Naisviha palstalla
Olen huolissani palstalla ja muualla somessa esiintyvästä naisvihasta. Kahden tyttären äitinä avoin naisviha lähes keskustelussa kuin keskustelussa tuntuu todella pahalta. Toivon, että ylläpito puuttuu asiaan tiukasti. Itse olen ilmoittanut asiattomiksi naisvihamieliset kommentit ja toivon, että muut tekevät samoin, jotta naisviha saataisiin kitkettyä palstalta. Muistetaan myös, ettei ruokita trollia ja jätetään muutoin huomiotta ja vastaamatta näihin kommentteihin.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele naisviha. Tuomitsetko myös palstan miesvihan ?
Käsi sydämelle; oletko nähnyt miehistä samanlaista kirjoittelua, kuin nämä todella alatyyliset oksennukset naisista? Minä nimittäin en ole.
Täällä ei kyllä ole yhtäkään naisviha-aloitusta. Sen sijaan miesviha-aloituksia on vaikka kuinka paljon. Luen palstaa päivittäin.
Niitä aloituksia on saatu poistettua kun ensin niitä on liputettu monien henkilöiden toimesta. Eivät valitettavasti katoa tarpeeksi nopeasti. Mutta joo, pidä toki laput silmilläsi, koska ikävä fakta estää hyvän kokemisen.
En minäkään ole nähnyt palstalla naisvihaa, mutta miesvihaketjuja on todella paljon. Olen ollut palstalla jo vuosia ja joka kerta, kun tulen tänne näen aloituksia, jossa halveksitaan miehiä. En ymmärrä, kuinka et itse muka näe niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä palstan miesviha? Ai kuten se "miksi tuoreet isät kävelevät haarat levällään"-keskustelu? Tai kun joku kertoo, että mies petti? Nämäkö nyt sitten ovat sitä kuuluisaa miesvihaa
Jos täällä yksi (1) henkilö kertoo miten mies petti, tai löi, niin nämä miesasiamiehet hyökkää ketjuun välittömästi huutamaan miten aloitus on miesvihaa ja oikeasti syy on naisessa. Tämä sitten rönsyää yleensä yleiseen naisten haukkumiseen ja kaikkien naisten niputukseen jossa kerrotaan pitkään ja laveasti erilaisia negatiivisia yleistyksiä, sekä käytetään todella alatyylisiä haukkumasanoja. Joskus myös esitellään pitkiä pätkiä englanninkielisiä jenkkitutkimuksia ties mistä, mikä ei liity Suomeen, tai aloitukseen.
Älä jaksa olkiukkoilla. Teette täällä päivittäin tuhansia "ihan kaikki miehet"-yleistyksiänne.
Oletko noin sokea omallekin miesvihallesi?
Tuhansia yleistyksiä....höpö höpö. Ovatkö nämä yleistykset sitä vihaa? Minusta ne ovat vain typeriä yleistyksiä. Sitten jos osapuolta alkaa nimitellä reiäksi ja huoraksi ja loiseksi niin sitten mennään vihan puolelle.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko kyse oikeasti naisvihasta, misogyniasta? Vai olisiko pikemmin usein kyseessä vastenmielisyys uusfeminististä ajattelua kohtaan. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa, jotka feministit sekoittavat tarkoituksellisesti.
Tietynlainen misogyniaan uskominen jopa lisää uusfeminismin kannatusta, näin uhka koetaan todelliseksi.
Tämäkin keskustelu on ollut täynnä väitteitä ”naiset sitä” ja ”naiset tätä”. On kirjoitettu koko sukupuolesta kun täällä yleensäkin, ei feministeistä. Eikö se sitten ole juuri sitä naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on erittäin yleinen ilmiö kaikkialla. Vauvapalstalla voi kirjoittaa rekisteröitymättä eikä kommentteja tarkasteta etukäteen, mutta samanhenkistä kirjoittelua, hieman hillitympään sanamuotoon puettuna toki, on ihan vaikka Hesarin kommenttipalstalla.
Tämä on yleismaailmallinen ilmiö. Naisvihan nousu on tosiasia. Meillä on pitkään ollut kausi jossa tasa-arvossa on menty paljon eteenpäin. Nyt on menossa vastaisku ja naisen arvon alasajo kiihtyy. Olen itsekin erittäin huolissani siitä mihin tämä vielä johtaa. Orjattaresi-romaanin dystopia ei nykyilmapiirissä enää vaikuta ihan epätodennäköiseltä tulevaisuudenkuvalta.
Jos Orjattaresi kertoisi nykymiesten... sorrosta.
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa hämmentää Vauva-lehden välinpitämättömyys tätä asiaa kohtaan. Ei ole mitä ilmeisimmin halua puuttua kunnolla palstalla rehottavaan vihapuheeseen.
Miesasiamiehille vinkkinä voisin sanoa, että tehkää nyt sitten ihmeessä omia valituksianne tuonne päätoimittajalle, jos kerran koette että miehiä täällä vainotaan.
Laittakaa asiallista palautetta päätoimittajalle. Mitä useampi pyytää, että palsta rauhoitettaisiin sellaiseksi kuin se alkujaan oli (äitien positiivinen keskustelupalsta, jossa saattoi kysyä neuvoja ja jonka kautta äidit jopa tutustuivat toisiinsa livenä), sitä todennäköisemmin asialle tehdään jotain. Sp-osoite on maija piste koski at sanoma piste com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha on ihan naisten aikaansaamaa. Katsokaa sinne peiliin.
Toisekseen, palsta on täynnä naisten omaa "parempaa" naisvihaa, ja naivaltaisilla työpaikoilla on eniten työpaikkakiusaamistakin. Olette itse niin toksisia, että olette sokeita naisvihan syille.
Niin juu, naisvihan "syyt", totta totisesti. Ei suostuta kumartamaan luomakunnan kruunua, halutaan samoja oikeuksia ja asiallista käytöstä, eikä edes anneta pildeä jokaiselle halukkaalle. (tosin tähän jotenkin mystisesti kuuluu myös haukkuminen, jos on harrastanut elämänsä aikana seksiä useamman kumppanin kanssa...) Siinä sitä onkin katkeruuden aihetta kerrakseen.
Juuri näin. Saat kuulla olevasi pelkkä reikä, jolla on liian suuret luulot itsestään. Minä ainakin pidän itseäni ihan ihmisenä, en mitenkään erityisenä enkä varsinkaan minään reikänä.
Mä vaan mietin: jos oon saanut pakit monilta miehiltä elämäni aikana ja mua on haukuttu alatyylisin termein ja tehty selväksi, etten ole viehättävä edes seksiin, niin pitäiskö tässä alkaa vihaamaan kaikkia miehiä? Mun mielestä ei. Tunnen niin monia hyviä miehiä, ihan perheenjäsenistäni lähtien, etten voi syyttää syyttömiä siitä, etten ole saanut vastakaikua joiltain miehiltä. Jos he eivät minua halua, sitten eivät halua. Ei se kiukuttelemalla muuksi muutu. Eikä minun _kuulu_ ketään saada. Jos hyvin käy, saan. Voi käydä toisinkin. Elämä on sellaista. Itkupotkuraivarit eivät yleensä auta, lapsikin sen tajunnee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että naisviha on naisten omaa syytä. Vähän samanlainen nökemys kuin perheväkivallassa väkivaltainen osapuoli (no yleensä se on mies ja tämä ei ole miesvihaa vaan fakta) syyttää uhria siitä, että väkivalta on hänen omaa syytään esim. käytöksestä johtuvaa. Uhri usein uskoo tämän.
Voin olla väärässä,mutta tietääkseni perheväkivaltaan syyllistyneet voivat halutessaan käydä psykiatrilla,ja saada diagnoosin väkivaltaisuudestaan. Jos nainen tämän jälkeen haluaa olla vielä miehen kanssa,ketä voi syyttää jos pahoinpitely tapahtuu?
Minun isälläni diagnosoitiin masennus ja väkivaltaisuus,mutta äiti ei lähtenyt,vaan jopa provosoi isää lyömään. Käytti mustelmiaan sympatian keräämiseen ja aiheutti sairaalle isälle valtavia sosiaalisia ongelmia,koska muut eivät tienneet isän tilasta.
Asiat eivät ole mustavalkoisia perheväkivallassakaan.
Edelleen se oli isäsi joka löi. Teki valinnan lyödä. Ja sinä syyllistät äitisi.
Olisi isäsikin voinut lähteä. Vai äitikö oikein pakotti jäämään ja lyömään itseään? Ei masennus ole mikään selitys. Oma veljeni on masentunut eikä ole koskaan lyönyt ketään.
Ja nyt pitäisi isukkia sitten vielä sääliä? Kun lyömisestä tulikin isukille ongelmia, nyyh nyyh.
Todellakin olet esimerkki misogyniasta, jossa nainen on vastuussa miehenkin käytöksestä.
Olen pitkään ihmetellyt sitä kuinka paljon nimittelysanoja on naisille. Miehille ei ole vastaava määrä eikä yhtä rumia haukkumasanoja, eikä niitä käytetä yhtä yleisesti. Ihmettelen myös sitä, että sanotaan, että naiset olisivat verbaalisempia kuin miehet. Siltä ei keskustelupalstoilla näytä. Valitettavasti miesten verbaalisuus keskustelupalsoilla ei näytä kovin rakentavalta, eikä positiiviselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle; oletko nähnyt miehistä samanlaista kirjoittelua, kuin nämä todella alatyyliset oksennukset naisista? Minä nimittäin en ole.
Olet oikeassa, en ole nähnyt palstalla kirjoituksia naisten massamurhaamisfantasioista tai tyttövauvojen tappamisfantasioista, joita tällä palstalla olen miehistä nähnyt kirjoitettavan.
Minä olen nähnyt vastaavia fantasioita. Pieni joukkohan noita kirjoittelee, mutta silti. Olen myös nähnyt nämä miehiä ja poikia koskevan yksittäisen kirjoittelijan viestit.
eri
Nykyään kaikkea naisten arvostelua pidetään naisvihana. Kukkia ja sateenkaaria ja loputtomia ylistyksiä naisille!!! Rajattomia abortteja ja keisarileikkauksia!!! Tehokkaampia masennuslääkkeitä!!! Ilmaisia (ja komeita) personal trainereita!! Ferritiinä ja kilpparilääkkeitä!!! Näillä se naisen elämä parannetaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen, palsta on täynnä naisten omaa "parempaa" naisvihaa, ja naivaltaisilla työpaikoilla on eniten työpaikkakiusaamistakin. Olette itse niin toksisia, että olette sokeita naisvihan syille.
Niin juu, naisvihan "syyt", totta totisesti. Ei suostuta kumartamaan luomakunnan kruunua, halutaan samoja oikeuksia ja asiallista käytöstä, eikä edes anneta pildeä jokaiselle halukkaalle. (tosin tähän jotenkin mystisesti kuuluu myös haukkuminen, jos on harrastanut elämänsä aikana seksiä useamman kumppanin kanssa...) Siinä sitä onkin katkeruuden aihetta kerrakseen.
Pildeä ei kyllä kukaan kinua, vaikka silmistä näkee että hakua olis. Nimittäin kun on julkisesti ja reippaasti uskovainen. Sillä saa sen kunnioituksen, mikä naiselle kuuluukin.
Ei-uskovaisia ei sitten tarvitse ja pidä kunnioittaa vai?
ohis
Tässä taas huomaa sen, että miesvihaa ei haluta nähdä täällä. Miksi kukaan ei puolusta miehiä sitten? Ei naisviha oikein ole myöskään. Jokainen joka on palstaa lukenut päivittäin on kuitenkin rehellisesti nähnyt kymmeniä miesviha-aloituksia täällä. Aika ikävää, että ette halua myöntää asiaa. Jokainen teistä kuitenkin tietää, miten asia on. Ihan samalla tavalla ne miesviha-aloitukset ovat väärin, mutta ilmeisesti teistä on ok , että miehiä halveksitaan palstalla? Ei ole kovin kauaa, kun laskin, että yhden päivän aikana oli n. 15 aloitusta, missä miehiä halveksittiin ja haukuttiin. Mutta ei.. sulkekaa silmänne niiltä aloituksilta. Sehän on ihan ok teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Saat kuulla olevasi pelkkä reikä, jolla on liian suuret luulot itsestään. Minä ainakin pidän itseäni ihan ihmisenä, en mitenkään erityisenä enkä varsinkaan minään reikänä.
Kuulostaa sinuun turhautuneen miehen kannanotolta. Vaadit häneltä varmaan jotain ylenmääräistä kunnioitusta, jota hän ei halua antaa. Ei ainakaan niin kuin käskien. Ja siksi provosoituu nimittelemään. Kaveriinsa hermostuessaan hän varmaan nimittäisi tätä homoksi. Ongelma on usein siinä, että naiset vaativat miehiltä naismaista kielenkäyttöä. Ja olen itse nainen, mutta nauraisin noin sanovalle miehelle, enkä loukkaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että naisviha on naisten omaa syytä. Vähän samanlainen nökemys kuin perheväkivallassa väkivaltainen osapuoli (no yleensä se on mies ja tämä ei ole miesvihaa vaan fakta) syyttää uhria siitä, että väkivalta on hänen omaa syytään esim. käytöksestä johtuvaa. Uhri usein uskoo tämän.
Voin olla väärässä,mutta tietääkseni perheväkivaltaan syyllistyneet voivat halutessaan käydä psykiatrilla,ja saada diagnoosin väkivaltaisuudestaan. Jos nainen tämän jälkeen haluaa olla vielä miehen kanssa,ketä voi syyttää jos pahoinpitely tapahtuu?
Minun isälläni diagnosoitiin masennus ja väkivaltaisuus,mutta äiti ei lähtenyt,vaan jopa provosoi isää lyömään. Käytti mustelmiaan sympatian keräämiseen ja aiheutti sairaalle isälle valtavia sosiaalisia ongelmia,koska muut eivät tienneet isän tilasta.
Asiat eivät ole mustavalkoisia perheväkivallassakaan.Edelleen se oli isäsi joka löi. Teki valinnan lyödä. Ja sinä syyllistät äitisi.
Olisi isäsikin voinut lähteä. Vai äitikö oikein pakotti jäämään ja lyömään itseään? Ei masennus ole mikään selitys. Oma veljeni on masentunut eikä ole koskaan lyönyt ketään.
Ja nyt pitäisi isukkia sitten vielä sääliä? Kun lyömisestä tulikin isukille ongelmia, nyyh nyyh.
Todellakin olet esimerkki misogyniasta, jossa nainen on vastuussa miehenkin käytöksestä.
Todellakin vihaan sairaan hyväksikäyttöä. Isä maksoi äidin pilipalifirman konkurssin koko työuransa aikana keräämällä omaisuudella. Sen jälkeen käski äidi häipyä talostaan. Ei lähtenyt,koska äidillä ei ollut muuta kuin sympatia,millä elää. Sori. Ja vakava masennus kyllä aiheuttaa alkavan alzheimerin kanssa väkivaltaisuutta.
Äitini oli,ja on edelleen ihmisen irvikuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pildeä ei kyllä kukaan kinua, vaikka silmistä näkee että hakua olis. Nimittäin kun on julkisesti ja reippaasti uskovainen. Sillä saa sen kunnioituksen, mikä naiselle kuuluukin.
Ei-uskovaisia ei sitten tarvitse ja pidä kunnioittaa vai?
ohis
Hänhän perusteli seuraavassa viestissään miten se kunnoitus tulee muistaakseni siitä, että ymmärtää paikkansa ja ei jakele pildeä? Tai jtn. Sekoittaa siis kunnioituksen tyytyväiseen isäntään, joka tykkää kun pysytään alistuneena nyrkin ja hellan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tuomitse. " se on eri asia".
Vierailija kirjoitti:
"Yhyy, toi sano pahasti".
Eikö naiset olleetkaan niitä miehiä vahvempia ja pärjäävämpiä, tilanteessa kuin tilanteessa?
Huvittaa aina tämä rusinoiden pullasta nyppiminen ja mielen muuttuminen useammin kuin tuuliviirillä.
Minua huvittaa uhrautumisesi ja koulukiusaajamentaliteettisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sinuun turhautuneen miehen kannanotolta. Vaadit häneltä varmaan jotain ylenmääräistä kunnioitusta, jota hän ei halua antaa. Ei ainakaan niin kuin käskien. Ja siksi provosoituu nimittelemään. Kaveriinsa hermostuessaan hän varmaan nimittäisi tätä homoksi. Ongelma on usein siinä, että naiset vaativat miehiltä naismaista kielenkäyttöä. Ja olen itse nainen, mutta nauraisin noin sanovalle miehelle, enkä loukkaantuisi.
Ja tämä siis ihan spekulaationa siitä mitä tekisin sellaisessa kuvitteellisessa tilanteessa. Kukaan ei kyllä ole ikimaailmassa sanonut mitään tuohon viittaavaakaan. Ei kun anteeksi, joskus nuorena joku humalainen taisi huudella jotain kiukkuista perään, kun en antanut rahaa, vaan kävelin nenä pystyssä ohi, vaikki nätisti pyysi :D
Ensimmäisellä sivulla: