* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Huomisia menkkoja odotellessa tulin tänne kuumeilemaan :) Viimeksi kuumeilin noin 10 vuotta sitten ja mitään tulosta siitä kuumeilusta ei ollut. No, asia osin unohtuikin ja miehen kanssa ollaan jo asetettu itsemme lapsettomien kastiin. Vapaaehtoisesti lapsettomien jopa, koska hoidoissa ei olla ikinä käyty.
Kunnes! Tämä kierto oli todella omituinen ja päädyin sitten raskaustestiostoksille. Clearblue plus 16.5. PLUSSAA ja Clearblue Digitalissa 17.5. teksti Raskaana 1-2. Muun lääkärintarkistuksen yhteydessä tehty pikaveritesti 16.5 negatiivinen. Opiskelin nyt vähän taas asioita ja olen tullut siihen tulokseen, että kotitestit on tehty niin herkillä ja niin aikaisin että 70% todennäköisyydellä menkat kuitenkin alkaa tällä viikolla normaalisti. Niitä siis odottelen (ja kuumeilen).
Tapahtunutta siis
25.4.-30.4. Menkat, kierto yleensä 26-33 pv
11.-12.5 Ainoa mahdollisuus raskautumiseen tässä kierrossa
13.5. - 21.5. Silloin tällöin jotain pientä tuhnua pikkuhousunsuojaan. Tällaista ei aiemmin ole ollut ja se sai tekemään testit.
16.5. Aamupissasta haalea mutta selkeä plussa. Veritesti nega.
17.5. Aamupissasta plussa, viikkoja antoi 1-2
Menkkoja odottelen tämän viikon ja ensi vkonloppuna testaan jos mitään ei näy... Piinaa!!
Lisäys vielä edelliseen että ehkäisyä ei ole käytetty 12 vuoteen. Tärppiusko siis olematon :)
vielä viimeinen viesti... 10 vuotta sitten kun viimeksi kuumeilin ei taidettu tuntea termiä omanapailu. Tein sitä nyt urakalla. Pahoittelut, siirryn lukemaan ketjua alusta :)
Kiva Tellu, kun pistit tammikuiset pystyyn! :)
Minä voisin siirtyä tuolta joulukuista tänne tammikuisiin jatkamaan kuumeilua, kun tähän pinoon todellisuudessa kuulunkin.
Uusille immeisille alkuesittelynä: Minä 27v, mies 29v ja esikoista kuumeiltu reilut 3 vuotta. Tällä hetkellä menossa meidän 2. IVF-hoito (koeputkihedelmöitys).
Näissä hoidoissa voi kyllä mennä niin monessa kohtaa vikaan, että yrittää ajatella vain päivän kerrallaan tai korkeintaa yhden etapin kerrallaan. En uskalla vielä edes haaveilla siitä asiasta, että mitään alkiota päästäisiin kohtuun siirtämään.
Tämän hetken toive olisi, että menkat alkaisivat. Käytän Synarela-sumutetta, jonka tarkoitus on saattaa munasarjat lepotilaan ja se jonkin verran viivästyttää vuodon alkua. Menkkojen olisi pitänyt alkaa lauantaina tai sunnuntaina. Eli ne on nyt ainakin 2päivää myöhässä. Edellisessä IVF:ssä menkat myöhästyi 2 päivää. Toivon kovasti, että ne nyt tajuaisivat alkaa, ettei hoito viivästy sen takia. Viikon päästä keskiviikkona on ensimmäinen ultra sitten.
Marjana kp 34
Iltaa!! Sie Tellu ihanainen sitte laitoit tämän pinon pysthön, kiitos!!!
Ja tervehys Marjana! Mie mielenkiinnolla luen miten teän hoito etenee, se olis ollu meillä se seuraava etappi niien inseminaatioien jälkeen... mutta ei tosin ehitty, ko oli pakko pittää sitä taukoa ettei pää leviä.. Onnea matkaan, ihan varmasti tet saatta nyytin sylhiin vielä.
Eli miehän se; Lapinnoita Akmeelin jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. 34v ja lapset 8 ,9 ja 0v..
Toiveissa neljäs siis..pikkusisarus meän pienimmäiselle yhtä pienellä ikäerolla ko herroilla a ja b. Ensimmäistä lasta yritethin 6v johon mahtu 5 keskenmenoa ja tuloksettomien hoitojen jälkeen kuitenki luomuyllärinä tulin raskaaksi, toinen raskaus alkoi melkein ajatuksesta ja kolmas kolmannesta kierrosta..
Kilpirauhasen vajaatoiminta ilmeisesti oli kaiken takana. (thyroxin-hoito ollu 14v)
Naureskeltiin aamulla että nyt net alakaa taas net päivät ko pittää taiteilla missä välissä sitä vauvaa tehemmä..Isommat tietää varmasti enemmän ko mie uskonkaan, tästä vauvanteosta. Ja pienimmäinen on kokoajan kyliessä kiinni.. joten viimekuussa todettiin hyväksi tehhä päiväkahavi-tärskyt kesken miehen työpäivän ko isot on koulussa ja pieni päiväunilla. ;D
Lapinnoita kp6/27-28 yk3
En vielä tee listaa, kun meitä ei ole enempää...
Hyvät on suunnitelmat Lapinnoita=)
Minä myös seuraan Marjanan taivallusta mielenkiinnolla. Ja jos jollekin täällä toivoo itseään enemmän plussaa, niin se olet sinä! Onneksi nykyään todella suuri osa sen plussan hoidoilla saa. Ja teillä kun ei varsinaista estettä ole saada sitä ilman hoitojakaan, niin jossain vaiheessahan se KAUAN odotettu plussa sieltä varmasti pärähtää! Voi kun se olisi mahdollisimman pian!
Minulla ei sitten se vuoto eilen alkanutkaan. Tuli vain tippa koko päivän aikana. Illalla ennen nukkumaan menoa jäi jo vessareisuulla hieman verta paperiinkin, mutta eipä tuo ollut yön aikanakaan vielä oikeastaan mihinkään yltynyt=( Taitaa olla taas muutaman päivän tuhru tiedossa ennen kunnon vuotoa. Minä olin jo niin kovin toivonut, ettei näistä vaivoista tarvitsisi enää kärsiä. Nyt vaan odottelen sitä kunnollista vuotoa alkavaksi, HUOH!
Toivotaan, ettei tuolta joulukuisista tulisi enää muita tänne. Nythän siellä alkoi niitä plussia ropisemaan ihan niinkuin arvelinkin alun kankeuden jälkeen=)
Muita uusia voitais kyllä ottaa mukaan, vaikka meneehän tämä ajatusten vaihto näin kolmistaankin ;D
Lapinnoita: Varmasti omat haasteensa tähän projektiin tuo tuollainen kaarti aiempaa jälkikasvua. :D Mutta päiväkahvitärskyt kuulostaa vain päivän piristyshetkiltä, joista olen suorastaan kateellinen.
Tellu: No voihan nenä! Tuollainen tuhruttelu on raivostuttavaa. :/ Tiedän kokemuksesta, kun välillä pari viikkoakin tullut pientä vuotoa ennen kuin menkat alkaneet, mutta varsinaista syytä siihen ei ole löytynyt.
ON: Minä olen pian hermoraunio näitä menkkoja odotellessa! Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta väkisin se tulee mieleen. Tänä aamuna kyllä rinnat oli ehkä aavistuksen kipeämmät kuin aiempina päivinä. Toivottavasti se on nyt se hyvä merkki ja vuoto alkaisi jo tänään! Ehtisi sitten loppuakin ennen ultraa...
Marjana kp 35
Marjana, tiedän tunteen!!!! Juuri kävin veskissä tarkistamassa tilanteen... pelkään myös sitä, että tapahtuu vahinko ja tuleekin sitten yht´äkkiä läpi, niinkin on käynyt=(
Toisaalta kivutkaan eivät ole vielä alkaneet, joten en tosiaan usko kunnon vuodon alkavan vielä tämän päivän aikana. Tai aikaisintaan illalla.
Vaikuttaako sinulla Marjana jokin lääke kiertoon tällä hetkellä? Vaikka eikös sinulla ole vielä ihan normaalit kp:t meneillään... tai siellä normaalikierron maksimirajoilla ainakin?
Hei täällä taas! :)
Olen 30-vuotias ja haaveilemme aviomieheni kanssa ensimmäisestä lapsesta. Yritetty on joulukuusta 2011 asti, välillä enemmän, välillä vähemmän aktiivisesti. Kierrot on tosi epäsäännöllisiä, mutta viimeisten 6kk:n keskiarvo on 34pv. Ovulaatiot ovat osuneet kiertopäiville 21-23. Viimeiset 3 luteaalivaihetta ovat kaikki olleet 11pv. Luomuna yritetään.
Eka lääkäriaika oli sovittu 9.4. päivälle, minkä jouduin työasioiden takia just siirtämään ja aika meni 27.5... eli nyt odotellaan sitten sinne. Toiveissa on tietty, että tärppäis nyt ennen sitä. Yritys on kova. Eilen tein ovistestin ja hailakka oli testiviiva, mutta siitä se tuppaa tummenemaan, eli ovis tulossa varmaan tässä muutaman päivän sisällä. Jänskää. :)
Jonsteri kp 20/n.34 yk 15
Tervehdys!
Joulukuun hiljaisista taustajoukoista ajattelin siirtyä tänne tammikuulle kuumeilemaan. Menossa vielä "edellisen" kierron kp 29, mutta olen melko varma että tärppiä ei tullut. Olen laskeskellut kiertoja hieman hassusti ja nyt vähän sekaisin siitä koska kuukautisten pitäisi alkaa. Testasin tänään negan ja nyt sitten punaisia päiviä odotellaan. Aamulla jäi vähän punaista paperiin, mutta minua vaivaa sama tiputtelupulma kuin sinua Tellu. Pää siis pystyyn ja kohti seuraavaa mahdollisuutta :)
Olen 27- ja mieheni 25 -vuotias. Kuumeilemme esikoista ja minulla uusi perheenjäsen on ollut toiveissa jo vuoden. Yrittäminen aloitettiin kuitenkin vasta hiljattain ja seuraavaksi olisi vuorossa yk 3, kunhan se starttaisi tuon tädin myötä. Ilmoittaudun siis kanssanne haaveilemaan alkuvuoden lapsesta 2014 :)
Heippa!
Minäkin siirryn joulukuisista tänne kuumeilemaan :) Haaveissa olisi meidän reilu 2-vuotiaalle pikkusisar...tämä olisi nyt yk 3.
Täsin vierailu jo päättynyt, mutta oli kyllä outoakin oudommat tällä kertaa...viimeksi, kun lopetin pillerit ei kierto juurikaan muuttunut.
eli nyt olisi menossa kp6/29-32 ja yk3
Tellu: Jokos se vuoto käynnistyi kunnolla?
Ja joo tuo Synarela-sumute nimenomaan voi pidentää kiertoa, mutta viimeksi se pidensi vain 2 päivää. Nyt jo ainakin 4 päivää... Kierto on siis vähintään tuon 4 päivää ylitse jo ovulaatiosta laskettuna. Luteaalivaihehan minulla on aina tasainen 14-15 päivää, joten kierron pituus riippuu täysin siitä ovulaation ajankohdasta.
Jonsteri: Onpa harmi, että lääkäriaika on siirtynyt noin pitkälle. :( Toivotaan kuitenkin sitä luomutärppiä ennen siitä, että saisit peruttua sen ajan ihan kokonaan! Tervetuloa!
Lumi ja Serputin, myös tervetuloa!
ON: Ei näy menkkoja. Rinnat on kyllä edelleen kipeät, mikä antaa toivoa. Pahimmassa tapauksessahan koko hoitosuunnitelma heittää häränpyllyä, ellei vuoto ala, kun ei pistoslääkitystä voida käsittääkseni aloittaa ennen kuin tyhjennysvuoto on tullut. Pistäkäähän nyt peukut pystyyn tädin vierailun puolesta. :D
Minä varmaan alitajuisesti urheilen ja liikun nyt varastoon, kun jos pistokset aloitetaan, niin joutuu ottamaan hyvin rauhallisesti. Tänäänkin tuli 3 tuntia liikuntaa töiden jälkeen, eilen melkein 4 tuntia. Tulen varmaan hulluksi sitten, kun ei voi liikkua juuri lainkaan ja käy vaan töissä...
Marjana kp 35
Heippa!
Ajattelin änkeä tähän pinoon taustailemaan. Ajattelin vielä tämänkin kierron ottaa vähän rauhallisemmin km:n jälkeen. Elämäni on heitellyt nyt tämän alkuvuoden, että hieman taukoa stressailusta ajattelin ottaa.. Jos nyt tärppäis tässä rauhallisessa kierrossa, niin se osuis vuoden vipaan päivään tai ihan ekoihin päiviiin ens vuonna. Ja jotenkin te alkupään ihmiset tunnutte läheisimmiltä :)
Marjanalle lähettelen tsemppejä :) Toivottavasti se täti kurvais nyt paikalle punaisella ferrarilla ja lähtis sen jälkeen piiiitkälle lomalle :)
Pikkuinenmyy kp13 /~30 yk3 km:n jälkeen
Liityn mukaan alkuvuoden satoa toivoviin :-)
Lyhyesti siis minä 35v, mies 41v. ja ensimmäistä yhteistä vauvaa kuumeiltu jo muutama vuosi. Yritys aloitettu 8/2012, 01/2013 keskeytynyt km. Sen jälkeen kierto ei ole ilmeisesti vieläkään palautunut, käytännössä ollut yhdet menkat helmi/ maaliskuussa, mutta kaikenmaailman epämääräisiä vuotoja ollut usempia viikkoja. Ei menkkaoloja, muttei mitään muitakaan fiiliksiä Siis semmoinen ei mikään vaihe.Tätä jatkunut oikeastaan koko ajan sieltä tammikuulta km:n jälkeen, En ole onnistunut bongaamaan ovistakaan km jälkeen. Tikuttanut en ole koskaan ja tässä tilanteessa se olisikin ilmeisen turhaa, kun ei yhtään tiedä milloin alkaisi tikuttamaan. Mieitin vain, että aiemmin tunsin kroppani antamat merkit ja esim. rinnat reagoivat aina kuukautiskiertoon. Nyt ei tunnu olevan mitään eroa siinä, mikä vaihe milloinkin on. Hieman myös mietityttää nämä tiputteluvuodot. Maaliskuussa kesti lähemmäs 3 vkoa. Nyt alkoi taas. Aiemmin ei oel tämmöistä ollut koskaan. Hitto. Ei kyllä kipuja tai muutakaan outoutta, mikä viittaisi esim. tulehdukseen. En millään haluaisi vielä mennä lääkärin ronkittavaksi vai voiskohan tässä kohttaa mitata jotain arvoja, onko ok? Onko kokemuksia kellään...
Oletin siis että kuukautiset olisi alkaneet, sillai OIKEASTI mutta vain muutama hassu tippa tullut. Mutta päätin siis aloittaa uuden kierron laskemisen tuosta 2.päivästä :-) Olen tähän asti ollut aika rennolla otteella asian suhteen, siis nämä pari kk tuon km:n jälkeen. mutta tänään TADAM täällä yövuorossa se sitten jysähti päälle, se ihan samanlainen hullaannuttava vauvakuume kuin viime syksynäkin, apua!
Vähän masensikin se, että oikeasti tiesin, että nyt ei oikeastaan edes mahiksia tulla raskaaksi, kun peittoa heiluteltu fiiliksen mukaan, tiiviisti kylläkin, mutta toki joitakin taukojakin, joista nyt ajattelen että oiskohan ne tärppipäivät olleetkin just silloin. Tiedän, ei viisasten puhetta.
Nyt vaan pitää hioa sotasuunnitelmat tälle huhtikuulle. Ja kun ei mitään päiviä voi kerta laskea, mihin tähdätä, niin tämä kuukausi pyhitetään nyt Tommy Tabermanille, eikös se aina kannustanut näihin rakasteluvapaisiin ;-) Eli asiat priorisoitava nyt niin, että tuoretta tavaraa on tarjolla koko ajan. Eli tiheästi peittoa heilumaan vaan,,eihän tässä muukaan auta. Mieskuntoa tuo kyllä kysyy, saattaa mies olla loppukuusta sangen tyytyväinen, kun rva on yövuorossa :-D
Nyt oli niin vaan omaa napaa, mutta virkeämpänä sitten muitakin tarkemmin. Ja tuo "lapin lisä" oot aivan huippu :-) oikein piristyy, kun sun juttuja lukee!
Maizaana kp3
Kirsikkakarkki täällä moi, täti pamahti tänne kylään joten joulutontusta turha haaveilla. Masensi eilen niin vietävästi. Nyt sitten päätin alkaa ajattelemaan kaikkea muuta, vaikka alkaa elään uutta teini-ikää ja lähtä kesällä festareita kiertään, ku ei tästä vauvaprojektista näköjään tuu ku pahalle mielelle. No, ainaki saan sitte vetää skumppaa ja muutaki viik.loppuna kun miehen kans lähetään yhteistä iltaa ja yötä viettään hotelliin. Jos ei joku vielä tunne, niin reilu kolmekymppinen oon ja 3 lasta, töissä jo nykyään. Haaveillaan kovasti nelosesta, ensimmäisen kerran elämässä vauvakuume molemmilla. Ihan liikaa kulutan aikaa kaikenmaailman hömpän hömppä kestovaippa, kantoliina, retrovaatesivuilla, oon nuihin hurahtanu ihan täysin jo ekan lapsen kanssa ja nyt yllättäen sinne sivuille hakeutuu.....ei vaan todella viitti vielä hankkii mitään, kun tuntuu että tää homma menee munilleen, siis vauvaa ei enää tule.
Maizaana: hyvä suunnitelma, Tommy Tabermann <3
Lapinnoita: oot kyllä tosiaan hyvä lisä täällä :D Ja jotenkin uskomaton tuo sun tarina, et 6v. yritystä, huh huh ja sitte luomusti raskaaksi. Mun koko suku on lapista by the way...
Hyvää alkanutta päivää kaikille ja teretulemast uudet!
Kirsikkakarkki kp.2/28-33, yk 10
Täti on edelleen hukkateillä. Saisi kyllä kohta kurvailla, jotta saataaisiin uusi kierto käyntiin. Pistin juuri tilaukseen paketin ovistestejä ja muutaman raskaustestin. Vaikka meillä on hyvin lyhyt yritys vasta takana, testien tilaaminen rauhoittaa mieltäni. Asiantuntijathan eivät suosittele testejä heti alkuun, koska ne aiheuttaa helposti stressiä yrityksiin. Omalla kohdallani koen kuitenkin päinvastoin. Emme mieheni kanssa ole erityisen aktiivisia peitonheiluttajia ja stressaannumme ennemmin jatkuvasta väkisin yrittämisestä. Ajankohdan tarkentaminen siis toivottavasti helpottaa "paineita" :)
Eilisen negan jälkeen mieli oli aika maassa. Minulla on yleensä erinomaiset unen lahjat, mutta viime yönä en oikein saanut nukutuksikaan. Pitäisi opetella ottamaan rennommin tämän asian kanssa, mutta koska toive on todella suuri, tuntuu rennosti ottaminen vaikealta. Huh, mutta eiköhän se taas tästä kunhan saadaan seuraava kierto käyntiin.
Täältä tuli siis myös pelkkää omaa napaa, sorry :) Isot tsempit kaikille, etenkin teille pidempään yrittäneille.
Lumi86 kp30 tuleva yk 3
(Tammikuiset 4.4.2013)
Kirsikkakarkki kp 2/28-33 yk 10
Maizaana kp 3/?
Serputin kp7/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 8/27-28 yk3
Pikkuinenmyy kp13 /~30 yk3 km:n jälkeen
Jonsteri kp 21/~34 yk 15
Lumi86
Marjana kp 35
Lumi86 kp30 tuleva yk 3
Tellu1980 kp 35/28-33 (edellistä kierto vielä mennään) yk 5 lähdössä käyntiin
Marjana, eipä tosiaan alkanut vuoto... AARRGH!!! Miksikäs se sinun kierto nyt sitten venähtää? Eikö plussan mahdollisuutta siis ole?
Jonsteri, toivotaan, ettei lääkäriaikaa tarvitsisi lainkaan=)
Lumi86 tämä on melkein pahinta, mitä tiedän! Inhoan tämmöistä kun menkat ei ala, vaikka uhkailee siihen suuntaan kuitenkin. Oletkos sinä tuntenut oviksen? Jospa ovis on ollut myöhemmin ja siksi kierto venyy... tällöinhän myös plussa näkyy vasta hieman myöhemmin. Eli voisit vielä hyvinkin sen plussan joulukuisiin saada=)
Kirsikkakarkki, kyllä se sieltä varmasti vielä se vauva tulee... onhan tullut jo monta kertaa ennenkin=) Minulla usein auttaa juuri tuo kun teen kovin paljon suunnitelmia tulevaksi. Yht´äkkiä huomaankin sitten, etten stressaa tätä yhtä asiaa niin paljon ja sitten HOPS... olenkin raskaana! Eli siis, nyt täytyykin ruveta tekemään hirveästä kevääksi ja kesäksi suunnitelmia XD
Pikkuinenmyy, toivottavasti rennosti ottaminen tuottaa tulosta!
Maizaana, sinuna menisin kyllä lääkäriin heti! Saattaa olla jokin melko harmitonkin, mutta juurikin tähän vauvaprojektiin vaikuttava vaiva. Jos vaiva löytyy ja sen saisi helposti hoidettua, niin luulen, että raskautuminenkin saattaisi käydä melko nopeasti.
).( Joo, eli siis menkat ei ole edelleenkään alkaneet! V****TAA! Sorry mun raivoaminen! Tässä vaiheessa sitä vain haluaisi jo niin siihen uuteen yritykseen. Surut on tässä vaiheessa jo surtu... ainakin minun kohdallani. Sitäpaitsi tiedän tulevani sitten seuraavan kierron lopussa hulluksi, kun en edes tiedä, milloin menkkojen pitäisi alkaa. Silloin minulta kysytään hermoja ja pitkää pinnaa. Ja malttia tietysti, etten rupea testailemaan hullun lailla turhaan! Noh, nyt ei auta kuin odotella=(
Minulla ei ole edes kuukautiskipuja! En kyllä muista, miten oli edellisessä tuhruvuotokierrossa kipujen kanssa... alkoivatko ne vasta sitten kuin kunnon vuotokin vai jo tuhruvaiheessa. Ihmetyttää osaltaan myös se, että tunsin oviksen luullakseni 18.3. eikä minulla ole mielestäni näin kauaan kestänyt ennen menkkojen alkaminen oviksesta laskettuna. Olen kyllä myöskin kuullut, että moni luulee tuntevansa ja jopa tikuttavansa oviksen ja sitten kuitenkin lääkärissä selviää, ettei koko ovulaatiota ole tapahtunut! Eli voihan kyseessä olla tämmöinenkin kierto, ettei koko ovista limoista ja kivuista huolimatta ollutkaan. Oli miten oli, niin tämä käy tosiaan jo hermoille. Aikaisemmin myös näinä tuhrupäivinä vuoto on päivä päivältä hieman lisääntynyt, nyt se on oikeastaan vakio, siis n. ruokalusikallinen (vaikea tietysti siteestä arvioida). No toisaalta tämän pitäisi kaiken järjen mukaan lisääntyä viimein tänään tämän vuodon, sillä koskaan tuhruvaihe ei ole kestänyt yli kolmea päivää. Ainoa, mikä tässä huolettaa on se, ettei tosiaan edes tunnut, että ne menkat alkaisivat. Välillä eilen ja tänäänkin oikein tunsin kuinka siteeseen suorastaan hulahti jotain, mutta kuitenkin veskissä käydessä side on vain hieman rusehtava... eli kai minä sitten pissaan housuunikin jo!
Toisaalta suuta kuivaa ihan mielettömästi. Huomasin tämän janon tunteen viimeksikin menkkojen aikaan, mutta nyt on vain tämä oire (potenssiin sata) ilman sitä kunnon vuotoa...!
Olen herännyt joka ikinen yö aamuyöstä, enkä ole saanut sitten enää unta. Unettomuus johtuu varmaan siitä, että olen mestari öisin miettimään näitä kaikenmaailman vuotojuttuja yksikseni. Arvatkaapa olenko sitten päivisin kuin nukkuneen rukous. Kaiken huippu oli tiistaina kun töiden jälkeen TODELLA väsyneenä paukkasin päiväkotiin kuopusta hakemaan, vaikkei se lapsi edes ollut siellä vaan kotona mieheni kanssa!!!! Ette arvaa, kuinka NOLOTTI! Mies nauroi niin, että meinasi laskea alleen kun menin kotiin ja kerroin tapahtuneesta. Olisi tosiaan kiva, jos saisi yönsä nukuttua niin ehkä tämä väsymyskin helpottaisi ja sitä myöten nämä muut oheisvaivat, kuten tuo asioiden unohtelu;)
Nyt vaan kädet ristissä toivon sitä yleensä ei toivottua vierasta kylään... bd
Aurinkoista huomenta!!!!!! :D
Voi hyvänen aika, Maizaana ja Kirsikkakarkki -kiitos ihanista sanoista, saitta aivan kyynelhet silmhiin ja HYMYN KORVHIIN!! Ihana aamu ;D
Marjanalle nyt menkat sinne ja vähän hopusti HOP HOP!!! Ja juu ne päiväkahavit oman kullan kans on kyllä aika hauska juttu, äläkkös olemma olhet 15v naimisissa ja mie meikkaan ja laitan kahavipöyän hienoksi... nukutan pikkusen ja oottelen urhoani saapuvaksi.. Otamma kyllä ihan kaiken hauskuuen irti tästä vauvanteosta.. joskus se on ollu toisinki....
Jonsteri: harmittavasti siirty se lääkäriaika.. Nauti kevhäästä, kyllä se pikkunyytti teilleki vielä tullee :D
Lumi, Serputin ja Pikkuinenmyy sekä mie itte: toivomma että yrityskerta 3. toden sannoo!
Kirsikkakarkki: Mie olen kait 17kesäsestä asti potenu vauvakuumetta...ja 20v kun menimmä naimishiin ja vauva sai luvan tulla.. Vuosi meni ilman mitään merkkejä ja käväsin lääkärissä puhumassa, jollon löyty tuo sukuvika-kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkityksen alotin ja tulin heti raskaaksi.. ja meni kesken...sitte meni taas vuosi ettei mithään, ja alotethin hormonihoidot ja inseminaatiot- nämä ihan tuloksettomia.
Toiveet oli aina korkialla ja alas rysähettiin tosi lujasti.. Kilpirauhaslääkitystä mulkathiin kokoajan.. ja PAM - raskaana! Ihan luomusti...näin kävi siis sen ekan km:n jälkeen vielä 4 kertaa. Ja se pisimmälle menny pienokainen on edelleen kuvana minun sydämessä... Ultrassa näky pieni nyysy pää kumarassa ihan liikkumatta. Se tiputti niin korkialta että te että siskot usko. Minun usko jumalhaan loppu siltä istumalta. Käjet tärisee koko tätä kirjotanki. Monen vuojen jälkeen mieski vielä pikkuhumalassa aina itki kovaa kohtaloa.
Meän oli ihan pakko pittää tauko ko tuntu että elämä oli niin rikki ja revitty. Vihasin niitä päiviä ko joku sukulainen/kaveri ilimotti raskauesta. En kertakaikkisesti voinu olla onnellinen- "miten nuilekki muka lapsi.. eihä net ole sitä ja tätä ja ei niillä ole blaa blaa blaa..." Kukhan ei ollu oikeutettu saahmaan lapsia, miksi meitä näin rankasthaan???????
Se aika jätti semmoset arvet että olen opetellu olemaan ilonen ko joku oottaa vauvaa. Voi ko olis ollu tämmönen vertaistukiryhmä.....
Sitte tuli kaunis maaliskuinen päivä ja rinnat oli vähän kipiät....olisko... thyroxin lääke oli uuen lääkärin toimesta juuri tuplattu.. Ja 2 punasta viivaa ilimesty testhiin. Mies sanoi että"eipä hilluta vielä.."
Mutta mulla oli levollinen olo, en osannu pelätä mithään. Ihana matka äitiytheen oli vihdoinki alakanu, ikkää oli 26.. Laskettu aika oli 23.12. meän hääpäivänä ja joululahja synty sitte 27.12. Hänen ollessa vajaa puolivuotias, annoimma mahollisuuen toiselle ja siittä 2nviikon päästä plussasin. Raskauet oli ihan normaaleja.
Lasten ollessa 3 ja 4, yritimmä taas puolivuotta, mutta mulla tuli rimakauhu ko mithään ei kuulunu.Ei pää kestäny.
Nyt sitte tämä kolmas vauveli tuli sitten kolomannesta kierrosta ja ihan täytenä yllätyksenä, ko en uskonu meän enhään onnistuvan. Olin saanu miestäki aikakauan pehmitellä että yrittäsimmä vielä.. Vauva on nyt pikkanen 5kk.. ittellä ikkää kohta 35 ja miehellä 42... Jos se neljäs vielä suotais..
Ja se uskoki on palautunu. Emmie siis ole mikhään himouskis mutta omassa syämmessä toivon että jumala on olemassa ja tällä kaikella on joku tarkotus.
Huhu huh nyt tuli paatoksella, mutta tuntu siltä että piti teän kans vielä käsitellä tämä.
Nyt heräs pikku aamupäivätirsoilta ja loppuu tämä minun neljän sormen pikakirjotus.
Ihanaa kevätpäivää ison halauksen kera kaikille teille!!!!!!
Lapinnoita kp8/27-28 yk3
Lapinnoita, vaikka tiesinkin sun tarinasi noin niinkuin pääpiirteittäin, niin nyt sitten kuitenkin vollotan täällä sorvin ääressä :´)
Voi itku, miten surullista, koskettavaa ja onnellista yhtäaikaa!
Meille on vauvaa arvioitu syntyväksi tammikuulle, nyt rv6 :) pelottaa että jotain kamalaa tapahtuu, mutta katsotaan katsotaan :)