliota? ja lisännyt liikuntaa?

Vierailija
328/831 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi jo pienimmällä annoksella enkä isommaksi sitä nostanutkaan. Paino putosi sopivasti, kun jäi suklaahimot ja ruokamäärät pienenivät kuin itsestään. Olo oli normaali koko ajan.

Vierailija
329/831 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ruokavalio on muuttunut. Käyn ravintovalmennuksessa, joka aloitettiin yhtä aikaa lääkkeen kanssa. Liikunta pysynyt samana, kaksi kertaa vkossa kuntosalilla ja kaksi kertaa vesijumpassa. Nivelrikkoisena kävely on hankalaa ja kivuliasta.

Vierailija
330/831 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri ei antanut reseptiä kumpaankaan, koska verenpaineeni on koholla.

Painoa minulla on jo 146 kiloa. Kuolen tähän, tiedän sen.

ja mikä olikaan tekosyy ettet voi ilman laihduttaa?

Ja mikä oli sinun tekosyysi sille, että olet noin h*lvetin häijy?

Vierailija
331/831 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxendan käyttöä nyt neljäs viikko menossa. Annostus 1,8 ja sen jälkeen alkoi kuvottava olo, pahoinvointi ja olen oksentanut kerran heti aamulla ennen kuin edes söin . Pahinta on aamulla / aamupäivällä. Iltaa kohti olo helpottuu. Ruoka yököttää. Pakolla pitää syödä. Ruokahalua ei ole.

Kokeilin pistää illalla, mutta aamuinen pahoinvointi oli edelleen. Painoa lähtenyt kolmessa viikossa 3,2 kg, joista suurin osa varmaan nesteitä. Saa nähdä mitä tapahtuu, jos nostan annoksen 2,4.  Kuinkahan kauan tätä pahoinvointia kestää? Onko kohtalotovereita?

Vierailija
332/831 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olet varman tutustunut aijemmin kirjottaneiden kommentteihin?

Jos tulee pahoinvointia, palaa pienempään annokseen ja ota vaikka 1,2-annosta useampi viikko. Itse nostin annosta tosi hitaasti, kun huimasi ensimmäisinä viikkoina kovasti.

Tarkoitus ei ole että lääkkeestä tulee huonovointiseksi, vaan ettei ole niin kova nälkä ja ruokahalu koko ajan.

Hienoa, että joku on saanut ruokahalun hiipumaan jo pienimmällä annoksella, itse käytän 2,4-annosta. Olen laihtunut n. 19-20 kg, nyt laihtuminen on hidastunut, mutta annoskoot on edelleenkin alle puolet aijemmista.

Jatkan sinnikkäästi, ja yritän nyt lisätä liikuntaa ja toivon että painon pudotus vielä onnistuu, koska pudotettavaa on vielä paljon.

Vierailija
333/831 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ajassa on tuo paino pudonnut noin paljon?

Vierailija
334/831 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa myönteistä Kela-päätöstä ja joudun maksamaan täyden hinnan,niin menen pienemmällä annoksella.Mulla nyt menossa 3.viikko annoksella 1.8 mg.Ruokahalu lähes tyystin kadonnut.Pakko jotain syödä ja olenkin panostanut laadukkaaseen ravintoon, esim. kala ja marjat.Tuntuu todella ihmeelliseltä, että tämä näin helppoa.Kyllä se vaan on totta, että nälkähormooneilla suuri vaikutus ja lääkityksellä tätä voi hallita ja hillitä.

Vierailija
335/831 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta nyt viikko ja eilen pistin 1,2ml ja samantien heräsin ekana yönä oksentamaan

Vierailija
336/831 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ylipainoinen kirjoitti:

Aloituksesta nyt viikko ja eilen pistin 1,2ml ja samantien heräsin ekana yönä oksentamaan

Joo, tän lääkkeen kanssa pitäis enemmän varottaa tosta hirveästä pahoinvoinnista ja kertoa jo ennen aloitusta toi naksausjuttu ja että hitaammalla aloittamisella kaikki sivuoireet jää pois. Myös huimaus. Mulle sanottiin, että kolme kuukautta voi huimata. Huh huh! Se oli aivan hirveetä! Kun laskin annostuksen 0,6:een ja hidastin aloitusta tosi paljon, huimaus hävisi parissa viikossa.

Tsemppiä. Itseä pelotti aloittaa uudestaan, kun pahoinvointi oli niin kauhea, mutta hitaasti etenemällä onnistui.

Vierailija
337/831 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette saaneet kela-korvattuna, loppuuko se kelakorvaus jossain vaiheessa esim normaalipainon saavuttamisen kohdalla?

Vierailija
338/831 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt maksimiannoksella ja tuntuu että hiuksia lähtee tosi paljon. Te jotka ootte lopettaneet jo käytön ja oli sama ongelma, kasvoiko hiukset takaisin entiselleen?

Vierailija
339/831 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleleeko Saxendan käyttäjiä? Minua palelee koko ajan.

Vierailija
340/831 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paleleeko Saxendan käyttäjiä? Minua palelee koko ajan.

Täällä palelee myös paljon. Samoiten väsyttää oksennusta ei oo enään on ensi tullut vaikka oon pysynyt rohkeasti tuossa 1,2 annoksessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan