* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Iltaa!! Täälähän on uusia -tervetuloa!!
Täytyy maanantaina lukia läpi mitä teille kuuluu kun saan rauhassa kirjotella... (Tsemppiä Marjana maanantaille!!!!!!!!!!)
Oksennustauti alakaa olla selätetty, ja kummallista miten kukhan muu meän 5-henkisestä perheestä ei ole vielä sairastunu.. Ja rinnoissa on noidalla vähän kipunointia.......
Mukavaa lauantai-iltaa!!!!
Kirjoittelin jo tuolla joulukuisissakin (osittain tässä samaa asiaa)...
Ilmoittauduin tänne tammikuisiin, kun perjantai-iltana olin aivan TÄYSIN varma, että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä, lämmötkin laski. No, menkat ei sitten alkaneetkaan, eivätkä ole vieläkään alkaneet, eikä ole edes sellainen olo, että olisivat lähiaikoina alkamassa! Ja lämmötkin palasivat eilen takasin korkeammalle tasolle! Vessassa käydessäni huomasin sellasta vähän ovisliman kaltaista, valkoista limaa (kiinnittymislimaa, toiveikkaana ajattelee...)...Eli mietin, et olisko siltikin ollut kiinnittyminen vasta perjantaina. Ne menkkakivun kaltaiset, hieman kuitenkin erilaiset kivut/tuntemuksethan nimittäin voivat hyvinkin olla kiinnittymiseen liittyvää. Ja jostain luin, että joillain kiinnittymisen jälkeen lämmöt laskee hetkellisesti alemmas ja nousevat sitten takaisin korkeammalle tasolle uudestaan. Mullahan kävi just noin! Katsoin vielä kiinnittymislaskurista (http://www.countdowntopregnancy.com/tools/implantation_calculator.php), että milloin on mahdollista tuo kiinnittyminen, ja perjantai oli mun kierron perusteella merkitty jopa yleiseksi ajaksi alkion kiinnittyä. Eli, todellakaan ei ole niin, että kaikilla se alkio kiinnittyy sinne kohtuun joskus 5 dpo...Se on tosi yksilöllistä. Ja kun mulla on normaalisti pidempi kiertokin (31 pv), niin voisikohan olla niin, että pidemmän kierron omaavilla se kiinnittyminenkin tapahtuis keskimäärin myöhemmin? Ja taas vastaavasti jos on kierto jotain 28 pv, se alkio kiinnittyisi nopeammin kohtuun? En tiedä, tuskin se noin on, mutta joka tapauksessa ilmeisesti pitäisi olla hyvinkin mahdollista, et se perjantaina vasta kiinnittyi sinne.
Mulla on hirveän kylmä edelleen koko ajan, vatsassa nippailee ja kiertää erikoisesti, ja pissalla saan hypätä koko ajan (8-v. tytärkin siitä jo eilen kommentoi :)). Voi kun siltikin olisin...mut en uskalla toivoa. Tipun kuitenkin korkealta ja kovaa :/...Ja se ei oo kivaa...
Terve vaan kaikilla. Mäkin nyt vihdoin pääsen mukaan tämmäiseen keskusteluketjuun. Oon haaveillu esikoisesta jo kaksi vuotta ja lueskellut näitä vauvakuume ketjuja päivittäin. Mieheni 28v ei kuitenkaan ole ollut mielestään vielä valmis isäksi. Viime kuussa hän kuitenkin yllätti minut kertomalla, että nyt voitais alkaa yrittämään sitä ensimmäistä lasta. Kierto oli kuitenkin siinä vaihees jo niin lopussa, että päästiin tässä kuussa vasta tositoimiin.
Yk1 siis on meneillään ja kp 16. En ajatellut ruveta tikuttamaan ovista tai muutenkaan laskelmoimaan ja suunnittelemaan yhdyntäaikoja tarkemmin ekan muutaman kuun aikana. Katotaan sitten jos epätoivo iskee. Olen kuitenkin suht. nuori 24v. Kierto mulla on suht. normaali 28-30 päivää. Satunnainen tupakointi loppu jo viime kuussa ja tässä kuussa oon alkanut syömään raskausvitamiineja ja muutenkin elämään terveellisesti. (Kauhean höösötyksen teen tästä raskautumisesta tiedän...) Puputeltu on parin päivän välein ja luulen tunteneeni oviksen eilen. Sen verran oli meinaa kipuja... Hui mua jännittää ihan hulluna!
Moikka kaikille :)
Jospa aktivoituisi taas linjoille, reissu Ranskan maalle heitetty ja alkuviikosta jo takaisin palailin Ihana +24 asteen lämpötila helli mieltä :) täällä vielä lunta maassa, no saa ainakin nähdä kaksi kevättä :)
Täällä tapahtunut paljon ja uusia tullut. Tervetuloa!
Marjanalle tsemppiä hoitohin, hyvältä kuulostaa!
Tellullako oli ovis hukassa? Ärsyttävää, sama juttu nimittäin mullakin. Pidempi kierto näyttäis tulevan.
ON: Tosiaan ovista edelleen odottelen,ei oireita siihen suuntaakaan. Yleensä siis vahvat ovisoireet on, joten tunnistan sen hyvin. No jonkin sortin kuherruskuukausi näyttäisi olevan parisuhteessa meneillään, joten helliä hetkiä riittää :D Hauskaahan tämä on piiitkästä aikaa tällainen ;)
Aurinkoa ja onnea kiertoon kaikille!
Pihlaja
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Olen tässä yrittänyt päästä näihin keskusteluihin sisälle. ON ilmeisesti tarkoittaa omaa napaa ja silloin kerrotaan omia asioita. :)
Tiedättekö muuten ollenkaan minkälaiset ruoka-aineet, vitamiinit tai muut auttavat raskaaksi tuloa ja mitkä vaikeuttavat? Olen kuullut, että buranan syöminen vaikeuttaisi raskaaksi tuloa (ja näin taitaa paketissakin lukea). Raskaaksi tuloa puolestaan saattaa auttaa greipin syöminen. Mitä muita näitä on? Tiedättekö? Olisiko siis jotain mitä kannattaisi suosia ja mitä välttää?
Rouva Puolakka: Kysäisin lääkäritutulta tätä samaa asiaa ja hän neuvoi minua hakemaan apteekista Ladyvita mama vitamiinilisän. En kyllä tiedä auttavatko ne vitamiinit itse raskautumiseen. Paketissa kyllä lukee, että kannattaa aloittaa vitskujen syöminen jo raskautta suunnitellessa. ;)
Foolihapoista - ja arginiinistä olen lukenut. Pitäisi miehelle käydä noita arginiini aminohappoja ostamassa. Pitäisi kuulemma parantaa siittiöiden laatua... en sitten tiedä miten pitää paikkaansa.. Kaikkea kannattaa kokella eikö?
Mussuttaja: Miehelle syötettävät vitamiinit... Tuota noin, monessa paikassa lukee että myös miehen on hyvä syödä sitä foolihappoa. Oma ukko syö sellasta missä on kaikki b-vitskut, sitten se syö d-vitamiinia. Välillä se vetää Maca-jauhoa, itse siihen olen kanssa tutustunut, mutten juuri nyt käytä sitä, mutta sitä maailmalla miehet syö parantaakseen lisääntymiskykyä. Maailmallahan miehet panostaa tähän paljon enemmän kuin meillä Suomessa. Sitten olikohan se sinkkiä, jota miehen pitäis vielä syyä?
Marjana: Oikein paljon tsemppiä sulle huomiseen keräyskeikkaan!! Pidän peukkuja että kaikki menee juuri niinkuin pitääkin :)
ON: No niin, sieltähän se tätyskä tuli! Eli mun rintojen lösähtäminen oli selvä merkki! Nyt mennään kiertopäivää 2 ja uskon nyt kiertoni lyhentyneeni joten heittäisin näin
Kp 2/28 Km:n jälkeen yk4
Nyt olen siis virallisesti Tammikuun kuumeilija!!! Ja voi tajuton kun mä tahdon sen tärpin nyt!!!!
Antheeksi ko tullee taas vain ommaa nappaa mutta kiire on, pakko vain jakkaa nämät oirhet teän kans.
Elikkä rinnat on olhet vähäsen kiristävät ja ja tänhän vähän menkkamaisia tuntemuksia alavattassa. Sekä HIIVA tuntuu asettuvan taloksi. Hieman etovaa oloa syömisten yhteyessä....
Olen yrittäny olla vahtaamatta kalenteria ja kierron päiviä..enkä ole uskaltanu mitata lämpöjä koska tiän menkkojen olevan tulossa ko lämmöt laskeepi.
Lapinnoita ylläripylläri kp25!!!! /27-28 yk3
Moi kaikki plussaa odottavat! Itsellä melkoinen ihmetys päällä: edellisistä menkoista 35 päivää, vaikka kierto aina 30. (Edellisellä kerralla tosin 32) Testitulos aamulla negatiivinen! Osaako kokeneemmat vinkata onko liian aikaista plussalle?
Ehkä jotain itestäni: minä 28, mies 30. Yritystä ei ole ollut, ja petihommatkin vähäiset reissutyön takia. Ehkäisyrenkaan oon lopettanut lokakuussa 2012 ja kuumeilua ollut jo monta vuotta vaikkei "sopivaa aikaa" yritykselle ole ollutkaan..
Nyt siis vinkkejä kehiin! :) ovisliman tapaista tuli viikko sitten mutta muuten ei tuntunut ovikselta.. Eikä aikakaa täsmänny koska menkat ja ovikset ollu tosi säännölliset. Voinkin teitä hauskuuttaa tarinalla ekasta oviksesta renkaan lopettamisen jälkeen: olin niin kipeä monta päivää että ajattelin että olin saanut tulehduksen tai muuta ja menin gynelle, joka ultran jälkeen totesi että sulla on vaan ovulaatio! No, oisha sen 130€ voinu käyttää muutenkin.. Heh.
Mutta tällaista täällä.. Ehkä tää menee tähän tammikuisiin.. Toivottavasti.
Hyviä vointeja kaikille!
Huomenna pitäisi tädin tulla kylään, jänskättää vähäsen. Oireita ollut vaikka mitä: alavatsaa vihloo ja nännit ja rintojen "sivut" älyttömän kipeinä. Yleensä ennen menkkoja rinnat ei ole kipeät mutta saa nyt nähdä. Ja väsyttää.
Plussatuulia ihmisille ja jaksamista. :) Ihana aurinkoinen ilma oli muuten tänään! :)
(Tammikuiset 22.4.2013)
Pikkuinenmyy kp 3/28 yk4 km:n jälkeen
Johanna81 kp 3/31 yk 2
Mussuttaja kp 5?/? yk 3
Jonsteri kp 6/~34 yk 15
Rouva Puolukka kp 6/
Naspu kp 8/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 11/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 12/25 yk 3
Karoliina89 kp 16/30
Tepsuttelija kp 17/28-30
Pihlaja kp 17/28-30 yk6
Marjana kp 18/
Pimpelipom kp 18/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 18/30
Nalle85 kp 18/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 19/28-33 yk 5
Mannukka kp 20/ 26-28 yk 1
Kirsikkakarkki kp 20/28-33 yk 10
Maizaana kp 21/?
Serputin kp 25/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 26/27-28 yk3
Juoksujalka kp 29/? yk 8
Roxymamma kp 29/28-34
@Karoliina kp 31/32 yk 5
Mukana myös:
Siirinen
Katem
Elli_73
Maide
Anniggi
Nyt ehti viikonloppu vierähtää käymättä ollenkaan koneella, joten päivityksissä varmaan paljon virheitä, mutta korjailen kun ehdin.
).(
Sain eilen kp 18 testiin lähes yhtä vahvat viivat, eli pitäisköhän tikuttaa vielä tänään ovista? Eikös ne pidä olla yhtä vahvat tai testiviivan jopa kontrolliviivaa vahvempi? Yritettiin aamulla pikaiseen hyödyntää noita melkein yhtä vahvoja viivoja, mutta ketuille meni=( Lapsi heräsi, joten hommat jäi puolitiehen. Kai sitä vielä ehtisi yrittää, jos vaan suinkin tilaisuus saadaan;) Meillähän juuri tuo ajoitus on suurin ongelma. Jo nuo neljä olemassa olevaa kultaa asettaa tietynlaisia haasteita. Yleensä aiemmissa yrityksissä tärppi on käynyt heti kun ovis on vain saatu hyödynnettyä=) Siksi en oikeastaan panikoikaan sitä, ettei plussaa ole vielä tullut... eihän meillä ole yhdessäkään kierrossa onnistunut nuo ässäilyt oviksen kohdille.
Lapinnoidan puolesta voisin lyödä vetoja ;)
Nyt en ehdi kommentoimaan tällä erää enempää. Aurinkoista päivän jatkoa koko poppoolle!
Ai niin, Marjanalle tsempit keräykseen!!!!
Maide, mulla vähän samantapainen tilanne kuin sulla: nyt kp 33/30-31 ja menkkoja ei vaan kuulu. Olen yleensä tosi säännöllinen, enkä muista, koska olisi näin pitkäksi venynyt. Raskausoireitakin on jonkun verran, testejä olen tehnyt ja plussaa ei vaan kuulu :(. Jostain luin, että kiinnittymislima voisi olla aika lailla ovisliman kaltaista. Jos sulla olikin sitä? Mulla tuli yllättäen kans sellasta ovisliman tapaista nyt perjantaina, enkä kyllä usko että se ovis voi olla, kun kerran tikutin oviksen n. kp 18-19, joten ehkä mulla oli sitten ovis n. kp 20.
Lopetin juuri kuukausi sitten kuparikierukan. On ollut kaikenlaisia tuntemuksia tässä kierrossa. Lisäksi perjantaina oli ihme dippi alaspäin lämmöissä (siitä kirjoitinkin aiemmin), mietinkin toiveikkaana, voisiko olla kiinnittymiseen liittyvä tilapäinen lämmönlasku...Nimittäin lämmöt on taas entisellä tasolla. Sitä just mietin, et jos en oo raskaana, miksi ne lämmöt sitten nousi taas ylös? Luulis, et pysyisivät sitten alhaalla, jos ei kyytiläistä ole...
Luulis nyt, et noi Davidin herkät testit jo rupeais näyttämään raskauden, jos raskaana olisin.
Rva Puolukka, omenaviinietikka oli viimeisin, josta luin, että voisi auttaa jotenkin raskaaksitulossa. Rupesin itse sitä muutama päivä sitten ottamaan ruokalusikallisen joka päivä. Katsotaan, auttaako asiaa :). Rupesin itse asiassa ottamaan sitä sen takia alunperin, kun jossain sanottiin, että ehkäisisi virtsatietulehdusta. Sellainenkin vaiva elämäni ekan kerran iski, totta kai just tän kierron alkuun...Huoh. (Hoidettiin kyllä pois antibiooteilla).
Aurinkoista maanantaita!!
Pihlaja: Kyllä sitä parisuhetta pittää tosin hoitaakki ja kuulostaa ihanalta tuo kuherruskuukausi.... Nauttikaa toisistanne!
Pikkuinenmyy: Nyt se tullee se tärppi, menhän yhessä plussanneishiin!! Mieki pysyn vielä tammikuisissa vaikken nyt plussaiskaan..
Elli ja Maide: Joulukuisissahan Meltsulla pitkitty ja pitkitty ja sitte kuitenki plussasi! Elekää vielä menettäkö toivoa -Raskhaana kunnes toisin todistethaan! ;D
Tellu: Kyllä mie varmaan sinuna tikkuun tänhän ainaki vielä pissaisin, näkis mihin suunthaan on viivat menossa... Ja kiitos, kyllä sinun veto sais nyt osua kohilhen :D
ON: Rinnat välillä kipiämmät ja välillei tunnu mithän. Menkkajomotuksekki hentosia, suurimmaksi osaksi ei mithän... hiivaa jouvun voitheella nyt vähän lääkitsemhän...
Jotenki on semmonen olo että se punanen noita langettaa lovhen tämän noijan.. kot net oirhet oli edellisissä kuissa mukamasten voimakhampiaki ja silti se joikasi minut suohon jo kp27...
Eli joopasejoo, täytyy lähtiä nauttimhan tuosta kevätauringosta..huomena sattaa taas räntää -sillon net varmhan alakaa menkakki ko näyttää eestäkäsinki jo päivä niin rumalta
Mytta tsemmiä teille kaikille tasapuolisesti. Kuka se plussajunhan hyppää ekana??????????
Marjanan kuulumisia ootellesa,
.
Lapinnoita kp 26/27-28 yk3
Noh, noh Lapinnoita. Älähän nyt lannistu. Minä plussasin viimeksi juuri siitä kierrosta kun oireita oli kaikkein vähiten!
Kyllä minä nyt vaan pidän lippua aika korkealla sinun kohdallasi. Olin joskus kuopusta kuumeillessani täällä lempinimellä Tellu the Meedio, kun osasin hyvin ennustaa muille plussia. Eli luotapa nyt vaan minuun=) Kyllä se vaan tästä kierrosta sinulle napsahtaa, usko pois! Tästä asiasta ei keskustella tämän enempää, enkä kuuntele yhtään vastaan vänkäämistä PISTE
Tänään 29/31. Ei mitään erikoisia tuntemuksia, paitsi, että tissit on vähän kipeet. Eilen tein testin, jotta pääsisin pahimmasta "hädästä" ja nega oli. Toki saattoi olla liian aikainen testata, mutta toisaalta se latisti mielen niin, että nyt enää jaksa uskoa. Tämä jatkuva suru ja pettymys alkaa ottaan meikäläisestä niskalenkkiä. Tilannetta vaikeuttaa myös se, että mieheni ei tunnu ymmärtävän, kuinka raskasta tämä on minulle. Hän vaan kehottaa kärsivällisyyteen. Tottahan se on, mutta kuitenkin... Toisaalta odotan vielä mielenkiinnolla niitä tuloksia kilppariarvoista, josko sieltä paljastuisi syypää ongelmaan.
Plussatuulia kaikille <3
Kiitos halauksesta Lapinnoita, niitä ei liian usein saakaan=)
Juoksujalka, minä ymmärrän hyvin turhautumisesi, mutta toisaalta tuo saattaa olla vielä pikkuisen liian aikaista tehdä testiä. Ja tosiaan jospa niissä kilppariarvoissa piileskelisi syyllinen tuohon tärppäämättömyyteen?
JEEEE! Ovisplussa! Ei siis haittaa, vaikka hommat jäi tältä aamulta puolitiehen. Tosin esikoisella on tänään iltaharkat ja ne tulee miehen kanssa kotiin vasta 10 jälkeen. Mulla on aamulla 5.30 herätys, joten olen nukkumassa jo sillon, ellei ihmeitä tapahdu. Aamuhommailut meillä on jäänyt järjestään aina viimeistelyä vaille=(
No nyt en sitä sure. Tiedän jokatapauksessa ovuloivani nykyään kp 18 tai 19 ja siihen on hyvä juonia sotasuunnitelmat sitten tästä eteenpäin=)
Ja tosiaan tätäkään kiertoa en heitä menemään ennen kuin olen edes koittanut vaikka sitten niitä aamuhommia tai ehtiikohän sitä vielä vaikka huomenna illallakin???
Uutta viikkoa taasen!
Tellu: Hienostihan se ovis sieltä tuli kummiskin. Hyvä juttu. Koeta pitää silmät auki tänään ja kippaa ukko petiin heti kun voit. En tiedä vaikka huomennakin illalla vielä onnais, joten yritystä päälle vaan!
Juoksujalka: Niin se vaan on, että nega latistaa aina mielen. Aina. Niin tyhmää sen negan saaminen on. Siinäkin oot ihan oikeassa, että saatoit testata liian aikaisin ja vielä illalla. Niinpä malttia nyt ja vaikka huomenna sitten aamusta testiä jos vielä siltä tuntuu. Voimia!!!
Lapinnoita: Sulla on kyllä hyvät oireet, eiköhän se plussa sieltä pärähdä =). Tsemppiä viime metreille.
Ellille tsemppiä epäselvään tilanteeseen. Epävarmuus on tässä touhussa kyllä yksi viheliäisimmistä puolista...
Katem: Joko plussa? Eihän vaan täti kolkuttele??
).( Täällä edelleen ootellaan menkkoja saapuvaksi. Sellainen tuttuakin tutumpi jomoilu ja kipuilu on voimistunut pikkuhiljaa tuolla alaselässä, että eiköhän menkat tässä parin vuorokauden aikana ala. Luomukierroksi olisi sitten tosi hyvän mittainen kierto ja se on positiivista. Mä justiin hokasin, että ei mulla ole edes kaapissa lääkkeitä vielä, joten aika rennosti oon näköjään pystynyt oleen tän kuumeilun kanssa. Ei oikeastaan voi puhua kuumeilusta :0).
Marjanan kuulumisia odotellen,
RM
Mä olen ihan taas hukassa siitä mitä teille kuuluu. Lyhyestä virsi kaunis, tää kierto meni ihan ketuille..Missään vaiheessa ei kunnon ovulaatiota tullut eikä varmaan tulekaan koska ollaan jo niin pitkällä kierrossa. ja toisaalta toivonkin ettei tulisikaan enää koska olen niin pumpattu täyteen kipulääkkeitä ettei tosikaan. Viime perjantaina (12.4) pupuiltiin, silloin oli ehkä jotain lievästi ovikseen liittyvää ja lauantaina alkoi aivan jumalaton alavatsakipu..Kuvittelin koko ajan sen vain liittyvän ovikseen ja mietin vain ettei koskaan ole tällaistakaan vastaan tullut. Noh keskiviikkoon asti sinnittelin mahakivun kanssa ja ajattelin, että torstaina menen sitten lääkäriin. Keskiviikkoillalla lähdin koirien ja pienemmän ihmisen kanssa lenkille ja kun sieltä kotiuduin tuskat alamahassa oli samaa luokkaa kuin synnytyksessä. Mies soitti sitten päivystykseen, jossa käskettiin tulla hakemaan antibiootit pissikseen. No ei siinä, pissa oli puhdas, purkki tolkulla verta luovutettuna joka reistä jotain testiä on otettu, mutta edelleenkään ei mitään tietoa mikä minua vaivaa. Kipu on siirtynyt selän puolelle ja maha näyttää siltä kuin olisin viimeisillään raskaana :( Ja arvaahan sen mikä juoruaminen pikku kylässä on liikkeellä kun köpötän hiljaa maha pystyssä...Kipulääkkeiden voimalla mennään, onneksi kotiin pääsin sentään, mutta taitaa seuraava kierto mennä toipumiseen, kun en edes selällä pysty olla, ainoastaan kyljellä..
Täällä on peukut pystyssä kaikkien teidän muiden puolesta <3