Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
301/831 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja nyt Saxendan myötä olen lueskellut vähän tieteellisempiä artikkeleita laihduttamisesta, ja juutas että alkoi suututtaa, miten meitä johdetaan harhaan! Joka paikassa jauhetaan loputtomasti kalorivajeesta ja liikunnasta, mutta missään ei kerrota, että NAISTEN AINEENVAIHDUNTA ON AIVAN ERILAINEN KUIN MIESTEN, hormonit vaikuttaa painoon aivan eri tavalla ja paljon enemmän. Pelkkä kalorivaje ei naisilla välttämättä laihduta yhtään. Varsinkaan vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen on melkein mahdotonta laihduttaa, jos hormonitasapainoa ei ensin hoideta kuntoon.

Ja että keski-iässä ja sen jälkeen naiset ei laihdu aerobisella liikunnalla vaan kasvattamalla lihaksia.

Olisinpa tiennyt nämä asiat jo vuosia sitten! En enää ikinä osallistu yhteenkään miehen suunnittelemaan ruokavalio- tai treeniohjelmaan!

Juu. Tän hormonilihomisen huomasin jo raskausaikana.

Vierailija
302/831 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kysyn. Voiko kukaan neuvoa saxsendan käytöstä. Voiko sen vain lopettaa täydestä annoksesta ( 3) suoraan vai vähitellen? Nyt en ole kuukauteen laihtunut yhtään vaikka pistän täyden annoksen joka aamu.!? Kiitos jo etukäteen,jos jollakin on tietoa ko. Asiasta

Etkö siis yhtään ole laihtunut vaikka ruokavalio täysin kunnossa ja liikunta kans?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/831 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään olet käyttänyt Saxendaa? Nostitiko annostusta normaalin ohjeistuksen mukaan vai jouduitko soveltamaan nostoa esim. haittavaikutusten takia? Jos koit sivuvaikutuksia, niin käytön lopettaminen kerralla saattaa tehdä niitä myös.

Et kerro lainkaan, onko Saxendalla ollut mitään vaikutusta. Onko jokin muu asia normaalissa päivärutiinissasi muuttunut viimeisen kuukauden aikana ts. voiko sillä olla vaikutusta asiaan?

Kannattaa ottaa huomioon, että laihtuminenkaan ei tapahdu koko ajan laskusuuntaisesti vaan välillä voi hyvin olla kausi, jossa muutosta ei tapahdu. Kehon pitää ehtiä tottua uuteen tilanteeseen.

Ehkä olisi hyvä keskustella lääkärin tai terveydenhoitajan kanssa ennen kuin teet radikaaleja muutoksia.

Vierailija
304/831 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Saxenda menossa nyt 2,4 annos, ei mitään vaikutusta vielä, missä vaiheessa teillä alkoi vaikutus ja onko joku kelle ei vaikuttanut mitään pidempään käytettynä.

Vierailija
305/831 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Saxenda menossa nyt 2,4 annos, ei mitään vaikutusta vielä, missä vaiheessa teillä alkoi vaikutus ja onko joku kelle ei vaikuttanut mitään pidempään käytettynä.

Miten oot muuttanut elintapoja ?

Vierailija
306/831 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kysyn. Voiko kukaan neuvoa saxsendan käytöstä. Voiko sen vain lopettaa täydestä annoksesta ( 3) suoraan vai vähitellen? Nyt en ole kuukauteen laihtunut yhtään vaikka pistän täyden annoksen joka aamu.!? Kiitos jo etukäteen,jos jollakin on tietoa ko. Asiasta

Vähitellen. Kauanko olet käyttänyt? Vaihda Ozempiciin.

Muuten ihan hyvä neuvo mutta Ozempicia ei ole kuukausiin enää saanut mistään.

Vierailija
307/831 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja nyt Saxendan myötä olen lueskellut vähän tieteellisempiä artikkeleita laihduttamisesta, ja juutas että alkoi suututtaa, miten meitä johdetaan harhaan! Joka paikassa jauhetaan loputtomasti kalorivajeesta ja liikunnasta, mutta missään ei kerrota, että NAISTEN AINEENVAIHDUNTA ON AIVAN ERILAINEN KUIN MIESTEN, hormonit vaikuttaa painoon aivan eri tavalla ja paljon enemmän. Pelkkä kalorivaje ei naisilla välttämättä laihduta yhtään. Varsinkaan vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen on melkein mahdotonta laihduttaa, jos hormonitasapainoa ei ensin hoideta kuntoon.

Ja että keski-iässä ja sen jälkeen naiset ei laihdu aerobisella liikunnalla vaan kasvattamalla lihaksia.

Olisinpa tiennyt nämä asiat jo vuosia sitten! En enää ikinä osallistu yhteenkään miehen suunnittelemaan ruokavalio- tai treeniohjelmaan!

Kyllä. Minulla syöpähoidot käynnistivät vaihdevuodet ennenaikaisesti ja lisäksi minulla on 10 v estrogeeninestolääkitys. Siitä alkoi lihominen. Lisäksi kilpparin vajaus ja unettomuus. Paino putoaa minimaalisesti vaikka syön todella vähän ja liikun todella paljon. 

Esim. viimeisen kolmen viikon aikana kalorivajeeni on ollut 21000, eli kun yksi rasvakilo on 7000 kcal niin minun olisi pitänyt laihtua 3 kg. Sen sijaan olen laihtunut 0,7 kg.

Olen harkinnut näitä laihdutuslääkkeitä mutta minulla ongelmana ei ole liika syöminen eikä syömishimot. Syön terveellisesti ja vähän, eikä ole terveelistä enää tästä vähentää ruokamäärää. Joten minulle ei varmaan olisi apua noista.

Vierailija
308/831 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana. Olin kovassa flunssassa ja lopetin Saxendan käytön viikoksi. Kun tervehdyin, piikitin sen enempiä ajattelematta täyden annoksen ja oksensin sen jälkeen kolme päivää. Aivan hirveä pahoinvointi, mitään - siis yhtään mitään! - ei pystynyt syömään. Vettäkin pystyi juomaan vain vähän. Mieletön päänsärky koko ajan. Olin siis ihan vuodepotilaana kolme päivää! Nyt olen pari päivää pystynyt syömään ja olo on ollut suht normaali, mutta heikottaa edelleen tosi paljon tuon täydellisen paaston jälkeen. Ihan hirveetä! En piikittänyt lääkettä kuin tuon yhden kerran, mutta silti meni käytännössä yksi kokonainen työviikko sairastaessa ja toipuessa. 

Huh huh. Ärsyttää aloittaa taas nollasta, nostin annosta tosi hitaasti ja nyt pitää tehdä sama uudestaan. 

Vierailija
309/831 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittamassa Saxendan käytön, mutta en ymmärrä miten se annostellaan. Pistetäänkö ensimmäisellä viikolla 0,6mg/vrk ja lisätään seuraavalla viikolla 1,2mg/vrk jne. Pakkaus menee tosi nopeasti, voiko olla näin?

Vierailija
310/831 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miksi lopetit Saxendan käytön flunssan aikana?

Saitko flunssaan jotain sellaista lääkettä, että Saxenda piti laittaa tauolle? Vai olisitko voinut flunssasta huolimatta ottaa pistokset normaalisti?

Vierailija
311/831 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Sami kirjoitti:

Olen aloittamassa Saxendan käytön, mutta en ymmärrä miten se annostellaan. Pistetäänkö ensimmäisellä viikolla 0,6mg/vrk ja lisätään seuraavalla viikolla 1,2mg/vrk jne. Pakkaus menee tosi nopeasti, voiko olla näin?

Etene annetun ohjeen mukaan, jos Saxenda tuntuu sopivan.

Ekalla viikolla siis 0,6mg, seuraavalla 1,2mg jne, kunnes olet ylläpitoannoksessa 3mg.

Siinä vaiheessa yksi kynä riittää 6 päviää eli kyllä, pakkaus menee silloin nopeasti.

Annostukset näkyvät hyvin kynässä: seuraa aukossa olevia lukuja, kun kierrät kynään annostusta. Jos Saxenda aiheuttaa hankalia sivuoireita, kokeile nostaa annostusta hitaammin. Joka annoksen väliin 'mahtuu' 10 naksahdusta, joten nostamalla annosta edellisestä luvusta vaikka vain 5 naksahdusta, voit ehkä pystyä tasaamaan oireita. Itselläni tämä auttoi: nostin annoksia edellisestä luvusta viidellä naksulla kolmeksi päiväksi, sitten lisäsin toiset viisi naksua lopuiksi neljäksi päiväksi. Näin pysyin kuitenkin normaalissa viikkovauhdissa annosten suhteen.

Vierailija
312/831 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan diabetes kynältä. Onko samannäköinen tai tyylinen.

Vierailija
313/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lääkäri tätä yksityisellä määrää?

Helsinki.

Kiitos vastaajille!

Vierailija
314/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, mitä tarkoittaa "naksaus" ? Minulle opetettiin teekoossa kynän käyttö ja annostus. Kynässä on mitat, jotka kertovat annoksen määrän. Ohjeen mukaan annostus lähtee 0.6/vrk 2 viikkoa, sitten 1,2/vrk 1 viikon ajan, 1,8/vrk 1 viikon ajan, 2,4/vrk viikon ajan ja lopuksi 3mg/vrk on ylläpitoannos. Hyvin on sujunut tähän saakka. Paino laskee.

Vierailija
315/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pv menossa Saxendalla,annos 0,6 mg.Ihmeellistä,ettei nyt (klo 20.45) ole nälkä, viimeksi syönyt normaalin annoksen kotiruokaa klo 15 ja sitä ennen aamupalan. Voiko olla tottakaan vai tehoaako tämä tosiaan noin hyvin!

Alkupaino n.100kg.

Vierailija
316/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi ozempicin kanssa 10 kk kohdalla noin. Lopetin.

Vierailija
317/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lääkäri tätä yksityisellä määrää?

Helsinki.

Kiitos vastaajille!

Pihlajalinnasta sain.

Vierailija
318/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ensin Saxendaa 8 kk. Lopetin, kun en laihtunut. Hirveä närästys. Alussa katosi ruokahalu, mutta kroppa päihitti lääkkeen nopeasti. Kokeilin Ozempicia. Sitä käytin 6 kk. Sama homma. Alussa toimi, sitten ei. Laihduin aluksi 5 kg, lopulta laihdutus oli kilon, maksoin siitä kilosta pari tonnia.

Vierailija
319/831 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin kirjoitti:

Kysyn, mitä tarkoittaa "naksaus" ? Minulle opetettiin teekoossa kynän käyttö ja annostus. Kynässä on mitat, jotka kertovat annoksen määrän. Ohjeen mukaan annostus lähtee 0.6/vrk 2 viikkoa, sitten 1,2/vrk 1 viikon ajan, 1,8/vrk 1 viikon ajan, 2,4/vrk viikon ajan ja lopuksi 3mg/vrk on ylläpitoannos. Hyvin on sujunut tähän saakka. Paino laskee.

Se naksuu kun pyörittelet annosta. Kymmeniä kertoja.

Vierailija
320/831 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Saxenda vaikuttaa näläntunteeseen eli mun nälkähormoonissa on häikkää ja ihanaa, että sitä voidaan hoitaa.Ei enää kiljuvaa nälkää, nyt tosiaan pystyy syömään paljon vähemmän ja terveellisemmin.Myös ahminen jäänyt, vaikka vasta 4.päivä Saxendaa menossa.Onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi