Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys on nähtävästi este asunnonsaannillekin

Vierailija
25.03.2019 |

Olemme pian vuoden verran hakenut asuntoa perheellemme, ainuttakaan tarjousta emme ole saaneet. Osassa hakemuksia hakeminen tyssää jo lomakkeen täyttövaiheessa, kun lomakkeella ei pääse etenemään, ellei kumpikin hakija ole töissä, tai vähintään opiskelija. Ei riitä että toinen on vakituisessa työsuhteessa. Meidän kohdalla kaikki kriteerit muutoin täyttyvät, miksi pitäisi saada hakemamme asunto. Ei ole edes luottohäiriöitä, mikä voisi selittää sen ettei VUOTEEN mistään ole tarjottu asuntoa. Hakemuksessa kysyttäessä olen omalle kohdalleni aina laittanut "kotona oleva vanhempi", kunnes viime viikolla päätin kokeilla jotain muuta. Laitoin hakemukseen että olen opiskelija, oppilaitoksessa joka jäi siis kesken minulla kun tulin raskaaksi. Ja kas kummaa, tänään kun avasin sähköpostini, siellä oli peräti kuusi tarjousta hakemistamme asunnoista. Ei ole epäilystäkään tämän jälkeen mistä asunnonsaanti on kiinni. Tietenkään emme voi asuntoa ottaa vastaan näiltä tarjoajilta, koska en ole opiskelija, vain kotiäiti.

Kommentit (304)

Vierailija
1/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä saa yksinäinen mieskään asuntoa helposti.

Vierailija
2/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää. Miksei sinulla ole työpaikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään vuokraisi kotiäidille jos olisin vuokrantantaja. Kertoo elämänhallinnan ongelmista ja  huono-osaisuudesta. Ei tietenkään aina, mutta riski siihen että asunto sotketaan ja vuokrat jäävät maksamatta on varmasti suurempi.

Vierailija
4/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mutta hyvä tietää. Itsekin jäämässä kotiäidiksi ja tarkoitus ostaa oma koti. Paljonko miehelläsi on palkka?

Vierailija
5/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, mutta hyvä tietää. Itsekin jäämässä kotiäidiksi ja tarkoitus ostaa oma koti. Paljonko miehelläsi on palkka?

2800€ netto, ja itse siis olen palaamassa opiskelemaan kun lapsi täyttää 2v.

Vierailija
6/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisenä vuokranantaja vuokraisin kyllä asunnon, jos hakijat eivät tupakoisi sisällä, luottotiedot olisivat kunnossa ja sitoutuisivat aluksi vuoden määräaikaiseen sopimukseen ja siitä jatkuvaan. Tahtoisin mahdollisimman pitkäaikaisen vuokralaisen. Toisella täytyisi olla työ tai molemmilla esim. opiskelut. Lapsi olisi pätevä syy toiselle olla kotona. Tulot täytyisi suhteuttaa asumiseen. Tarkistaisin kelan maksaman yleisen asumistuen määrän. Mitään 2500 euroa/kk asuntoa en vuokraisi yhden palkkatuloila maksettavaksi, vaan asunnon jossa vuokra olisi Helsingin tasolla 1200 - 1500 euroa/kk.

Vierailija
7/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään vuokraisi kotiäidille jos olisin vuokrantantaja. Kertoo elämänhallinnan ongelmista ja  huono-osaisuudesta. Ei tietenkään aina, mutta riski siihen että asunto sotketaan ja vuokrat jäävät maksamatta on varmasti suurempi.

Eli toisin sanoen vuokraisit vain lapsettomalle miehelle tai naiselle? Koska tekstisi mukaan kotiäiti sotkee ja jättää vuokrat maksamatta?

Vierailija
8/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen vuokraisit vain lapsettomalle miehelle tai naiselle? Koska tekstisi mukaan kotiäiti sotkee ja jättää vuokrat maksamatta?

Kotiäitiys on selkeä merkki jonkinlaisesta elämänhallintaongelmasta.

Vierailija
9/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs yksityiset vuokramarkkinat? Tarjolla ei varmasti ole yhtä isoja asuntoja yhtä usein, mutta paljon kivempia asuntoja erilaisilta asuinalueilta (vrt. oman kotikaupunkini vuokra-asunnot on kaikki vähän ankeita ja niitä on paljon lähekkäin, mikä vähän leimaa sitä aluetta). Riippuu tietysti mistä päin olette ja mitä etsitte. Meillä päin ei hinnoissa ole juurikaan eroa, paitsi että isoilla vuokrayhtiöllä vuokrat on kalliita.

Kun aikanaan asuin vuokralla, oli asunto aina yksityiseltä. Ja kivoja asuntoja olikin joka ikinen :)

Vierailija
10/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotiäidiksi luokiteltavissa, ja selkeästi se ärsyttää kun en ole osa oravanpyörää ja aikaa on itsellenikin. 

Vierailija
11/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisenä vuokranantaja vuokraisin kyllä asunnon, jos hakijat eivät tupakoisi sisällä, luottotiedot olisivat kunnossa ja sitoutuisivat aluksi vuoden määräaikaiseen sopimukseen ja siitä jatkuvaan. Tahtoisin mahdollisimman pitkäaikaisen vuokralaisen. Toisella täytyisi olla työ tai molemmilla esim. opiskelut. Lapsi olisi pätevä syy toiselle olla kotona. Tulot täytyisi suhteuttaa asumiseen. Tarkistaisin kelan maksaman yleisen asumistuen määrän. Mitään 2500 euroa/kk asuntoa en vuokraisi yhden palkkatuloila maksettavaksi, vaan asunnon jossa vuokra olisi Helsingin tasolla 1200 - 1500 euroa/kk.

Juu, me olemme hakeneet max. 1100€/kk maksavia asuntoja, Helsingistä emme ainuttakaan. Ap

Vierailija
12/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman kautta vuokratessa ei pitäisi olla mitään merkitystä, yksityinen voi itse valita kenet haluaa.

Vierailija
13/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotiäidiksi luokiteltavissa, ja selkeästi se ärsyttää kun en ole osa oravanpyörää ja aikaa on itsellenikin. 

Ei se ärsytä vaan sellaiselle ei halua uskoa omaisuuttaan.

14/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mä just luen 🤣 kotiäitiys=elämänhallintaongelma???!

Vierailija
15/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai perheelle jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä, tai työssäkäyvälle yh-vanhemmalle..?

/3

Vierailija
16/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän puhtaasta kapitalismin näkökulmasta, mutta en sitä, että pelkkä kotiäitiys tietämättä ihmisestä mitään muuta, on sinulle yhtä kuin elämäntapaongelmainen nainen. 

Hassua. 

Vierailija
17/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän puhtaasta kapitalismin näkökulmasta, mutta en sitä, että pelkkä kotiäitiys tietämättä ihmisestä mitään muuta, on sinulle yhtä kuin elämäntapaongelmainen nainen. 

Hassua. 

Mikä muu se muka on? Normaaleillä ihmisillä on työura tai he opiskelee.

Vierailija
18/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 2800, eli siis laskette pelkkään vuokraan 1100€? Ihan liian tiukoille ootte vetämässä taloutta. En vuokraisi minäkään.

Vierailija
19/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään vuokraisi perheelle, jossa vain toinen on työelämässä.

Vierailija
20/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan eri asia jos edes se mies olisi menestyvä.