"Rakastumiselle" pitäisi keksiä uusi sana, koska se tunne ei liity mitenkään rakkauteen
se on ihastumista joka pohjaa kiimaan, vaikkei kiimaa tiedostaisi.
Alkukantainen tarve paritella, huom, vaikkei edes tietoisesti aio lisääntyä.
Kuka on keksinyt asialle noin typerän sanan. Myös rakkaus-sana parisuhteen yhteydessä ei ole oikea, se ei ole rakkautta, vaan alkaa tuosta samasta paritteluhalusta, ja parhaimmillaan pysyy ystävyytenä. Ystävästä pidetään, ei sitä rakasteta. Jos palavasta talosta pitää pelastaa omaa lihaa ja verta, tai ystävä, jokainen pelastaa omaa lihaa ja verta. SE on oikeaa rakkautta.
Termit ei täsmää, ja ihmiset ovat sekaisin.
Kommentit (91)
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Teidän tunteet ei valitettavasti kerro mitään valtaväestön tunteista. Mitäs jos menetätkin jotain hyvin merkittävää siinä että et kykene tuntemaan aitoa rakkautta. Et voi tietää.
Jokainen aikuinen ihminen tietää että rakkautta ei ole,
Taidat olla vielä hyvin nuori.Taidat olla sekaisin.
Linkki ja lähde?[/quote
Mitä linkkejä olet lukenut? Olet lukenut naistenlehtiä ja muuta roskaa. Ei ole lääketieteellistå faktaa asiaan joka on sinulle totta tässä asiassa. Onko linkkiä?
Totta. Mä huomasin miten 'rakastuminen' on pelkkää hormonitoimintaa kun tulin tarpeeksi vanhaksi. Siis todella, miten ne on paiskoneet mua tilanteesta toiseen. Oon mennyt kuin kiimainen nauta himoni perässä ja kuvitellut sitä rakkaudeksi! Nyt kun pääsin siitä tunnen todellakin vapautuneeni. Voin keskittyä ihan muihin asioihin. Na iminen, miten pitkästyttävää kaikkine lieveilmiöineen!
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Teidän tunteet ei valitettavasti kerro mitään valtaväestön tunteista. Mitäs jos menetätkin jotain hyvin merkittävää siinä että et kykene tuntemaan aitoa rakkautta. Et voi tietää.
Linkki ja lähde?[/quote
Mitä linkkejä olet lukenut? Olet lukenut naistenlehtiä ja muuta roskaa. Ei ole lääketieteellistå faktaa asiaan joka on sinulle totta tässä asiassa. Onko linkkiä?Rakastan miestäni ja lastani, ketä sinä rakastat?
Vähätteletkö useinkin niitä naisia joita puhuttelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia. Kun sanot olevasi rakastunut, et ehkä tarkoita ollenkaan samaa tunnetta, jota joku toinen tarkoittaa sanoessaan olevansa rakastunut. Siksi voi tuntua siltä, että termit eivät täsmää, kun oikeastaan et ymmärrä mistä joku toinen puhuu.
Eiköhän jokainen minun ikään(47) ehtinyt tiedä mitä "rakastuminen" tarkottaa. Pointti on siinä, että sana on väärä. Kyse on samasta asiasta mitä ihastuminenkin on, vaikka ihastuminen olisi syvempää kuin joskus aiemmin. Kyse on pelkästä luonnon parittelukäskystä.
Himo ja parittelunhalu ei vaadi ihastumista rakastumisesta puhumattakaan, joten olet väärässä.
Outoa että tyypit jotka luottavat tieteeseen, uskovat rakkauteen.
Siinä on paha ristiriita. Ei vakuuta.
Joko tiede on feikkiä. Tai rakkaus on feikkiä.
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Linkki ja lähde?[/quote
Mitä linkkejä olet lukenut? Olet lukenut naistenlehtiä ja muuta roskaa. Ei ole lääketieteellistå faktaa asiaan joka on sinulle totta tässä asiassa. Onko linkkiä?Rakastan miestäni ja lastani, ketä sinä rakastat?
Rakastan lemmikkejäni. Ketään ihmistä en rakasta.
Ihminen ei ole sen arvoinen. En kykene rakastamaan ketään ihmistä. Kukaan ei rakasta ketään. Ihmiset uskovat satuja.
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut. kirjoitti:
Ensin ihastutaan ja sitten rakastutaan, josta siis alkaa rakkaus. Näin olen itse asian aina mieltänyt.
Tässä juuri mennäänkin metikköön, se on sitä samaa ihastumista vain, tarve yhtyä ja palvoa toisen biologisia ominaisuuksia. Ei mitenkään rakkauteen liittyvää.
Päinvastoin. Silloin suhteessa alkaa olla muutakin kuin kiimaa tuntematonta ihmistä kohtaan. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja ehkä sinun tunteesi rajoittuvat siihen kiimaan. Eikä siinäkään kai mitään pahaa ole.
Joillekin on henkilökohtainen loukkaus jos kuulee ettei rakkautta ole. Mistä se kertoo? Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Linkki ja lähde?[/quote
Ihminen ei ole sen arvoinen. En kykene rakastamaan ketään ihmistä. Kukaan ei rakasta ketään. Ihmiset uskovat satuja.Olet ihan sekaisin. Se, että sinä et kykene rakastamaan ketään ihmistä, ei tarkoita, että muut eivät kykenisi.
Rakastunut. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut. kirjoitti:
Ensin ihastutaan ja sitten rakastutaan, josta siis alkaa rakkaus. Näin olen itse asian aina mieltänyt.
Tässä juuri mennäänkin metikköön, se on sitä samaa ihastumista vain, tarve yhtyä ja palvoa toisen biologisia ominaisuuksia. Ei mitenkään rakkauteen liittyvää.
Päinvastoin. Silloin suhteessa alkaa olla muutakin kuin kiimaa tuntematonta ihmistä kohtaan. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja ehkä sinun tunteesi rajoittuvat siihen kiimaan. Eikä siinäkään kai mitään pahaa ole.
Olet kuullut huhuja.
Kiima on totta. Rakkaus on kuin kummitus. Kaikki puhuvat niistä, mutta kukaan ei ole nähnyt niitä.
Rakastuminen, tai miksi sitä ikinä haluaakaan kutsua, näyttäytyy monogamisten nisäkkäiden ja ihmisten aivoissa samanlaisena kemiallisena myrskynä. Samat hormonit ovat käytössä sekä ihmisten että preeriamyyrien rakastuessa. Myös oman lapsen kuvaa katsellessa aktivoituvat samat aivoalueet kuin puolison kuvaa katseltaessa.
Parisuhteessa esiintyvä rakkaus ei siis tosiaankaan ole pelkkää kiimaa ja ystävyyttä.
Rakastunut. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia. Kun sanot olevasi rakastunut, et ehkä tarkoita ollenkaan samaa tunnetta, jota joku toinen tarkoittaa sanoessaan olevansa rakastunut. Siksi voi tuntua siltä, että termit eivät täsmää, kun oikeastaan et ymmärrä mistä joku toinen puhuu.
Eiköhän jokainen minun ikään(47) ehtinyt tiedä mitä "rakastuminen" tarkottaa. Pointti on siinä, että sana on väärä. Kyse on samasta asiasta mitä ihastuminenkin on, vaikka ihastuminen olisi syvempää kuin joskus aiemmin. Kyse on pelkästä luonnon parittelukäskystä.
Himo ja parittelunhalu ei vaadi ihastumista rakastumisesta puhumattakaan, joten olet väärässä.
Eikä rakastuminen vaadi himoa ja parittelunhalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Linkki ja lähde?[/quote
Ihminen ei ole sen arvoinen. En kykene rakastamaan ketään ihmistä. Kukaan ei rakasta ketään. Ihmiset uskovat satuja.Olet ihan sekaisin. Se, että sinä et kykene rakastamaan ketään ihmistä, ei tarkoita, että muut eivät kykenisi.
Sinä olet nainen ja uskot paskaan.
Laita tieteellinen linkki väittämiisi asioihin.
Onko kenelläkään heittää tähän tieteellistä linkkiä?
Naiset uskovat myös horoskoopeihin.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että tyypit jotka luottavat tieteeseen, uskovat rakkauteen.
Siinä on paha ristiriita. Ei vakuuta.
Joko tiede on feikkiä. Tai rakkaus on feikkiä.
Rakkaus on subjektiivinen kokemus, joten tiede ei voi suoranaisesti tutkia sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Linkki ja lähde?[/quote
Minun ei tarvitse todistaa sinulle yhtään mitään. Minua ei kiinnosta, ettet sinä pysty rakastamaan ketään. Minua kiinnostaa ainoastaan se, että näen mieheni taas illalla. Pussailemme, halailemme, keskustelemme päivän asioista, teemme hyvää ruokaa ja rakastelemme. Rakastan häntä ja hän minua.
Aloittaja on harvinaisen oikeassa, ja kuten huomaamme, moni kommentoija on täysin delusionaalisessa kiimatilassa, ns. kevättä rinnassa. Rakkauden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallava kirjoitti:
Linkki ja lähde?[/quote
Minun ei tarvitse todistaa sinulle yhtään mitään. Minua ei kiinnosta, ettet sinä pysty rakastamaan ketään. Minua kiinnostaa ainoastaan se, että näen mieheni taas illalla. Pussailemme, halailemme, keskustelemme päivän asioista, teemme hyvää ruokaa ja rakastelemme. Rakastan häntä ja hän minua.
Naisille on henkilökohtainen loukkaus jos sanoo, että rakkautta ei ole.
Jos sen sanoo miehelle, kukaan ei loukkaannu.
Satun tietämään, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuminen, tai miksi sitä ikinä haluaakaan kutsua, näyttäytyy monogamisten nisäkkäiden ja ihmisten aivoissa samanlaisena kemiallisena myrskynä. Samat hormonit ovat käytössä sekä ihmisten että preeriamyyrien rakastuessa. Myös oman lapsen kuvaa katsellessa aktivoituvat samat aivoalueet kuin puolison kuvaa katseltaessa.
Parisuhteessa esiintyvä rakkaus ei siis tosiaankaan ole pelkkää kiimaa ja ystävyyttä.
Eli sille löytyi tieteellinen selitys. Sitten kun aivomyrsky on ohi, kaikki on ohi= rakkautta ei todellisuudessa ole.
.