Mitä tuli luokkanne hissukoista tai koulukiusatuista myöhemmässä elämässään?
Kun aina keskitytään tekijöihin eli kiusaajiin ja muiden alistajiin, niin tekee mieli kysyä kiusattujen tai arkojen, kaverittomien luokan hissukoiden myöhemmästä elämänkulusta.
Kommentit (443)
Kroonisesti masentunut ikuinen yliopisto-opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Luuseri, mt-syistä työkyvyttömyyseläkkeellä alle nelikymppisenä, käpertyen yksin katselemaan telkkaria, ilman yhtään kaveria myöhemmässäkään elämässä.
Minulla sama juttu, mutta ainakin saan olla rauhassa kiusaamiselta ja tehdä päivät pitkät mitä tahdon.
Luokaltani kaksi hissukkaa saanut alaikäisenä lapsia ja elävät köyhää yh-elämää, yksi sairastunut psyykkisesti ja elää sairaalassa, yhdestä tuli lääkäri. Ketään näistä ei tosin kiusattu!
Käyttäjä6859 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kiusattuna ja ulkopuolelle jatettyna olen kouluttautunut (vaikka valilla oli todella rankkaa jaksaa juurikin kiusauksen takia) ja nykyaan unelma ammatissani ulkomailla työskennellen. Naimisissa ja kaikki paremmin kuin hyvin. Olisipa tiennyt taman synkimpina teiniaikoina ja myohemmallakin, kun ei jaksanut uskoa etta se helvetti ikina loppuu..
Koulumaailma onneksi on vain lyhyt verrattuna loppuelamaan, jonka saa rakennettua mieleisekseen. Ulkomaille lahto helpotti kaikenkaikkiaan oloa, tuntuu etta on vapaa ja ei tarvitse miettia kehen tuttuun tormaa kaupungilla. Ei ole ikava ketaan tai mitaan.
Muista syrjityista en tieda, tuntui etta olin ainut..heh et sä missään ulkomailla asu :D hyvin yksi ääkkönen lipsahtanut tekstiin
Tää saattaa nyt järkyttää sua, mutta ulkomailla voi käyttää ihan suomesta ostettua läppäriä.
Mulle jäi ulkomailla asumisen jälkeen pitkäksi aikaa semmoinen tapa että kirjoitin äät aana ja ööt oona. Minulla kun ei ollut sillä reissulla omaa tietokonetta ja totuin käyttämään yliopiston koneita. Aika pitkään suomeen palattuani kirjoitin niin että välillä käytin ääkkösiä ja välillä en.
Vieläkin joskus kirjoitan osan sanoista vahingossa ilman ääkkösiä.
t. ohis
Miksi kirjoittaa teksti noin kun toi tyyppi kirjoitti ja sitten laittaa yksi ääkkönen sinne sekaan?
Lääkäri ja opettaja. Molempia kiusattiin kun olivat älykkäitä ja hyviä koulussa. Onneksi eivät lannistuneet
Minusta tuli erityisopettaja. Matka tähän pisteeseen oli hankala, sillä oireilin peruskoulun jälkeen vuosia syömishäiriöillä, masennuksella, ahdistuksella ja erilaisilla fobioilla koettua kiusaamista, mikä mm. pitkitti opintoja. Nyt 29-vuotiaana olen kuitenkin ainakin melkein tasapainoinen ja vasta valmistunut erkkaope.
Minusta tuli suunnitteluinsinööri(AMK). Olin kylläkin luokallamme enemmän siinä porukassa, joka sorsi vähemmän suosittuja ja hissukoita. Kiusaaminen oli kylläkin hyvin mietoa. Ei ikinä mitään fyysistä. Joskus saattoi tulla väärinkäsityksiäkin kun nämä kiusatuksi itsensä kokeneet ottivat kaiken heille sanotun kiusauksena jos se tuli ihmisiltä joista nämä eivät pitäneet.
Meillä oli kyllä selkeästi jakautunut luokka, jossa oli ne tietyt kaveripiirit. Tällaisten ryhmittymien välillä joskus kyllä painittiinkin, mutta ei kumpikaan osapuoli kokenut olevansa kiusattu.
Parista koulukiusatusta tuli kouluampujia,joukkotappajia
Vierailija kirjoitti:
Mä olin se kiusattu, kenelle ei ollut kavereita ala eikä yläasteella, muo haukuttiin rumaks yms.
Amikseen mentyä, mulla olikin yhtäkkiä enemmän ystäviä, kuin kiusaajillani. Koko ajan mun piti olla menossa sinne ja tänne, kun ystävät kaipas. Sain ammatin ja olenkin ainoa yläasteen luokalta, jolla on perhe, joka on kihloissakin :D Eikä muuten ole mikään ruma mies, vaan kyllä nuo kiusaajat kadehtii. Pari kiusaaja on tullut jo pyytämään anteeksi ja suoraan sanoneetkin kadehtivat mun elämää, kun käpertyvät yksin kotiin päästyään sohvan nurkkaan katsomaan telvisiota :D
Kyllä meni nyt liikaa satuiluksi... :D :D
Paha sanoa, yksi taitaa olla yliopistossa ja mä olen hakemassa arkkitehtikoulutukseen. Vaikka ei sillä, aika pitkä matka on ollut että oon päässyt elämään normaalin ihmisen elämää.
Lähihoitaja. Sairaanhoitaja. Puutarhuri. Kotiäiti. Alkoholisti, joka kuoli jo parikymppisenä. Alkoholisti, joka elää toimeentulotuen varassa. Nämä siis eri ihmisiä.
Musta ei tullut mitään, syrjäytynyt, kouluttamaton, pitkäaikaistyötön yksin viihtyvä hissukka olen edelleen 40+ iässä.
Vierailija kirjoitti:
Parista koulukiusatusta tuli kouluampujia,joukkotappajia
Todellisia syyllisiä ovat nämä kiusaajat. Miksi heitä ei rangaista?
Kummat menestyi paremmin teidän keisseissä, kiusaajat vai kiusatut? Kiusatuissa varmaan hyvin erilaisia ihmisiä, osaa kiusataan ulkonäön tai nörttiyden vuoksi, osalla mt- tai sosiaalisia ongelmia jo lapsena. Nuo ensimmäiset pärjäävät ihan hyvin, professorit, lääkärit ja dippainssit tuota sakkia, jo lapsena pahoin vahingoittuneet (ei pelkästään koulussa vaan koti ei ainakaan tue) saattavat jatkaa syrjäytymistään. Kiusaajissa ne koulun kingit ja "kviinit" taitavat olla niitä koulut vähällejättäneitä, viinalle persoja nykyisiä yksinhuoltajia, työttömiä ja muuten syrjäytyneitä, osa kiusaajista älykköitäkin ja menestyneitä mutta luonnevikaisia.
Jaa a, en ole tekemisissä juurikaan mutta sosiaalisesta mediasta olen katsonut että eräs jota kiusattiin lihavuudesta on lihonut vaan entisestään 🤔
Hmm... lääkäri, kanttori, malli, elämäm koululainen, narkkari. Ainakin nuo äkkiseltään muistan. Yhtä lukuunottamatta eivät olleet luokallani, mutta samassa koulussa kuitenkin.
Pari tiedän: toinen on pappi, toinen menestyvä yrittäjä kaikesta päätellen se entinen nössykkä on kovasti naisten suosiossa nykyisin :D
Suurin osa ei mitenkään ihmeellisesti pärjää elämässään, mutta yhdestä tuli suhteellisen kuuluisa näyttelijä.
Miehestäni, jota kiusattiin koulussa rankasti, tuli johtaja it-alalle. Veljestäni, jota myös kiusattiin, tuli menestyvä liikemies.
Omien kokemusteni perusteella kiusaaminen joko kovettaa niin, että tulee tarve näyttää ja pärjätä tai suistaa niin alas, ettei sieltä pääse koko elämänsä aikana. Lapset ja nuoret ovat kyllä hirviöitä toisilleen, meno koulussa oli välillä aivan kamalaa!