* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Heippa tammikuun kuumeilijat, änkeäisin matkaan mukaan!
Joitakin tuttuja on tuolta joulukuisten pinosta, ja paljon uusia, eli vielä on nimimerkit ihan hakusessa. Lueskellut olen koko ketjun läpi, koitan päästä kartalle :)
Meille kuumeillaan kolmatta lasta. Meidän "vauva" täytti juuri kolme vuotta ja esikoinen on neljä. Kuparikierukan poistin maaliskuun alussa, ja nyt on kahdet menkat sen jälkeen tulleet. Ensimmäinen kierto venyi hiukan normaalista, mutta nyt vasta päättynyt oli taas sen tasan 25 pv, sillä olettamuksella mennään nytkin. Ovis-tuntemuksia oli viimeksi kp 13 (ennen tätä en ole ovista yhtään seurannut, noinko se osuu yleensä aina samaan kohtaan kiertoa, en tiedä). Mutta alamme siis orientoitua oviksen odotteluun :) Menkat loppui juuri.
Tsemppiä kovasti kaikille kanssakuumeilijoille!
Listalle voi lisätä Orvokki80, tänään kp 5/25, yk 3
(Tammikuiset 16.4.2013)
Naspu kp 2/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 5/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 6/25 yk 3
Karoliina89 kp 10/30
Marjana kp 10/
Pihlaja kp 11/28-30 yk6
Pimpelipom kp 12/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 12/30
Nalle85 kp 13/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 13/28-33 yk 5
Mannukka kp 14/ 26-28 yk 1
Kirsikkakarkki kp 14/28-33 yk 10
Maizaana kp 15/?
Serputin kp 19/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 20/27-28 yk3
Juoksujalka kp 23/? yk 8
Roxymamma kp 23/28-34
Pikkuinenmyy kp 25/~30 yk3 km:n jälkeen
@Karoliina kp 25/32 yk 5
Jonsteri kp 33/~34 yk 15
Mukana myös:
Mussuttaja yk 2
Siirinen
Rouva Puolukka
Katem
Tervetuloa uusille, teitä onkin nyt melkoinen joukkio!
Marjana, me taidetaan tosissaan jännätä sun puolestas enemmän kuin sinä itse.
Katem, loppukierron ovisplussa voi merkata myös raskausplussaa, tsemppiä piinailuun=)
Jonsteri, jännäilen sun puolestas. Voi kunpa olisit ensimmäinen plussaaja!
).( Minä aloitin tikuttelun eilen, vaikkei mitään tuntemuksia oviksen suuntaan edes ole. Haluan vain olla varma, ettei se hujahda ohi ;) Eilen ja tänään harvinaisen selvät negat. Viimeksi pari kiertoa sitten kun tikuttelin, niin testiin tuli aina hailakka viiva. Tulee se haalea viiva niihin nytkin, mutta se on tosi haalea... eli meinaako se nyt sitten sitä, että matkaa ovikseen on vielä useampi päivä? Voisin melkein tikuttaa ehkä vain jokatoinen päivä. Katsellaan nyt.
Minulla on kiireinen viikko töissä ja kotona lasten harrastusten parissa, joten toivon että saan edes vähän suunnattua ajatuksia muihin juttuihin=)
Ja huomenia kaikille!!
Täälähän on vilikasta -hyvähyvä!!!!
Pikkuinenmyy: Nyt me plussataan juu!! Kaikki me!!! ;DDD Jonsteri ekana!
RM: Ihana ko olet saanu tuuletettua päätä -sitei tiijä vaikka ylläri tuliski..
Hei Mussuttaja!! Mie olen jotenki outolintu ko mulla on ovis aina samhaan aikaan.. ja silti historia on tämä vaikka tiiän millon ovuloin iliman testejäki..... (mutta en välttämättä tunne sitä kuitenkhan)
Juoksujalka: Onko sulla tutkittu siis aiemmin kilpirauhas-arvoja? Onko oireita siihen suuntaan? Mie olen syönu thyroksinia jo 14v ja merkit siihen oli jo ennen lääkitystä eli turvotusta ja painonnousua, palelua ja väsymystä. Enkä tullu raskhaksi. KUn lääkitys alotethin niin tulin raskhaksi (kaikkiansa sen 5krt, 6v:n aikana), mutta net ei jatkunhet koska kilpir.arvot oli päin poronpyllyä..Kesti kauan saaha net tasalle ja edelleen tämä on yhtä taiteilua. Raskaushormonit sekottaa net kokonhan ja lääkitystä täytyy aina nostaa kovasti heti raskauen alettua, kaikki lääkärit ei sitä heti usko. Tsemppiä, tule heti kertomhan kun tiiät enemmän!!
Marjana: Kivvaa, mullaki on hevosia.. Aina näin loppukierrosta otan vähän iisimmin enkä kovasti riehu.. ja joka raskauessa olen plussaukseen lopettanu ratsastamisen. Toisthan ratsastaa siihen asti ko maha alakaa olla tiellä, mutta mie en ikinä antais ittelleni antheksi jos sattus jotaki. Onneksi niien kans saa muuten touhottaa aamusta ilthan ja mulla on pari luottotyttöä jokka edellisekki raskauet on heppaset liikuttanhet.. mutta kyllä polte satulaan on kova...
Katem: Tervetuloa!! Jospa sulla olis tosin plussa.......... ;DDD
Tellu: Mie kyllä olen tikuttanu joka päivä (sillon ku olen sitä välillä siis harrastanu, en nyt) koska vain yhtenä päivänä olen saanu tasavahvat viivat, ennen sitä ja sen jälkheen on ollu hailukat....
ON: Rennolla otheella vieläki. Vähän on kuumeinen olo, mittasin 37,1 (normilämpö 36,5) ...voi olla vähän näitä flunssan jäläkitiloja... mulla kyllä on lämpö koholla aina kuukautishin asti (n.36,8) ja laskee normitasolle ennen vuotoa...
Nyt pikku rintarephuun ja ulukohommiin!!
Marjana:
Pääsen lääkäriin vielä tällä viikolla, mutta testituloksissa menee tietty sitten se hetkinen.
Lapinnoita:
Joo, on ehdottomasti oireita, esim. juuri mainitsemasi palelu. Sen lisäks ajoittainen alakuloisuus ja muistihäiriöt. Myös turvotus on tuttua, mutta se voi tietysti johtua monesta muustakin syystä ;). Ja mulla on aikasemminkin tutkittu arvoja (kahdesti), mutta olivat kuulemma niin "hilkulla" molemmilla kerroilla, että lääkäri mielummin ei määrännyt mitään. Viime mittauksesta on jo reilu 2 vuotta aikaa, joten tilanne on siis voinut muuttua. Äitini ja siskoni kärsivät kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja sehän on perinnöllistä, joten siksi olen osannut sitä itsellänikin epäillä. Tosin tuntuu, että se on kovin yleistä nykyään, mutta silti osa lääkäreistä suhtautuu siihen hiukan hmmm.. aliarvioivasti, vaikka se voi vaikuttaa elämänlaatuun todella paljon! Mutta siis esim. siskoni on kilpirauhasongelmistaan huolimatta onnistunut raskautumaan viidesti, joista on syntynyt 2 ihanaa lasta, joten ilmeisesti se on kilppariongelmaisellekin mahdollista. Lisäksi hänen thyroksini-annostus ei tunnu koskaan olevan 100 % oikea, vaan aina hiukan pielessä.
Lapinnoita, juuri tuota mietin itsekin, että kannattaisiko sittenkin tikuttaa vain ahkerasti joka päivä. itse en viimeksi ovisplussan jälkeen enää tikuttanut, joten en tiedä olisiko viiva ollut heti haalea. No ehkäpä minä siis nyt vain tunnollisesti tikutan=)
Tilasin ovistestejä ja nyt sitten kokeilin niitä, vaikka olinkin epäröivä niiden suhteen.. Luulen, että löysin lh-huipun! Viivat olivat lähes yhtä vahvoja (ei ihan) mutta kuitenkin testiviiva oli tummempi kuin aikaisempina päivinä. Jännittää! :)
Mihin aikaan vuorokaudesta ootte tehny ovistestin? ja ootteko tehny vuorokaudessa useampia kuin yhden testin?
Siirinen, minä tein eilen ja tänään aamulla (ja myös viimeksi kun tikuttelin pari kiertoa sitten). Olen tehnyt vain yhden kerran. Tiedän, että jotkut innokkaimmat tekevät testejä aamulla ja iltapäivällä, mutta ei kai se nyt ohi pääse hurahtamaan näin kerran-päivässä-testailullakaan?!?!
Ovistikutteluista: Sitä ei kannata tehdä päivän ekasta pissasta. Se ei näy siinä kovinkaan hyvin. Ja suosittelen tikuttamaan joka päivä. Koska lh-huippu voi joillain mennä ohi suun. Itse olen tikutellut vähän mihin aikaan sattuu, välillä aamupäivällä pari tuntia heräämisen jälkeen, välillä illalla.. Ja hyvin oon saanut bongattua :) Tsemppiä tikutteluun!
Ovitesti keskusteluun kommenttia:
Mua on ohjeistettu tekemään ovitesti aamun toisesta pissasta. Oon tehnyt yleensä ennen klo.12. Joskus kokeilin aamulla, aamulla, päivällä ja kyllä seuraavana päivänä päivällä testaamani oli vaaleampi, kuin edellisenä aamuna testaamani. Ja viime kierrossa mittailin ovisplussan jälkeenkin ja pysyi kyllä paripäivää koholla ja laski sitten hiljalleen.
ON: folliultrassa 2 follia. Ovat eripuolilla ja 11m kokoisia. limat ok! :))
Pikkuinenmyy, no ilmankos mulla tulee tosi haaleaa viivaa... viimeksi kun tikuttelin aina vähän myöhemmin päivästä, niin tuli kuitenkin vähän tummempi viiva tässä vaiheessa kiertoa... vaikkakin siis oli hailakka.
Täytyykin siis tikutella vähän myöhemmin=)
Kylläpä täällä viisastuu, kun on itseään älykkäämässä seurassa!
Kiitokset kaikille tsempeistä!
Kirjotan taas vilkkaan työpäivän keskeltä nopeasti omat kuulumiset.
).(
Eli menossa kp33/34 ja rinnat ei enää tänää kovin kipeät, mikä mulla on aina merkki siitä, että menkat alkaa. Lisäksi vähän "menkkamaisia" fiiliksiä mahan alueella ollut tänään, joten en olisi yllättynyt jos menkat alkais huomenna tai torstaina. Ei voi mitään...
Toivo kuitenkin elää vielä ja menkat ei ole maailmanloppu. Sitten ehdin varmaan tällä palstalla uudelle kierrokselle mukaan, jos menkat alkaakin. Jäämme ihmettelemään. :)
Kiitos tsempistä, plussatuulia hirveesti kaikille! :)
Tänään uusi ovistesti ja samantummuiseltahan se viiva näytti ku eilenkin, pikkuisen musta vaaleampi ku kontrolliviiva. Mutta jännäillään, ei se maailmanloppu ole jos nyt ei onnistu.
Iltaa naiset :)
Tänne ei kuulu ihmeempiä, käväisin tänään osteopaatilla hierotuttamassa itseäni. Kroppani kerää ajoittain nesteitä, varsinkin alaselkään, jonka seurauksena tulee selkäkipuja. Osteopaatti sanoi että kun on tässä vaiheessa noin paljon nesteitä kropassa, se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Jännä että hän mainitsi asiasta kun emme siitä edes keskustelleet muutoin. Kerroin kyllä hänelle tämän jälkeen että vauva olisi kovasti toivoissa, joten täytyy nyt kiinnittää itseeni enemmän huomiota, syödä oikein, liikkua enemmän, juoda paljon ja käydä säännöllisesti hierotuttamassa itsensä kuntoon. Ajattelin että tämä kierto mennään tjottailulla, mutta jos menee seuraavaan kiertoon niin sitten panostan siihen vielä enemmän.
Terkuin Metsätähti, ja anteeksi vain omanapainen kirjoitus =)
Tellu: Hahhah, sinä olet nyt siellä ovistikkujen ihmeellisessä maailmassa kuin Liisa Ihmemaassa. :D Tsemppiä niiden kanssa. Ja se testi voi muuttua hyvin nopeastikin plussaksi, kun LH-huippu tulee äkkiä. Mutta useinhan nainen tuntee jotain ovistuntemuksia jo etukäteen. kannattaa kuitenkin tikuttaa joka päivä.
Lapinnoita: Minä en ole vielä ihan varmaksi päättänyt miten teen ratsastuksen kanssa, jos raskaus alkaa. Virkeämpi hevoseni jää kyllä samantien muiden ratsastettavaksi, mutta rauhallisempi yksilö todennäköisesti jatkaa edelleen luottoratsunani. :) Mietin joskus sitä asiaa kyllä siten, että todennäköisemmin minä liukastun ja kaadun jäisellä tiellä kuin että minulle sattuu sen hevosen kanssa mitään. 10 vuoden aikana olen tippunut yhden kerran tuolta hevoselta (ja sekin estetreeneissä, jotka tietenkin jäävät pois), mutta aika monet kerrat olen liukastunut ja kaatunut ihan omilta jaloiltani. :D
Minä en kyllä ole yleensä loppukiertoon hiljentänyt tahtia yhtään. Joskus kyselinkin lääkäriltä, että onko tarvetta vähentää liikkumista, niin ei kuulemma ole. Nyt on tietysti pakko rauhoittua, kun nuo munasarjat on sen verran isot, ettei ne kestä tärinää.
Katem: Tsemppiä oviksen metsästykseen :)
Metsätähti: Millä tavalla se osteopaatti perusteli, että se nesteenkertyminen vaikeuttaa raskaaksi tulemista? Tottakai ylipäätään elimistön epätasapaino voi sitä estää, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.
ON: Nyt ei tosiaan enää edes huvita liikkua paljoa. Töissäkin alkaa olla vähän hankalaa, kun jokainen tärähdys tuntuu alavatsalla. Käyn kyllä tänäkin iltana pienen rauhallisen lenkin koiran kanssa, kun täysi liikkumattomuuskaan ei ole hyväksi. Kerää vaan turhaan nestettä elimistöön sitten. Kaksi pistosta enää ennen seuraavaa ultrausta. Hurjalta tuntuu kyllä, jos tämä olo tästä vielä "pahenee", että kuinka noita rakkuloita jaksaa ainakin maanantaihin asti kantaa. Maanantaina on aikaisintaan se munasolujen keräys. Sinänsä minulla on siis ihan hyvä olo kuitenkin, ettei ainakaan vielä mitään ylistimulaation oireita ole, mutta sehän voi tulla viiveelläkin... Eli vasta solujen keräyksen jälkeenkin.
Marjana
(Tammikuiset 17.4.2013)
Naspu kp 3/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 6/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 7/25 yk 3
Karoliina89 kp 11/30
Marjana kp 11/
Pihlaja kp 12/28-30 yk6
Pimpelipom kp 13/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 13/30
Nalle85 kp 14/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 14/28-33 yk 5
Mannukka kp 15/ 26-28 yk 1
Kirsikkakarkki kp 15/28-33 yk 10
Maizaana kp 16/?
Serputin kp 20/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 21/27-28 yk3
Juoksujalka kp 24/? yk 8
Roxymamma kp 24/28-34
Pikkuinenmyy kp 26/~30 yk3 km:n jälkeen
@Karoliina kp 26/32 yk 5
Jonsteri kp 34/~34 yk 15
Mukana myös:
Mussuttaja yk 2
Siirinen
Rouva Puolukka
Katem
Marjana, olo on todella kuin Liisalla Ihmemaassa ;D
Toivottavasti sulla ei olo huonone!
Jonsteri, pidetään nyt tosiaan peukkuja viimeiseen asti bd
).( Minä unohdin tikutella tuosta pissasta, mutta yritän muistaa kun seuraavaksi tulee tarve käydä veskissä... toivottavasti ei nyt haittaa tämä unohdus. Toisaalta väärään aikaan olen kahtena aamuna tikutellut jokatapauksessa, eli vähän turhauttavaa koko touhu.
Minulla oli tänään aamulla kummallisia repäisykipuja alavatsalla. En ole aiemmin huomannut oviksen aikaan niitä, vaan pikemminkin ennen menkkojen alkua loppukierrosta. Nyt on tosin muuten hieman sellaisia ovismaisia tuntemuksia, että ehkäpä se sieltä tekee tuloaan.
Muuten olen tässä ollut hieman huolissani, kun eilen täällä oli keskustelua kilppariarvoista ja vajaatoiminnan oireista. Minulla on viimeaikoina ollut palelua ja väsymystä. Minun äitini joutui jossain vaiheessa syömään thyroxinia ja sen piti olla elinikäinen lääkitys, mutta kilpparihormonin tuotanto saatiinkin käynnistymään uudelleen ja hän sai lopettaa lääkityksen. Tästä on jo hirveän monta vuotta aikaa... asuin vielä kotona tuolloin. Eilen vain iski epätoiv, että mistä jos mulla onkin vajaatoiminta.
Sitten mietin sitäkin, että minua on vaivannut myös viimeaikoina kova jano ja se yhdistettynä tuohon väsymykseen voisi olla myös oire diabeteksesta. Nyt sitten nukuin tosi huonosti viimeyönä ja mietin kaikkia sairauksia itselleni... Toisaalta kyllä huvittaa ihan itseänikin tämä hörhöily! Luulen, etten edes huomaisi ja miettisi tämmöisiä tuntemuksia, jos en olisi vauvakuumeen kourissa, HUOH! Miksi pitää olla tämmöinen latvamoro, vatipää?
Jaahas, ensimmäinen potilas saapui odotushuoneeseen, joten aloitanpa työt ja palaan asiaan myöhemmin!
Buorre beaivi!!!
Piinaviikko alakakhoon ja mieli on uskomattoman rento ja rauhallinen. Ja jotenki nyt tuntuupi että tämä noita ei taija tästä kierrosta plussata....
Marjana: 10v sitten ei mulla hevoset vielä asustanheet omassa pihassa ja olen aina tullu raskhaaksi maalis -huhtikuussa jollon täällä jäiset kelit -ei asiaa maasthon ja kenttäki kova koppura, niin olen ihan luonnollisesti jättäny rattastuksen poijes.
Nyt sitte tämä edellinen raskaus alkoi myös...helemikuussa, niin tuon täykkärin kans jätin lenkit heti pois, mutta ravurin kans kyllä käythin loppukesästäki vielä rauhallisia kärrylenkkejä. Miehen puoleltaki tuli pyyntö heti plussauksen jälkheen että ethän nouse selkhään.... Enkä taitais tuohon lännensatulaan mahtua kovin pitkhään, muutenki mettässä vauhissa jään siihen takista aina kiinni :DDDD
Hitsi ko kuvittelen sinua niien isojen munasarjojen ja rakkuloijen kans niin tuntuu että ittelläki maha turpoaa ja mennee araksi... Käykö se kipiää se kerrääminen?
Tellu;käväseppä kilipirauhaskokheissa, sillä se seleviää...
Nyt tuli ukko-kulta päiväkahaville. TÄ?? Eihän nyt enhän tarvinnu..son tainnu jäähä koukkuun......... ;DDD
Jaahas, uutta matoa koukkuun vaan. kp 1 taas käynnissä. Ainakin kierto näyttäisi olevan suhteellisen säännöllinen. Kävin myös ovulaation jälkeen verikokeessa ja lääkäri vahvisti että ovuloin.
Jäin tässä nyt kuitenkin miettimään, että kun ehkäisy on ollut poissa jo yli vuoden ja ainakin kesästä saakka on seksiä ollut ovulaation aikaan, niin missä se vauva viipyy? Tätä varmaan miettii moni muukin... Ja tuntuu, että kaikki ystävät ovat raskautuneet heti ensimmäisellä yrittämällä. Ainakin omien sanojensa mukaan.
Liisa Ihmemaasta, moi!
googlailin ovistestin tekosuosituksia ja tässä poiminta mammaksin sivuilta:
- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Paras aika virtsanäytteen ottamiseen on klo 10-20.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH-huippua.
Eli josko nyt sitten huomisesta lähtien koittais toimia ohjeiden mukaan. Tämä tikuttelutouhu tuntuu vaativan kunnon koulutuksen ja loppututkinnon aiheesta XD
Lapinnoidallahan on innokas mies ;)
Rouva Puolukka: Älkää menettäkö toivoanne, varmasti tärppää, ennemmin tai myöhemmin. :) Positiivista on että kaikki toimii niin ku pitäs. :)
Täällä on kummallisia repäisykipuja noustessa ja istuessa(?), alaselkää vähäsen särkee (voi johtua työstäkin) ja muutenkin sellanen olo et menkat ne sieltä tulee. Maanantaina tosiaan pitäisi alkaa. Mutta katsotaan nyt.
Täällä kuumeillaan myös kovasti. Nyt menossa dpo 7 ja ihmeekseni tikutin tänään oviksen? (inan vaaleampi ku kontrolliviiva) Vaikea uskoa että omalla kohdalla niitä olis kaksin kappalein kierrossa mutta kai kaikki voi olla mahdollista. Viikon päästä menkkojen pitäisi alkaa.
Meistä vähän tarkemmin vielä, elikäs ollaan nuori pariskunta, mies kohta 28 ja minä 24, elokuussa 25. Naimisiin mentiin viime kesänä.