* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Voi Lapinnoita ihan sydäntä särki lukea sun tarinasi. Ja kuitenkin niin onnellisesti loppui, vaikka uusi matka teilläkin alkoi. Ihan täällä kyynelehdin.
Niin Mussuttaja täällä heiluu mukana taustailemassa.Yk 2 menossa ja ikää 30v ja mies 37v. Viime kierrossa ja marraskuun pinossa jännitin niin paljon että sitten ovulaatio ja menkat myöhästyi.
Nyt en enää jännitä yhtään mitään. Rauha tuli maahan. Päätin nimittäin sitten niin, että kaikkea ihanaa voi elämässä tapahtua niin paljon ja lapsikin meille tulee, kun se sitten päättää tulla. <3 Tulevaisuus on siitä ihmeellistä, ettei tiedä mitä ihanaa voi tapahtua.
Heissan ja hellät tunteet!
Tänneppä minäkin sitten siirryn kuumetta potemaan. Minulla ikää siis 27 v. ja mieheni on 30 v. ja meillä on yksi kohta kaksi vuotta täyttävä tyttönen. Tätä toista lasta ollaan nyt yritetty vuoden verran. Päiviä on laskeskeltu, lämpöjä mittailtu ja ovistikkujakin oon muutamina kertoina käyttäny. Mulla ollu aina säännölliset menkat, kierto 26-28 ja nyt tosissaan tänään alko menkat kiertopäivällä 29 joka on hieman minulle outoa. Eilen illalla kävi jo mielessä että nyt sitä olisi sitten vihdoinkin tärpännyt, mutta ei ni ei. Taidan olla jo niin väsynyt tuohon itkemiseen, kun nyt ei itketä vaikka potuttaa perhanasti. Varmaan tuo lisääntyvä auringonpaiste ja lämpö tuo mukanaan voimia kun nyt lähetään pikkuhiljaa taas uuteen nousuun.
Nyt siis kp 1/26-28 ja yk 14 alkakoon! =)
Nalle85, voi harmi kun ei tärpännyt! Tervetuloa silti tänne meidän muiden kanssa. Kevätaurinko tekee ihmeitä=)
Lisään sinut huomenna listaan.
Ja yksinpuhelu jatkukoon....
Nyt VIHDOIN näyttää siltä, että vuoto alkaa kunnolla!!! HAPPYHAPPYHAPPY...
Heippa kaikille!
Minäkin tahon liittyä tammikuisiin :) Olen 24vuotias 11 kuukautisen tytön äiti ja mieheni täyttää juuri 26. Me jätettiin tää kierto välistä ja vähänkö ootan et tää kierto nyt vaan loppuis ja pääsis tositoimiin :D Ovistikutki on tilauksessa.. Tunnistan kyllä oviksen helposti ilman testejäkin mut ettei vahingossakaan mee ohi :D
Kp 18/28 ja ens kierrossa alkaa yk2
Moips!
Mie varovasti jo kurkin tänne..dpo12 tänään ja nega davidin herkkään testiin. Raskauteen viittaavia oireitakaan ei ole!
Ihku ja ahkera Tellu jaksaa päivitellä listaa, kiitos siitä :)
auringonpaistetta jokaiselle!
Pihlaja, kohta yk6
Pikkuinenmyy, tervetuloa joukkoon! Toivotan sinulle stressitöntä vauvakuumeilua. :) Siihen kyllä onneksi auttaa jossain määrin, kun asennoituu keskittymään elämän ihaniin asioihin ja elää juuri sitä hetkeä, jossa on menossa. Ainakin tämä toimii silloin, jos ei ole ulkopuolelta tulevia murheita muuten.
Maizaana: Kyllä minäkin kannustaisin sinua käymään lääkärissä noiden vuotojen takia. Onhan se tiputteluvuoto tuossa mittakaavassa jostain merkki. Tarkistikos ne keskenmenon jälkeen, että kohtu oli varmasti tyhjentynyt?
Kirsikkakarkille tervetuloa mukaan! Viettäkää ihana viikonloppu!
Lumi: Joo kyllä noissa testailuissa riippuu ihan ihmisestä stressaako vai helpottaako ne stressiä. Minulle ne eivät ole myöskään aiheuttaneet stressiä yhtään, vaikka nyt viime aikoina en olekaan jaksanut testailla ovista.
Tellu, onhan se tietenkin plussankin mahdollisuus, mutta en siihen jaksa uskoa. Syytän kyllä tuota lääkettä tästä kierron venymisestä.
Hahhah, tuo kirjoituksesi sai minut suorastaan hyvällä mielelle, vaikka itse oletkin raivon partaalla. :D Kiitos ja anteeksi siis! Mutta mennä nyt lasta hakemaan päiväkodista ja mukula napottaakin kotona. :D Huippua!
Mussuttujalle ja Naspulle myös tervetuloa. Samoin Nalle85:lle, kauanko yrititte esikoista?
ON: Ei kuulu vuotoa ei. Rinnat on kyllä edelleen kipeät ja tänään alavatsalla on tuntunut pari vihlaisua, ehkä kenties vähän valkovuotoakin. Hyviä merkkejä siis menkkojen alkamisen suhteen, mutta kun vielä ne hanat aukeaisi... Tellulle tuossa kirjoitinkin, että tokihan plussan mahdollisuuskin on olemassa, mutta en siihen jaksa uskoa. Odottelen nyt rauhassa niitä menkkoja, kun nämä oireetkin on hieman lisääntyneet (rauhassa... joopa joo! :D)
Marjana kp 36 (listassa taisi olla nämä väärin, ehkä itse olin ensin laskenut väärin)
Tellu: Hui, kun sulla kuulostaa oireiseilta, että mitäpä jos sieltä vielä pärähtäis plussa? :) Jossei niin toivon mukaan huomenna jo hanat aukeais :) Iki ihana väsymys ja sen tuomat kommervenkit :) Onneksi noin päin :D Ajattele jos olisit menny kotiin ja unohtanut lapsen tarhaan :D Onneks on viikonloppu tulossa, toivottavasti saat kuitattua univelkoja :)
Lapinnoita: Oot ihana :) Kiitos kun jaoit rankkoja kokemuksiasi ja kuinka olet selvinnyt niistä. Hienoa että olet jaksanut noin hyvin vuosien aikana taistella yhdessä miehesi kanssa ja toivottavasti teille se neljäskin vielä pian suotaisiin :)
Marjana: Kyllä nyt mennään valoisasti pari kiertoa sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen :) Enemmän pyörin täälä sivustolla nyt jännäilemässä teidän kuulumisia :)
Lumi: Itselläni testikierrot on ollu vähemmän stressaavia.. Kierrot joina en oo testannu niin on ollut pelkkää pohdintaa että oliko ovis jo vai tulossa vai vai.. Sitten kun tikutti niin ei tarvinnu pohti ja tiesi sit tarkalleen koska menkat alkaa. :) Ukkokin ollut kovin innoissaan aina ovisplussasta ja tahtonu tietää koska se on... Hieman pelkäsin että tuleeko sille jotain rimakauhua, muttei onneksi.
Maizaana: Suosittelen kyllä käydä lääkärissä ja niin että vielä ultraisivat. Veikkaan ettei sulla ollut mitään kontrollia KKM:n jälkeen? Itselläni kierrot palautu km:n jälkeen tosi hyvin, mutta mulla oli alavatsa välillä tosi kipeä ja tulehdushan siellä sitten oli. Sinne on voinu jäädä ihan pieni pala esim. raskausmateriaalia jonka vuoksi sitten tiputtelee. Suosittelen soittelemaan ja tivaamaan aikaa mahollisiman nopeesti.
ON: Maailma näyttää niin valoisalta, että saattaa olla ovis tuloillaan :) En tosin nyt tikutellutkaan niinku aluksi näin ajattelin. Mulla on tulossa loppukuussa ulkomaan matka ja tajusin yhtäkkiä että jos nyt raskautuis, niin siellä olis ne kriittisimmät ajat. Jotenkin en kestä ajatusta asiasta et mitä jos km toistuisi siellä reissussa. Tuo km:n pelko on vieläkin turhan vahvana tuola takaraivossa.. Muutenkin pitäisi siellä päivittäin tehdä pitkiä reissuja pääasias kävellen. Joten, salaa mielessäni toivon, että jospa ei tärppäiskään ihan vielä, vaan seuraavasta kierrosta! Joka muuten sekin ehtis vielä tammikuisiin juuri ja juuri. Mutta aion kyllä kuitenkin ihan normisti touhuta, jos sitten on tullakseen niin enemmän kuin mielelläni otan sen vastaan, pelko takapuolessa tosin :) Nyt aion keskittyä kevätsiivoihin ja ulkoiluun :) Ja terassin laajennuskin alkais pian, sitä suunnitelleshan tämä aika menee :)
Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille kuumeilijoille!! Ihanaa kun ollaan vauhdilla menos kohti kesää! :) Pian ne hyttyset taas meitä kiusaa :)
Tellu: Mikä tilanne? Joko sun luo on kurvailtu? Minulle kurvasi tänä aamuna eilisen kitutiputtelun jälkeen. Toivottavasti sinullekin pian niin voidaan elellä synkronoidussa kierrossa :D
Lapinnoita: Wau mikä tarina. Mielestäni aika inspiroiva. Ihanaa että teille on suotu vaikeuksien jälkeen kolme onnea, pidän peukkuja neloselle :)
Marjana ja Pikkuinenmyy: Kiva kuulla :) Itsellänikään tieto ei lisää tuskaa vaan päinvastoin. Mieskin on ihan hyvillä mielin ja kyselee kovasti miten se tikutus toimii. Tämä taitaa olla meidän juttu :)
Marjana: Eihän sitä koskaan tiedä ;) Pidän peukkuja plussalle ja kurvaavalle tädille, kumpi vaan ehtii ensin.
Pikkuinenmyy: Eikös ne usein tärppää juuri silloin kun "vähiten" kaipaisi :) Ulkomaanmatka on varmasti hyvä keino saada ajatuksia muualle ja rentoutua hieman.
ON: Jee! Täti kurvasi aamulla kipujen kanssa. Vaikka olo ei ole mitä mainioin, olen tyytyväinen. Nyt päästään starttaamaan uutta kiertoa. Tämä lapsen teko on kyllä hidasta hommaa :) Laskeskelin kiertoja kalenterista ja ennen yrityksen aloitusta ne oli tasan 30 päivää, kuten nytkin. Välissä oli yksi pidempi 32 päivän kierto, mutta ehkä se oli joku sekaannus. Elän siis nyt 30 päivän mukaan ja sillä sipuli.
Aurinkoista viikonloppua kaikille :)
Lumi86 kp 1/30 jee :)
(Tammikuiset 5.4.2013)
Nalle85 kp 2/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 2/28-33 yk 5
Kirsikkakarkki kp 3/28-33 yk 10
Maizaana kp 4/?
Serputin kp8/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 9/27-28 yk3
Pikkuinenmyy kp14 /~30 yk3 km:n jälkeen
Jonsteri kp 22/~34 yk 15
Mukana myös:
Marjana kp 37
Lumi86 kp31 tuleva yk 3
Mussuttaja yk 2
Naspu
Pihlaja
Laittelin teitä, joilla vielä edellinen kierto meneillään tuohon mukana myös-osioon. Siirrän sitten varsinaiseen listaan kun menkat alkaa... tai jospa pääsisitte vaikka joulukuun plussanneisiin;)
Pikkuinenmyy, minulla on menkkaoireet olleet aina hyvin lähellä raskausoireita. Lisäksi on vain aina tullut jokin mukaankuulumaton oire, jonka perusteella olen aina osannut ruveta testaamaan=) Nyt ei kyllä ole plussasta kyse ja kuten sanoin, vuotokin sitten vihdoin lisääntyi, josta olen nyt ihan onnellinen!
Mussuttaja, minulle tuli toissapäivänä hieman samanlaiset fiilikset kuin sinulla on. Jotenkin tosi seesteinen olo ja luottamus siihen, että se plussa kyllä sieltä tulee sitten kun on tarkoitus. Nyt ajattelin alkaa järjestellä vappubileitä, jonne kutsun tuttavaperheemme, joka on usein vappuna ollut meillä ennenkin. Olisi kiva, jos tämä vauvaprojekti ei valtaisi mieltä ihan näin paljon kuin nyt viimekierrossa=)
Marjana, sovitaankos, että vaikka se nega testissä onkin useimmille mankkoja suurempi pettymys, niin testaisit silti? Kun ne menkkaoireet ovat usein ihan samanlaiset kuin raskausoireet (puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä). Please!
Mitäs jos plussa tulisi... vaikuttaako tämänhetkinen lääkitys raskauteen? Siis pitäisikö nuo lääkkeet lopettaa?
).(Itseni siirsin nyt tuonne varsinaiseen listaan, sillä vuoto lisääntyi sen verran eilen, että voin sanoa vuodon oikeasti alkaneen. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan tätä vuotoa kestää... usein varsinainen vuoto on kestänyt sen tavallisen 5 päivää. Saatan ostaa ovistikkuja tähän kiertoon, sillä nyt luulen, että en sitä osaa bongata ilman tikuttelua. Ihmeen vähän tosin edelleen on menkkakipuja, mutta sitä en valita... olen usein nimittäin tosi kipeä vuodon ekoina päivinä!
Jaahas, Lumi... olitkin juuri ehtinyt päivitellä kp:t sillä välin kun minä kirjoittelin.
Katsellaan, jos tulee vaikka uusia kuumeilijoita tämän päivän aikana mukaan, niin päivitän listan uusiksi myöhemmin tänään=)
Pikkuinenmyy: Meinasin kyllä että en vuodata teän niskhaan koko historiaa, siksi olen vain lyhykäisesti aikasemmissa pinoissa kertonu. Aika-ajoin net tunteet kuitenki nousee pinthaan ja kai sitte halusin kertoa teille pitkään yrittänheille ettettä luovuta.
Kyllä minussa on vieläki se "lapsettomuuesta kärsivä minä" sisällä ja tuntuu välillä ettei mulla ole oikeutta haaveilla NELJÄNNESTÄ. Tuntuupi että ihimiset ajattellee että eikö niille mikhään riitä.
Ystäväpiirissä on pitkhään yrittänhejä jokka tietää meän taustan, viimeksi eilen tuli yks silimhiään pyöritellen selevästi pahentunheena että "jokos tiiät että seki oottaa, eri miehelle ja näin äkkiä..." ...tiesin ja ehkä hetken olin sammaa mieltä mutta ossaan jo aatella eri kantiltaki. Ihanaa kun tällä yhellä ihimisellä kasvaa sisällä uusi elämä. :D
Ja yksi ystävä, jolla iän puolesta on hoijot lopetettu ja hänen omin sanoin;"tuomittu ikuisheen lapsettomuuteen" ...aivan pelottaa miten hän reagoi jos met sattuisimma vielä onnistumhaan tässä. Tästä kolomosestaki oli selevästi harmissaan.
Niin minusta vain tuntuu että en sais enhään toivoa. Mutta meän parisuhe on niin hyvä ja onnellinen ja kaikesta tästä on yhessä selevitty ja palkintoja on tullu.. Täytyy kovettaa ittensä ja ajatella ommaa nappaa ja ommaa perhettä -mikä meile on hyä. Ja mikä ihaninta kun lapset saa kasvaa sisarustensa kanssa.
Kuka son sanohmaan mikä son kellekki oikia lapsiluku. Met olisimma olheet valmhiit adoptoimaan jos emmä olisi näitä ihania lapsia saanheet.
Kuulkaa nyt mie alan mennä niin syvälle taas että parempi ko lopetan. Tämän kirjotuksen siis nyt. Nostan nokan pysthöön ja otan pikkusen komsiihoon ja lähen pihalle ruokkimhaan elukat. Sielon taas niin mahtava auringonpaiste että!
Lapinnoita kp9
Kylläpä se ulukoilima tekkee ihimeitä. Nyt on mieli positiivinen. Joka vanhoja muistelee - sitä tikulla silimään.
Plussatuulia kaikille, onnea matkaan ovistelijoille!!
Lapinnoita, kyllähän sinulla on oikeus toivoa neljättä siinä missä joku toinen toivoo ensimmäistä! Ja kukaan ei tosiaankaan ole oikeutettu päättämään kenenkään toisen lapsilukua. En minä ainakaan anteeksi aio pyydellä, että haaveilen jo VIIDENNESTÄ! Eli kuumeillaan me vaan rauhassa ilman suurempia omantunnon tuskia. Jospa meillekin vielä ne yhdet kullannuput suotaisiin... =)
Sen kyllä ymmärrän, että on vaikea kertoa raskaudesta sitten aikanaan sellaiselle, jonka on vaikea saada lapsia tai on jo tosiaan hoidot syystä tai toisesta lopetettu ja ikuisesti lapsettomuuteen tuomittu. Itsekin jännitän eniten omassa ystäväpiirissäni lapsettomille kertomista.
Moi taas!
Kyl näyttäis et tänne tipahdetaan, eilen dpo12 alko yllättäen jo pieni vaaleanpunainen vuoto, lähinnä pyyhittäessä. Ja testi myös eilen illalla nega. Nyt vaan ootellaan et hanat aukee, toivottavasti huomenna viimeistään!
Kaikille plussatuulia :) ja kiitos Tellu lisäämisestä listaan!
Pihlaja
Voih, kävin tänään taas nuuhkimassa mun kaverin 2kk tyttöä...se on niin ihana ja se vauvan tuoksu on niin parasta. Sitä vois haistella sellasta pientä vaikka koko päivän :) Yhtään tämä ei kyllä helpottanut vauvakuumetta..päinvastoin...haluun oman nuuhkuteltavan nyytin!! ;)
muuten tänne ei erikoista kuulu...ovista odotellessa. Ja lähdetään koko perhe Tukholmaan risteilemään tän kuun loppupuolella....kiva, kun on jotain muutakin odoteltavaa, kun ovis..,heh!! :D
(Tammikuiset 6.4.2013)
Lumi86 kp 2/30
Nalle85 kp 3/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 3?/28-33 yk 5
Kirsikkakarkki kp 4/28-33 yk 10
Maizaana kp 5/?
Serputin kp 9/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 10/27-28 yk3
Pikkuinenmyy kp 15/~30 yk3 km:n jälkeen
Jonsteri kp 23/~34 yk 15
Mukana myös:
Marjana kp 37
Mussuttaja yk 2
Naspu
Pihlaja
Marjana, mikäs tilanne?
).(
Pikaisesti kirjoittelen, enne kuin kuopus heräilee...
Minulla on tuo vuoto kyllä niin säälittävää, etten yhtään ymmärrä mitä tämä meinaa. Tavallaan tämmöinen minivuoto ei todellakaan haittaisi, jos tietäisin, että tämä on normaalia, mutta kun ei ole. En usko, että edes semmoiselle ihmiselle, jolla on aina niukat menkat, tämmöinen olisi normaalia. Vuotoa on siis todella vähän.
Olen luullut jo moneen kertaan, että nyt se yltyy, mutta se onkin osoittautunut turhaksi luuloksi. Tein jo eilen r-testinkin, kun alkaa ihmetyttämään todella tämä touhu, mutta negahan se oli kuten pitikin. Olen siitä toisaalta ihan helpottunutkin, sillä jos se olisi ollut plussa, ei ennuste raskauden jatkumiselle olisi ollut kovin valoisa.
Olen miettinyt kaikenmaailman vaihtoehtoja oviksen myöhästymiselle, mutta ei oikein sekään selitä tämmöistä. Tunsin sitäpaitsi niin selkeästi oviskivut ja bongasin limat, että ei. Ja jos vaikka olisikin ollut myöhempi ovis, niin miksi silti vuotaisin edes näinkin vähän. Silloinhan menkat vain siirtyvät joillakin päivillä.
No en jaksa toisaalta enää hirveästi spekuloida tätä tilannetta. Toivon vain, että ovis tulee tässä kierrossa normaalisti, että pääsee edes yirttämään. Ostin eilen ovistikut tämän oudon tilanteen vuoksi, vaikka joskus aiemmin vannoin, etten tikuttele enää, koska tunnen tai ainakin luulen tuntevani ovulaation.
Jäi näköjään Marjanan kp:t päivittämättä... eli
Marjana kp 38, ettet vaan olis raskaana???
(Tammikuiset 7.4.2013)
Lumi86 kp 3/30
Nalle85 kp 4/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 4/28-33 yk 5
Kirsikkakarkki kp 5/28-33 yk 10
Maizaana kp 6/?
Serputin kp 10/29-32 ja yk3
Lapinnoita kp 11/27-28 yk3
Pikkuinenmyy kp 16/~30 yk3 km:n jälkeen
Jonsteri kp 24/~34 yk 15
Mukana myös:
Marjana kp 39
Mussuttaja yk 2
Naspu
Pihlaja
Marjanaaaa!!! Mikä tilanne? Apua, mä jännitän sun puolesta ihan oikeesti :/
).(Eilen hanat aukes oikein kunnolla! Saas nyt nähdä, että kauan vuoto kestää, meneekö nyt eilisestä laskien se 5 päivää, joka on mun normi menkkojen pituus... toivottavasti ei.
Voi Tellu,kiitos.... ja mie sain nyt nauraa veet silimissä -antheeksi- mie olen kerran unohtanu lapset hoitoon, ja palannu hieman myöhässä heitä hakemhaan.. matkaa oli töistä hoitopaikan kautta kotia 40km. 4vuotias oli niin sydän säröillä -äiti ethän enhään unoha....