* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Lapinnoita, komppaan Tellua siinä, että ei niitä oireita aina ole. Se oireettomuus voi ollakin se ainoa raskaus"oire". :)
Juoksujalka: No höh, typerä nega! Mutta kuten itsekin arvelit, niin testaaminen saattoi olla liian aikaista. Tsemppiä! Miehesi on täysin oikeassa siinä, että kärsivällisyyttä tämä projekti vaatii. Ja olen ennenkin toitottanut täällä sitä, että kannattaa keskittyä niihin elämän hyviin asioihin juuri tällä hetkellä, niin jaksaa paremmin tätä vauvaprojektiakin siinä siivellä sitten. :)
Tellulle tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!
ON: Noniin, punktiosta on selvitty kotiin! Kiitos tsemppauksesta ja myötäelämisestä teille. :) Toimenpide meni kohtuullisen hyvin, vaikka rakkuloita oli paljon ja ne olivat vielä jotenkin hankasti, että neulaa ei meinannut saada perille. Hoitaja auttoi sitten painamalla mahasta. Lisäksi lantionpohjanlihakset (joita lääkäri kehui todella vahvoiksi!) taistelivat myös neulaa vastaan. :D
Loppujen lopuksi saaliiksi saatiin 13 solua. Huomenna sitten selviää onko hedelmöittyminen onnistunut. Kieltämättä pelottaa ihan hulluna, jos ilmoittavatkin, että yksikään ei hedelmöittynyt. Kaikki kun on mahdollista... Keskiviikkona on sitten alkionsiirto, jos hedelmöittyminen onnistuu.
Punktion jälkeen olo oli todella kipeä sairaalassa ollessa. Sain lisää kipulääkettä heti toimenpiteen jälkeen. Kotiin päästiin kuitenkin melko pian ja olokin on ollut parempi. Kovasti nyt vaan lepoa ja paljon vettä. Harmittaa kyllä lepäillä, kun ulkona paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta! Käytiin koiran kanssa sentään pihalla auringossa paistattelemassa, kun ei minua sentään petipotilaaksi käsketty. Pienellekään kävelylle/lenkille ei saa kuulemma lähteä, mutta ulkona saa kyllä olla. Hyperstimulaation riski on melko iso...
Marjana
JEE Marjana!
Hyvältä kuulostaa saalis. Ja tottakai ne hedelmöittyy, suurin osa ainakin. Siihen me uskomme!
Nyt otat rennosti ja annat aikaa itsellesi. Voimia!!
T. RM pikana ennen kokousta =)
Täti ei kolkuttele vielä, tänään tosiaan piti alkaa. :) Raskaustestinkin tein mutta negaahan se näyttää.. Ilmesesti stressaan vaan niin paljon että menkatkin jää tulematta.
Jaahans, täällä on kroppa sekoillut tänään...eli siis kp25 menossa tänään ja kahdella vessa käynnillä paperiin tullut hieman, mutta selvästi verta ( sorry!) Haluaisin vaan tietää, että onko tämä merkki nyt tädin saapumisesta tällä kertaa hyvin ajoissa vaiko jotain muuta!!!? Erittäin ärsyttävää ja turhauttavaa! Ja kaikki aiemmat kierrot olleet vähintään 30päivää ja, jos täti saapuu nyt, niinkään melko lyhyeksi! Pitääkö tässä alkaa tikuttaa ovista jatkossa?
Onnea Tellu kadonneen oviksen onnistuneesta metsästyksestä.
Marjana hienoa kuulla että kaikki meni hyvin, nyt vaan kovat tsempit. Sinulla on tärkeä viikko :)
ON: Jee, täälläkin bongattu ovis. Tikuttelu on hauskaa :) Ollaan tehty siitä omanlaisemme juttu, minä hoidan nätisti sanottuna näytteen oton ja mies ottaa aikaa. Kiva tehdä sitä yhdessä, kun yhteinen projektihan tämä on. Onnistunut löytö tuli hyödynnettyä erinomaisesti ja nyt toivotaan kovasti tärppiä. Olen onneksi jättänyt stressin unholaan ja nyt vaan nautin tästä toiveikkaasta odottelusta. Pidän peukkuja teille naiset, pitäkää tekin minulle. Aurinkoista viikkoa koko porukalle!
Lumi86 kp 18/30 Tellu listalle voi lisätä yk 3, se on tainnut jäädä sieltä uupumaan :)
Tellu, Roxymamma ja Marjana: Nyt vaan odotellen ja yritän olla murehtimatta turhia. Tässä vaiheessa en voi tehdä muuta. Paitsi yrittää ajatella kaikkia muita juttuja :) Ja Marjanalle super tsempit!!
En mä taida sittenkään tuntea kroppaani tai laskea... Tänään onkin kp17 ja mulla on uudet (ja paljon vahvemmat) ovis oireet.... ja limatulppa. Pitäisiköhän sitä ovistikkua kokeilla... Te jotka tikutatte oviksen, niin milloin aloitatte tikuttamisen ja pysyykö ovis suht. samana päivänä joka kuukaus?
Aletaan täälläkin olla taas jännän äärellä, huomenna kp 32/32..
Oloja on vaikka mitä ja sitten ei taas kuitenkaan mielestäni mitään... Nyt eka kierto kun oli ovistikut käytössä ja se bongattiinkin. Talletuksia saatiin tasaisesti oviksen ympärillä tehtyä, että sen puolesta hyvä olo että kaikki voitava on tehty. On se vaan joka kierto yhtä jännää. Toivoa parasta ja varautua pahimpaan, se pettymys kun aina on niin valtava negasta.. Kierto kierrolta vaan pahenee.. No, ei auta kuin katsoa kun ämmän käy! ;)
Tsemppiä kaikille! :)
Hitaasti tää menee.. Huomiseks oon laskeskellu oviksen osuvan, saas nähdä, tunnistanko oireita. Viime kierrossa mielestäni tunsin hyvin (ja ovulaatiolaskuri tuntui täsmäävän).
Esitänpä tässä saman kysymyksen kuin tuolla joulukuisissa: onko ne ovisoireet yleensä juuri silloin ovispäivänä? Vai edeltävätkö ovulaatiota? Itselläni yleensä yhtenä päivänä selkäkipua ja ihan yhden vessakäynnin yhteydessä limaista vuotoa.
Marjana, onnea, pidetään peukkuja huomiselle ja keskiviikolle!
Hitaasti tää menee.. Huomiseks oon laskeskellu oviksen osuvan, saas nähdä, tunnistanko oireita. Viime kierrossa mielestäni tunsin hyvin (ja ovulaatiolaskuri tuntui täsmäävän).
Esitänpä tässä saman kysymyksen kuin tuolla joulukuisissa: onko ne ovisoireet yleensä juuri silloin ovispäivänä? Vai edeltävätkö ovulaatiota? Itselläni yleensä yhtenä päivänä selkäkipua ja ihan yhden vessakäynnin yhteydessä limaista vuotoa.
Marjana, onnea, pidetään peukkuja huomiselle ja keskiviikolle!
Marjana, hurjasti tsemppiä! Koska olen ihan amatööri, niin kerrotko miten koko homma sujuu? Kuinka monta hedelmöittynyttä alkiota istutetaan? Entä saatko sitten jonkun hormonikuurin tukemaan kiinnittymistä? Melko jännitävää on tuo puuha. Pidän täällä peukkuja!
Orvokki, käsitykseni mukaan limat tulevat ennen ovulaatiota ja nippailut sitten kun ovuloi, mutta olen kyllä tässäkin niin amatööri, että antaa konkareiden vastata tarkemmin. :)
Karoliina, toivottavasti tulee plussa!
Ostin nyt kotiin greippimehua, koska ei siitä varmaan haittaakaan ole. Nyt tekisi mieli juoda sitä koko ajan, jos se vaikka auttaisi enemmän... Tämän lisäksi sitten ovulaatiotestit ja lääkärin määräämä Terolut-kuuri (tiputteluvuotoon ja luulen, että oma keltarauhashormonin tuotantoni on heikkoa). Jos ei näillä, niin ei millään. Nyt on kovat odotukset! :D
Puolukka, kp 6/27
Tepsulle ja Lumi86:lle onnittelut oviksen bongauksesta!!!! :) Toivottavasti nyt sitten talletuksista tärppäis!!
Roxymama: Toivottavasti se täti ny ilmestyis pian ja pääsisit uuteen kiertoon. Minkälaista hoitosuunnitelmaa sulla on ny tiedossa? On varmasti ollu mukava välillä hieman lepäillä!!
Marjana: Jännitys jatkukoon!! Toivottavasti sieltä 13:sta joku tulisi sinulle syliin asti ;) Voi, että mä jo oottelen sun huomisia kuulumisia!! Olen iloinen että keräys sujui hyvin! Kyllä sä oot vaan sitkee ja urhea nainen!! Kyllä se vielä palkitaan! :)
Lapinnoita: Todellakin plussataan!! Kiva kun tammikuu on pitkä kuu, ne me molemmat saadaan se toinen mahdollisuus!! Mutta toivon kovasti, että ne revontulet aikaansai jo sulle hieman aiemmin!! :)
Täälä oli jotain muutakin kommentoitavaa!! Olen pahoillani jos jonkun tekstejä en ole kommentoinu!! Mutta olen niiiiiiiin hidan muistamaan nimimerkkejä ja mun pitää aina hetki sisäistää toisten teksejä ennenkuin nimimerkin takaa alkaa muodostua jotain ja sitten jää nimimerkkikin mieleen! Kovasti luen kuitenkin kaikki ja yritän oppia teitä uusia! :D Mutta jotenkin joulukuisiin tuli kauhea läjä uusia ja ne jo ehti osa plussatakin :D Niin noi vanhat nimimerkit jää jokseenkin paremmin päähän.. Ette ole mitenkään siis mitäänsanomattomampia, mun nimimerkkimuisti on vaan mitäänsanomaton :)
Nyt pikaisesti ommaa; ei oirheja mihinkhän suunthan. Ja Clearbluen digiin NEGA :(
Lapinnoita kp27/27-28
(Tammikuiset 23.4.2013)
Pikkuinenmyy kp 4/28 yk4 km:n jälkeen
Johanna81 kp 4/31 yk 2
Mussuttaja kp 6?/? yk 3
Jonsteri kp 7/~34 yk 15
Rouva Puolukka kp 7/
Naspu kp 9/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 12/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 13/25 yk 3
Karoliina89 kp 17/30
Tepsuttelija kp 18/28-30
Pihlaja kp 18/28-30 yk6
Marjana kp 19/
Pimpelipom kp 19/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 19/30 yk 3
Nalle85 kp 19/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 20/28-33 yk 5
Mannukka kp 21/ 26-28 yk 1
Kirsikkakarkki kp 21/28-33 yk 10
Maizaana kp 22/?
Serputin kp 26/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 27/27-28 yk3
Juoksujalka kp 30/? yk 8
Roxymamma kp 30/28-34
@Karoliina kp 32/32 yk 5
Mukana myös:
Siirinen
Katem
Elli_73
Maide
Anniggi
Pikkuinenmyy, mun on kanssa vaikea sisäistää nimimerkkejä ja tyyppejä niiden takaa. Välillä saan selata tätä palstaa eestaas, että saan jankattua itselleni, mitä joku on kirjoitellut. HUOH!
Orvokki80, minä olen tikuttanut kahdessa kierrossa oviksen ja nyt kun todella tiedän, milloin se ovis on, niin ainakin minulla oireet ovat ennen ovista kovimmat. Siksipä minun onkin oikeastaan ihan turha tikutella sitä, mutta kun pitää olla tämmöinen höyrypää tämän asian kanssa ;)
@Karoliina, mitenkäs siellä... huomennako testaat, vai joko uskallat tänään???
Tepsuttelija, minulla ainakin heittää oviksen ajankohta.
Lumi, hyvä kun löysit oviksen=)
Katem, harmi kun oli nega=( Mutta minulla ainakin jää helposti menkat tosiaan tulematta stressaamisen vuoksi. Se on vaan niin himputin hankalaa olla stressaamattakaan tässä kuumeilun lomassa. Toivotaan nyt vielä, että vaikka plussaksi muuttuisi.
RM, joko täti kurvasi?
).( Ovis hyödynnettiin iltasella. Jotenkin on epäuskoinen olo silti, että onnistuisi tässä kierrossa. Minulla on semmoiset paineet päällä ja jatkuva kiire joka suuntaan. Lähinnä ihmettelisin, josko tämmöinen hermokimppu voisi plussata!
Nyt koitan tehdä välillä töitä =)
Huomenta!
Olen todella omanapainen ja juttelen täällä aina vain omista asioistani, pahoittelut siitä. Kuitenkin luen aina kaikkien viestit, mutta käyn täällä kuitenkin niin harvakseen, että usein niitä on jo ehditty kommentoimaan ennen minua tai sitten en osaa sanoa aiheeseen mitään (varsinkaan uutta), joten osaltani kommentit jäävät naputtelematta.
Sama linja jatkuu eli taas itsestäni: mieheni kommentoi eilen, että rintani ovat kasvaneet (teki oikein kunnon tarkastuksen voidakseen olla varma.. hehe). Olen myös huomannut, että ne ovat olleet vähän kipeät tässä lähiaikoina. En kuitenkaan osaa sanoa varmaksi, onko tämä minulle tyypillistä joka kierron lopussa. Tässä (vainoharhaisesti) kun tarkastelee omia tuntemuksiaan ja joka kierrossa kiinnittää hyvin tarkasti, mutta ehkä eri asioihin huomioita, niin enää en edes tiedä, mikä on minulle normaalia ja mikä epänormaalia. Onko jollain käynyt samanlaisesti? Esimerkiksi viime kierrossa kyttäilin vaan "mahaoloja" enkä muista kiinnittäneeni rintoihin mitään huomioita. Kertooko se sitten siitä, että siellä ei ole tapahtunut mitään erikoista vai siitä, että olen niin keskittynyt muihin alueisiin, etten ehkä ole edes huomannut kasvaneita ja hieman kipeitä rintoja.
Ai niin, Orvokille vielä sen verran, että en itsekään ihan tarkkaan tiedä, mikä on aina Se Oikea ovispäivä, joten ovulaatioviikolla pupuillaan joka toinen päivä. Sitten ei tarvi olla niin kyttäillä, vaan saa rauhassa NAUTTIA seksistä! ;)
Mutta se jäi vielä sanomatta, että mulla on todella voimakkaat menkkatuntemukset, joten epäilen niiden alkavan ihan just, valitettavasti!!
RM: Kiitos! :)
Lumi: Mukava kuulla, että olette saaneet oviksen tikuttelusta yhteinen "leikin" :)
Orvokki: Minulla on pieniä oireita ja limoja ennen ovulaatiota, mutta kovemmat kivut ovulaation aikana.
Puolukka: Homma menee siis niin, että kun munasolut on kerätty, ne laitetaan sellaisille maljoille. Meidän tapauksessa siittiöt mikroinjisoidaan suoraan munasolun sisään, koska miehen siittiöpitoisuus on hieman heikompi. Muutenhan ne siittiöt laitettaisiin vain samalle maljalle hoitamaan homman keskenään.
1-2 hedelmöittynyttä alkiota siirretään kohtuun ja loput pakastetaan tulevaisuutta varten. Voidaan sitten myöhemmin tehdä pakastealkionsiirtoja, jos ne alkiot kestää sulatuksen. Meidän tapauksessa nyt siirretään yksi alkio huomenna. Keltarauhashormonivalmiste menee emättimen kautta tästä päivästä alkaen ja se nimenomaan vaikuttaa sinne kohdun limakalvoon, että kiinnittyminen oli mahdollista. Kovin paljon enempää sen kiinnittymisen eteen ei kyllä voi tehdä, valitettavasti.
Muista vaan sen greippimehun kanssa, että et harjaa hampaita sitten, kun olet juonut sitä. On aika äreä aina hammaskiilteelle.
PikkuinenMyy, kiitos kauniista sanoistasi! :)
Lapinnoita: Tyhmä nega! =/ Mutta tuo digitestihän ei taida näyttääkään ihan niin aikaiseen kuin muut Clearbluen testit?
Tellu: Tottakai sellainen hermokimppu voi plussata! Ystävänihän plussasi juuri sellaisesta kierrosta, jossa oli joutunut syömään kaksi antibioottikuuria ja oma elimistö oli siis sellaisessa "hälytystilassa" ja lisäksi oli paljon töitä ja nuorempi lapsi sairaalassa tutkimuksissa. Stressitaso oli varmasti korkealla, mutta plussa tuli siitä huolimatta. Vaikka stressiä toki kannattaa välttää raskautumista ajatellen, niin ei se silti sitä aina estä kuitenkaan. :)
ON: Labrasta soittelivat tuossa ja 8 munasolua oli hedelmöittynyt. :) Eli 5 oli mennyt hukkaan, kun oli ollut joko raakoja tai huonolaatuisia. Mutta 8 hedelmöittynyttä kuulostaa hyvältä. Toivottavasti nyt jatkavat jakaantumista ja huomenna olisi hyvänlaatuinen alkio siirrettäväksi asti. Kamalan jännittää tämä on taas!
Vuodan vaan edelleen jonkin verran verta eilisen punktion jäljiltä... Täytyy varmaan soittaa tänään polille ja kysyä pitäisikö tästä huolestua. Kipuja ei kyllä ole sen suuremmin onneksi. Pientä nippailua tietenkin, kun munasarjat on edelleen niin suuret, mutta ei mitään normaalista poikkeavaa kipua.
Marjana
Juoksujalka, mulla oli ainakin viimeisessä raskaudessa menkkatuntemuksia koko ajan ennen oletettua menkkojen alkamispäivää ja vielä aika kauan plussaamisenkin jälkeen. Eli ei ne tuntemukset vielä mitään tarkoita, jos ei punaista näy=)
Lapinnoita, no voihan! Millonkas sulla oli ovis? Jospa ei vielä tarvitsekaan näkyä testissä!
Marjana, olen varma, että ainakin osa hedelmöittyy=) Eikös viimeksikin ihan hienosti hedelmöittyminen onnistunut, mutta ongelmia tuli sitten sulatuksessa? Vai muistankos nyt ihan väärin? Ja toisaalta en ymmärrä näistä hoitojutuista kovin paljon kun ei ole omakohtaista kokemusta... saatan kommentoida sulle ihan pölöjä;D
Jokatapuksessa jännitän sun tilannettas ihan hirveästi!
Mahtavaa Marjana... olitkin kirjoittelemassa juuri samaan aikaan kuin minä =)
Nyt vaan pidetään peukkuja huomiselle, luonto hoitaa loput! Tämä saattaa kuule hyvinkin olla se sinun ikimuistoinen kiertosi. APUA, minua ihan itkettää... olen vissiin hullu!
Heippa kaikille,
Tellu1980: Yhdyn iloosi, ovisplussan löytyminen tuntuu hyvältä :) itsekin löysin (ainakin luulen) lh-huipun kp 19 kohdalla.
Itsellä tänään kp 25/28-30. Jännäksi menee. Sitä vaan koko ajan hokee itselle että ei ole raskaana koska haluaa välttää pettymyksen, joka on tullut monta kertaa. Eikö se niin mene että pessimisti ei pety. Kuitenkin jännittää kun oireilua on ollut. Tosin tää "oireilu" voi olla joka kuukausi olevaa pms-oireilua. Tissit on kipeet, maha outo, itku herkässä... Viikon ajattelin odotella ja sitten testata jos ei menkat ala.