Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys on nähtävästi este asunnonsaannillekin

Vierailija
25.03.2019 |

Olemme pian vuoden verran hakenut asuntoa perheellemme, ainuttakaan tarjousta emme ole saaneet. Osassa hakemuksia hakeminen tyssää jo lomakkeen täyttövaiheessa, kun lomakkeella ei pääse etenemään, ellei kumpikin hakija ole töissä, tai vähintään opiskelija. Ei riitä että toinen on vakituisessa työsuhteessa. Meidän kohdalla kaikki kriteerit muutoin täyttyvät, miksi pitäisi saada hakemamme asunto. Ei ole edes luottohäiriöitä, mikä voisi selittää sen ettei VUOTEEN mistään ole tarjottu asuntoa. Hakemuksessa kysyttäessä olen omalle kohdalleni aina laittanut "kotona oleva vanhempi", kunnes viime viikolla päätin kokeilla jotain muuta. Laitoin hakemukseen että olen opiskelija, oppilaitoksessa joka jäi siis kesken minulla kun tulin raskaaksi. Ja kas kummaa, tänään kun avasin sähköpostini, siellä oli peräti kuusi tarjousta hakemistamme asunnoista. Ei ole epäilystäkään tämän jälkeen mistä asunnonsaanti on kiinni. Tietenkään emme voi asuntoa ottaa vastaan näiltä tarjoajilta, koska en ole opiskelija, vain kotiäiti.

Kommentit (304)

Vierailija
21/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin ymmärrettävää. Miksei sinulla ole työpaikkaa?

Kaikki äidit eivät jätä vauvaansa 9kk iässä toisten kasvatettavaksi ja juokse itse töihin karkuun.

Mutta ilmeisesti sekin olisi parempi ja tehdä vaikka jotain 1200€/kk hanttihommia, jotta saisi asunnon.

Vierailija
22/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntohelppi sivusto ja sunto löytyy nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ymmärrettävää. Miksei sinulla ole työpaikkaa?

Kaikki äidit eivät jätä vauvaansa 9kk iässä toisten kasvatettavaksi ja juokse itse töihin karkuun.

Mutta ilmeisesti sekin olisi parempi ja tehdä vaikka jotain 1200€/kk hanttihommia, jotta saisi asunnon.

Sieltä työpaikasta voi ottaa kolme vuotta perhevapaata.

Vierailija
24/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.asuntohelppi.fi

Tuolta olen itse aina löytänyt asunnon lähes sämalle päivälle. Sinne vaan ilmoa kehiin. 

Vierailija
25/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saisitte asumistukea?

Vierailija
26/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne yksityiset markkinat ei käy? Vakuuksien takia? 

Vuodessa olisi voinut saada kokoon parin kuun vuokran ihan helposti. 

Vierailija
27/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään vuokraisi kotiäidille jos olisin vuokrantantaja. Kertoo elämänhallinnan ongelmista ja  huono-osaisuudesta. Ei tietenkään aina, mutta riski siihen että asunto sotketaan ja vuokrat jäävät maksamatta on varmasti suurempi.

Eli toisin sanoen vuokraisit vain lapsettomalle miehelle tai naiselle? Koska tekstisi mukaan kotiäiti sotkee ja jättää vuokrat maksamatta?

Kotiäitiys on selkeä merkki jonkinlaisesta elämänhallintaongelmasta.

No onpa ajatus. Olen nyt kotiäitinä eli sun mukaan elämänhallintaongelmainen. Mulla on odottamassa talousjohtajan työ, palkka 7200 e brutto. Et siis vuokraisi minulle kun olen köyhä ja elämänhallintaongelmsinen? Olen taatusti sua hyväpalkkaisempi ja koulutetumpi. T. Kauppat.toht.

Vierailija
28/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään vuokraisi kotiäidille jos olisin vuokrantantaja. Kertoo elämänhallinnan ongelmista ja  huono-osaisuudesta. Ei tietenkään aina, mutta riski siihen että asunto sotketaan ja vuokrat jäävät maksamatta on varmasti suurempi.

Eli toisin sanoen vuokraisit vain lapsettomalle miehelle tai naiselle? Koska tekstisi mukaan kotiäiti sotkee ja jättää vuokrat maksamatta?

No onpa ajatus. Olen nyt kotiäitinä eli sun mukaan elämänhallintaongelmainen. Mulla on odottamassa talousjohtajan työ, palkka 7200 e brutto. Et siis vuokraisi minulle kun olen köyhä ja elämänhallintaongelmsinen? Olen taatusti sua hyväpalkkaisempi ja koulutetumpi. T. Kauppat.toht.

Olet lukutaidoton ja tyhmä.

Sinähän et ole kotiäiti vaan perhevapaalla.

Vierailija
29/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en tiennyt että mulla on elämänhallintaongelmia kun olen kotona, kasvatan lasta, kokkaan, siivoan...mitä nyt kotiäiti yleensä tekee. :D

Vierailija
30/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän porukoissa sinäkin liikut. Kotiäidit just pitää hommat hanskassa ja saa asiat sujumaan.

Kaverinikin kotiäiti kasvatti duunariperheensä molemmat lapset yliopisto-opintoihin erinomaisen kunnialla. Kyllä heillä lapsuudenkodissaan aina siistimpää ja pullantuoksuisempaa oli kuin meidän (ylempi keskiluokka, molemmat töissä) kotona.

Vierailija
31/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiyteni ei ollut este asuntolainan saamiselle. Laina meni molempien nimiin 50/50, vaikka  mies maksoi alussa 100%. Meillä oli tosin puolet asunnon ostohinnasta omaa rahaa.

Vierailija
32/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai perheelle jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä, tai työssäkäyvälle yh-vanhemmalle..?

/3

Miten se yh tai sen lapsi ei sotke?

Vierailija
33/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhevapaalla oleva ON KOTIÄITI jos ei ole enää äitiyslomalla.

Vierailija
34/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa, kuinka suurta halveksuntaa Suomessa on kotiäitiyttä kohtaan. Joissain keski-Euroopan maissa se sentään on edelleen yleistä ja arvostettua, ja hyvä niin. Feminismi on tällä saralla saanut paljon tuhoa aikaan. Jos minulla olisi mahdollisuus, niin ehdott hoitaisin lapsia pitkään kotona, jo ihan lasten takia.

Vierailija
35/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, mutta hyvä tietää. Itsekin jäämässä kotiäidiksi ja tarkoitus ostaa oma koti. Paljonko miehelläsi on palkka?

2800€ netto, ja itse siis olen palaamassa opiskelemaan kun lapsi täyttää 2v.

Ethän sinä sanan varsinaisessa merkityksessä ole edes kotiäiti, vaan perhevapaalla opiskelupaikasta.

Kyllä vuokranantajana miettisin kaksikertaa, jos vuokralainen olisi kotiäiti, se kertoo kyllä hakijasta ja ehkä elämänhallinta, mutta jos toinen olisi perhevapaalla, työtön tai opiskelija, niin ei mitään ongelmia olisi.

Vierailija
36/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli opiskelija niin mulle ei tarjottu noista netin kautta täytettävistä palveluista mitään asuntoa. Kannattaa käydä paikalla henkilökohtaisesti. Niillä on mapit täynnä vapaita asuntoja eikä ne kehtaa sua käännyttääkään.

Vierailija
37/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhevapaalla oleva ON KOTIÄITI jos ei ole enää äitiyslomalla.

Ei ole. Hän on perhevapaalla. Hänellähän on tuöpaikka johon palaa perhevapaan jälkeen.

Kotiäiti on äiti jolla ei ole työpaikkaa johon palata.

Vierailija
38/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä h e l vettiä, kotiäitiys = elämänhallintaongelma? Jaahas. Itselleni se on etuoikeus ja mahdollisuus parempaan elämään ja vapauteen harrastaa ja tehdä kaikenlaista kotona ja ulkona, mahdollisuus olla luovempi ja elää kokonaan perhettäni varten. Energiani ei mene hukkaan muualla.

Kyllä, mielestäni jossain toisessa työssä energiani ja aikani menee hukkaan, isojen pomojen ja yhtiöiden taskuihin. Ei se palkka ole riittävä korvaus tai syy mennä töihin, kun mieheni nettoaa jo ihan riittävästi.

Vierailija
39/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai perheelle jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä, tai työssäkäyvälle yh-vanhemmalle..?

/3

Miten se yh tai sen lapsi ei sotke?

Tällä sotkemisella tarkoitin siis sitä, että asunto menee asumiskelvottomaan kuntoon kun siellä asuu ihmisiä jotka eivät ole kiinni elämässä tai todellisuudessa. Sellaisia Iltalehtikeissejä. En sitä, että kakara pudottaa välillä pilttihilloa lattialle.

/3

Vierailija
40/304 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavaa, kuinka suurta halveksuntaa Suomessa on kotiäitiyttä kohtaan. Joissain keski-Euroopan maissa se sentään on edelleen yleistä ja arvostettua, ja hyvä niin. Feminismi on tällä saralla saanut paljon tuhoa aikaan. Jos minulla olisi mahdollisuus, niin ehdott hoitaisin lapsia pitkään kotona, jo ihan lasten takia.

Suomessa kotiäitejä nyt vain sattuu olemaan todella vähän ja lähes 100% naiset ovat mukana työelämässä, opiskelevat, on työtön tai määräajan perhevapaalla.

Minä tunnen ainoastaan yhden kotiäidin, joka kotona on ollut 20v ja hänkin on keskisuuren yrityksen 50% osakkeenomistaja.

Vai onko termit sekaisin?