Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua pikaisesti kun läheinen kuolee?

Vierailija
01.04.2013 |

Avopuoliso kuoli vkl ja oli eläkkeellä.Mitä mun pitää ja voinko tehdä mitään kun yhteisiä laskuja oli ohjelmoitu eläkepäiväksi maksettavaksi hänen tililtään?ja hänelle ei ilmeisesti enää tästä kuusta maksetakkaan mitään.Uskallanko hänen pankkitunnuksillaan mennä muuttelemaan laskuja vai mistä voin olla varma miten laskujenmaksun kanssa käynyt? tilillä ei ole rahaa senttiäkään tällähetkellä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan milloin eläkepäivä on. Tieto ei ehdi Kelaan (tai mistä nyt tuleekaan) aivan heti, vaan vasta muutaman päivän kuluttua. Sen jälkeen he lähettävät pankkiin tiedotteen, ja pankki palauttaa maksetun eläkkeen takaisin maksajalle. Näin ainakin vielä pari vuotta sitten, kun itse työskentelin pankissa. En kyllä enää kuollaksenikaan muista, mistä ajalta eläkettä ei saa eli lakkaako se kuolinpäivältä, vai meneekö koko kuukauden eläke, vai vasta seuraavan...

Osanttoni ap:lle. Ikävää alkaa heti käytännön asioita hoitelemaan.

Vierailija
22/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 23:20"]

Kaikki laskut minun nimelläni(3laskua),koska hän oli luottotiedoton ja ei ikinä huolehtinut laskuista,vaan käski tietyt maksut minun laittaa maksuun eläkepäiviksi :/ ap siksi  asia mieltä kaivelee.

[/quote]

Luulisin että saat yhdellä puhelinsoitolla pankkiin siirrettyä laskujen suoraveloituksen omalta tililtäsi meneviksi, kun ne laskut kerran ovat sinun nimissäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuoli eilen ja eläkepäivä olisi ollut 4päivä.Ei olisi ikinä tullut mieleenkään että tästä asiasta sain nyt näin ison ongelman :( pankki kyllä näkee varmasti että laskut ohjelmoitu muutama päivä ennen kuolemaa..Tästäkin stressi ihan kun ei ois muutenkin hautajaisjärjestelyistä ja lasten tukemisesta surussa.. ap

Vierailija
24/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädytte tuhkaukseen hautaamisella ei ole kiirettä, ehtii vaikka kesällä laskea uurnan maahan.

Voimia sinulle. Tuliko kuolema yllättäen?

Vierailija
25/25 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ap!

- Onko sulla käyttöoikeus tiliin?

- Menetin läheiseni vasta ja voin kertoa, että tilin sulkeminen ei ole mikään itsestään tapahtuva juttu. Todennäköisesti laskut siis menevät sieltä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.

- itse aloittaisin sillä, että lähtisin hakemaan oikeusapua.