Naisviha palstalla
Olen huolissani palstalla ja muualla somessa esiintyvästä naisvihasta. Kahden tyttären äitinä avoin naisviha lähes keskustelussa kuin keskustelussa tuntuu todella pahalta. Toivon, että ylläpito puuttuu asiaan tiukasti. Itse olen ilmoittanut asiattomiksi naisvihamieliset kommentit ja toivon, että muut tekevät samoin, jotta naisviha saataisiin kitkettyä palstalta. Muistetaan myös, ettei ruokita trollia ja jätetään muutoin huomiotta ja vastaamatta näihin kommentteihin.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Miehiähän täällä koko ajan vihataan. Naisvihaketjut ovat lähinnä reaktiivisia, eli niitä näyttäisi avautuvan kun ensin joku on aloittanut vastaavan ketjun miehistä.
Ilmeisesti ne ketjut joissa kaikkia (suomalaisia) miehiä kutsutaan mätisäkeiksi, spermaviemäreiksi ja kerrotaan miteen läpeensä pahoja tai täysin hyödyttömiä koska eivät anna kaikille halukkaille seksiä katoavat nopeammin kuin naisista vastaavat koska en ole niitä täällä nähnyt. Kysymys sitten kuuluu miksi naisviha ketjut pysyy kauemmin?
Lainaus:
"
"Huvittavaa tässä on se, et vuosisadat miehet monopolisoivat ammatteja ja oppiarvoja, ja sitten kun naiset n. sata vuotta sitten pääsivät mukaan kovalla vaivalla (naisasialiikkeen naisia pilkattiin, parjattiin, huoriteltiin, lesboteltiin, uhkailtiin, pahoinpideltiin) ja kiintiöiden avulla saatiin epätasa-arvon tasaantuminen nopeutumaan, niin nyt kun monet alat ovat naisistuneet alkaa päinvastainen volina. Ylimielisistä, holhoavista miessukupuolesta on tullut altavastaaja modernissa yhteiskunnassa. Ja sitä ne ei kestä - se tietää lisää kouluampumisia, ääriliikkeiden nousua, kun kaikenlaiset äärihömpötykset uppoaa näihin katkeroituneisiin nuoriin miehiin.
Karma is the Bitch. Yhtään ei säälitä. Vuosituhansia tätä 'nainen on miehen kylkiluu' -paskaa, vaikka biologiasta tiedämme, et todellisuudessa se on juuri toisinpäin: ensin oli naissukupuoli ja siitä erkani sitten jossain vaiheessa miessukupuoli, jota ei periaatteessa edes tarvita. Ja kun sitten on yritetty selvittää, et mihin luonto sit miestä tarvii, niin ilmeisesti avainsana on vaihtelu. Saadaan geenivariaatiota. Hah. Ja tällaisille apupojille riittää apupojan duunit. DDD"
Ja niin, olen kopsannut talteen tällaisia jos joku väittää, ettei miesvihaa ole palstalla.. Ja niitä on vielä lisääkin. Haluatko niitä?
Tällaista on se miesviha parin vuoden takaa. Hieman lisää...
"
Vierailija
16:15 | 15.11.2015
"Niin rasittavaa kun joutuu kohtaamaan miehiä, joilla ei selvästikään ole mitään käryä siitä, mihin heillä on rahkeita. Olisi paljon parempi jos tavismies ymmärtäisi olevansa vain yksi surkea lammas muiden joukossa, ei yrittäisi mitään mihin ei selvästikään kykene, kuuntelisi ihmisiä jotka yrittävät kertoa hänelle ettei hänestä ole mihinkään ja että hänellä ei ole mahdollisuuksia kuin niihin naisiin joita kukaan ei halua. Kauhean rasittavaa kun joku ei vain hyväksy muiden haukkuja vaan ajattelee olevansa kauhean siisti tyyppi vaikka muut eivät ole samaa mieltä.
Maailma olisi paljon parempi paikka kun miehet vaan painaisivat rehellisesti leukansa rintaan ja tyytyisivät osaansa. Mä en ainakaan jaksa kaikkia ihmisiä jotka kuvittelee olevansa muka viehättäviä ja kiinnostavia vaikkeivät olekaan. Suutari pysyköön lestissään! Runkkari tumputtakoon kotona!"
-eri
Vierailija kirjoitti:
Tämä on erittäin yleinen ilmiö kaikkialla. Vauvapalstalla voi kirjoittaa rekisteröitymättä eikä kommentteja tarkasteta etukäteen, mutta samanhenkistä kirjoittelua, hieman hillitympään sanamuotoon puettuna toki, on ihan vaikka Hesarin kommenttipalstalla.
Tämä on yleismaailmallinen ilmiö. Naisvihan nousu on tosiasia. Meillä on pitkään ollut kausi jossa tasa-arvossa on menty paljon eteenpäin. Nyt on menossa vastaisku ja naisen arvon alasajo kiihtyy. Olen itsekin erittäin huolissani siitä mihin tämä vielä johtaa. Orjattaresi-romaanin dystopia ei nykyilmapiirissä enää vaikuta ihan epätodennäköiseltä tulevaisuudenkuvalta.
Tässä on tehty itseä miellyttävä johtopäätös.
Haluat uskoa siihen että naisviha johtuu tasa-arvosta, sovinistit eivät vain halua tasa-arvoa.
Todellisuudessa, jos luet ketjuja ja miesten kommentteja, huomaat että pääasiallinen syy naisvihaan johtuu tabusta joka halutaan pitää poissa tasa-arvokeskustelusta. Se tabu on pariutuminen/seksuaalisuus, ja siihen liittyen se millaisia miehiä naiset oikeasti kunnioittavat tunteidensa pohjalta.
Miehet ovat huomanneet että naiset puhuvat tasa-arvosta, mutta oikeasti haluavatkin miehen joka on heidän yläpuolellaan. Mies on isompi, vahvempi, jämäkämpi, älykkäämpi, menestyneempi, jne.
Koska aiheesta ei halua puhua ("pariutuminen on kunkin yksityisasia eikä kuulu julkiseen keskusteluun!!!1"), käy niin kuin aina käy eli ilmiö kerää voimaa pinnan alla.
Miksi luulet että naisvihaajien johtohahmot kuten R.oosh V ovat maskuliinisuutta korostavia PUA-hahmoja, siis pelimiehiä?
Summattuna. miehet kokevat itsensä huijatuiksi.
Joka tapauksessa hämmentää Vauva-lehden välinpitämättömyys tätä asiaa kohtaan. Ei ole mitä ilmeisimmin halua puuttua kunnolla palstalla rehottavaan vihapuheeseen.
Miesasiamiehille vinkkinä voisin sanoa, että tehkää nyt sitten ihmeessä omia valituksianne tuonne päätoimittajalle, jos kerran koette että miehiä täällä vainotaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena pidä mielipiteen ilmaisun rajoittamisesta. Jokaistahan joku vihaa. Mitä väliä sillä on? Varsinkaan silloin, kun vihaa somessa ei kohdisteta yksilöön, vaan johonkin epämääräiseen ryhmään. Sinäkin vihaisit minua, jos vaivautuisin vähän avaamaan mielipiteitäni...
Minusta tällainen tiettyä ryhmää vastaan kohdistettu viha on erittäin tuomittavaa siinä missä yksilöä kohtaankin. Käsittääkseni näin on myös lainsäädännössä.
Totta. Mammojen pitäisi lopettaa Sofian ja Siepin haukkuminen.
Miten sinun lapsesi liittyvät naisvihaan?
Älä lue niitä keskusteluja jos ahdistaa, jokaisella saa olla mielipide naisista.
Brittiläisen tutkimuksen mukaan jopa yli 70% netin naisvihaksi määriteltävästä materiaalista on lähtöisin naisten näppiksiltä. Miettikääpäs sitä.
Vieläkään naisvihaa ei ole tässäkään ketjussa määritelty, pelkkää ruikuttamista miehistä ja miesten haukkumista. Eli miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Miehiähän täällä koko ajan vihataan. Naisvihaketjut ovat lähinnä reaktiivisia, eli niitä näyttäisi avautuvan kun ensin joku on aloittanut vastaavan ketjun miehistä.
Ilmeisesti ne ketjut joissa kaikkia (suomalaisia) miehiä kutsutaan mätisäkeiksi, spermaviemäreiksi ja kerrotaan miteen läpeensä pahoja tai täysin hyödyttömiä koska eivät anna kaikille halukkaille seksiä katoavat nopeammin kuin naisista vastaavat koska en ole niitä täällä nähnyt. Kysymys sitten kuuluu miksi naisviha ketjut pysyy kauemmin?
Lainaus:
"
"Huvittavaa tässä on se, et vuosisadat miehet monopolisoivat ammatteja ja oppiarvoja, ja sitten kun naiset n. sata vuotta sitten pääsivät mukaan kovalla vaivalla (naisasialiikkeen naisia pilkattiin, parjattiin, huoriteltiin, lesboteltiin, uhkailtiin, pahoinpideltiin) ja kiintiöiden avulla saatiin epätasa-arvon tasaantuminen nopeutumaan, niin nyt kun monet alat ovat naisistuneet alkaa päinvastainen volina. Ylimielisistä, holhoavista miessukupuolesta on tullut altavastaaja modernissa yhteiskunnassa. Ja sitä ne ei kestä - se tietää lisää kouluampumisia, ääriliikkeiden nousua, kun kaikenlaiset äärihömpötykset uppoaa näihin katkeroituneisiin nuoriin miehiin.
Karma is the Bitch. Yhtään ei säälitä. Vuosituhansia tätä 'nainen on miehen kylkiluu' -paskaa, vaikka biologiasta tiedämme, et todellisuudessa se on juuri toisinpäin: ensin oli naissukupuoli ja siitä erkani sitten jossain vaiheessa miessukupuoli, jota ei periaatteessa edes tarvita. Ja kun sitten on yritetty selvittää, et mihin luonto sit miestä tarvii, niin ilmeisesti avainsana on vaihtelu. Saadaan geenivariaatiota. Hah. Ja tällaisille apupojille riittää apupojan duunit. DDD"
Ja niin, olen kopsannut talteen tällaisia jos joku väittää, ettei miesvihaa ole palstalla.. Ja niitä on vielä lisääkin. Haluatko niitä?
"
Vierailija
"Niin rasittavaa kun joutuu kohtaamaan miehiä, joilla ei selvästikään ole mitään käryä siitä, mihin heillä on rahkeita. Olisi paljon parempi jos tavismies ymmärtäisi olevansa vain yksi surkea lammas muiden joukossa, ei yrittäisi mitään mihin ei selvästikään kykene, kuuntelisi ihmisiä jotka yrittävät kertoa hänelle ettei hänestä ole mihinkään ja että hänellä ei ole mahdollisuuksia kuin niihin naisiin joita kukaan ei halua. Kauhean rasittavaa kun joku ei vain hyväksy muiden haukkuja vaan ajattelee olevansa kauhean siisti tyyppi vaikka muut eivät ole samaa mieltä.
Maailma olisi paljon parempi paikka kun miehet vaan painaisivat rehellisesti leukansa rintaan ja tyytyisivät osaansa. Mä en ainakaan jaksa kaikkia ihmisiä jotka kuvittelee olevansa muka viehättäviä ja kiinnostavia vaikkeivät olekaan. Suutari pysyköön lestissään! Runkkari tumputtakoon kotona!"
-eri
Löysit siis kaksi (2) vuosia vanhaa esimerkkiä, vaikka näitä teidän mukaanne tulee tuhansia päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Joko olet opettanut tyttärillesi miten voi päätellä kuvasta onko mies sopiva kumppani tai ainakin ehdottoman epäsopiva?
Minulla ei ole tyttäriä (eikä poikiakaan vielä), mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miten tällaisen asian voi päätellä valokuvasta. Minusta tämmöinen ennakkoluuloisuus menisi nimenomaan sen kuuluisan miesvihan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha on ihan naisten aikaansaamaa. Katsokaa sinne peiliin.
Toisekseen, palsta on täynnä naisten omaa "parempaa" naisvihaa, ja naivaltaisilla työpaikoilla on eniten työpaikkakiusaamistakin. Olette itse niin toksisia, että olette sokeita naisvihan syille.
Vähän samalla tavalla naisten omaa syytä kuin vaikka islamilaista lakia noudattavissa maissa miesten mielestä naiset ihan ehdottomasti ansaitsevat ne rangaistukset joita heihin kohdistetaan?
Tämänkin palstan miesten mielestä nainen on paha jos kehtaa pitää itseään ihmisenä, eikä jonain mitä nuorena käytetään kuin esinettä ja joka vanhempana muuttuu roskaksi joka joutaisi kaatopaikalle. Tämänkaltainen röyhkeys naiselta kirvoittaa palstamiesten näppiksiltä sivukaupalla myrkkyä tihkuvia vihaoksennuksia ja vielä tappouhkaukset päälle. Onpa täällä ollut ihan yksityiskohtaista suunnittelua naisiin kohdistuvasta joukkotuhostakin.
Nettivinkki poliisille. A i n a.
Olen näin aina tehnytkin. Ja tästä kun kerran keskusteltiin, sain eräältäkin palstapeikolta kuulla olevani psykoosissa ja harhainen. Tämähän on yksi näiden taktiikoista, ensin kirjoitetaan jo rikoksenkin tunnusmerkit täyttävää törkyä ja sitten yritetään tehdä asiasta huolestuneet naurunalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena pidä mielipiteen ilmaisun rajoittamisesta. Jokaistahan joku vihaa. Mitä väliä sillä on? Varsinkaan silloin, kun vihaa somessa ei kohdisteta yksilöön, vaan johonkin epämääräiseen ryhmään. Sinäkin vihaisit minua, jos vaivautuisin vähän avaamaan mielipiteitäni...
Siis, ihmistenhän pitäisi kohdistaa vihansa henkilöön eikä RYHMÄÄN. Esim eivät kaikki naiset ole samanlaisia, tee samoja asioita, ajattele samalla tavalla ja niinedespäin.
Yksilön vihaaminen pilaa sen yksilön elämän. Ryhmän vihaaminen on yhtä tyhjän kanssa niin kauan kun niitä vihaajia ei ole enemmistö muista ihmisistä. Ihmisen älykkyys on sellaista, että se luokittelee asioita. Ei voi toimia jos ottaa kaikki asiat ihan ”tyhjänä tauluna” , josta ei voi mitään etukäteen olettaa. Nöin se vaan menee, vaikka sinus kuinka harmittaisi että joudut maksamaan jonkunmuun synneistä. Näin se aina vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
"
"
Vierailija
-eri
Löysit siis kaksi (2) vuosia vanhaa esimerkkiä, vaikka näitä teidän mukaanne tulee tuhansia päivittäin?
"
Vierailija
7/27
klo 20:54 | 15.7.2016
Ei vanha mies ole tasokas. Rupsahtanut, harmaantuva riippukikkeli, jolla vanhuuden vaivat iskevät paljon aikaisemmin kuin sillä nuorella naisella. Ei pirteä ja nätti nuori nainen halua tuhlata elinvoimaansa minkään ukon viihdyttämiseen.
Jos aiot sanoa että vanhalla miehellä on rahaa ja valtaa, ei kiinnosta :D Niin on nuorillakin miehillä ja suurin osa naisista etsii muutenkin miesystävältä vähän eri ominaisuuksia.
Lisää on.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, ihmistenhän pitäisi kohdistaa vihansa henkilöön eikä RYHMÄÄN. Esim eivät kaikki naiset ole samanlaisia, tee samoja asioita, ajattele samalla tavalla ja niinedespäin.
Mielestäni sananvapautta ja mielipiteitä ei pitäisi kuitenkaan rajoittaa, se ei ole ratkaisu mihinkään.
M37
Vierailija kirjoitti:
Naisviha on ihan naisten aikaansaamaa. Katsokaa sinne peiliin.
Toisekseen, palsta on täynnä naisten omaa "parempaa" naisvihaa, ja naivaltaisilla työpaikoilla on eniten työpaikkakiusaamistakin. Olette itse niin toksisia, että olette sokeita naisvihan syille.
Tällä logiikalla miesvihakin on miesten aikaansaamaa ja oikeutettua.
"Parempi naisviha" on täysin sinun oma keksintösi.
Tuossa yllä kirjoittanut oli oikeassa.
Minäkin tajusin jossain vaiheessa että suuin osa naisvihaajista ei ollut mitään 50-luvulle jämähtäneitä sovinisteja.
Suurin osa on miehiä jotka uskovat tasa-arvoon (jopa hyvin vahvasti), mutta missasivat kirjoittamattomat säännöt liittyen seksiin ja pariutumiseen, ja alkoivat vihaamaan naisia huomatessaan ristiriidan sen välillä mitä sanotaan ja miten homma oikeasti toimii.
Annan esimerkkejä:
Halutaan että tulotilastot menisivät tasan, mutta samoissa tilastoissa naiset yhä suosivat parempituloisia miehiä.
Naisia mainostetaan seksuaalisesti rohkeina, mutta naisista tutkimuksesta riippuen 96-99% on seksuaalisesti alistuvia.
Vierailija kirjoitti:
Brittiläisen tutkimuksen mukaan jopa yli 70% netin naisvihaksi määriteltävästä materiaalista on lähtöisin naisten näppiksiltä. Miettikääpäs sitä.
Vieläkään naisvihaa ei ole tässäkään ketjussa määritelty, pelkkää ruikuttamista miehistä ja miesten haukkumista. Eli miesvihaa.
Vinkki: elämme Suomessa.
Palsta muuttui valtavasti joitain vuosia sitten, kun jonnet ja miehet valtasivat palstan.
Naisista on loputtomia herjausketjuja, jotka saavat miettimään, millaista elämää kirjoittaja elää. Ei, me kaikki palstalla kirjoittavat naiset emme ole hylänneet teitä koulussa/opiskellessa/baarissa/Tinderissä, vaan useimmat meistä kummastelevat aggressiivisia tekstejänne.
Inhoan eniten sitä, että loputtomia penis- ja seksijuttuja on solkenaan Aihe vapaalla, vaikka niistä kannattaisi kirjoittaa Seksi-palstalla. Kiva, että teillä on penis. Ei, peniksenne ei kiinnosta meitä kaikkia.
Hienoa, että teillä on MGTOW. Ehdotan, että jokainen palstalle kirjoittava naisvihaaja liittyy järjestöön, ryhmään tai mihinlie ja keskittyy jatkossa tapaamaan eniten ihailemianne ihmisiä eli miehiä. Minä pidän miehistä, joten ymmärrän erittäin hyvin, että miehet ovat teille tärkeitä ihailun kohteita.
Rauha laskeutuu palstalle ja täällä voi jälleen kirjoittaa nokkelien, fiksujen ja hauskojen ihmisten kanssa.
ohis
Minä olen nähnyt ja kuulluut tarpeeksi ilkeitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tällainen tiettyä ryhmää vastaan kohdistettu viha on erittäin tuomittavaa siinä missä yksilöä kohtaankin. Käsittääkseni näin on myös lainsäädännössä.
Vihaa ei kuitenkaan saa kitketyksi pois. Kaikki vihaavat joka tapauksessa ”vääränlaisuutta”, väärää käyttäytymistä ja vääriä mielipiteitä. Ja jokainen tietysti määrittelee ihan itse, mikä on se oikea... Itsekin vihaat tyyppejä, jotka vihaavat naisia, koska he ovat sinun mielestäsi uhka. No, samasta syystä jokainen vihaa...
Jaa, että naisviha on naisten omaa syytä. Vähän samanlainen nökemys kuin perheväkivallassa väkivaltainen osapuoli (no yleensä se on mies ja tämä ei ole miesvihaa vaan fakta) syyttää uhria siitä, että väkivalta on hänen omaa syytään esim. käytöksestä johtuvaa. Uhri usein uskoo tämän.
Höpö höpö. Täällä on pääasiassa yksittäisiä ketjuja, missä nainen valittaa esim. miehensä käytöksestä. Ei ole miesvihaa. Muutamia ketjuja, missä keskustellaan yleisesti miesten käytöksestä. Niissäkään ei muutamaa provoilijaa lukuunottamatta miesvihaa näy. Koskaan en ole nähnyt miehistä kirjoitettavan yhtä törkeitä loiskommentteja tai nimiteltävän heitä yhteiskunnan syöväksi tai vihollisiksi, joista pitää päästä eroon. Naiset ovat milloin reikiä, milloin lompakkoloisia, milloin valaita, milloin mitäkin.